Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
- __smirnoff__
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 12 дек 2004 16:34
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: PN 1990
- Местоположение: Пловдив
Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Здравейте,
От няколко месеца съм горд собственик на Джета втора генерация. Това винаги е бил един от любимите ми модели, още като дете много ги харесвах.
Историята ми с Фолксваген започна още в ученическите години. Баща ми се сдоби с Пасат Б2 хечбек фейслифт когато бях едва четвърти клас, с други думи през далечната 1998 г. Моментално се влюбих в него и интереса ми към автомобилите нарастна неимоверно. Пасата беше при нас до към 2003г., изключително здрав и безпроблемен автомобил. Няколко години след покупката на Пасата, през 2000г. в семейството се появи втора кола за майка ми - Голф 2, който след това стана и моят най-първи автомобил, един вид голямата ми любов в автомобилния свят. За съжаление, през 2014г. родителите ми решиха да го продадат, понеже вече имахме предостатъчно коли, аз бях много против, но не ме послушаха. През 2023г, съвсем случайно си видях голфа в един сервиз, набих спирачки, обърнах и отидох в сервиза, и след три месеца увещания успях да си го откупя. Не той обаче е във фокуса на сегашната тема, макар за него да мога да пиша с дни. Дотук с предисторията, сега по същество.
Джетата винаги ми е била на сърце като модел. Някак успява да съчетае красотата на голфа, и твърдостта от визията на пасата. Не случайно ги споменах като предистория. След 2014г, когато родителите ми продадоха голфа, в мен остана една празнота, и каквито и коли да имах след това, тя не се запълваше, исках си голф или джета, и това е. Някъде около 2016-17г. един приятел ми спомена, че тъста му има много хубава джета, която от 2000г. си седи в гаража и я изкарват само от време на време. Още тогава се разговорихме на темата да ми я продадат, но човека към онзи момент не искаше и да чуе за подобно нещо. Разполагам с една снимка от тогава, изпратена ми по вайбър, на живо не я бях виждал, ето как е изглеждала колата през 2017г., когато последно е карана:
По много неприятно стечение на обстоятелствата, в края на 2017г. човекът получи инсулт и остана на легло. Джетата си остана забравена в гаража, човека се влошаваше, и минаха цели 7 години докато се разговорим пак за нея. В края на миналата година собственика вече реши, че тази кола трябва да се маха, и да се освободи гаража. Съответно или трябваше да иде за скрап, или аз да я взема. Въпреки, че вече си имам Голф, при това моя си голф от ученическите години, и доста сериозно се забавлявам с него, Джетата винаги ми е била на сърце, и както споменах - много харесвам този модел. Не се замислих и за секунда, и скоро след като ми я предложиха, колата стана моя. Прехвърлихме я при нотариус, и помолих хората Джетата да поседи в гаража още няколко месеца, докато се стопли времето, за да мога да се заигравам с нея на двора, тъй като нямам помещение, в което да я държа и да работя по нея.
Минаваме няколко месеца напред във времето, вече е април месец 2025г. Дойде времето да си я взимам. Една сутрин отидохме с въпросния приятел, отворихме гаража, и това всъщност беше първия път, когато видях колата на живо. Още на пръв поглед ми направи впечатление, че под дебелия слой прах колата е адски запазена. Напомпахме гумите, изяде няколко удара по задните гуми, понеже спирачките бяха блокирали, и се раздвижи. Отдъхнах си, защото честно казано нямах желание там да разглобявам барабаните. Избутахме я навън, и гледката беше следната:
Може би тук е момента да споделя малко повече за колата. Произведена е 1989 г., оборудвана с карбураторен двигател 1.3 с код на мотора 2G, с четиристепена скоростна кутия. Газифицирана, разбира се. Модификацията на автомобила е "Pacific". Закупена е от предния собственик през 2000г., като от тогава е седяла единствено в нейния си сух и проветрив гараж. От 2000г насам е навъртяла малко под 40 000км., като се има предвид, че 7 години не е палена. Общия и пробег към момента е 170 000 км.
Продължавам в следващ пост, тъй като достигнах максимума снимки.
От няколко месеца съм горд собственик на Джета втора генерация. Това винаги е бил един от любимите ми модели, още като дете много ги харесвах.
Историята ми с Фолксваген започна още в ученическите години. Баща ми се сдоби с Пасат Б2 хечбек фейслифт когато бях едва четвърти клас, с други думи през далечната 1998 г. Моментално се влюбих в него и интереса ми към автомобилите нарастна неимоверно. Пасата беше при нас до към 2003г., изключително здрав и безпроблемен автомобил. Няколко години след покупката на Пасата, през 2000г. в семейството се появи втора кола за майка ми - Голф 2, който след това стана и моят най-първи автомобил, един вид голямата ми любов в автомобилния свят. За съжаление, през 2014г. родителите ми решиха да го продадат, понеже вече имахме предостатъчно коли, аз бях много против, но не ме послушаха. През 2023г, съвсем случайно си видях голфа в един сервиз, набих спирачки, обърнах и отидох в сервиза, и след три месеца увещания успях да си го откупя. Не той обаче е във фокуса на сегашната тема, макар за него да мога да пиша с дни. Дотук с предисторията, сега по същество.
Джетата винаги ми е била на сърце като модел. Някак успява да съчетае красотата на голфа, и твърдостта от визията на пасата. Не случайно ги споменах като предистория. След 2014г, когато родителите ми продадоха голфа, в мен остана една празнота, и каквито и коли да имах след това, тя не се запълваше, исках си голф или джета, и това е. Някъде около 2016-17г. един приятел ми спомена, че тъста му има много хубава джета, която от 2000г. си седи в гаража и я изкарват само от време на време. Още тогава се разговорихме на темата да ми я продадат, но човека към онзи момент не искаше и да чуе за подобно нещо. Разполагам с една снимка от тогава, изпратена ми по вайбър, на живо не я бях виждал, ето как е изглеждала колата през 2017г., когато последно е карана:
По много неприятно стечение на обстоятелствата, в края на 2017г. човекът получи инсулт и остана на легло. Джетата си остана забравена в гаража, човека се влошаваше, и минаха цели 7 години докато се разговорим пак за нея. В края на миналата година собственика вече реши, че тази кола трябва да се маха, и да се освободи гаража. Съответно или трябваше да иде за скрап, или аз да я взема. Въпреки, че вече си имам Голф, при това моя си голф от ученическите години, и доста сериозно се забавлявам с него, Джетата винаги ми е била на сърце, и както споменах - много харесвам този модел. Не се замислих и за секунда, и скоро след като ми я предложиха, колата стана моя. Прехвърлихме я при нотариус, и помолих хората Джетата да поседи в гаража още няколко месеца, докато се стопли времето, за да мога да се заигравам с нея на двора, тъй като нямам помещение, в което да я държа и да работя по нея.
Минаваме няколко месеца напред във времето, вече е април месец 2025г. Дойде времето да си я взимам. Една сутрин отидохме с въпросния приятел, отворихме гаража, и това всъщност беше първия път, когато видях колата на живо. Още на пръв поглед ми направи впечатление, че под дебелия слой прах колата е адски запазена. Напомпахме гумите, изяде няколко удара по задните гуми, понеже спирачките бяха блокирали, и се раздвижи. Отдъхнах си, защото честно казано нямах желание там да разглобявам барабаните. Избутахме я навън, и гледката беше следната:
Може би тук е момента да споделя малко повече за колата. Произведена е 1989 г., оборудвана с карбураторен двигател 1.3 с код на мотора 2G, с четиристепена скоростна кутия. Газифицирана, разбира се. Модификацията на автомобила е "Pacific". Закупена е от предния собственик през 2000г., като от тогава е седяла единствено в нейния си сух и проветрив гараж. От 2000г насам е навъртяла малко под 40 000км., като се има предвид, че 7 години не е палена. Общия и пробег към момента е 170 000 км.
Продължавам в следващ пост, тъй като достигнах максимума снимки.
Последна промяна от __smirnoff__ на Пет 30 май 2025 15:08, променено общо 1 път.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20220
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Гаражно злато



- __smirnoff__
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 12 дек 2004 16:34
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: PN 1990
- Местоположение: Пловдив
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
След като я изкарахме от гаража, поседяхме известно време, чакайки пътната помощ. В крайна сметка я натоварихме:
Мястото, на което поне на първо време ще пребивава колата, е в двора на цеха. Нямам условия вкъщи да правя коли, затова реших и тази да е там. Нямам канал или подемник, но поне ми е на една ръка разстояние, и имам всякакви инструменти и машини, нужни за работа. Свалихме я от пътната помощ и я добутах до мястото и:
Мястото, на което поне на първо време ще пребивава колата, е в двора на цеха. Нямам условия вкъщи да правя коли, затова реших и тази да е там. Нямам канал или подемник, но поне ми е на една ръка разстояние, и имам всякакви инструменти и машини, нужни за работа. Свалихме я от пътната помощ и я добутах до мястото и:
- __smirnoff__
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 12 дек 2004 16:34
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: PN 1990
- Местоположение: Пловдив
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Така я оставих първата вечер. Мисля, че е излишно да споменавам, че въобще сън не ме хвана, и нямах търпение сутринта да отида на работа.
Още в обедната почивка извадих водоструйката и набързо свалих двата пръста прах от колата. Гледката, която се разкри пред мен, направо ме стъписа, и останах жестоко изненадан от състоянието на колата. Ето и сними, за да не съм голословен:
Естествено, има си и забележки, ще ги покажа и тях след малко. Но цялостно колата е в прекрасно състояние. Определено си е много запазена, като изключим мазаното щедро със силикон на няколко места и две-три леки забележки, по външния вид няма какво да се желае.
Още в обедната почивка извадих водоструйката и набързо свалих двата пръста прах от колата. Гледката, която се разкри пред мен, направо ме стъписа, и останах жестоко изненадан от състоянието на колата. Ето и сними, за да не съм голословен:
Естествено, има си и забележки, ще ги покажа и тях след малко. Но цялостно колата е в прекрасно състояние. Определено си е много запазена, като изключим мазаното щедро със силикон на няколко места и две-три леки забележки, по външния вид няма какво да се желае.
- __smirnoff__
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 12 дек 2004 16:34
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: PN 1990
- Местоположение: Пловдив
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Сърце юнашко не трае, и още на третия ден започнах процедури по палене на джетата.
Първото, което направих, беше да източа масллото и антифриза. Речено-сторено!
След това дойде ред на ангренажа. Нов ангренаж и нова водна помпа чакаха в кутиите. Тъй като това ми е първи сблъсък с 1.3 мотор, до момента не бях свалял ангренаж на такъв и не знаех как става. Изгледах няколко клипчета, и започнах работа. Всичко вървеше по мед и масло, до момента, в който трябваше да сваля водната помпа. Това чудо не помръдваше. По клиповете се виждаше как помпата си пада с пластмасовия капак, при мен направо беше като заварена. Доста зор видях, доста бой изяде, но накрая като я свалих разбрах защо:
Седемте години престой си бяха казали думата. Макар самата помпа да въртеше и перките да се движеха свободно, си беше запекла стабилно. Доста мизерия изкарах от леглото на водната помпа, постарах се максимално да изчистя остатъците. След това новата помпа легна безболезнено, и ето го готовия резултат:
Обтегнах, налях масло (с нов филтър, разбира се), повъртях няколко пъти на ръка, затворих капака, сложих алтернатора с нов ремък, и тук вече бях готов да паля.
Реших първото палене да е на бензин. Да, обаче в резервоара имаше останал бензин, и прецених, че не си заслужава да паля с него, все пак 7 години е седяла непалена, а преди това кой знае кога е наливан въпросния бензин, имайки предвид, че е колата се е карала само на газ. Налях една туба бензин, откачих маркуча и го мушнах в тубата. Реших да се помоля на всички богове и да паля без да свалям и чистя карбуратора. Бензиновата помпа също не се знаеше дали работи, и там стисках палци.
Изкарах късмет, и след 6-7 секунди въртене помпата успя да подкачи бензин и колата запали. Чух и гласчето, естествено, веднага угасна, и трябваше втори опит. Втория път вече си запали от раз, подадох малко газ, минаха може би 30-40 секунди, докато напълни повдигачите и си заработи на празен ход. От време на време играят оборотите, не е перфектна работата, но все пак не съм сменял свещите и кабелите, така че има какво още да се желая. За съжаление огава бях сам, и нямаше как да снимам паленето, но след 15-20 минути се появи колегата и успях да снимам клип на работещ вече двигател:
Естествено два маркуча текнаха. Напълно очаквано, даже се зарадвах, че са само два. След като заработи на бензин, реших да я пробвам и на газ, като очаквах на газ да работи по-стабилно. Изпразни се карбуратора, превключих на газ, и воала - запали от четвърт! И наистина правилно предполагах - на газ работи много по-добре и равномерно.
По двигателя и до момента няма повече напредък. Предстои пълна подмяна на всички маркучи, нови свещи и кабели, и почистване на резервоар. В моментното и състояние си работи доста добре, даже си позволявам да я карам на къси разстояния из съседните дворове, понеже няма преглед все още.
Следващото важно нещо бяха спирачките. На задните колела бяха блокирали и двата цилиндъра. Там няма какво толкова да се обяснява - нови цилиндри, нови накладки, нова спирачна течност, хубаво обезвъздушаване, реглаж на ръчната спирачка, и спирачките дойдоха.
Малко по-нагоре споменах и за няколко външни забележки, ето ги и двете големи, които ще трябва в най-скоро време да отстраня:
Не е нищо притеснително, даже това под стопа са се опитвали да го правят, но не особено успешно. По купето има и на още няколко места тук-там огънато, леко вдлъбнато, но нищо притеснително. Когато я вдигнах на стойките погледнах и отдолу - абсолютно никъде няма никакъв повод за притеснение.
Първото, което направих, беше да източа масллото и антифриза. Речено-сторено!
След това дойде ред на ангренажа. Нов ангренаж и нова водна помпа чакаха в кутиите. Тъй като това ми е първи сблъсък с 1.3 мотор, до момента не бях свалял ангренаж на такъв и не знаех как става. Изгледах няколко клипчета, и започнах работа. Всичко вървеше по мед и масло, до момента, в който трябваше да сваля водната помпа. Това чудо не помръдваше. По клиповете се виждаше как помпата си пада с пластмасовия капак, при мен направо беше като заварена. Доста зор видях, доста бой изяде, но накрая като я свалих разбрах защо:
Седемте години престой си бяха казали думата. Макар самата помпа да въртеше и перките да се движеха свободно, си беше запекла стабилно. Доста мизерия изкарах от леглото на водната помпа, постарах се максимално да изчистя остатъците. След това новата помпа легна безболезнено, и ето го готовия резултат:
Обтегнах, налях масло (с нов филтър, разбира се), повъртях няколко пъти на ръка, затворих капака, сложих алтернатора с нов ремък, и тук вече бях готов да паля.
Реших първото палене да е на бензин. Да, обаче в резервоара имаше останал бензин, и прецених, че не си заслужава да паля с него, все пак 7 години е седяла непалена, а преди това кой знае кога е наливан въпросния бензин, имайки предвид, че е колата се е карала само на газ. Налях една туба бензин, откачих маркуча и го мушнах в тубата. Реших да се помоля на всички богове и да паля без да свалям и чистя карбуратора. Бензиновата помпа също не се знаеше дали работи, и там стисках палци.
Изкарах късмет, и след 6-7 секунди въртене помпата успя да подкачи бензин и колата запали. Чух и гласчето, естествено, веднага угасна, и трябваше втори опит. Втория път вече си запали от раз, подадох малко газ, минаха може би 30-40 секунди, докато напълни повдигачите и си заработи на празен ход. От време на време играят оборотите, не е перфектна работата, но все пак не съм сменял свещите и кабелите, така че има какво още да се желая. За съжаление огава бях сам, и нямаше как да снимам паленето, но след 15-20 минути се появи колегата и успях да снимам клип на работещ вече двигател:
Естествено два маркуча текнаха. Напълно очаквано, даже се зарадвах, че са само два. След като заработи на бензин, реших да я пробвам и на газ, като очаквах на газ да работи по-стабилно. Изпразни се карбуратора, превключих на газ, и воала - запали от четвърт! И наистина правилно предполагах - на газ работи много по-добре и равномерно.
По двигателя и до момента няма повече напредък. Предстои пълна подмяна на всички маркучи, нови свещи и кабели, и почистване на резервоар. В моментното и състояние си работи доста добре, даже си позволявам да я карам на къси разстояния из съседните дворове, понеже няма преглед все още.
Следващото важно нещо бяха спирачките. На задните колела бяха блокирали и двата цилиндъра. Там няма какво толкова да се обяснява - нови цилиндри, нови накладки, нова спирачна течност, хубаво обезвъздушаване, реглаж на ръчната спирачка, и спирачките дойдоха.
Малко по-нагоре споменах и за няколко външни забележки, ето ги и двете големи, които ще трябва в най-скоро време да отстраня:
Не е нищо притеснително, даже това под стопа са се опитвали да го правят, но не особено успешно. По купето има и на още няколко места тук-там огънато, леко вдлъбнато, но нищо притеснително. Когато я вдигнах на стойките погледнах и отдолу - абсолютно никъде няма никакъв повод за притеснение.
- alpinab
- Мнения: 643
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Страхотна е колата! Адски много ме кефи, че цветните линии от край до край стоят непокътнати заедно с “Pacific”. Носталгията ме хвана…. Изключителна рядкост да са непокътнати изцяло. Пусни някоя друга снимка на табло/салон.
- stefan4o
- Мнения: 19282
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Жалко, че тъмната Хелла отзад някой я е отнесъл...
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3965
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Честито, Иво! Много хубави моменти ти пожелавам и с джетата!
- __smirnoff__
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 12 дек 2004 16:34
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: PN 1990
- Местоположение: Пловдив
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Благодаря!
Колата наистина е страхотна, и смятам лека полека да и възвърна предишния блясък. Салона все още нарочно седи под калъфите, за да мога спокойно да си свърша техническите ремонти без да я цапам, понеже е със сивия салон. Ще сваля някой калъф скоро да снимам, и ще го покажа.
По повод тъмната хелла - въпрос на време е тази джета да се сдобие с такава :) в момента е с имитация на тъмна хелла - временно, разбира се. Ще пусна снимки какво съм направил, докато намеря хубави стопове.
Определено очаквам хубави моменти с тази кола. Щом вече ми слага усмивката на лицето, очаквам и за в бъдеще да е така
Колата наистина е страхотна, и смятам лека полека да и възвърна предишния блясък. Салона все още нарочно седи под калъфите, за да мога спокойно да си свърша техническите ремонти без да я цапам, понеже е със сивия салон. Ще сваля някой калъф скоро да снимам, и ще го покажа.
По повод тъмната хелла - въпрос на време е тази джета да се сдобие с такава :) в момента е с имитация на тъмна хелла - временно, разбира се. Ще пусна снимки какво съм направил, докато намеря хубави стопове.
Определено очаквам хубави моменти с тази кола. Щом вече ми слага усмивката на лицето, очаквам и за в бъдеще да е така
- caro
- Мнения: 568
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Честито да си я движеш със здраве! Този модел не трябва ли да е с широки брони - питанка към Стефчо наш колега Баш Джедай 

- stefan4o
- Мнения: 19282
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Има и двата варианта. На тази със сигурност са оригиналните.
Намерих една брошура, там с е нормалните стопове и тесни брони... явно има варианти различни
Аз точно от такава преди години свалих тъмна Хелла. В ЕТКА е отбелязано Pacific срещу тъмната Хелла.
Намерих една брошура, там с е нормалните стопове и тесни брони... явно има варианти различни

- __smirnoff__
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 12 дек 2004 16:34
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: PN 1990
- Местоположение: Пловдив
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Броните са оригинално малки конкретно на тази Джета, може да има и вариант със широките. Иначе още преди да взема самата кола, се сдобих с читави широки брони, които в момента седят в склада, и първоначално мислех тях да слагам. Но в последствие като видях колата на живо, доста се разколебах, и смятам поне за момента да си остане с тесните, много ми харесва визията така както е.
За стоповете - няма как да знам конкретно тази дали е била оригинално с тъмната Хелла. Сегашните стопове са си Хелла и те, така че предполагам си е излязла с тях от завода.
Една снимка на таблото:
Самото табло в някакъв момент ще се сваля цялото. Някога е сваляно, вероятно за смяна на радиаторчето, и е сложено доста некадърно - строшени са крачетата, които го захващат под стъклото, и беше подпряно с една летва над волана да седи на място. Тялото на парното също не е събрано добре, със строшени захвати и си виси свободно под жабката. Като сваля самото табло ще видя може ли да се възстанови, или ще търся друго. Тялото на парното ще го сменя, така или иначе от голфа ми остана цялото тяло след монтажа на климатика. За сметка на тези негативи истински късмет е, че колата е с оборотомер. Това ми спестява по-нататъшно търсене на табло, защото ако беше с часовник нямаше да я оставя така. Тъй като взех колата без радио, една вечер след работа за половин час си прекарах нови кабели и сложих едно старо СД, което си ползвам от 2008-ма насам, и в някакъв етап е свирило в почти всяка моя кола
Паралелно със СД-то сложих и тези:
По принцип си ги бях приготвил за Голфа, но реших да ги сложа тук, понеже тази кола повече заслужава да е във фабричен вид. На голфа така или иначе ще слагам по-сериозни колони, та за него си направих нови капаци на 3д принтера, с които имам повече свобода на действие.
Относно салона, той е в доста добро състояние. Малко по-напред във времето ще махна калъфите, искам за момента да наблегна на техническата част. Затова и все още не съм изчистил нищо по интериора, в последствие ще има сваляне на всичко, но за момента съм свалил само калъфа на задната седалка. Ето как изглежда салона под калъфите:
По техническата част спешно остана само окачването, по-конкретно задното. Тъй като колата е седяла 7 години без да мръдне, със 60 литрова бутилка в багажника пълна догоре с газ, и багажник пълен сигурно с още 80 кила железа и инструменти, съвсем логично пружините се бяха смачкали. Гумата беше в калника, и на най-малката неравност удряше в тампона. Пружините бяха "чао". Скоро, надявам се, колата ще се сдобие с изцяло ново окачване и отпред и отзад, вероятно регулируемо, но ще си чака реда, понеже Голфа е с предимство в случая и той ще е първи. Но пък нямаше как да остане така клекнала, затова отново една вечер след работа с колегата вдигнахме джетата на стойките и свалихме задните амортесьори. В кутия чакаха чисто нови пружини, които за нула време сложихме на мястото на старите, и после обратно на колата. Като пуснах крика останах меко казано разочарван. Чисто новите пружини (каяба, за протокола) застанаха по абсолютно същия начин като омекналите. Гумата пак си влезе в калника и задницата клекна. Разбира се, пружините държаха доста по-здраво от старите, но стойката пак беше крайно неприемлива. С колегата се чесахме по главите около 1 минута, и решението беше взето - отново всичко долу, и под новите пружини сложихме по 40мм втулки. Сега вече колата застана що-годе нормално, пак не ми харесва стойката, но за момента бива.
След като отметнах важните технически проблеми на този етап, вече имах време да се занимая леко и с външния вид. Първото, и много важно нещо за мен - оранжевите мигачи трябваше да изчезнат. Никога не съм харесвал оранжева оптика на каквато и да е кола, съответно на всичките ми коли до сега тя е била "излекувана" по някакъв начин. Единствено съм направил компромис с една от шкодите ми, но тя е в абсолютно автентичен вид, и я оставих с оранжеви мигачи и отпред, и отзад. Тъй като джетата фабрично си има варианти и с бяла и черна оптика, тук не му мислих много и се заех с подмяната. Първи в списъка бяха предните мигачи. Пак от голфа ми останаха оригиналните бели мигачи за тясната броня:
Имах една идея за цялостната визия на колата, и реших, че черни ще и отиват повече. За нула време бялото стана опушено:
Някакси не останах 100% доволен, но реших да поседи известно време така, и ги оставих черни.
За стоповете - няма как да знам конкретно тази дали е била оригинално с тъмната Хелла. Сегашните стопове са си Хелла и те, така че предполагам си е излязла с тях от завода.
Една снимка на таблото:
Самото табло в някакъв момент ще се сваля цялото. Някога е сваляно, вероятно за смяна на радиаторчето, и е сложено доста некадърно - строшени са крачетата, които го захващат под стъклото, и беше подпряно с една летва над волана да седи на място. Тялото на парното също не е събрано добре, със строшени захвати и си виси свободно под жабката. Като сваля самото табло ще видя може ли да се възстанови, или ще търся друго. Тялото на парното ще го сменя, така или иначе от голфа ми остана цялото тяло след монтажа на климатика. За сметка на тези негативи истински късмет е, че колата е с оборотомер. Това ми спестява по-нататъшно търсене на табло, защото ако беше с часовник нямаше да я оставя така. Тъй като взех колата без радио, една вечер след работа за половин час си прекарах нови кабели и сложих едно старо СД, което си ползвам от 2008-ма насам, и в някакъв етап е свирило в почти всяка моя кола

По принцип си ги бях приготвил за Голфа, но реших да ги сложа тук, понеже тази кола повече заслужава да е във фабричен вид. На голфа така или иначе ще слагам по-сериозни колони, та за него си направих нови капаци на 3д принтера, с които имам повече свобода на действие.
Относно салона, той е в доста добро състояние. Малко по-напред във времето ще махна калъфите, искам за момента да наблегна на техническата част. Затова и все още не съм изчистил нищо по интериора, в последствие ще има сваляне на всичко, но за момента съм свалил само калъфа на задната седалка. Ето как изглежда салона под калъфите:
По техническата част спешно остана само окачването, по-конкретно задното. Тъй като колата е седяла 7 години без да мръдне, със 60 литрова бутилка в багажника пълна догоре с газ, и багажник пълен сигурно с още 80 кила железа и инструменти, съвсем логично пружините се бяха смачкали. Гумата беше в калника, и на най-малката неравност удряше в тампона. Пружините бяха "чао". Скоро, надявам се, колата ще се сдобие с изцяло ново окачване и отпред и отзад, вероятно регулируемо, но ще си чака реда, понеже Голфа е с предимство в случая и той ще е първи. Но пък нямаше как да остане така клекнала, затова отново една вечер след работа с колегата вдигнахме джетата на стойките и свалихме задните амортесьори. В кутия чакаха чисто нови пружини, които за нула време сложихме на мястото на старите, и после обратно на колата. Като пуснах крика останах меко казано разочарван. Чисто новите пружини (каяба, за протокола) застанаха по абсолютно същия начин като омекналите. Гумата пак си влезе в калника и задницата клекна. Разбира се, пружините държаха доста по-здраво от старите, но стойката пак беше крайно неприемлива. С колегата се чесахме по главите около 1 минута, и решението беше взето - отново всичко долу, и под новите пружини сложихме по 40мм втулки. Сега вече колата застана що-годе нормално, пак не ми харесва стойката, но за момента бива.
След като отметнах важните технически проблеми на този етап, вече имах време да се занимая леко и с външния вид. Първото, и много важно нещо за мен - оранжевите мигачи трябваше да изчезнат. Никога не съм харесвал оранжева оптика на каквато и да е кола, съответно на всичките ми коли до сега тя е била "излекувана" по някакъв начин. Единствено съм направил компромис с една от шкодите ми, но тя е в абсолютно автентичен вид, и я оставих с оранжеви мигачи и отпред, и отзад. Тъй като джетата фабрично си има варианти и с бяла и черна оптика, тук не му мислих много и се заех с подмяната. Първи в списъка бяха предните мигачи. Пак от голфа ми останаха оригиналните бели мигачи за тясната броня:
Имах една идея за цялостната визия на колата, и реших, че черни ще и отиват повече. За нула време бялото стана опушено:
Някакси не останах 100% доволен, но реших да поседи известно време така, и ги оставих черни.
- __smirnoff__
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 12 дек 2004 16:34
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: PN 1990
- Местоположение: Пловдив
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Следващото нещо в списъка бяха фаровете. Естествено, бяха със строшени крепежи. Преният собственик беше решил проблема, като беше натъпкал фибран около фаровете, и те не шаваха. Фибрана го махнах още в гаража преди да избутаме колата, следователно фаровете си се люлееха свободно. В някакъв етап на Голфа бях сложил джета предна маска, но не ме изкефи и седя много кратко време. Обаче целият комплект си ми седеше в склада, чакащ монтаж:
И на тази маска всичките крепящи елементи и регулиращи винтове бяха изпотрошени, когато я взех, но още преди монтажа на голфа си бях направил нови, и сега единствено трябваше да отвия и завия по 4 болта на фар, и готовите фарове вече бяха на Джетата.
Дойде време на стоповете. Първо, оранжевото трябваше да изчезне. Това в случая е лиготия и прищявка, но има и втора причина, което наложи правенето им. Единия стоп е удрян и е обилно лепен със силикон. Грозна картинка, която не бих допуснал да остане:
Реших за временно да ги направя с фолио. Насочих се към имитация на черна Хелла, за целта сложих първо червено фолио, а отгоре - леко черно. За финал сложих и на задната светлина само от черното. Ето първа стъпка как изглеждаше:
Сега е момента да споделя, че това е само временно решение. В бъдеще ще сложа хубави стопове, надявам се оригинална черна Хелла, ако се намери, ако не - поне ще са читави стопове, и ще са по-качествено направени. Сегашният вариант е само колкото да не ми дразни окото, докато им дойде време в списъка с приоритети.
Ето и снимка как стана крайния вариант:
Станаха доста прилично. Сложих и оранжеви лед крушки, съответно мигачите си светят ярко в оранжево, да нямаме проблеми със закона.
На горната снимката се вижда и колегата, който помага с един от най-важните процеси по освежаването - минаването на пластмасовите детайли с горещ въздух. Ето и реалният ефект от тази процедура:
И на тази маска всичките крепящи елементи и регулиращи винтове бяха изпотрошени, когато я взех, но още преди монтажа на голфа си бях направил нови, и сега единствено трябваше да отвия и завия по 4 болта на фар, и готовите фарове вече бяха на Джетата.
Дойде време на стоповете. Първо, оранжевото трябваше да изчезне. Това в случая е лиготия и прищявка, но има и втора причина, което наложи правенето им. Единия стоп е удрян и е обилно лепен със силикон. Грозна картинка, която не бих допуснал да остане:
Реших за временно да ги направя с фолио. Насочих се към имитация на черна Хелла, за целта сложих първо червено фолио, а отгоре - леко черно. За финал сложих и на задната светлина само от черното. Ето първа стъпка как изглеждаше:
Сега е момента да споделя, че това е само временно решение. В бъдеще ще сложа хубави стопове, надявам се оригинална черна Хелла, ако се намери, ако не - поне ще са читави стопове, и ще са по-качествено направени. Сегашният вариант е само колкото да не ми дразни окото, докато им дойде време в списъка с приоритети.
Ето и снимка как стана крайния вариант:
Станаха доста прилично. Сложих и оранжеви лед крушки, съответно мигачите си светят ярко в оранжево, да нямаме проблеми със закона.
На горната снимката се вижда и колегата, който помага с един от най-важните процеси по освежаването - минаването на пластмасовите детайли с горещ въздух. Ето и реалният ефект от тази процедура:
- __smirnoff__
- Мнения: 58
- Регистриран на: Нед 12 дек 2004 16:34
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: PN 1990
- Местоположение: Пловдив
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
И така, общо взето дотук съм стигнал с колата. Карам си я всеки ден по 400-500 метра из дворовете около цеха, не излизам на пътната мрежа, понеже няма преглед. Ето и няколко снимки от ежедневието и моментното и състояние:
Ето и едно клипче, което направих наскоро, след поредното миене (тая кола седи само в двора, най-дългия и курс е 150 метра, но я мия през ден, егати специалната
):
Единственото нещо, което промених са мигачите. Тази сутрин като дойдох и реших, че повече ще и отива с белите мигачи. За секунди махнах фолиото, и в момента изглежда така:
Следващото нещо, което предстои е тотална подмяна на цялата газова инсталация. Това е и последната нужна стъпка преди минаването на ГТП. Настоящата бутилка е сменяна през 2012-та, и е над 10 годишна, и на преглед ще светне, че е за смяна. Реших освен бутилката да сменя абсолютно всичко по инсталацията от-до. Паралелно с тази операция ще се свали и резервоара за почистване, както и ще се сменят маркучите по охладителната система. Целта е в най-скоро време това да се случи, за да може колата да си е документално изрядна, да работи и на двете горива, и да започна да я ползвам за ежедневка, за да може постепенно да се показват и отстраняват проблемите от дългогодишното стоене.
Ето и едно клипче, което направих наскоро, след поредното миене (тая кола седи само в двора, най-дългия и курс е 150 метра, но я мия през ден, егати специалната

Единственото нещо, което промених са мигачите. Тази сутрин като дойдох и реших, че повече ще и отива с белите мигачи. За секунди махнах фолиото, и в момента изглежда така:
Следващото нещо, което предстои е тотална подмяна на цялата газова инсталация. Това е и последната нужна стъпка преди минаването на ГТП. Настоящата бутилка е сменяна през 2012-та, и е над 10 годишна, и на преглед ще светне, че е за смяна. Реших освен бутилката да сменя абсолютно всичко по инсталацията от-до. Паралелно с тази операция ще се свали и резервоара за почистване, както и ще се сменят маркучите по охладителната система. Целта е в най-скоро време това да се случи, за да може колата да си е документално изрядна, да работи и на двете горива, и да започна да я ползвам за ежедневка, за да може постепенно да се показват и отстраняват проблемите от дългогодишното стоене.
Re: Най-накрая с Jetta - 1989 VW Jetta Mk2 Pacific
Днес видях същата Джета, същия цвят и пак така запазен като гаражен, изпълнение Пасифик. Регистрация серия АТ. Нямаше спойлер и теглич, имаше вежди по калниците. Абе съвсем стокова и карана от побелял дядка. Нямаше да и обърна внимание, ако не беше твоята тема. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта