Passat B3 Country (Once upon a time...)

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
Jijooshu
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1989
Местоположение: Варна

Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот Jijooshu » Нед 19 юли 2015 23:46


Най-накрая се престраших да пусна и аз една тема за мойта баба Яга (или казано с други думи - бившето Кънтри).

За пръв път си срещнахме погледите с нея, когато започвах работа в настоящата ми фирма точно преди година... Още тогава първата ми реакция беше "Ааа, т'ва жУотнУ оти толко високо брЯ!?"... Кошничката се подвизаваше като служебен автомобил, който всеки ден преживяваше тормоза, причинен от колегите ми, по около 200-250км на ден по всевъзможни терени. Тогава видът и беше този:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Минаха се, не минаха 2 месеца и рязко в офиса се появи някакъв си Сутиен Ксара и злото Кънтри излезе уж в заслужена пенсия... Докато един ден с шефа си пиехме кафето и на майтап му подметнах:
-Началник, каква ще е съдбата на БайПаса?
-Ами... Не знам, вероятно ще ходи към ТрансИнс...
И тия негови слова мръсни провокираха в мен още по-мръсни мисли... Точно си чаках книжката да излезе от КАТ, а не се бях подготвил с кола, та беше перфектния момент да се сдобия с кола без пари. Съответно му подметнах да му дам някой лев и да я прибирам, а нашия ми изцепи "Давай 400 лева и я взимай!" Оооооооооох, котьо! Манна Небесна, моя милост се сдоби с Пасат...

Речено, сторено - тръшнах му парите на бюрото, он ми връчи ключовете и документите с думите "Разкарвай го от тука тоя казан и си го карай със здраве". И ето с какво се оборудвах: Passat B3 Variant, 1989г. 1.8RP на газ, като екстри има единствено шибидах и централно. Беше ми ясно, че за тия пари няма да е кой знае колко кола, но знаех че на прима виста трябва да сменя двата задни амортисьора, защото бяха съвсем празни. Ето и една снимка от деня, в който колата си стана баш моя:

Изображение

Висока, грозна, неугледна... Абе баш като за мен. Понеже още не ми беше излязла книжката, ме беше страх да я прибера до вкъщи и звъннах на бащата да дойде да я вземе... Всичко точно, дойде, замина, след 10 минути ми звънна телефона и чух страшните слова "Колата ти спря, нещо зверски изтрака отзад и се строши... Или изби бомбето, или се строши амортисьор, оставих я, като се прибереш ще я гледаме". Рязко сърцето ми прескочи удар, удар и половина, казах си "Е бива ли да съм такъв карък, даже не можах и да си я покарам"...

Няколкото часа до края на работния ми ден минаваха като векове... Как да е, свърших работа, първото такси и при колата... Вдигнах я на крик, видях че амортисьора е строшен и на секундата бяха поръчани 2 нови. С помощта на верни приятели, някой и друг инструмент, Тритомния речник на тираджиите, каруцарите и бакшишите (най-вече с негова помощ, то няма опция нещо при мен да не се запъне) и каса бира, амортисьорите си бяха на мястото след 2 часа. 3 дни по-късно си взех и книжката и дойде моментът за първото каране и първата мивка...

Изображение

Изображение

Изображение

Минаха се, не минаха няколко дни и тая гадна маска не спираше да ми се набива в очите... Та набързо се оборудвах с нова маска, десен мигач (от собствената си глупост счупих моя), лостче за мигачите с бутон за аварийни, защото моя по незнайна причина беше изкормен от разни неразумни люде, 2 говорителя за таблото отпред, едно CD от приятел и разбира се, нямаше как да се мине без циганийката - диодни ленти във всички плафони.

В последствие установих, че тая кола грам не върви и гори като замаяна (20 газ градско не ги харесваше, не че и сега ги харесва де, ама си се примирих - бащата все се кани да ми направи едно въженце с примка от врата към десния крак, чудно що ли :mhihi ). Последва посещение при едно светило газаджийско... Какво бутна тоя, въобще не успях да разбера, просто ми връчи ключа и каза "Заминавай да пробваш!" Качих се, тръгнах... Баааааааа, туй ши литни уа! Е то хубаво, ама нали много хубаво не е на хубаво... По всички закони на Мърфи ми изби спирачната помпа. Някак си спрях, ама спрях на магия. И понеже спирачките са си спирачки, може да не върви, ама трябва да спира - викнах нова помпа, сложихме я, нова течност и отново в джаза.

Разбира се, нали ВИНАГИ трябва да ми е гадно, от многото акъл, който имам в главата си, си изгорих бензиновата помпа. Защо си мислех, че имам реле, което я прекъсва, никой не знае, но се оказа, че нямам... И така се оказах само на газ. Естествено, не спираме до тук - приключенията никога не свършват. Посред зима, решавам аз да си пусна парното... Парно ли казах!? Имах си зимен климатик, духа студено и от всякъде, ще ме пребие от студ. Карах аз така ноември, декември... Накрая януари месец се престраших и айде по оттренираната процедура от хиляди хора в тоя форум, сваляй табло, разглобявай, лепи клапи, нов радиатор... 3 пъти брадясах и 6 пъти пишман станах, ама вече съм курназ - черен колан имам по смяна на радиаторчета на VW :mhihi . Използвах момента да сложа и нова помпа, изпадна ми една почти без пари и беше грехота да не я взема. И отново тръгнахме на бензин...

До началото на пролетта не бутнах нищо друго, само газ и каране (къде каране, къде стоеше пред вкъщи, че оня хубавец, рязания изпарител Волтраний имаше навика да ми замръзва в движение)...

Изображение

Изображение




Потребителски аватар
Jijooshu
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1989
Местоположение: Варна

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот Jijooshu » Пон 20 юли 2015 0:01


И така до началото на пролетта не бутнах нищо повече... Един ден докато си разцъквах из olx, случайно ми се мерна обява за стопове от Arriva... Оказа се, че от тоя Пасат не беше свалено почти нищо, та набързо се оборудвах със стопове, фар (десния ми фар беше с черен рефлектор, в тъмного виждах повече на изгасени фарове), щора за багажника, почти перфектна централна конзола, врътки за парното (естествено проблем с нагорял ключ, отчупи ми се пластината и известно време си пусках парното с кабелче) и още някакви шукарии. Всичко бе монтирано и реших, че вече мога да се появя и на сбирка.

Отивам аз на първата си сбирка и гледам събрани една камара Пасати - на Асен, Гошо, Ники от Каварна и Пешо от Добрич... Спирам малко по-настрани, че малко или много срам - хората с лъскарите, аз с подвижния гроб. Слизам и гледам 1 камара народ наобиколили БайПаса и ме гледат въпросително...
- Абе как си го вдигнал тва толкова много бе!? Амортисьори ли си сменял, пружини ли, какво си правил?
Позасмях се и казах:
- Амовете са стандартни, пружините също - мислете!
Е, мислиха, мислиха, май тогава никой не го измисли... Но със сигурност съм оставил трайна следа в спомените на много хора, щом и до ден днешен помнят тази гледка неповторимая...

Изображение

Дойде време, сложих и друга задна броня, тоя път цяла

Изображение

Оборудвах се и с нова, амнайста употреба шофьорска дръжка, защото нечий зли очи и все още за негово щастие, здрави ръчички бяха потрошили моята...

Тука малко след мивка преди сбирка

Изображение

Стойка ли няма, какво няма... Уникално уникален, единствен по рода си, Пасат Кънтри :mhihi

Изображение

Разбира се, нямаше как да мине и без подобрения по осветлението вътре

Изображение

Една вечер след работа случайно се засякохме с тоя красавец и след като го видях, вече знаех горе-долу каква визия ще гоня

Изображение

Изображение

И километрите си минаваха неусетно, всичко изглеждаше уж безпроблемно с моето мило скъпо Кънтри, до момента, в който не се качих на един бордюр заради един кавал владиславовски и не си срязах едното задно Корморанче...

Изображение

За щастие бях на 30 метра от вкъщи, та се прибрах, сложих патеричката и се заех да си търся гума... Но сърце ми трепка, та играй, мира не ми дава гледката на тая ми ти патерица, сън не ме лови, нерви, чудо, не се стои около мен... Та на колко ли хора е познато чувството в 9 вечерта да си слагат друга джанта, щото гледката с патерица води до повръщане? :Mr Green Fun

Изображение

Изрових я тая джанта по случайност от тавана и я ръчнах за времянка, докато си намеря кадърна гума

Изображение

И отново БайПаса беше в играта, аз доволен и щастлив... Спах като бебе :mrgreen


Потребителски аватар
Jijooshu
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1989
Местоположение: Варна

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот Jijooshu » Пон 20 юли 2015 0:11


И пак среднощни разходки, и пак луди мисли в главите... Покрай мен и компанията ми нищо мъдро няма да се роди никога (да се знае!)

Изображение

И след поредната нощна гонка и едно кофти поднасяне в завой с малко по-висока скорост спрях колата, слязох, запалих цигара и казах "Аз мога ли... или не мога!?" И така беше взето генералното решение за промяна във визията...

Из начало бях решил да я върна просто на стандартната височина. Разбира се, то не става само да се кара, от време на време трябва да се правят и ремонти. Предницата се беше поразхлопала, мотора плачеше за обслужване, та с майсторО наредихме един хубав списъчец със следното съдържимо:
- предни амортисьори
- шарнири
- тампони на носачите
- тампони на макферсоните
- 4 карета
- ангренаж, ролка, трапецовидни ремъци
- външни кормилни накрайници
- масло за скоростите
- масло за мотора и филтър
- бензинов филтър
- гарнитура за капака на клапаните

Вкарахме кошника в бокса, след 2 дни мъки по смяната на всичко дойде ред да зацепим ангренажа. Всичко точно, тръгвам да паля... Ще се пребия от въртене, не ще да пали и не ще. Гледаме пак, всичко зацепено точно, няма признаци за проблем... Ток има да ме убие, гориво да ме удави, оная не пали и не пали... Отворихме капака на клапаните - вала завъртян на майна си Райна, нищо общо с реалността... Напасваме го и виждаме, че на ролката има втори белег. Майстора гледа и вика:
- Брат'чед, тоя вал е от дизелов мотор!
Аз:
- Ми дай да търсим какъвто трябва...
Той:
- С тоя вал имаш повече тяга в ниските, карай така!

Е убо, добре, едва ме нави... Зацепихме го по другия белег, запали на четвърт... От всичките галимации обаче имам една-единствена снимка, то на кой да му дойде на ума да снима...

Изображение

Изкарах я на пътя... Ниска, вози меко, стабилна... Бре, т'ва аз ли съм бе!? Т'ва мойта каручка ли е бе!? Въъъъъъъъъй, уродска ра'ота...

И до София ме закара и ме върна без грижи, че и ме изненада колко икономична може да бъде...

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
Jijooshu
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1989
Местоположение: Варна

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот Jijooshu » Пон 20 юли 2015 0:18


По време на престоя ми в София, разглеждайки форума ми се роди гениалната идея да си потърся по-къси пружини и да я пусна още (като ще е гарга, да е рошава). И след 10 минутно преравяне на раздел Продава, пред очите ми цъфна обява "Продавам жълти пружини 30/30 H&R". Отварям - пружините в София, за комби, на страхотни пари... Звъннах на колегата (тук държа да изкажа огромни благодарности на Namesata, страшно доволен съм от покупката, яд ме е само, че не му снимах лъскарката), видяхме се и си тръгнах с пружини... Прибрах се във Варна и айде след 2 дни пак в бокса...

Изображение

Изображение

Изображение

И разбира се, понеже няма как нещата отново да не се закучат, вадя колата от сервиза точно преди сбирка, която беше с променено място в последната секунда. Проливен дъжд (не знам дали аз съм единствения луд, който обожава да кара в такова време, ама си знам - не съм хич добре, само жълтата книжка ми липсва :mhihi ), неделя вечер и аз карам без да съм минал реглаж... Колата ходи на където си иска, най-малката неравност ме хвърля от пътя, абе... Карах си на магия, внимавайки да не се пребия някъде... Но благополучно пристигнах на сбирката, на която за пръв път се появих с ниска кола (не знам дали ме познаха в първия момент, но тая кола не беше същата, която всички бяха свикнали да виждат :mrgreen )

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
Jijooshu
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1989
Местоположение: Варна

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот Jijooshu » Пон 20 юли 2015 0:21


Разбира се, в никакъв случай не мога да кажа, че работата по колата е приключила, със сигурност съм изпуснал много приятни и неприятни моменти с БайПаса, нооо... Всяко нещо с времето си. Въртят ми се идеи за продължение, със сигурност малко по-нататък ще има заигравка с мотора (искам да го отпуша малко или директно нещо друго под капака), други джанти (тези смятам да си ги оставя за зимни, а за летния сезон да сложа 17-ки - на това окачване няма как да я оставя така), външно също има доста забележки, които ще бъдат отстранени в течение на времето, планирам и цялостно пребоядисване, но всичко поетапно - иначе няма да е интересно всичко накуп. Приемам всякакви предложения, мнения, критики и т.н.

И една снимка за моментен завършек на темата до ново развитие.

Изображение


Потребителски аватар
CrafterX11
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот CrafterX11 » Пон 20 юли 2015 0:24


Евала за постаранието !! Голяма история ,четох с кеф


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот polovera_9n3 » Пон 20 юли 2015 5:38


:bowdown
Въпросче - какво стана с високото окачване, при тебе ли е още, че имам комшия със същия пасат, все реве, че му е ниска :mhihi


Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот Johnsword » Пон 20 юли 2015 12:29


2 пъти с кеф ти прочетох темата ! :mhihi Доста добре се е получил байпаса :th_up Продължавам да следя с интерес ! :beer


Потребителски аватар
Mario951
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот Mario951 » Пон 20 юли 2015 19:25


Супер разказана тема и супер първа кола, направо с късмет купена :th_up Ако питаш мене джарай без да наливаш много пари, докъдето те изкара и после другата, въпреки че може дълги години да изкара дори и с проблеми. Само с времето ще осъзнаеш, че тая кола се чувства най-добре с лежерно каране в ниските обороти, да сменяш предавки около 3000 оборота. При моята градско разхода беше все зле, защото аз съм малко припрян и рязък шофьор, но извън града може да се постигне впечетляващ разход на газ :beer

Другото хубаво е че свикваш на габаритите на голяма кола, без да се притесняваш че може да я чукнеш леко, най-малкото броните са бая здрави и еластични и не се целят и не им личи :Mr Green Fun Първото ми паркиране с моя, след като бях карал коли само с габаритите на Голф, бях обеден, че ще се събере паралелно на 1 място, но в крайна сметка съвсем леко побутнах един Nissan Patrol от началото на 80-те с "влакова релса" за броня, но това е в реда на нещата за пресен шофьор :Mr Green Fun

Безаварийно ти пожелавам колега! :drunk


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот nokiangage » Вто 21 юли 2015 20:14


Жижо, много яка тема и много интерсна история си имате с машината :th_up и време беше да я пуснеш... Определено колата сега е мнооого по-различна спрямо първите снимки и съм сигурен, че ще се развива само към по-добра визия :drunk


ivan_venelinov
Мнения: 82
Регистриран на: Сря 12 мар 2014 16:07
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1Y 1994
Местоположение: Казанлък

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот ivan_venelinov » Пет 24 юли 2015 12:52


Страшна тема колега, браво и продължавай напред :th_up


Потребителски аватар
Marto_cafeto
Мнения: 439
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 21:14
Автомобил: Peugeot 307
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот Marto_cafeto » Нед 26 юли 2015 0:38


Темата ти ми действа като книга преди сън :Mr Green Fun :Mr Green Fun Евалата. Добре се справяш с пасатеца. За 400 лв тол'ква. Късмет с колата и разказвай все така !


Потребителски аватар
Jijooshu
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1989
Местоположение: Варна

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот Jijooshu » Нед 26 юли 2015 20:56


Благодаря ви за милите думи, колеги, ще се постарая. Със сигурност скоро темата ще има продължение, само трябва да ми дойде музата за писанье и ще става весело :)


Потребителски аватар
Jijooshu
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1989
Местоположение: Варна

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот Jijooshu » Съб 08 авг 2015 21:45


И понеже бях обещал да разкажа още случки с бившото Кънтри, ще започна с малко от началото. Един от първите тестове на колата беше по черен път - решихме с един убавец мамин, малко по-див от мене, да пробваме аджеба колко чиляка можем да натъпчем у Пасатя. Краен резултат - двама отпред, четирима на задната седалка, трима в багажника и двама се държаха за релсите на тавана. Естествено, това по никакъв начин не попречи на БайПаса да лети из трапищаците и да се пита "Леле, аз в чии идиотски ръчички попаднах, хубаво си бях интернетска кола, поне само кабели возех... А сега маймуни!".

Както казах няколко мнения по-назад, след като колата почна да върви как си трябва, ми изби спирачната помпа. Да, но! Пропуснах факта, че новата помпа също си отиде... След 5 месеца вярна служба, правя опит да спра на един светофар, уж спирам, ама само така си помислих - педала долу и чак тогава хвана някак си. Викам айдеее, ойде хорс ин дъ ривър, помпата капалдъ рече again. В крайна сметка хубавците, от които я купих, ми я подмениха по каналния ред за рекламация (връчих им старата, издадоха ми някакъв протокол и ми дадоха нова). Да чукна на дърво, за сега проблеми няма, да видим до кога. Снимки от смяната имаше някъде, ама кой снима, що снима... историята леееекичко си премълчава фактите.

И понеже скоро не бях правил ремонти (тъй от преди около месец), миналата седмица я открих подобаващо. Пътувам си към офиса и съм си пуснал някаква нежна чалгица да се събудя. Карам по един от ремонтиращите се в момента варненски участъци, подскачам си из дупките и си мисля "Ех, то път, то чудо... И после що правим предници през 2 месеца и данъци плащаме за тия коли...". И докато си помислям това, чувам някакво зверско изтракване отдолу и колата спря... Някак по инерция стигнах до отбивка. Чудех се само какво е станало, мислех че съм пребил скоростната кутия. Отварям капака и какво да видя - болтовете на вътрешно ляво каре към чашката на дифа скъсани, полуоската откачена и виси. Бря, тоя Пасат ще ме умори някой ден, от къде толкова мощ, полуоски да къса чак :mhihi . Как да е, дръпнаха ме до офиса (разбира се, нали всичко трябва да се обърква винаги, та до офиса 3 пъти скъсахме въжето), след работа с верни приятели оправихме и тая поразия (щети - 6 болта, вътрешно каре, чашка към диференциала) и черната маймуна пак започна да кръстосва улиците варненски и крайварненски... Снимки отново липсват, причина - всичките ругатни поради факта, че ни мързеше да я бутнем до гаража, който има канал и се мъчихме с крикове и лежащи персони под щайгата - на никой не му се снимаше :mrgreen

Преди известно време след една сбирка, на която с Асен затъмнявахме едни стопове пасатски, реших, че е ред и на моите. Та му заръчах да ми купи фолио и да направим и моите... Речено, сторено. Купил нашия фолио, видяхме се да си го взема (малка Пасатска среща с ridebos, после и при авера с бялото комби). Естествено, покрай оживените разговори за коли и други разни подправки си забравих фолиото в заведението... Но в крайна сметка на следващата вечер си го взех и ей го резултата:

По време на лепенето

Изображение

И крайният резултат

Изображение

Утре ако не ме домързи крайно много, защото се очертава да сменяме заден мост на един друг Пасатор див и зъл, ще си затъмня и стъклата, да сме в тон със стоповете. Отделно сега се ослушвам за едни джанти и фланци, моите джанти вече си чакат новия собственик (още се ослушва, но ще видим до кога), умувам дали да отворя и мотора, че излязоха едни бутала от ABS, делко с компютър Motronic, но сякаш първо ми се ще да купя друга глава с мааааалко по-големи клапани и по-кадърен вал. А към главата си върви колектор, полиране на таралежа... Пак ще скачам у джаза, ама няма начин, преди няколко дни някаква пребита копанарка ме изпревари като спрял и сън не ме лови :redface

Ми... Те това е за сега, вече като има нещо ново, ще добавяме и те така! :love.vwclub :beer


Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Passat B3 Country (Once upon a time...)

Мнениеот Johnsword » Съб 08 авг 2015 22:11


А каква е причината за новият мост ? Braking system swap или ? :mhihi



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта