Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4186
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот bbboiko2004 » Чет 04 юни 2020 16:21


С кеф да си почете човек. Ако успеете да я сглобите другата седмица на 13.06.2020 ще има Тракдей на Калояново.




IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Пет 05 юни 2020 7:14


bbboiko2004 написа:С кеф да си почете човек. Ако успеете да я сглобите другата седмица на 13.06.2020 ще има Тракдей на Калояново.


Кристияне, мерси - не знаех. Трябва ли някакво предварително записване или ако имаш VW и се появиш - можеш да караш?
Вчера се чух с Добри, главата е свалена и 2 дни си е преправял фрезата да я подкара с вертикално поддаване, че модела й е бил с хоризонтално.
Ще направи заасеците на буталата за клапаните по-дълбоки, че са само леки белези фабрично а сме опасно близо. Клапани няма ударени, може би нагара е свален физически от буталата на изпускателните :)
Ще измери реалната степен на сгъстяване, ще даде за лека стружка главата и ме чака да му пратя семерингите,гумичките за клапаните, буферните тампони отзад и Kаяба пружините пак за отзад по окачването.
Ауто+ ме бавят с доставката на Каяба пружините, вчера трябваше да дойдат ама греда.
Касапа до вторник е зает , така че планът на Добри е да отметне грубия тунинг и да остане само да събира като му пратя частите. Купил е специалния алуминий 7075 ако не греша, от който вече е направил заготовките за раздвижни ангренажни зъбни колела, там остават отвори с резби и други пипкави неща.
Има теоритичен шанс за 16-ти да сме готови, но завися много и от Касапа. Да не говорим че времето уикендите ми е кът.
Ако не се видим - весело.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Сря 10 юни 2020 12:07


Със сигурност няма да се впиша за Калояново, в неделя на 14.06 ще ходя да сглобяваме и дори няма да се върна с колата, че Касапа ще може да настройва след 16.06.
Важно ми е да я видя че пали и върви, пък и да помогна на Добри че физически не смогва.
Весело на участниците на Калояново, аз явно пак ще направя солова изява на Калояново за сверка.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Сря 24 юни 2020 14:18


Ще се опитам да дам малко инфо за развитието на колата, че нещо не ми остава време.
Бая счупени сток пружинки на клапаните се оказа че имам, най-интересното е че са счупени идентично всичките в основата на втората витка, а колата си имаше прекъсвач и не е имала как да вдига над 7300-7500 оборота. Не е ясно защо са счупени при положение че Касапа върти неговите всички полота,лупота и т.н. с тоя мотор на 7500 без драми, че може би и нагоре.
IMG_20200621_105428.jpg
IMG_20200621_105428.jpg (70.74 KиБ) Видяна 3633 пъти

В неделя почнахме работа към 11:00 и бачкахме до 00:30 - доста неща свършихме и бях доволен.
Сменихме водната гайда, измерихме и изработихме + закалка механичните повдигачи, монтирах шок тампони и новите пружини отзад на окачването, струговахме дисковете отзад и направихме 20мм дистанционери за долния захват на амортесьорите към моста ( седеше само на болтове пред сервиза временно). Сменихме валовете и семерингите.
IMG_20200621_114524.jpg
IMG_20200621_114524.jpg (48.74 KиБ) Видяна 3633 пъти

IMG_20200621_214728.jpg
IMG_20200621_214728.jpg (36.69 KиБ) Видяна 3633 пъти

Оказа се че Добри не е копал главата 2-3мм за по-високите пружини от БМВ М52, защото на единия цилиндър отдолу има водна магистрала - наложило се е да реже първата витка и да шлайфа М52 пружините. Реално в момента пружините след рязането са 1мм по-високи от AFH стоковите и са по-твърди, монтирани са с допълнителен натяг.
Колата е била зацепена правилно на ангренаж - белезите не отговарят защото блока е ABU , а зъбното колело е от AFH - има допълнително направен белег от Добри , за който беше забравил.
На практика колата ми си е вървяла екстра, но е губила компресия във високите защото са зависвали клапаните - това е била и причината да изгуби високите си.
IMG_20200621_124341.jpg

IMG_20200621_225345.jpg
IMG_20200621_225345.jpg (61.62 KиБ) Видяна 3633 пъти

Последна промяна от IvoGiev на Сря 24 юни 2020 15:23, променено общо 2 пъти.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Сря 24 юни 2020 14:53


Явно колата запали предната вечер и успях в дъжда да я прибера до Пловдив без инциденти, макар да не работеше никак добре.
На бензин работеше по-добре отколкото на газ и я карах на бензин. Ще кача линкове от тубата как я палим за сефте + от дино сесията, но като успея да намеря време да уплоудна видеата.
На следващата сутрин в понеделник 22.06.2020г. бяхме в 9:00 на дино при @full throttle motorsport aka Жоро Касапа.
С този човек сме се виждали отдавна покрай Добри, но за пръв път прибягвам до професионалните му услуги.
Страшно съм доволен от подхода, начина му на работа и професионализма - горещо препоръчвам услугите му.
IMG_20200622_090843.jpg

IMG_20200622_101034.jpg
IMG_20200622_101034.jpg (47.77 KиБ) Видяна 3626 пъти

IMG_20200622_101048.jpg
IMG_20200622_101048.jpg (56.54 KиБ) Видяна 3626 пъти

Ето ги двамата виновници тия полота и двигатели да са интересни:
IMG_20200622_101235.jpg
IMG_20200622_101235.jpg (72.09 KиБ) Видяна 3626 пъти

Жоро се заигра много със запалването и после с горивото ( имам над 100 км на диното), което тотално преработи и взехме да даваме газ до 7000 оборота - това е резултатът на бензин до 7000 оборота.
IMG_20200622_110317.jpg
IMG_20200622_110317.jpg (82.02 KиБ) Видяна 3626 пъти

Последна промяна от IvoGiev на Сря 24 юни 2020 15:25, променено общо 3 пъти.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Сря 24 юни 2020 15:03


После Жорката отиде да си свърши нещо в сервиза и ни остави да помислим с Добри до колко оборота да я въртим тая кола.
Решихме да заложим консервативно на 7300-7400 оборота, защото никак не исках да я взривим след толкова работа.
Ето дино на бензин до 7300, като валовете определено са изнесли работния диапазон нагоре - ако въртим нагоре ще вадят още коне. Касапа въртят редовно до 7500, някои и до 8000, но сърце не ми даде да я рискувам само за да имам пикова мощност. Между другото на 4-та на прекъсвача вдига 206км/ч тая кола :)
IMG_20200622_111502.jpg
IMG_20200622_111502.jpg (87.1 KиБ) Видяна 3624 пъти

А това е мощността на газ при въртене до 7300-7400 оборота:
IMG_20200622_115757.jpg

Това пък е моята графика наложена спрямо едно сиво поло със собственик на име Цветан, който върти до 8000 оборота, но е с двойни пружини и още по-агресивни валове. Тя цялата концепция там е за по-високите обороти, първичните му диаметри на изпускателя са 38-ци и т.н. докато моята кола е смятана да работи на сток валове до 6500 и нагоре губя ефективност така или иначе.
IMG_20200622_122508.jpg

Жорката има ей тия раздвижни колела негово производство ( Добри не успя да направи моите поради липса на време ), които обмислям дали да купя за да се опитам да сваля малко работния диапазон на моите валове надолу:
IMG_20200622_133208.jpg
IMG_20200622_133208.jpg (64.81 KиБ) Видяна 3624 пъти

IMG_20200622_133214.jpg
IMG_20200622_133214.jpg (46.84 KиБ) Видяна 3624 пъти

Последна промяна от IvoGiev на Сря 24 юни 2020 15:27, променено общо 1 път.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Сря 24 юни 2020 15:17


Връщайки колата до София ( пак в дъжд, на места проливен) и каране 120 км до работа вчера с нея имам следните впечатления и планове за бъдещето:
От моето поло успяхме да направим В16-ка на Хонда, което едновременно е страхотно постижение но и не е това което искам от тази кола по улиците.
Загубих доста в ниските със смяната на валовете, които не са просто копия на С20ХЕ а са Risse Motorsport ( https://risse-motorsport.de/ ) - реално са Cat Cams ако не греша по дизайн на Риссе.
Та ниските страдат, нагоре са екстра. В комбинация с най-дългата кутия от G40 - това не е приятно защото иска постоянно да я дереш на обороти.
Имам следните варианти:
1. Минавам на пълна инжекция със сток всмукателя, който имам с БМВ 60мм дросел , евентуално и с игра с раздвижните колела което ще ми даде повече в ниските. При недостатъчен ефект мога да върна някоя от двете по-къси скоростни кутии , които имам. Колата ще е бърза, но ще продължи да е пикова и да се усеща като Хонда.
2. Минавам на пълна инжекция със сток всмукателя, който е с БМВ 60мм дросел, връщам сток валовете за да спечеля обратно ниските и средните, като губя от 6500 нагоре, но запазвам дългата кутия на която по принцип се радвам.

При всички положения първата ми работа ще е да върна сток всмукателя и да мина на пълна инжекция отново, карбовете с еърбокса ще идат в ибей като комплект май, може би с валовете.
Ще покарам още малко колата да допълня впечатленията си, но вчера се сборих с Е46-ца дизел и сигурно е била 3.0д защото вървеше една идея по-малко от полото. Разход вчера беше 13,5л/100км газ при 40 минути трафик в София тръгни-спри и после мъжко каране Петрохан в двете посоки.
Явно ще се видим пак с Жоро , за да настрои пълната инжекция на бензин и да коригира ако върна сток валовете - но това ще е най-рано след месец.
Ето я как седи сега с малко декорации над делкото:
IMG_20200623_065510.jpg

IMG_20200623_065517.jpg


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Сря 24 юни 2020 20:06


Ето линк на първото палене в неделя през нощта около 00:30 срещу понеделник.
https://youtu.be/f6ThAvCYHjA
Гонихме 0.20мм на всмукателни и 0.25мм на изпускателните като хлабина, но е малко шумна - може да се свали с 0.1мм сигурно
https://youtu.be/NQtKhSMLWMU
Дино сесията, горната червена линия е мощността на бензин - чертаната в момента е на газ
https://youtu.be/tBFeFnoJMBI


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Пет 26 юни 2020 21:23


Нещата отиват на връщане на сток валовете със сток всмукател.
Просто защото мисля да си я ползвам ежедневно за кеф тая кола.
Ако е за писта или драг, сигурно ще е екстра особено с по-къса кутия.
Ето старт от 3500 оборота, колата няма сила да превърта гумите и забива:
https://youtu.be/dw-65U1jVRE
Ето и клип със старт от 5000 оборота, които й идват екстра.
Клиповете са на леко изкачване, на края на втория съм на 120 км/ч по километраж но реалната скорост е със 7% по-висока заради разликата в диаметъра на колелата:
https://youtu.be/NgirqSzpCp4
На газ са и двата клипа


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Вто 30 юни 2020 13:12


Споменах май , че като сглобихме колата рязко спря да ми отчита температурата на двигателя.
Верно че си играх да сменям гайдата с такава с по-малко входове/изходи, че досега карах с една на която бях байпаснал два входа/изхода с един маркуч. Съответно си прехвърлих датчиците от старата гайда, но бях крайно внимателен и не вярвам в датчика да е проблема.
Та преди 3 дни си играх до 01:00 в гаража да си човъркам разни дреболии - част от задачката беше да сменя таблото с резервно , което имам - още не съм го карал да видя дали ще отчита температурата.
Но пък отворих моето табло да видя що за хамстер врътка колецето вътре, за да ми показват уредите. Коментирах с познат, който е имал доста Голф 2-ки, той каза че някакво съпротивление вътре се прецаквало и какво намерих всъщност в таблото:
IMG_20200627_235815.jpg
IMG_20200627_235815.jpg (64.35 KиБ) Видяна 3240 пъти

Малко с цака излиза, не трябва да се дърпа директно нагоре.
IMG_20200627_235823.jpg
IMG_20200627_235823.jpg (57.77 KиБ) Видяна 3240 пъти

IMG_20200627_235810.jpg
IMG_20200627_235810.jpg (67.34 KиБ) Видяна 3240 пъти

IMG_20200627_235912.jpg
IMG_20200627_235912.jpg (70.92 KиБ) Видяна 3240 пъти

IMG_20200628_001732.jpg
IMG_20200628_001732.jpg (32.23 KиБ) Видяна 3240 пъти

На практика тази намотка се загрява от подадено напрежение и понеже основата на биметалната пластина в единия край е фиксирана от оста на стрелката - тя се измята в свободния си край, карайки стрелката да отчита по разграфяванията.
Предполагам че дегредацията на показанията или рязкия им отказ идват след механичното протриване на изолационния лак по проводника и късото между начало/край.
Понеже съм гъзорък , не успях да премеря никакво съпротивление с мултицета ( за кво ли го имам въобще тоя уред, само се комплексирам ) , но пък видях че проводниците им в край/начало се допират.
Това със сигурност не трябва да е така, защото по този начин се байпасва цялата намотка. Поиграх си да ги разделя и сглобих обратно, като стрелките ги монтирах последни ( при демонтажа се махат с плочката, само се изнизват внимателно основите от биметалната пластина).
Ще гледам да покарам колата тия дни , за да проверя дали резервното табло работи и/или да сложа това от снимките да пробвам и него.
Ако някой е борил тоя проблем на Голф 2 или Поло, да сподели опит - не претендирам да съм прав в случая.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Пет 03 юли 2020 9:21


Вчера бях отпуск и ползвах да отметна малко неща.
Синия датчик на гайдата се оказа , че е за електрониката , а този на таблото бил черният до него с който въобще не си бях играл.
Таблата си ми работят, но единия кабел на черната букса беше скъсан - явно при голямото разглобяване и сглобяване е паднал жертва:
IMG_20200702_105008.jpg

Извадих стоковия AFH колектор, който от много време имам подготвен с 60мм дросел от BMW , с букса готова за Мега Скуърта и 4 броя инжектори от 6-цилиндрова Алфа Ромео ( 190 кубика са по спомен), затапен EGR и заварена стойка за жилото на газта.
Реших да потърся букси за тия инжектори и въпреки че инжекторите са от стара алфа GTV, от 149-ка паснаха идеално :)
IMG_20200702_133257.jpg
IMG_20200702_133257.jpg (92.26 KиБ) Видяна 3109 пъти

IMG_20200702_133243.jpg
IMG_20200702_133243.jpg (92.38 KиБ) Видяна 3109 пъти

IMG_20200702_133248.jpg
IMG_20200702_133248.jpg (84.1 KиБ) Видяна 3109 пъти


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Пет 03 юли 2020 9:24


Отделно взех да чувам разни звуци при задържане на спирачката отдясно и реших да проверя как работи хибридната спирачна система, плюс да си прекарам с метчик и плашка резбите на болтовете и главината че бая време карам с 4 от 5 броя- ето снимки, всичко си е точно:
IMG_20200702_134740.jpg
IMG_20200702_134740.jpg (84.59 KиБ) Видяна 3109 пъти

IMG_20200702_134749.jpg
IMG_20200702_134749.jpg (43.63 KиБ) Видяна 3109 пъти

Разбира се при следващото излизане с колата установих , че звука седи и явно е отзад - но вече нямах време да чопля и остава за по-натам.
А самото прекарване на резбите беше много ефективно, единия от болтовете беше тотал щета ( макар не видимо) и го смених с друг оригинален, който имам. След прекарване на всичките резби абсолютно без драма си монтирах 5 броя болтове.
Относно задните спирачки - сигурно пак съм омазал нещо, все пак сам си ги чоплех, докато събирахме колата с Добри.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4186
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот bbboiko2004 » Сря 16 сеп 2020 13:26


Доста добри резултати сте изкарали от колата. Аз имах тропане отзад от хлопане на накладките, самите накладки бяха с половин мм по къси от държача и хлопаха в съпорта.


Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 471
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот Snuupy » Съб 19 сеп 2020 7:41


Възхищавам се на упоритостта ти и постигнатите резултати!

Имам въпрос. - Какво те мотивира да сменяш дросели, всмукатели, валове, къстъм раздвижни колела, вместо да беше сложил съвременен 1.8Т или пък G40? - Които, с доста по-малко преработки, могат да постигнат х1.5 до х2 мощност?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот stefan4o » Съб 19 сеп 2020 12:34


За 1.8Т ще е нужно рязане отпред. Което на Технотест значи, че никога няма да мине.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта