
Неща които смених по колата:
1. Водна помпа:
Колата имаше теч на антифриз близо до блока от дясната страна от към ремъка - мислехме, че е от тръбичката която от водната помпа влиза към мотора, но се оказа, че и водната помпа(която уж беше сменена) тече. Сменихме и тръбичката и водната помпа и теча спря.
2. Термостат и датчик за температура:
Човека от който взех колата каза, че е сменил и термостата, но след като видях водната помпа реших да сменя и термостата и датчика за температурата. Всичко си беше ОК докато не изхвърли водата. Оказа се спукан мъркуч, след смяната му всичко си дойде на място.
3.Кабели и свещи:
След като смених тези части реших да сменя и свещите и кабелите и тука започна филм от който едвам излезнахме с момчета от сервиза. Проблема беше, че като сменихме свещите и кабелите колата започна да прекъсва в ниските обороти тоест като караш на 5-та например с 60км и дадеш пълна газ колата така тресеше, че все едно ще падне мотора. Проблема се оказа след като сменихме няколко чифта кабели и свещи, че заради алуминиевото кожухче на кабелите в частта която влизат в свещите дава на късо по някакъв начин и излизаха искри в следствие на което колата прекъсваше, решихме проблема като махнахме алуминиевото покритие(малко ме заболя, че нови кабели за 200лв ги съсипваме, но пък колата сега е добре).
4. Масло и всички филтри.
5. Дино стенд:
Понеже съм болен мозък, а и човека от който взех колата каза,че е с чип,колектор и генерация на 63, а и аз си я обслужих като хората, реших да я замеря на Дино да видим колко е мощността, защото като я карах се усещаше доста пъргава, но на Диното в Проспеед направо ме разплака( не от щастие разбира се). Та така колата изкара със спортния филтър( чисто нов на JR ) 153конски сили на мотора, на хъбовете е 103kw. Без филтъра изкара 161коня на мотор, на хъбовете 111,2kw.
Това ме разочарова доста и решихме да измерим компресията за да видим от къде идва проблема и с помоща на колегата pe6kata разбрахме, че след провеждането на много лесен тест или има проблем с клапаните и те трябва да се напаснат или проблема не е в главата а е в мотора. Измерена компресия беше 10,5 на 1,2,3 и 4 цилиндър и 8,5 на 5 и 6 цилиндър, заводски я дават от 11 до 13бара. След сипване на масло и мерене отново компресията се покачи, което е признак, че трябва да се прегледат бутала, лагери и почти целия мотор.
6. Основен ремонт:
Така тук вече се извади мотора от купето и се започна разглабянето на мотора и естествено проблемите са налице буталата играели доста и приятелите ми от сервиза решиха да сменяме всичко, както и да направим ревизия на главата, общо взето само буталата ги запазихме.
Пълна ревизия на главата, сменихме и комплект ангренажни вериги с плъзгачи, обтегачи и там всичко необходимо, сменихме и почти всички маркучи защото веднъж изхвърли водата колата и имаше спукан мъркуч от който смучеше въздух, казанчета за антифриз и хидравлика също ги сменихме, че то в старото казанче за антифриза нищо не се виждаше, сменихме и всички възможни гарнитури както и болтовете на главата, само не знам точно по мотора какво е сменено, но помня нещо за основни и биелни лагери още някакви чарколяци, но не знам с сигурност.
Имаше малко проблеми по зацепването и сглобяването на мотора, но всичко се изчисти с времето. Като качиха мотора момчета не искаше да запали, но се оказа, че буксата на дюзите не била вкарана и след това го чухме мотора възкръснал . После явно от въртенето докато запали голфа се беше стопил бушона за бензиновата помпа, но и него го сменихме и всичко си дойде на място.
Сега вече колата се кара и едвам се сдържам да не я настъпвам над 4000 оборота, но остана още малко, веднъш вече сменихме маслото и остана още един път да го сменим и лека по-лека ще я вкарвам в оборотите за които е създадена.
Така вече смених и пружините тъй като седеше доста висока с 15-ките и остана да си закупя и едни 16-ки за лятото, но още се двуомя какви да взема. Иначе пружините са на Apex мислех да взема цяло окачване, но ми се стори доста твърдо като се возих при един приятел в неговата 3-ка, та за сега ще съм само с пружини.
Ще изчакам да се разработи добре колата и след това на пълна газ за Варна за качествено настройване на колата.
Сега искам да попитам и по запознатите от мен за проблем с колата който се появи от скоро след основния ремонт. След като и дам газ(до долу) на около 2000 оборота на 2-ра скорост например колата тръгва доста приятно, но на около 3000обората забива доста рязко, като че ли изведнъж гасне, но като отпусна газта все едно нищо и няма на колата и си работи перфектно. Гледах я на ваг-кома който имам и там го отчита все едно колата съм я загасил тоест като го направи този проблем, ваг-кома спира да отчита като че не съм го вързал към буксата.
Втория проблем който има си мисля, че е породен от първия проблем и той се изразява в това, че както си давам газ примерно с 80км и освободя от скорост и колата си гасне сама. В някой случаи даже и на място си гасне, но това се случвало 2-3 пъти.
С хората от сервиза мислим, че може би генерацията изпуска от някъде и затова ламбда сондата се ебава, защото мирише на неизгорял бензин, но това са само предположения и не знам какво да правя, защото искам колата да е перфектна от към мотор.
Изкам да изкажа огромни благодарности на pe6kata, тъй като съм го занимавал с моите глупости и още не ме е напсувал
