Огледах се пак за Ауди, но прецених че парите които трябва да изсипя за да взема нещо "сравнително" ново не са за 1 доход. И тъй като все пак имам история с пасатите(лично съм притежавал B5 и B5.5, но преди това сме имали B2-ка и B3-ка в къщи), реших че това ще е варианта.
По темите за Das Welt Auto и внос на автомобил от чужбина съм си споделял мнението и опита, но на кратко... Не ми се стори разумно да дам между 6000-10 000лв отгоре, просто за да го взема от тук, от представителство при условие, че в mobile.de има такъв голям избор на коли с пълна сервизна история и са или също толкова запазени или повече.
Опитах да съм максимално обективен към това какви екстри всъщност да търся и да претегля, кое ми е задължително, кое ми е препоръчително и без кое мога да живея(не успях много адекватно да преценя).
Спрях се на кола която беше на 4 години и 6 месеца на предно 2.0 TDI 150 коня(близо 10 години карах quattro, освен ситуации в които сам съм се поставял за да тествам възможностите, не ми е трябвала допълнителната проходимост на 4х4, та викам поне икономия да има), уредих транспорта, преведох парите(изядох си ноктите докато не получих потвърждение, че е натоварена на платформата).


В крайна сметка колата пристинга, бърза регистрация и след цели 25км с нея влезе в сервиза за обслужване.
Честно казано бях доста приятно изненадан от цените на частите. 1380лв излязоха: Комплект ангренаж(СЪС водната помпа), пистов ремък комплект, масло и филтри и акумулатор. Отделно взех и предни дискове с накладки(март месец са сменяли във VW задните и не видях смисъл), спирачна течност и антифриз. Абе с труда се събрах в 2200лв, което беше чудесно на фона на първоначалното обслужване на А8цата

Още след като пратих капарото, бях влязъл в Aliexpress да поръчам стъклени протектори за мултимедията и дигиталното табло и може би един от най-важните модове, донгъл за деактивация на старт-стопа, та тия неща ги сложих веднага.
Понеже дойде Ноември, изхвърлих 4те летни континентала, и понеже съм доволен от зимните им отскочих до дианата и взех 4х Continental Winter Contact TS870 и най-сетне колата вече си беше готова за каране.
Минуса беше че малката още не беше, та до средата на Декември събирахме прах пред блока.
Дойде време за първо пътуване извън града, тръгнахме към Омуртаг и се изкефих, че се заформи виелица(бързо ми мина)... Още на шела на ботевградско ми светна че не работи радара, разпознаването на знаци, лейн асист и прочие. Викам голяма работа, ще го карам на чист темпомат... Надежди говежди, от това което намерих в нета при лепкав и много мокър сняг това да не работи радара е доста често срещано, по-лошото е че колата нямаше опция за традиционен темпомат.
След бая търсене намерих как да го кодирам, защото все пак немците обичат всяко нещо да е платена опция, дори и хардуера да е в колата. Сега вече имам вариант Б(не е заместване на адаптивния, просто можеш да ползваш който ти е кеф):

Имаше неща които не ми харесваха(шумоизолацията в купето, лиспваше ми масивното табло и корите на вратите) и неща които много ме изкефиха. Ама с времето си му посвикнах и вече не ми прави много впечатление, важно ми е че на малката и е удобно и успявам да събера всичкия багаж който майка и смята, че и трябва, без моя багаж и бебешката количка да пътуват с еконт

Усещаме се обаче с жената, че от как сме с пасата пътуваме много повече и разхода е една от големите причини:

Не съм правил нещо кой знае какво по колата, но не съм изпитвал някаква голяма нужда, чакам си OBDeleven, за да активирам някои дребни неща които ми липсват, като звуковия сигнал при отключване/заключване.
Понеже съм лимитиран какво мога да правя с VCDS заради старата версия на софтуера освен темпомата, смених и темата на таблото, активирах опцията да ми показва колко дизел мога да заредя за допълване на резервоара и това е:

Аз съм от Омуртаг и съм си свикнал от преди години когато имаше зими летни гуми преди 6ти май да не слагам, изтървах всички опашки пред гумаджии(голяма загуба) взех 4 Мишелина Primacy 5(не можах да повярвам, че може с летни гуми да има толкова малко Tire noise).
Понеже още като беше с B5.5 се видя какъв мераклия е Кихота, съм му чел темата за B8цата няколко пъти и миналия уикенд вдъхновен от неговата тема направих едно почистване на калниците(хич не съжалявам че се наех да го направя):

Изолацията беше супер мокра(парко мястото ми е на сянка, та си седеше влажна пръстта).
Всичко на всичко 40 минути работа от двете страни с разгадаването на щипките за декоративната лайсна за да мога да изчистя до боя:

И те така, кола която не ме развълнува като я взех, ама в рамките на 7-8 месеца все повече ми харесва!
Ходя по-често да си я мия за да има какво да правя покрай нея:


