Време е да пусна темата, която отлагам от 4+ месеца.
Както някои от вас знаят, бях горд собственик на Passat B5.5 AVF. Много си я харесвах тая кола, но толкова много ме глождеше идеята за Quattro, че реших да разкарам обслужения си пасат за едно черничко... Audi.
Не какво да е Audi, а 2.5TDI V6 AKE душегуб 180к.с. Quattro 2004г. Със филмите се почна още преди покупката. Пича който я продаваше ни БЕШЕ семеен приятел(ключовата дума тук е БЕШЕ). Обадих му се за цена и състояние на колата защото винаги ми е грабвала окото, има екстри които винаги съм искал и най-важното... Quattro e. Обясни ми той, като на приятел че е в много добро състояние, че я дава с 2 комплекта лети джанти(оригиналните 17ки и едни 16) със гуми на по един сезон и на двата комплекта, платен данък за цялата година, платена гражданска, винетка, щял да я даде първо на баща ми да я покара 1 седмица да я пробва ако искам, за да не бия път до Омуртаг за проби, направи ми цена като за приятел(от 7500лв на 7000).... Абе струваше ми се окей, като се има на предвид че знаехме историята на собствениците на колата, а въпросното момче се водеше като маниак на тема обслужване и поддържане(не веднъж я е карал в сервизите на VW). И няма к'во да стане, клъвнах и му се обадих че на следващия ден мога да си взема отпуска да дойда да видя колата, но ще искам да я пробвам и закача на диагностика и евентуално ще я взема.
Е те тогава почнаха филмите...
Не можело в момента, била в сервиза за смяна на ангренаж и масло... Викам човек, ти ненормален ли си да обслужваш кола която продаваш? Той отговори че бил оставил преди да му се обадя и по нашия край нямало интерес и било платено всичко в сервиза и като цяло мислел да си я оставя... Тогава почна да ми понамирисва, ама нали съм клъвнал... Питах го кога ще е готова колата за проба. Почна се с 2 дена, след тия дни се оказа че майсторите били несериозни и не си давали зор... Пратих баща ми директно в сервиза(добре че е малък град и разбрахме в кой сервиз е колата). Там, какво да види... Двигателя отворен и хората му казали сменяме клапан и две кобилици и след това ще се прави ангренаж. Звъня аз на пича и той въртя и сука и каза че майстора чул чукане и отворили капака на главата и видяли че имало кобилици за смяна та нашия казал да сменят, после излязъл и клапана. Майсторите казаха на баща ми че валовете са в добро състояние и аз викам супер, ся таман ще сменят кофти кобилиците и ще си карам и ще си свиркам(надежди говежди, но за това малко по-нататък). Та след 100 пъти отлагания дойде деня в който можех да я пробвам.
Отидох аз и гледам колата(отново ми потекоха лигите, много го харесвах това Audi), пича ми даде ключовете и каза, карай колкото искаш. Качих се, запалих я кеф голям, вътре лукс, кожи, екстри, тишина(пасата много си го обичах, ама PD си е шумен мотор). Покарах я и както и очаквах, вървеше по-малко от пасата който беше чипосан, но вървежа ми хареса. Нагоре по баира на четвърта ускоряване и не се чува почти нищо от мотора в купето(гледам 3000+ оборота). Закачихме я на диагностика, никакви грешки освен липсващото оптично устройство за навигацията в багажника(викам майната му, то и без това няма карти за тая навигация за България). Отидох да я плащам.... Греда, оня ми вика, не съм сигурен че ще я продавам, дай ми време да мисля.... 300км съм бил, 1 седмица+ ме мотае и накрая ми го казва това... След сума разговори му казвам "кажи колко пари искаш отгоре" защото вика, като я оставих в сервиза не мислех че ще ми вземат 1500лв(ангренаж и ролки на Conti сложил и споменатия ремонт+масло)... Дай ми 500лв още(намалението което ми беше направил) и я вземай. Рекох си еб*л съм му мамата, вземам я и да върви. Последва прехвърляне, каско и всички тези нормални неща след като си вземеш кола. И съответно си бих шута към София и така завършихме глава първа....


За съжаление нямам сносни снимки на колата. То от работа и ремонти не остана време, но нека не изпреварваме събитията.
Карах си аз колата около 1 седмица и всичко беше окей. Много и се радвах и почти се бях успокоил... Тогава в една слънчева съботна утрин, тръгвам за работа аз и на Цариградско ми изпищя борда че трябва да долея антифриз... Иб*си змията, градусите на 110... Спрях, не я угасих и изчаках да паднат на 90 и лека по лека се добрах до работа, където долях антифриз и не разбирах какво става... Свързах се с niksi веднага дали ще мога след обяд да отида и да я погледнат(хиляди благодарности за което). За съжаление без да се разглоби, нямаше как да разберат от къде е теча на антифриз и нямаше как да се захванат да разглабят, защото имаха много коли. Четох аз из UK форумите и намерих че има доста случаи на този мотор да се пробие някаква метална тръба която отвеждала антифриза от едната глава към другата(в последствие разбрах и как изглежда и колко струва). Търсих свободен майстор къде ли не, тогава всички ми отговаряха че за 2 седмици напред са заети. Колегата Spas ми препоръча майстори но и те бяха заети и последния вариант който ми даде, беше Auto Bravo във Младост. В началото всичко тръгна добре, приеха колата, обясних им за тръбата която евентуално е заминала, много кимане падна и зачакахме да я разглобят(първата им работа на следващия ден по техни думи). Забавиха се ама не съм създавал проблем, обадиха се към 19:00 часа с диагноза спечени О-пръстени, попитах само това ли е... "Да, о-пръстените, ама понеже за да ги стигнем имаше много разглабяне труд+пръстени и антифриз 230лв". Супер доволен че на следващата вечер ще си взема колата им благодарих и зачаках обаждане. На следващия ден отново по същото време, може би 18:30 ми звънят, оказа се че има спукана тръба и още тече... Втора употреба тръбата била 50лв, а нова 300+лв, нямало да ме таксуват за труд защото било тяхна грешка... Почна да ми кипва защото предупредих за тръбата, те са разглобили и шибаната тръба им е била в ръцете и не са я погледнали, ама к'во да правиш, казваш окей и това е. На следващия ден отидох без да чакам обаждане и гледам майстора вече я събира, но ми казаха че сигурно нямало да стане за днес и т.н. ама майстора се появи и каза че щял да успее. Сглоби всичко, запали я и каза че искал да загрее да види дали пак ще хвърля антифриза и ми каза че мога да отида да плащам. Седя аз при мацката и тя ми смята при което чувам рева на мотора, гледам отвън... Нисичкото ми Audi пере през черния път в двора на сервиза със душманска газ и поне 3500 оборота на студен мотор.... Щях да се разплача, в този момент момичето ми съобщава че сумата която трябва да платя е 380лв.... Ама това не може да бъде имах 230лв+50лв тръба... Ами имаше допълнителни неща, описани са.... Да бяха описани, втори път таксуван 100лв за труд заради тяхна грешка. Последвалата случка не е за обясняване, гласа ми се чуваше до летището, некъв там разбирач ми обясняваше колко съм неосведомен и прочие, общо взето нецивилизовани работи и от двете страни и няма да го описвам в подробности. Взех си колата, платих и затворих глава втора.
Стигнахме до глава трета, бих я кръстил „3 месеца без повреди“. След въпросния ремон, въпреки лошото отношение и безумното таксуване за техни грешки, ремонта свърши работа. И така аз реших да свърша някои работи които ме дразнеха. Имаше неработещ бутон за ел. стъкло, смених носачите с марката която се утвърди в очите ми докато карах пасата(няма да споменавам името за да не звучи като реклама). Струваше ми 600лв с монтажа и спряхме да хлопаме, не че возията е като на пасата, но това са рисковете при S-line пакет и окачване. Реших да отида до Адлер за една диагностика за да проверя турбината в какво състояние е, все пак дори и колата да се движи и да няма повреди аз винаги съм обичал да си търся занимания. Момчетата я тестваха и казаха че турбото е ок, но ще е добре да се изчисти геометрията и да се балансира. Речено сторено, на следващата седмица запалих колата и тръгнах натам. Нали обаче съм карък и на Бучин проход на един остър завой един сладур реши да вземе завоя в моето платно и аз излязох на банкета за да избегна удара, резултата... Счупен пластмасов праг и ударена врата, все още не съм много наясно как стана, но все тая(аз още си чакам и решението за щетата от каското). Отидох в Адлер, имаше и там драми, за да се развие турбото трябваше някакъв изчанчен ключ, та поръчаха. Абе в крайна сметка станаха нещата, изчистено турбото, балансирано(по-нататък ще кача и графиката). Колата не вървеше повече, но вървежа идва по малко по-рано и не приключва на 3000 оборота. Като цяло от Адлер съм много доволен и смятам да се възползвам от услугите им и занапред. И така завършва, забележете, безпроблемната част(аз поне я смятам за такава в сравнение с остатъка) от историята на превозното ми средство. И така стигаме до.....
Частта която ще нарека „Инат съм и нема да се предам!“. Понеже колата си прикапваше масло(никой от майсторите не ми предложи решение на проблема, пък и не се усещаше, за 10000км стигнах от максимум до минимум) намаля маслото и реших да сменя маслото и филтрите, които „уж“ бяха сменени с ангренажа. Това което се случи при смяната на маслото ме фрапира... Най-малкия проблем беше че маслото, което моя „приятел“ беше сменил се оказа поне 15W40, очевидно за да е малко по-тиха и да се продаде... Но с маслото излезе това което ме притесни.... Както си протече маслото от пропката се чу едно тупване... Колко му е, половин повдигач да ти изтече с маслото.... Стана ми ясно колко са ремонтирали момчетата в Омуртаг, замазали са малко нещата, сложили са гъсто масло да е малко по-тиха и са я затворили, а това че са изпуснали повдигач някъде(добре че е паднал през маслените канали в картера...) това не е проблем. Наляхме новото масло, сменихме филтрите които се оказаха несменяни и запалихме колата. Резултата: почна да се чува причукване от към лявата глава. Веднага ми призля... Нямах нужда от диагностика за да разбера че имам минимум кобилица паднала. След като вече известно време имах въпросния автомобил, се бях пообразовал за проблемите му и от какво се предизвикват... Реших да разузнавам за цени за най-лекия вариант, смяна на 24 кобилици и 24 повдигача и най-лошия вариант, 4 вала + въпросните кобилици и повдигачи. На много места решиха да ме откажат с цени от по 3500лв само за частите без труда, тъкмо почвах да се отчайвам и се оказа че майстор приятел на баща ми се е прибрал от чужбина и си е отворил сервиз. Пича ми направи цена 1700лв за пълния комплект части на Колбеншмит. Колата му беше закарана на следващия ден. Вече около 2 седмици е там и е почти готова да излезе. Уговорката беше да отвори двигателя, да види какво се случва и да решаваме какво ще се прави. Оказа се че не съм имал паднала кобилица, а липсваща на лявата глава... Два вала бяха аут, казах му да смени гарнитурите на капаците, дифтунгите на дюзите и той ми каза че проблема с теча на масло е от някакви семеринги, съответно се сменят. Казах му да смени двата задни спирачни маркуча и да смени едното жило на ръчната. Почти бяхме готови но когато събра всичко и завъртя ангренажа на ръка чу почукване и свалихме главата да видим кой клапан е крив, оказа се че има 1 крив и един леко пукнат, в момента чакам клапаните да пристигнат за да се събере колата. И до тук сме на 2040лв труд+части. Душегуба и Душманина който го е карал ми нанесоха сериозен удар, но както каза Хулигана, се опитах да отвърна на удара и в петък ще разбера какво съм свършил.
Та, до тук историята на моята кола приключва. Надявам се че от тук насетне ще започнат положителните неща.
Като информация за количката, S-пакет е(дори не е купувана от eBay емблемата

Имам желанието да съм един от малкото хора, които карат здрав 2.5TDI първа ревизия(кодове на мотора започващи с А).