Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1827
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Traytor » Вто 10 юни 2025 13:48


След близо 10 годишна пауза, при която се подвизавах с Аудита, появата на дъщеря ми наложи да сменя А8цата която толкова ми беше легнала на сърцето(а и на джоба от към поддръжка, защото ударих джакпота от към читав автомобил).

Огледах се пак за Ауди, но прецених че парите които трябва да изсипя за да взема нещо "сравнително" ново не са за 1 доход. И тъй като все пак имам история с пасатите(лично съм притежавал B5 и B5.5, но преди това сме имали B2-ка и B3-ка в къщи), реших че това ще е варианта.

По темите за Das Welt Auto и внос на автомобил от чужбина съм си споделял мнението и опита, но на кратко... Не ми се стори разумно да дам между 6000-10 000лв отгоре, просто за да го взема от тук, от представителство при условие, че в mobile.de има такъв голям избор на коли с пълна сервизна история и са или също толкова запазени или повече.

Опитах да съм максимално обективен към това какви екстри всъщност да търся и да претегля, кое ми е задължително, кое ми е препоръчително и без кое мога да живея(не успях много адекватно да преценя).

Спрях се на кола която беше на 4 години и 6 месеца на предно 2.0 TDI 150 коня(близо 10 години карах quattro, освен ситуации в които сам съм се поставял за да тествам възможностите, не ми е трябвала допълнителната проходимост на 4х4, та викам поне икономия да има), уредих транспорта, преведох парите(изядох си ноктите докато не получих потвърждение, че е натоварена на платформата).

Изображение

Изображение

В крайна сметка колата пристинга, бърза регистрация и след цели 25км с нея влезе в сервиза за обслужване.

Честно казано бях доста приятно изненадан от цените на частите. 1380лв излязоха: Комплект ангренаж(СЪС водната помпа), пистов ремък комплект, масло и филтри и акумулатор. Отделно взех и предни дискове с накладки(март месец са сменяли във VW задните и не видях смисъл), спирачна течност и антифриз. Абе с труда се събрах в 2200лв, което беше чудесно на фона на първоначалното обслужване на А8цата :mhihi

Още след като пратих капарото, бях влязъл в Aliexpress да поръчам стъклени протектори за мултимедията и дигиталното табло и може би един от най-важните модове, донгъл за деактивация на старт-стопа, та тия неща ги сложих веднага.

Понеже дойде Ноември, изхвърлих 4те летни континентала, и понеже съм доволен от зимните им отскочих до дианата и взех 4х Continental Winter Contact TS870 и най-сетне колата вече си беше готова за каране.

Минуса беше че малката още не беше, та до средата на Декември събирахме прах пред блока.

Дойде време за първо пътуване извън града, тръгнахме към Омуртаг и се изкефих, че се заформи виелица(бързо ми мина)... Още на шела на ботевградско ми светна че не работи радара, разпознаването на знаци, лейн асист и прочие. Викам голяма работа, ще го карам на чист темпомат... Надежди говежди, от това което намерих в нета при лепкав и много мокър сняг това да не работи радара е доста често срещано, по-лошото е че колата нямаше опция за традиционен темпомат.

След бая търсене намерих как да го кодирам, защото все пак немците обичат всяко нещо да е платена опция, дори и хардуера да е в колата. Сега вече имам вариант Б(не е заместване на адаптивния, просто можеш да ползваш който ти е кеф):

Изображение

Имаше неща които не ми харесваха(шумоизолацията в купето, лиспваше ми масивното табло и корите на вратите) и неща които много ме изкефиха. Ама с времето си му посвикнах и вече не ми прави много впечатление, важно ми е че на малката и е удобно и успявам да събера всичкия багаж който майка и смята, че и трябва, без моя багаж и бебешката количка да пътуват с еконт :Mr Green Fun

Усещаме се обаче с жената, че от как сме с пасата пътуваме много повече и разхода е една от големите причини:

Изображение

Не съм правил нещо кой знае какво по колата, но не съм изпитвал някаква голяма нужда, чакам си OBDeleven, за да активирам някои дребни неща които ми липсват, като звуковия сигнал при отключване/заключване.

Понеже съм лимитиран какво мога да правя с VCDS заради старата версия на софтуера освен темпомата, смених и темата на таблото, активирах опцията да ми показва колко дизел мога да заредя за допълване на резервоара и това е:

Изображение

Аз съм от Омуртаг и съм си свикнал от преди години когато имаше зими летни гуми преди 6ти май да не слагам, изтървах всички опашки пред гумаджии(голяма загуба) взех 4 Мишелина Primacy 5(не можах да повярвам, че може с летни гуми да има толкова малко Tire noise).

Понеже още като беше с B5.5 се видя какъв мераклия е Кихота, съм му чел темата за B8цата няколко пъти и миналия уикенд вдъхновен от неговата тема направих едно почистване на калниците(хич не съжалявам че се наех да го направя):


Изображение

Изолацията беше супер мокра(парко мястото ми е на сянка, та си седеше влажна пръстта).

Всичко на всичко 40 минути работа от двете страни с разгадаването на щипките за декоративната лайсна за да мога да изчистя до боя:

Изображение

И те така, кола която не ме развълнува като я взех, ама в рамките на 7-8 месеца все повече ми харесва!

Ходя по-често да си я мия за да има какво да правя покрай нея:

Изображение

Изображение

Изображение




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13340
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 10 юни 2025 15:18


Хубав Пасат. И мераклия собственик.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1827
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Traytor » Сря 11 юни 2025 13:08


Днес не реших, но значително подобрих ситуацията с пода на багажника. Обща болка, на празен багажник и български пътища, пода дрънка.

Все още си мисля за някакъв вариант с велкро, но първо трябва да измисля начин да го фиксирам за пластмасовата рамка без видии, защото двойно залепващото в първия момент когато се дигне тоя под за нещо, ще се разлепи.

За момента взех уплътнителна лента от железарията и я сложих на елементите, които контактуват със капака/пода.

Изображение

Изображение

Все още хлопа, но е осезаемо по-меко.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4479
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Pet_rov » Сря 11 юни 2025 15:53


:eek Махни тоа капак, щом те дразни...


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1827
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Traytor » Сря 11 юни 2025 16:02


С удоволствие, ама нема на какво да сложа после количката на малката(все пак това е нейната кола :Mr Green Fun ).


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4479
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Pet_rov » Сря 11 юни 2025 16:07


:mrgreen


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3965
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот joro_kem » Сря 11 юни 2025 17:03


честит параход! само нафта да му сипваш!


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1827
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Завръщането към марката - Passat B8 Facelift

Мнениеот Traytor » Сря 11 юни 2025 21:47


Мерси, изключително много се надявам да е така, броя на жените които ми харчат парите се удвои :mhihi



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта