
До лятото на 2010 карах бус VW T3 1.6D

и вече ми беше писнало в пиковите часове да търся къде да паркирам, по 30-40 минути. Реших да си взема по-малка кола, естествено пак VW и след сравнително дълго търсене се спрях на нея:
1992 VW Polo 2F Kombi 1.1mI, код на мотора AAU 45к.с.



Тук там поочукана, одраскана, ръждичка малко, но за сметка на това с перфектен двигател и ходова част.
След като я покарах известно време, реших да оставя железните джанти за зимата и да си взема алуминиеви такива. И ето ги и тях:
ATS Cups 13" 5.5J



Тук вече монтирани на колата:





Болтовете на задните джанти бяха сменени на другия ден, но нямам снимки от тогава...
След джантите нямаше много промени по колата. Сложих и някаква музика: CD player и усилвател + предна линия + 10" суб в багажника.
Много и се кефех на колицата вършеше ми много добра работа. Въпреки, че бях скептично настроен към малкия двигател, останах очарован как се държи в градски условия. Но бързо очарованието ми изчезна, като почнах да карам извънградско...
По баирите, мъка, като изпреварвам ТИР-ове и някой ми излезе насреща настръхвах. За това също допринасяше факта, че колата беше натоварена с хора и багаж почти винаги...
И така все повече и повече започвах да се замислям за смяна на двигателя. Не исках да сменям колата, защото много си я харесвах.
Реших, че двигателя ще е от GT, а именно 1.3 MPI 75к.с. код 3F.
Няколко месеца си търсих двигател, тъй като нямаше особено много оферти.
Та, в крайна сметка се намери мотор с инсталация и комп, и се започна
Суапа го правихме аз и баща ми, като ползвахме сервиза на познати, за което съм им много благодарен.
Ето го и процеса на работата:
Мотора след автомивката

След това го натоварихме на буса и директно в сервиза.
Малко по малко започнахме да разкачаме инсталацията на стария мотор

Тук вече изкаран от коша

Изпъден в ъгъла


А новия чака в готовност

Монтирахме му скоростната кутия от ААU-то

След това го "пуснахме" в коша и започнахме да закачаме маркучите и инсталацията. За съжаление отново нямам снимки от този процес...
Оказа се обаче, че инсталацията има дооооста липси, както и, че дросела е друг, и се наложи да импровизираме. Разкачихме всичко без двигателя и монтирахме моното на новия двигател, за да мога да се движа, докато си намеря всичко необходимо. Около месец изкарах така, колата вървеше, но в ниските обороти я нямаше никаква направо забиваше предницата като й дам газ.
Благодарение на Volkov се сдобих с точния дросел и пълна инсталация за мотора. Веднага щом ми остана свободно време, махнахаме моното и сложихме новата инжекция и приключихме с работата по двигателя или поне така се надявах...

След това се наложи да закарам дюзите на ултразвук, тъй като бяха доста запушени.
Всмукателния колектор се оказа друг и беше заменен с оригиналния за 3Ф мотора.
Смених син датчик и разни други глупости.
Тук е момента да благодаря на пичовече от Polo Team-a, защото без тяхна помощ голям зор щях да видя! ГоУеми сте!

След което се захванах с някои по-скоро козметични промени по колата.
Джантите претърпяха пребоядисване:




Преди лака:

И вече на колата:

При положение, че не бях боядисвал със спрей преди това, смятам, че доста добре се получиха.

Също така смених мигачите с бели такива, на снимките се виждат.
Задните калници бяха разширени с около 2см. всеки, тъй като гумите опираха.
Смених и таблото, тъй като оригиналното беше с часовник, а това което монтирах си имаше оборотомер:

Един тест на магистралата:
Нямам претенции да съм много добър "раЦер", просто исках да я тествам колко може.

И малко random снимки от тогава:



"Леко" мръсна:


Със зимните гуми и натовaрена с хора


И малко офф-роуд:


Известно време нищо не се случаваше с колата, освен че се караше. Не знаех точно какво искам да правя с нея.
Накрая го реших естествено:
Купих още един преден капак


И почнах да му свалям боята





След като боята беше долу, го "третирах" с разтвор за ръжда




Реших да го лакирам, за да мога да го запазя за по-дълго време


За да избегна бъдещи въпроси, надписа е "rust is not a crime" просто "r"-тата се получиха кофти.
Лака изсъхна и го метнах на колата





Изтърках и капчаката на резервоара, по-нататъка ще се види.
Естествено нещатата не можеше да приключат само с това, сдобих се със специален, "тунинг" халоген +15к.с. минимум!

