Без да планирам отново съм тук. 6 месеца си търсих семеен автомобил от друга марка и този Passat ми изпадна съвсем случайно. Принципно исках Nissan Primera 1.6 P11-144, 1999-2002 г. За съжаление са доста редки и тези които гледах не ми харесваха. Мой колега и приятел още миналата година спомена, че мисли да сменя возилото си. До тогава само бях слушал за тази кола. Бях я виждал 4-5 пъти и то не от близо. Често се съветваше с мен неща от типа "Какви гуми да си взема?", "Какво масло да си сипя?", "Какви ремъци и ролки да взема?" ... Всичко го избирах като за мен си.
Не съм си и помислял, че може да е моя, докато на 21 Октомври 2014 г. не ми каза "Имаш ли парите, че ми трябват?". Тогава без да съм я оглеждал, без да съм го мислил, просто отидох в банката и му ги преведох. След 2 дни минахме и през нотариус. Знаех само, че колата е бяла, Passat 1.9 TDi, с любимия ми мотор AFN и че е сменил ремъци (Gates)и ролки (INA) преди няма и 5000 км. Взех я за 3000 лв.
2 дни след като минахме при ноториус успях да седна за сефте зад волана и. Настроих си седалката да ми е удобно и ... телефонът ми звънна, заключих я и офейках. След още 2 дни обаче бях в почивка и я разгледах по-подробно.


Тези черните петна по броните са олющена боя. Бодяха ми очите и вече са оправени :)

Тези ляти джанти мисля да си останат на зимните гуми. Просто за 200-300 кинта със сигурност ще си намеря по-хубави. Последно за да ми сложат зимните гуми на тези джанти ме оръсиха 30 кинта и висях цял ден да си пазя реда. Мисля да ми е за предпоследно. Между другото колата я взех с 2 чифта гуми. Зимните са UG8 с ДОТ 2012, а летните PremiumContact5 c DOT 2013.






Колата е доста просторна. Дори и при наличие на детско столче, задната седалка си остава просторна.

Интериорът е запазен. Беше ми счупен джойстика за ел.огледалата и панела за управление на ел. огледалата беше издраскан. Е взех си чисто нови и ги подмених.

Само нова жабка трябва да си взема, че на тази счупена. Оказаха се доста дефицитни по моргите.





На тази снимка: километрите на които е колата (да, реални са си) и километрите, от както я имам (до момента на снимките). Предишният и собственик я е карал почти 10 години. Била е нов внос от Швейцария и е внесена на 180 000 км. От както я кара колегата, колата е гаражна и се е карала само на дълги разстояния.

Двигателят не е мит! Просто си е естествено прашен.

Малко след покупката, колата започна да си показва и магариите. Първото ни палене сутрин беше малко трудно. Оказа се, че имам 4 изгорели подгряващи свещи (4 бр. х 12.50 лв .... с отстъпка). Взех си чисто нови HTK.

Питате защо такива? Такива са оригиналните на Nissan Primera 2.0TD и в нисанския форум не съм виждал тема за изорели свещи. Имах и съмнения, че термостата е за смяна. При извънградското градусите ми играеха между 70 и 80. Използвах търсачката и установих, че Behr и Wahler хвалите най-много. Е взех си Behr, смених и антифриза с Hepu G12+ На по-шибано място нямаше как да го забият. Добре, че е YouTube да ме светне къде.
В момента я карам с Castrol Magnatec 5W40 ... на 255 000 км трябва да го сменя. Понеже съм супер предубеден към тази марка и страшно много я недолюбвам, гаранция ще сипя друго масло. Филтрите са ми Mahle и ще ги сменям с маслото. Набелязал съм си до къде стига маслото на щеката, пък ще мерим. Знам, че доспустимия разход на масло за този мотор е 0.5-0.7 л./10 000 км. Отново ще сипя пълна синтетика.
Гледам, че в този раздел има страхотни Passat-и. Надявам се един ден поне малко да се доближа до по-хубавите :)