vr6 - Възкръсване

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
thesuperbsk
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 08 май 2012 14:28
Автомобил: Golf MK 3
Двигател: 2.8 AAA 1992
Местоположение: София

vr6 - Възкръсване

Мнениеот thesuperbsk » Пон 26 яну 2015 18:00


Здравейте, аз съм Лъчо. Просто искам да се представя тук и евентуално за в бъдеще да се запозная с някои от вас на живо. Преди карах Сеат Леон 2.0 тди,а сега си взех голф 3 с 2.8 двигател с код на мотора ААА от 92година,( от времето в което карах Леона се познавам с доста хора и от този форум, но това е друга тема). Така относно Голфа, взех го края на ноември, като според думите на собственика ако не пипам нищо по двигателя ще си го карам без проблеми дълго време :icon_lol . Обаче се оказа, че не е така и се почна с ремонтите, може би защото и аз съм прекалено взискателен към детайлите или просто наистина не трябваше да пипам нищо и да си я карам така. Колата е в окаяно според мен външно състояние, но това ще е последното нещо което ще поправя(надявам се това лято).
Неща които смених по колата:
1. Водна помпа:
Колата имаше теч на антифриз близо до блока от дясната страна от към ремъка - мислехме, че е от тръбичката която от водната помпа влиза към мотора, но се оказа, че и водната помпа(която уж беше сменена) тече. Сменихме и тръбичката и водната помпа и теча спря.
2. Термостат и датчик за температура:
Човека от който взех колата каза, че е сменил и термостата, но след като видях водната помпа реших да сменя и термостата и датчика за температурата. Всичко си беше ОК докато не изхвърли водата. Оказа се спукан мъркуч, след смяната му всичко си дойде на място.
3.Кабели и свещи:
След като смених тези части реших да сменя и свещите и кабелите и тука започна филм от който едвам излезнахме с момчета от сервиза. Проблема беше, че като сменихме свещите и кабелите колата започна да прекъсва в ниските обороти тоест като караш на 5-та например с 60км и дадеш пълна газ колата така тресеше, че все едно ще падне мотора. Проблема се оказа след като сменихме няколко чифта кабели и свещи, че заради алуминиевото кожухче на кабелите в частта която влизат в свещите дава на късо по някакъв начин и излизаха искри в следствие на което колата прекъсваше, решихме проблема като махнахме алуминиевото покритие(малко ме заболя, че нови кабели за 200лв ги съсипваме, но пък колата сега е добре).
4. Масло и всички филтри.
5. Дино стенд:
Понеже съм болен мозък, а и човека от който взех колата каза,че е с чип,колектор и генерация на 63, а и аз си я обслужих като хората, реших да я замеря на Дино да видим колко е мощността, защото като я карах се усещаше доста пъргава, но на Диното в Проспеед направо ме разплака( не от щастие разбира се). Та така колата изкара със спортния филтър( чисто нов на JR ) 153конски сили на мотора, на хъбовете е 103kw. Без филтъра изкара 161коня на мотор, на хъбовете 111,2kw.
Това ме разочарова доста и решихме да измерим компресията за да видим от къде идва проблема и с помоща на колегата pe6kata разбрахме, че след провеждането на много лесен тест или има проблем с клапаните и те трябва да се напаснат или проблема не е в главата а е в мотора. Измерена компресия беше 10,5 на 1,2,3 и 4 цилиндър и 8,5 на 5 и 6 цилиндър, заводски я дават от 11 до 13бара. След сипване на масло и мерене отново компресията се покачи, което е признак, че трябва да се прегледат бутала, лагери и почти целия мотор.
6. Основен ремонт:
Така тук вече се извади мотора от купето и се започна разглабянето на мотора и естествено проблемите са налице буталата играели доста и приятелите ми от сервиза решиха да сменяме всичко, както и да направим ревизия на главата, общо взето само буталата ги запазихме.
Пълна ревизия на главата, сменихме и комплект ангренажни вериги с плъзгачи, обтегачи и там всичко необходимо, сменихме и почти всички маркучи защото веднъж изхвърли водата колата и имаше спукан мъркуч от който смучеше въздух, казанчета за антифриз и хидравлика също ги сменихме, че то в старото казанче за антифриза нищо не се виждаше, сменихме и всички възможни гарнитури както и болтовете на главата, само не знам точно по мотора какво е сменено, но помня нещо за основни и биелни лагери още някакви чарколяци, но не знам с сигурност.
Имаше малко проблеми по зацепването и сглобяването на мотора, но всичко се изчисти с времето. Като качиха мотора момчета не искаше да запали, но се оказа, че буксата на дюзите не била вкарана и след това го чухме мотора възкръснал . После явно от въртенето докато запали голфа се беше стопил бушона за бензиновата помпа, но и него го сменихме и всичко си дойде на място.
Сега вече колата се кара и едвам се сдържам да не я настъпвам над 4000 оборота, но остана още малко, веднъш вече сменихме маслото и остана още един път да го сменим и лека по-лека ще я вкарвам в оборотите за които е създадена.
Така вече смених и пружините тъй като седеше доста висока с 15-ките и остана да си закупя и едни 16-ки за лятото, но още се двуомя какви да взема. Иначе пружините са на Apex мислех да взема цяло окачване, но ми се стори доста твърдо като се возих при един приятел в неговата 3-ка, та за сега ще съм само с пружини.
Ще изчакам да се разработи добре колата и след това на пълна газ за Варна за качествено настройване на колата.
Сега искам да попитам и по запознатите от мен за проблем с колата който се появи от скоро след основния ремонт. След като и дам газ(до долу) на около 2000 оборота на 2-ра скорост например колата тръгва доста приятно, но на около 3000обората забива доста рязко, като че ли изведнъж гасне, но като отпусна газта все едно нищо и няма на колата и си работи перфектно. Гледах я на ваг-кома който имам и там го отчита все едно колата съм я загасил тоест като го направи този проблем, ваг-кома спира да отчита като че не съм го вързал към буксата.
Втория проблем който има си мисля, че е породен от първия проблем и той се изразява в това, че както си давам газ примерно с 80км и освободя от скорост и колата си гасне сама. В някой случаи даже и на място си гасне, но това се случвало 2-3 пъти.
С хората от сервиза мислим, че може би генерацията изпуска от някъде и затова ламбда сондата се ебава, защото мирише на неизгорял бензин, но това са само предположения и не знам какво да правя, защото искам колата да е перфектна от към мотор.
Изкам да изкажа огромни благодарности на pe6kata, тъй като съм го занимавал с моите глупости и още не ме е напсувал :smile , изключително готин човек, дано да се видим най-скоро време да почерпя.




Потребителски аватар
thesuperbsk
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 08 май 2012 14:28
Автомобил: Golf MK 3
Двигател: 2.8 AAA 1992
Местоположение: София

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот thesuperbsk » Пон 26 яну 2015 18:27


Малко снимки
Прикачени файлове
Share2015-01-03-9c5f5d567fa0798c6eb30cbe82784de19ed53145e5d4e401b57659f5b706af12-Picture.jpg
Водата изтече заради спукан мъркуч
WP_20141204_15_35_37_Pro.jpg
На диното
WP_20141204_18_16_14_Pro.jpg
Графика
WP_20141204_18_16_28_Pro.jpg
WP_20141213_13_03_11_Pro.jpg


Потребителски аватар
thesuperbsk
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 08 май 2012 14:28
Автомобил: Golf MK 3
Двигател: 2.8 AAA 1992
Местоположение: София

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот thesuperbsk » Пон 26 яну 2015 18:31


Още снимки
Прикачени файлове
WP_20141213_13_03_34_Pro.jpg
WP_20141213_13_04_32_Pro.jpg
WP_20141213_13_04_37_Pro.jpg
WP_20141228_11_55_51_Pro.jpg
малко сгъстяване с по-тънка гарнитура
WP_20150125_10_45_22_Pro.jpg
новите пружини


Потребителски аватар
thesuperbsk
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 08 май 2012 14:28
Автомобил: Golf MK 3
Двигател: 2.8 AAA 1992
Местоположение: София

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот thesuperbsk » Пон 26 яну 2015 18:35


И още малко
Прикачени файлове
WP_20150125_10_45_45_Pro.jpg
WP_20150125_10_46_42_Pro.jpg
WP_20150125_21_22_12_Pro.jpg
вече по-ниска


Потребителски аватар
thesuperbsk
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 08 май 2012 14:28
Автомобил: Golf MK 3
Двигател: 2.8 AAA 1992
Местоположение: София

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот thesuperbsk » Пон 26 яну 2015 19:16


Лагерите въобще не са надрани иначе :smile
Прикачени файлове
635543132311184203.jpg


Потребителски аватар
spar4o
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 28 юни 2012 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот spar4o » Сря 28 яну 2015 12:26


Много хубаво работиш по колата, колега! Дано я направиш както имаш желание и дано те вози добре.

ПС: Като се сетя колко хора си втълпяват че като сложат спортен филтър и колите им стават по пъргави, а реално са с 10-тина коня надолу, ми става зле.

:th_up


Потребителски аватар
YordanGergov
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 20 яну 2011 19:56
Автомобил: Golf III
Двигател: AEE
Местоположение: Sofia

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот YordanGergov » Сря 28 яну 2015 13:06


Колега с нормален филтър си с 20-тина коня на долу. За това дефакто със спортния имаш повечко коне, колкото и да са те. Без филтър естествено, че ще покаже по-добър резултат.

Лъчо, чакам да ме викаш като се разработи двигалетя да ме повозиш :twisted


Потребителски аватар
thesuperbsk
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 08 май 2012 14:28
Автомобил: Golf MK 3
Двигател: 2.8 AAA 1992
Местоположение: София

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот thesuperbsk » Сря 28 яну 2015 18:22


Колеги благодаря за хубавите думи. Данчо задължително ще те повозя останаха още 1000км и постепенно ще я настъпвам до дупка :biggrin и тогава ще се качим пак до Витоша. Сега да попитам по запознатите, решил да взема bbs Rs 722 16 - ки, защото тука при нас с тия дупки никога няма да сложа 17- ки. Та въпроса ми е с 205 45 16 гуми дали ще имам проблем или всичко ще е точно и също така има много ментета на всички джанти, но на конкретните как мога да разбера дали са реплика или са оригинални BBS, че въобще не съм запознат.


Потребителски аватар
Fearless
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:22
Автомобил: VW Golf
Двигател: AZD
Местоположение: София

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот Fearless » Сря 28 яну 2015 19:37


Аз бих заложил на гуми 215/45/16 :th_up Моята тройка я карах точно с този ББС и с този размер гуми и стоеше чудесно.


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот slaveiko67 » Сря 28 яну 2015 19:53


Похвали за усърдието,Колега!
Относно джантите,няма да имаш проблем с тези гуми.Аз в момента съм с железни 16-ки,с гуми 195/50/16.,на спортно-ниско окачване и с фланци 20мм.отзад...Пожулват от време на време,но ще им сложа 15мм.фланци и нещата ще заспят.А ББС-а си се познава,той е разглобяем и по болтовете си личи,а и на самата джанта си пише марката и модела.


Потребителски аватар
vlado0o^
Мнения: 184
Регистриран на: Пон 27 апр 2009 18:48
Автомобил: GTI Edition
Двигател: 1994 2.8 AAA
Местоположение: Варна

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот vlado0o^ » Сря 28 яну 2015 22:48


Определено заглавието на темата е пряко свързано с колата...От това което си описал наистина това е била една зле подържана VR6-ца.Доста ремонти си направил за сравнително кратко време и като знам кое колко струва си хвърлил не малко средства.Конкретно за кабелите аз също карам без металните "лулички" защото с тях на тъмно забелязах че искрата скача настрани по болтовете на главата.Единственото подобрение по моя е тънката гарнитура и колата на диното в TST изкара 182 коня което за мотор на 300к километра е добре.Успех с възкресяването,ако има нещо мога да помагам с каквото знам :th_up


Потребителски аватар
thesuperbsk
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 08 май 2012 14:28
Автомобил: Golf MK 3
Двигател: 2.8 AAA 1992
Местоположение: София

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот thesuperbsk » Сря 28 яну 2015 23:18


Е, колеги благодаря за отношението много ме надъхахте да продължа да си развивам колицата, защото повечето хора около мен само ме де мотивират да спра да набивам пари в тая ''стара кошница'', но пък това си е моята стара кошница и аз ще си правя с нея всичко за което се сетя за да я върна малко или много към едно по-добро състояние. Наистина е скъпо удоволствие да съживяваш каквато и да е кола, но пък накрая като видиш резултата щастието е пълно :mrgreen.


Потребителски аватар
thesuperbsk
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 08 май 2012 14:28
Автомобил: Golf MK 3
Двигател: 2.8 AAA 1992
Местоположение: София

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот thesuperbsk » Съб 07 фев 2015 0:55


Така колеги малко раздвижване на темата. Като хората са казали, че не трябва да казваш Никога се убеждавам че наистина е така и аз вече купих 17 за лятото. Просто не се сдържах и реших кво пък голяма работа ще карам по-леко и така :mrgreen . Обаче сега пак идва дилемата с гумите защото аз въобще не знам какъв размер ще пасне. Решил съм да търся 205/45/17, но не знам дали ще паснат, а също и 205/40/17 оглеждам, но ми се струват доста ниски, та затова моля помагайте.
Иначе по-колата свърших малко работа, просто сложих едни колони на Clarion отзад за малко по-добър звук, предните си бяха в колата на Hertz са,но са сигурно най-евтиния модел(както и да е) :banghead и съм си поръчал нови фарове Hella angel eyes, тъй като ми допаднаха как изглеждат, като ги сложа ще кача и снимки. За сега само снимки на джантите ще кача и ще очаквам да пишете какви гуми да им сложа.
Прикачени файлове
Share2015-01-24-a43571924e89b7b44001f667a130f96edc45369a931fc05f33562b5b40cc02ae-Picture.jpg


G60

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот G60 » Съб 07 фев 2015 23:24


При условие ,че джантите ще ги слагаш на голф 3 си вземи точно 205/40/17 icon_idea


Потребителски аватар
thesuperbsk
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 08 май 2012 14:28
Автомобил: Golf MK 3
Двигател: 2.8 AAA 1992
Местоположение: София

Re: vr6 - Възкръсване

Мнениеот thesuperbsk » Нед 08 фев 2015 1:14


Ами днес ходих да пробвам джантите и упираха в спирачния апарат и направо взех и 5 мм фланци и с тях заспа джантата, но нямаше гуми с тия размери да пробвам, ама така на око гумаджията каза, че ще влезне 205 45 17 и също 215 но на 40 17. Обаче пък щом казваш да взема на 40 значи има защо. Вече не знам и аз.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта