Занималня с Aуди A3 1997 AGN 1.8, RH AE Technic 8J 17"

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Занималня с Aуди A3 1997 AGN 1.8, RH AE Technic 8J 17"

Мнениеот nokiangage » Пет 22 авг 2014 21:22


Здравейте колеги, от почти от месец съжителстваме и с Ауди А3 AGN мотора 97-ми набор и всичко започна от тази обява:

Изображение

Изображение

Не изглеждаше ужасно и се вписваше в заложения бюджет от за купуване на кола за жената, с докарване, очевидния ремонт, регистриране и пълно обслужване. Няколко снимки вече докарана в България и бяхме приятно изненадани - беше докарана от наш роднина и стоповете бяха сменени с такива от фейслифт-а:

Изображение

Изображение

Изображение

Първото нещо беше да се сложи CD Blaupunkt като за начало, че нямаше никой там:
Изображение

Джантите са RH 17-ки 8J и ET35 и в момента е с 4 еднакви летни гуми 215/45/17, които ще се сменят за другия сезон с 225/45/17:

Изображение

Измихме двигателя естествено:
Изображение

Интериора е много свеж и ми допада много, поне на мен:
Изображение

Първо пълно и най-вероятно последно зареждане :Mr Green Fun до горе да го хванем как гори и се вижда след 149.1км извънградско колко е мръднала стрелката от пълно:
Изображение

291.6 км по-късно може да се види колко слезе стрелката с нормално каране с 90-100 км/ч максимална скорост извънградско:
Изображение

Сменихме средното гърне с чисто ново, понеже старото беше сдало багажа и забелязах, че май липсва една букса, дали? При даване на колнтакт си светва лампата за маслото и си гасне, както си му е реда, някой знае ли какво трябва да бъде включено там?
Изображение

Като цяло вече минахме над 800 км с него и е много приятно за каране, малко мудно ми се струва до към 2500 оборота, но мине ли 3500 става друго :icon_lol. Ще търсим заден фабричен спойлер като за начало, фаровете и те ще се сменят с тези целите от фейслифта. При сменянето на средното гърне споменаха, че катализатора е заминал, което е нормално за 270К километра, та какво ще препоръчате - права тръба или гърне на неговото място? Благодаря предварително за помощта и поздрави :drunk

Последна промяна от nokiangage на Съб 27 сеп 2014 23:01, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
tsonkov2805
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 17:56
Автомобил: Vw Golf GTI
Двигател: PB 1990
Местоположение: Русе

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN, RH 17"

Мнениеот tsonkov2805 » Пет 22 авг 2014 21:48


Честито за новата придобивка.В добри ръце е попаднала
Поздрави от Русе :)


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN, RH 17"

Мнениеот Freakylol » Пет 22 авг 2014 22:16


Браво, много хубава изглежда.. как е чувството от пасат на гоуф? :mhihi


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20260
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN, RH 17"

Мнениеот Vlad777 » Съб 23 авг 2014 11:00


Картерът изглежда е сменян, защото на моето ауди няма такъв датчик изобщо, нито букса.


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN, RH AE Technic 17"

Мнениеот Dagestan » Съб 23 авг 2014 14:56


Аз съм със същия двигател, като при мен също се наложи смяна на средното гърне. Моя майстор каза, че ставало така като се махне катализатора, се издънвало средното гърне.

За да видя разликата направих клипове преди и след:
Преди

След


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN, RH AE Technic 17"

Мнениеот nokiangage » Пет 26 сеп 2014 21:55


Здравейте колеги, с катализатора ще има занимавка определено в скоро време и се чудя обаче дали права тръба или гърне да се постави на негово място? Иначе днес взехме зимни алуминиеви джанти и утре ще бъдат купени и монтирани зимни гуми във фабричния размер 195/65/15 на тях. Ако не се лъжа предните дискове са 280мм и предполагам, че щом "телефонните шайби" от А3 стават на Голф 3, при обратния трансфер не би трябвало да има проблем :rolleyes ?

(Снимката е от нет-а де, че все още нямаме капачки)
Изображение

ПС. Търсим и 4 капачки за тях и ако някой има такива свободни за продажба, да не се притесянва да драсне едно ЛъСъ :Mr Green Fun


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN 1.8, RH AE Technic 17"

Мнениеот mitko85 » Пет 26 сеп 2014 23:00


Буксата е за датчика, който е за нивото на маслото. Мотора е хубав, сипвай му хубаво масълце и бензин(газ, ако ще слагаш) и ще те слуша дълго време. По възможност при следващата смяна на маслото си изчисти цедката на маслената помпа и ако има луфтове, и самата помпа, за да няма тема трака ми веригата на валовете, или хидравличния обтегач се прецака. Обтегача е бутало с маслена магистрала, които се чистят и се сменя една гарнитурка малка.


Потребителски аватар
focke-wulf
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN 1.8, RH AE Technic 17"

Мнениеот focke-wulf » Съб 27 сеп 2014 15:31


Тези джанти стоят супер тъпо на А3ката. По-добре някоя от оригиналните за модела или Г4, или дори черни железарки от Г4, това си е мое мнение де и никого не ангажирам с него. Всички оригинални 15-ки за колите преди фейслифта са 6J ET38.
Дисковете трябва да са 280мм, спирачния апарат е FS-III, така че не би трябвало да има проблем и с малко по-голямо ЕТ.
Катализатора по-добре не го пипайте, освен ако колата няма проблем с вървеж или някаква ужасяваща смрад.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN 1.8, RH AE Technic 17"

Мнениеот nokiangage » Съб 27 сеп 2014 18:08


Така е, не са първа хубост наистина, но на този етап за сумата за която ги взехме, не може да се иска повече а и не вярвам в железарките :Mr Green Fun . Минах на реглаж, защото все го отлагахме, а бяхме предупредени да се направи още като я взехме. Та пича като видя данните така реагира, че как ме притесни - и да наистина беше много зле положението. Вече всичко е зелено и оправено, огромна разлика има! :redface

Изображение

Резултата са две много изтъркани предни гуми в края, но те така и така си бяха за смяна:

Изображение

Както винаги старите джанти и гуми са измити и прибрани за следващия сезон:

Изображение

Изображение

Изображение

И ето как застана Le Mans-а, не ми харесва много ама А3-ката тепърва влиза във въртележката с джанти и следващите ще са по-приятни:
Изображение

Взех предни Michelin Alpin A4 и задни Dunlop SP Winter Sport 4D:
Изображение

Изображение

И накрая, понеже колата дойде с тотално грешни шарнирни чистачки като размер и дори перото на едната липсваше, взех вярвам фабричните размери от 53 и 48см безшарнирни такива:
Изображение

Колата получи и оригинален калъф за акумулатора, който още не съм сложил. Търсим и кора под двигателя, че липсва. Колеги има ли разлика дали ще търся такава от дизел или бензин и един елемент ли е, или една голяма и две по-малки?


Потребителски аватар
focke-wulf
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN 1.8, RH AE Technic 17"

Мнениеот focke-wulf » Съб 27 сеп 2014 19:07


За зимни най-добре е телефонните шайби, тези от фабрично полирания вариант. Тъпото обаче е, че рядко се намират, масово са в ужасно състояние, а и им искат немалко пари. С това тъмно синьо си мисля, че лъскавите шайби ще са точно на място, а и с едни леко понижаващи пружини ще заспи.
Кората под двигателя за бензинките е от 3 части, две странични и една, която се захваща за предния спойлер, някъде до картера. Реално обаче картера остава открит, както и всичко зад него. Колеги са слагали такива от TDI, там имало и четвърта част, която при бензинките липсва. :D По спомен номерата на всички кори започват с 1J, което значи, че са от Голф 4 и би трябвало да станат.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN 1.8, RH AE Technic 8J 17"

Мнениеот nokiangage » Съб 04 окт 2014 10:53


Да и много бе беше яд, че изпуснах един комплект от фабричните "шайби" за 120 май или 130 лева и малко след като видях обявата бече бяха продадени :mad . Благодаря за информацията за корите колега, много ми е полезна и ще търся такива :bowdown . Иначе предвид застудяването вече имаме и оригинален калъф за акумулатора:

Изображение


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN 1.8, RH AE Technic 8J 17"

Мнениеот Dagestan » Нед 05 окт 2014 19:13


В раздел продава, се предлага метална кора, която покрива всичко отдолу и е около 100-тина лв. Според мен това ще е оптималният вариант.


BlessedOne
Мнения: 0
Регистриран на: Пет 24 дек 2010 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN 1.8, RH AE Technic 8J 17"

Мнениеот BlessedOne » Нед 12 окт 2014 13:48


Честита придобивка, колега! :th_up
Понеже видях, че си с ЕТ35 8J имам едно питане - фабрично е с ЕТ38, наложи ли се монтирането на дистанционни фланци? Взех едни 17ки ЕТ35 8J и като поставих една за проба както е на крик колата установих, че разстоянието до амортесьора е около 1 пръст (както е на крик), а с ЕТ38 фабричните 15ки разстоянието както е на крик до амортесьора е почти 2 пръста? :rolleyes


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN 1.8, RH AE Technic 8J 17"

Мнениеот nokiangage » Нед 12 окт 2014 14:06


Благодаря колега, с 8J джантите не сме слагали фланци - 17x8J и ET35 спрямо сегашните 15x6J ЕТ38 са с 22мм по-навътре към окачването, а външната част е по-изнесена с 28мм навън и няма проблеми. Но май за другото лято ще сложа по едни 5мм фланци на задницата в комбинация с малко по-широчки гуми от сегашните 215/45. Насочил съм се към 225/45, че сегашните не пазят борда на джантата достатъчно.

Вчера намерих време да оправя осветлението на "врътките", та смених лампата, че старата беше изгоряла и пак не светна? :rolleyes Някой може ли да даде идея кое друго мога да проверя, че е голяма играчка с тази малка крушка, а и е супер неудобно поставянето й... Благодаря предварително и поздрави :beer.


BlessedOne
Мнения: 0
Регистриран на: Пет 24 дек 2010 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Занималня с Aуди A3 1997 AGN 1.8, RH AE Technic 8J 17"

Мнениеот BlessedOne » Нед 12 окт 2014 14:45


Мерси за бързия отговор! Тоест 17ки ЕТ35 8J с гума 215/45 не опира никъде, а ако искам да сложа 225/45 ще опира и ще трябва фланци? :rolleyes

Иначе това са джантите:
Изображение

А защо не монтираш направо управление за климатроник или няма вариант да пасне? :rolleyes



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта