Нов съм във форума и не съм отлично запознат с разделите, но мисля, че в този раздел всеки пуска тема за автомобила си и не защото го притежава, а защото го обича.
Сменил съм доста марки автомобили, като предимно съм притежавал японски, но при тях вечно нещо ми е липсвало от гледна точка на комфорт. Комфорта го получих, от предпоследният си автомобил от марката Мерцедес, но при него въпреки, че получих всичко, включително и комфорта, за съжаление не успях да получа спокойствие поради високата цена на поддръжката и вечното треперене нещо да не дефектира и някой да не "чукне" колата въпреки скъпото каско.
Та срещнах всичко, което ме прави спокоен, и щастлив в една съвсем обикновена кола, а именно моят VW PASSAT B5, 1.8Т с код на мотора APU от 2000 година. Когато го купих, беше с не-добра предна броня, накъсано седалки, висящи платове по панелите на вратите, строшена картерна вентилация (купето миришеше на масло), мотора гореше по литър масло на 1000 км. и на всичкото отгоре хвърляше маслото откъдето си пожелае + от гарнитурата на "главата", да правилно ме разбрахте..... главата, което омазняваше агренажния ремък и колата прехвърляше зъб. Датчика на разпределителният вал, беше дефектирал и имаше моменти в които колата не искаше да запали... Споменах ли, че задните амортисьори ги нямаше?

Всеки нормален човек, ще се запита аджеба за какво съм я взел тази трошка? .... сериозно за какво? - Това, което ме грабна още при първото кръгче, бих казал аз.
Невероятно стабилна на усет (вече с новото задно окачване). Дава чувство за сигурност и има някаква нотка на страхотна возия за класа си. В този автомобил имаше душа и тъй-като го купувах от познат, който живее в София, бях сигурен, че купувам зле подрържана кола на реални 298 000 км и като изключим смяната на имената в талоните, съм реален втори собственик.
И като нов собственик, какво се промени при мен? - Веднагически, нов датчик на разпределителен вал и обслужване. След като можах да покарам колата няколко месеца и да се запозная с болежките и, бях сигурен какво искам да правя и захванах. Последва газов инжекцион от висок клас на КМЕ (автомобила не е имал газ до 298 000 км.), основен ремонт на мотора (гарнитури, сегменти, биелни лагери, нова маслена помпа, нов маслен датчик, датчик за температура на водата, маркучи и вакууми, нова картерна вентилация, ново турбо К04 (не от тези дето се продават в нета

Много съжалявам, че идеята за форума не ми беше дошла по-рано за да мога да документирам промяната и да предоставя снимков материал, но ако има заинтересовани, нека да оставят коментар и ще се опитам да намеря някакви снимки от преди/след, но не обещавам, че ще успея.
По отношение на интериора и екстериора:
Отвън: Предна броня от друг пасат, пребоядисана за моя, + затъмняване на задни стъкла на 85%
Отвътре: смяна на седалки с такива от B5.5 (обикновените, които са черни на цвят), Смяна на корите на вратите с кожени. Ново CD - pioneer с 4 говорителя на Hertz (компонентни), като запазих оригиналните 4-ри пишялки във корите на вратите. Пищялките са вързани към CD-то, а Hertz-овете са закачени на 4-канален усилвател RoDEK 4x80 Watts, и прецизно настроен от мен (Gain) с помощта на audio file със 1000 Hz тон за една минута + мултицет и настройка по волтаж. Звука в тази стара чанта е уникален! И за аудиофилите, искам да кажа, че тази настройка не е финална, тъй-като съм се насочил към DSP с което ще се промени и всичко по отношение на audio-то.
Купих си наскоро и VAG COM кабел от колега във форума и вече мога да си диагностицирам сам колата (до колкото позволява.)
Защо пуснах тази дълга за четене тема? - Защото любимият ми автомобил, ще остане дълго време при мен, и съм решил да го кърпя и възстановявам, като се стремя предимно към фабричната му визия (без фабрично аудио... моля...). Не съм фен на койл-овъри, големи джанти, Бум-Бум музика и разни тунинги от сорта: - "Колата ми е елха, дайте да накачуля каквото има на пазара". ...
В момента съм паузирал, нещата, но много скоро ще започна да търся: читав нет-оптик, здраво табло (да няма никъде счупени изпечени пластмаси (не говоря за километража а за цялото табло)), Хубави дълбоки седалки, от тези с алкантарата, здрав таван (или поне читав тапицер от Варна) перфектна задна броня и предна шофьорска и задна пасажерска врати.
Следващата стъпка от аудио-задоволяването ми, ще бъде полагане на изолация за по вратите, тавана и пода. Там вече ако има заинтересовани, ще правя снимков материал.
Последната ми гордост от днес е, че монтирах усилвателя си под кората в багажника (седан) и прекарах кабелите така, че всичко да е скрито и красиво (като изключим 40-литровата газова бутилка от тип пура в багажника
