В Пловдив ходих, защото бях обещал за една изненада.
Продадох Застава Юго-то 45 на дядо ми на човек, който искаше да изненада приятел имал същата такава кола за първа преди години.
Та уговорката беше като му я боядисат червена и като е готова за даване, аз да му дам ключовете.
Ето го Югото след боя:
Новия собственик се изненада приятно, след което си тръгнах и добавих още км и време за деня:
И накрая нещо забавно от приятел във вайбъра:
Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
За много години с най-добри пожелания към Колегите.
Да допълня темата, защото отметнах нещичко през почивните дни:
1. Занесох жилото за газта за корекция в дъжината на бронята , скъсиха я с 75мм и сега става макар да отиде в края на реглажа си вместо в средата. Пичовете не ми взеха пари, ето как седи на колата
2. Играх си с корите и може да се каже че са на колата. Но ми се разказа играта , шофьорската врата я правих 5 часа че имах проблем с вертикалния водач между триъгълното и правоъгълното стъкло, по-специално със завирането му между уплътнението горе във вратата.
Ето снимки на корите преди и след чистене:
И понеже съм роден с късмет, оказа се че моите триъгълни стъкла са с около 15-20мм по-големи от тригълните стъкла ползвани в дебелите уплътнения на 86с - съответно не можех да ги ползвам. А се налага да ги ползвам защото откъм интериора моите стърчат над метала. Прибягнах до софийския донор, който се оказа със сиви и в лоши състояние кори на вратите. Късмета ми пак "работеше" с пълна сила - колата е с две различни стъкла, едно малко откъм шофьора с дебело уплътнение и едно голямо откъм пасажера с тънко уплътнение макар и за къса вътрешна кора. Въпреки това ги взех, съответно сглобих с тях - ето ги едно до друго да се видят разликите:
Интересното е че софийския донор имаше реглажи на огледалата, като П-образните планки държащи жилата са под ъгъл за разлика от нормалните за mk.2f модела, които са перпендикулярни.
Ползвах една от съсипаните кори на донора да сваля размерите къде точно се намират отворите, в случай че реша да си дупча корите.
За момента няма да дупча, ще търся още един комплект такива черни кори и като намеря ще продупча по-гадните за проба. Но като цяло ми харесва да са изчистени и не ми пречи че няма да се регулират огледалата , и без това само аз я карам тая кола - един път като са настроени не се местят.
Да допълня темата, защото отметнах нещичко през почивните дни:
1. Занесох жилото за газта за корекция в дъжината на бронята , скъсиха я с 75мм и сега става макар да отиде в края на реглажа си вместо в средата. Пичовете не ми взеха пари, ето как седи на колата
2. Играх си с корите и може да се каже че са на колата. Но ми се разказа играта , шофьорската врата я правих 5 часа че имах проблем с вертикалния водач между триъгълното и правоъгълното стъкло, по-специално със завирането му между уплътнението горе във вратата.
Ето снимки на корите преди и след чистене:
И понеже съм роден с късмет, оказа се че моите триъгълни стъкла са с около 15-20мм по-големи от тригълните стъкла ползвани в дебелите уплътнения на 86с - съответно не можех да ги ползвам. А се налага да ги ползвам защото откъм интериора моите стърчат над метала. Прибягнах до софийския донор, който се оказа със сиви и в лоши състояние кори на вратите. Късмета ми пак "работеше" с пълна сила - колата е с две различни стъкла, едно малко откъм шофьора с дебело уплътнение и едно голямо откъм пасажера с тънко уплътнение макар и за къса вътрешна кора. Въпреки това ги взех, съответно сглобих с тях - ето ги едно до друго да се видят разликите:
Интересното е че софийския донор имаше реглажи на огледалата, като П-образните планки държащи жилата са под ъгъл за разлика от нормалните за mk.2f модела, които са перпендикулярни.
Ползвах една от съсипаните кори на донора да сваля размерите къде точно се намират отворите, в случай че реша да си дупча корите.
За момента няма да дупча, ще търся още един комплект такива черни кори и като намеря ще продупча по-гадните за проба. Но като цяло ми харесва да са изчистени и не ми пречи че няма да се регулират огледалата , и без това само аз я карам тая кола - един път като са настроени не се местят.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Продължавам със снимките в нов пост, за да се разберат разликите и как за момента съм фиксирал реглажите си под корите.
Това са оригиналните П-образни перпендикулярни стойки на реглажите на огледалата на mk.2f
Ето така ги побългарих, за да карам без да си дупча корите за момента.Като намеря още две кори ще пробвам и да продупча:
Да живее duct tape-a
Размерите на отворите за реглажа на картинка, че онази скица в предния пост може би не се разбира:
Това са оригиналните П-образни перпендикулярни стойки на реглажите на огледалата на mk.2f
Ето така ги побългарих, за да карам без да си дупча корите за момента.Като намеря още две кори ще пробвам и да продупча:
Да живее duct tape-a
Размерите на отворите за реглажа на картинка, че онази скица в предния пост може би не се разбира:
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Отделно Ханс е спестявал по 20 гр боя на тия фейслифт кочини, та ме ебава сега с видима пръскана мазилка и на вратите и отзад на калниците:
Явно тая година ще е годината на разкрасяването на тая кочина наистина, включително и отвътре.
Ето за съпоставка как изглеждаха сток корите:
Докато махах старите кори попаднах на един пускан допълнително кабел, който седеше бая опънат в левия калник зад кората - оказа се че е за някакво правено ключе следящо кога е отворен багажника. И без това не съм го виждал да работи - рязко напусна обекта с все кабела
Направи ми впечатление че веждите отвътре са индукционно/точково заварени и изглеждат като много зле ръждясали въпросните точки. На пипане обаче не се усещат като ръжда, не цапат и не се ронят-някой ако има опит да каже дали е нормално да изглежда така или да ги мисля за някаква обработка:
Явно тая година ще е годината на разкрасяването на тая кочина наистина, включително и отвътре.
Ето за съпоставка как изглеждаха сток корите:
Докато махах старите кори попаднах на един пускан допълнително кабел, който седеше бая опънат в левия калник зад кората - оказа се че е за някакво правено ключе следящо кога е отворен багажника. И без това не съм го виждал да работи - рязко напусна обекта с все кабела
Направи ми впечатление че веждите отвътре са индукционно/точково заварени и изглеждат като много зле ръждясали въпросните точки. На пипане обаче не се усещат като ръжда, не цапат и не се ронят-някой ако има опит да каже дали е нормално да изглежда така или да ги мисля за някаква обработка:
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Ето снимка на малко по-светло с новата решетка и прехвърлена емблема GT, за която още се чудя дали да присъства:
Между другото попадна ми разпечатката от диното в Хеед 91, та я щракнах да е по-разбираемо тук:
Между другото имам още една драма при преминаване от тънко към дебело уплътнение ( за сега само от шофьорската страна) , за която не се усетих навреме - декоративната пластмаса около основата на огледалото е с друго профилно сечение заради уплътнението и моята оригинална не ляга. Разбира се с моя късмет, софийския донор беше подарил цялото огледало на случаен човек малко след като аз взех съклата с уплътненията :)
Общо взето ако трябва да сглобя пъзела с инфото което имам до тук , VW първи години на 86с са били с половинките кори и без реглаж на огледалата, но с две дебели уплътнения и по-малки стъкла ( Плевенския донор е такъв). Най-странното е че човека от Плевен ми казва че неговото триъгълно стъкло е плоско, а не извито като моето - трудно ми е да го повярвам и ме е яд че не го взех. Както и да е, та VW по някое време са взели да се замислят за фейслифт и са направили реглажи през отвори на кората, но с едно дебели и едно тънко уплътнение както е софийския донор от който взех стъклата с уплътненията ( 1988г е на стъкла), Накрая на mk.2f са качили корите до прозорците, което е изменило уплътненията и са вградили реглажите в пластмасовите дръжки ( може би защото на запресования картон маншончетата не седят добре или влиза влага/вода с времето и убива корите ( това е причина да съм резервиран да правя дупки в тия кори, че са много афифни).
Това е донора, някой ако иска нещо да пише - ще го свържа с човека, чв на пролет отива в надин. двигателя е 1.3 с дюзи и вал от G40. С интересен волан Виктор е,с интересен километраж ставащ на голф 1 май и с рекаро салон в прилично състояние, дамаската и самия салон май били като на Голф 2 - самата шоф.седалка е от Голф 2 с по-висока част отпред.
Между другото попадна ми разпечатката от диното в Хеед 91, та я щракнах да е по-разбираемо тук:
Между другото имам още една драма при преминаване от тънко към дебело уплътнение ( за сега само от шофьорската страна) , за която не се усетих навреме - декоративната пластмаса около основата на огледалото е с друго профилно сечение заради уплътнението и моята оригинална не ляга. Разбира се с моя късмет, софийския донор беше подарил цялото огледало на случаен човек малко след като аз взех съклата с уплътненията :)
Общо взето ако трябва да сглобя пъзела с инфото което имам до тук , VW първи години на 86с са били с половинките кори и без реглаж на огледалата, но с две дебели уплътнения и по-малки стъкла ( Плевенския донор е такъв). Най-странното е че човека от Плевен ми казва че неговото триъгълно стъкло е плоско, а не извито като моето - трудно ми е да го повярвам и ме е яд че не го взех. Както и да е, та VW по някое време са взели да се замислят за фейслифт и са направили реглажи през отвори на кората, но с едно дебели и едно тънко уплътнение както е софийския донор от който взех стъклата с уплътненията ( 1988г е на стъкла), Накрая на mk.2f са качили корите до прозорците, което е изменило уплътненията и са вградили реглажите в пластмасовите дръжки ( може би защото на запресования картон маншончетата не седят добре или влиза влага/вода с времето и убива корите ( това е причина да съм резервиран да правя дупки в тия кори, че са много афифни).
Това е донора, някой ако иска нещо да пише - ще го свържа с човека, чв на пролет отива в надин. двигателя е 1.3 с дюзи и вал от G40. С интересен волан Виктор е,с интересен километраж ставащ на голф 1 май и с рекаро салон в прилично състояние, дамаската и самия салон май били като на Голф 2 - самата шоф.седалка е от Голф 2 с по-висока част отпред.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Имам някакво развитие с колата, та ще покажа.
Взех да меря и пробвам стъпковия мотор на резервния всмукател който имам от AFH. Мерих квото мерих и се свързах с ей този търговец на силиконови маркучи , Т-скоби и вакуум маркучи:
https://tuning-world.bg/
Младо момче, мераклия е и супер добре се отнесе с моя проблем, защото аз наистина имах проблем и влетях с няколко стари железа и се почна едно мерене , сметки и т.н.
90лв по-късно си тръгнах с ей тия неща, които в последствие се оказаха че са ми дори в повече:
Ей така бях решил да позиционирам моторчето,като се наложи да взема ръбовете му че върху 22мм мушкам силиконов маркуч с оплетка на 20мм.
Имах надеждата че мястото до файъруола ще е достатъчно и че силиконовия маркуч ще може да се обърне като посока без да се прегъва, но уви.....не става
Не просто не става, а установих че не става след като махах всмукателя за да монтирам моторчето :)
Докато всмукателя беше долу разпробих и отворих вакуум-а му отзад, който беше споен/заварен:
Моторчето седи на под 1мм от ламарината и ще се преправя тия дни - поне хванах цаката на стоковия колектор за сваляне/качване:)
Имам вече идея как ще стане по-добре и се получи добре, че ми останаха още сииконови маркучи за преправянето.
Ползвах възможността да сложа вакуум маркуч и към сервото на спирачките, тия дни ще дам да ми направят стругарско адаптерче от 8мм към 10мм външен диаметър за да пасне към клапанчето което ползвам в момента преди сервото.
Взех да меря и пробвам стъпковия мотор на резервния всмукател който имам от AFH. Мерих квото мерих и се свързах с ей този търговец на силиконови маркучи , Т-скоби и вакуум маркучи:
https://tuning-world.bg/
Младо момче, мераклия е и супер добре се отнесе с моя проблем, защото аз наистина имах проблем и влетях с няколко стари железа и се почна едно мерене , сметки и т.н.
90лв по-късно си тръгнах с ей тия неща, които в последствие се оказаха че са ми дори в повече:
Ей така бях решил да позиционирам моторчето,като се наложи да взема ръбовете му че върху 22мм мушкам силиконов маркуч с оплетка на 20мм.
Имах надеждата че мястото до файъруола ще е достатъчно и че силиконовия маркуч ще може да се обърне като посока без да се прегъва, но уви.....не става
Не просто не става, а установих че не става след като махах всмукателя за да монтирам моторчето :)
Докато всмукателя беше долу разпробих и отворих вакуум-а му отзад, който беше споен/заварен:
Моторчето седи на под 1мм от ламарината и ще се преправя тия дни - поне хванах цаката на стоковия колектор за сваляне/качване:)
Имам вече идея как ще стане по-добре и се получи добре, че ми останаха още сииконови маркучи за преправянето.
Ползвах възможността да сложа вакуум маркуч и към сервото на спирачките, тия дни ще дам да ми направят стругарско адаптерче от 8мм към 10мм външен диаметър за да пасне към клапанчето което ползвам в момента преди сервото.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Бая време не съм писал, но и позабавих темпо по колата.
Като махнах всмукателя последния път, за да извадя моторчето за празен ход от там, пак имаше стечен антифриз отзад без колата да е палена.
Ядосах се и демонтирах всички маркучи с идеята да ползвам силиконови с двойна плетка за охладителната система, като най-важни са ми тези за парното.
Най-важни са защото мястото е кът, реално всмукателя подпира в тях, а и защото ги рязахме за тройниците на газовата и са с излишни снадки ( които допринасят и за течовете).
Отделно не се продават вече, та нямам много избор.
ВАГ обаче са идиоти и единия маркуч към радиатора на парното е 25мм към 16мм , а другият е 20мм към 16мм.
Останалите водни са все 32мм диаметър ама засега ще ги оставя тях, в прилично състояние са и достъпа до тях е лесен.
Ето как мисля да боря заводския бъг с различните диаметри ( неръждаеми са):
Купил съм си Ф16 маркуч Proto и този уикенд мисля да събирам обратно.
ГТП ми изтича на 01.03.2021 , пък ми се е и прикарало - явно е време да я пускам на пътя.
Като махнах всмукателя последния път, за да извадя моторчето за празен ход от там, пак имаше стечен антифриз отзад без колата да е палена.
Ядосах се и демонтирах всички маркучи с идеята да ползвам силиконови с двойна плетка за охладителната система, като най-важни са ми тези за парното.
Най-важни са защото мястото е кът, реално всмукателя подпира в тях, а и защото ги рязахме за тройниците на газовата и са с излишни снадки ( които допринасят и за течовете).
Отделно не се продават вече, та нямам много избор.
ВАГ обаче са идиоти и единия маркуч към радиатора на парното е 25мм към 16мм , а другият е 20мм към 16мм.
Останалите водни са все 32мм диаметър ама засега ще ги оставя тях, в прилично състояние са и достъпа до тях е лесен.
Ето как мисля да боря заводския бъг с различните диаметри ( неръждаеми са):
Купил съм си Ф16 маркуч Proto и този уикенд мисля да събирам обратно.
ГТП ми изтича на 01.03.2021 , пък ми се е и прикарало - явно е време да я пускам на пътя.
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
IvoGiev написа:ВАГ обаче са идиоти и единия маркуч към радиатора на парното е 25мм към 16мм , а другият е 20мм към 16мм.
Останалите водни са все 32мм диаметър ама засега ще ги оставя тях, в прилично състояние са и достъпа до тях е лесен.
Не че нещо,ама се си мисля че има причина да са така.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Zdravko Zankov написа:IvoGiev написа:ВАГ обаче са идиоти и единия маркуч към радиатора на парното е 25мм към 16мм , а другият е 20мм към 16мм.
Останалите водни са все 32мм диаметър ама засега ще ги оставя тях, в прилично състояние са и достъпа до тях е лесен.
Не че нещо,ама се си мисля че има причина да са така.
Хубаво е че имаш идея за причината - сподели я.
Според мен е направено да е евтино - една и съща тръба ползват зад блока - всичките имат достатъчен диаметър да захранят най-взискателните радиатори на парно ( може би най-отдалечените или с най-голям обем). Направено е с цел да им е евтино производството, т.е. унифициране. Но това в никой случай не значи че не е пълен ташак фунционално, защото на всеки трябва да му е ясно че няма универсални неща по-добри от специфични такива за дадена задача. Все едно всесезонните гуми да са по-добри от летните през лятото или зимните през зимата. Реално са компромис от двете. С гайдата е същия ташак - правени са да пасват на блоковете и да обслужват различни конфигурации.
От ВАГ явно са сметнали че им е по-евтино да правят нестандартни маркучи отколкото нестандартни гайди и тръби зад блока,т.е. по-евтино им е да произвеждат гумените от ПВЦ или метални детайли - има логика, но това не значи че не е ташак.
В случая опростявам тази нарочна "грешка", защото такива маркучи вече същите тия от ВАГ не продават.
А ефект няма да има никакъв, защото пренасям същия рестриктор от 25мм към 16мм , но го пренасям малко по-рано в системата - та е все тая.
И все пак, отворен съм за други гледни точки по въпроса, но да са обосновани, за да са полезни.
- stefan4o
- Мнения: 19113
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
И аз съм се чудил защо е така. При Джета/Голф Мк2 положението е същото. Със сигурност има причина, но каква ли е тя?
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Ако правилно разбирам, колегата пише за вход и изход на парното. Ако има снимки може детайлно да разсъждаваме. Моето предположение е,че всичко това касае дебита през радиаторчето.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Няма как това да касае дебита през радиаторчето. И входа и изхода на самото радиаторче са Ф16, дебитът е такъв какъвто е през 16мм маркуч. Единствено може от по голям към по малък диаметър да се засили скоростта, но пък в радиаторчето вътре има серпентини за намаляване на скоростта на водата, така че разсъжденията за унифициране на производството са по правилни според мен
- stefan4o
- Мнения: 19113
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Zdravko Zankov написа:Ако правилно разбирам, колегата пише за вход и изход на парното. Ако има снимки може детайлно да разсъждаваме. Моето предположение е,че всичко това касае дебита през радиаторчето.
Не, Здравко.
Самият маркуч, който при мен тръгва от фланеца на главата отстрани (известен като фланец на парното) е с по-голямо сечение, отколкото входа на радиаторчето. Самият маркуч в двата си края е с различно фи.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Ето малко снимки ( за да е по-ясно) от събота през нощта, реално събрах колата напълно.
Както колегите по-горе се досещат или знаят от опит - входа и изхода на радиатора за парното в Ф16 ( вътрешно на маркуча, но външно на щуцерите на парното, вътре е Ф12) Именно поради тази причина си направих стругарските детайли с Ф12 вътрешно - явно колата не я бърка никак.
Водата идваща от водната помпа минава през щуцер с външен диаметър 25мм, което е и вътрешния размер на гумения маркуч. Водата излизаща от парното се влива в "гайдата" на щуцер с външен диаметър 20мм, който е и вътрешния за гумения маркуч.
А така изглежда събрано, реално не се вижда нищо от подменените маркучи, а и те самите понеже са по-корави не позволяват много да се огъват и пак подпират във всмукателя.
Но като цяло го разглеждам като фунционален ъпгрейд/тунинг и силно се надявам да не протече като върна антифриза ( още не съм го направил, че гадно се източва и искам да съм сигурен че няма да преправям нещо пак)
Моторчето за празния ход го увиснах на два от коравите маркучи и стана по-здраво от яйце, за момента няма да преправям. Тия дни ще я пускам в движение, чакам Теодор да ми каже кога ще може да пусне управлението за празния ход, да сложим широколентова и да пооправим ниските + корекцията на дюзите по температура.
Това последното се налага защото явно са %-ти и като я палих в студеното направи димна завеса в гаража ( все пак инжекторите са 330 кубика).
Както колегите по-горе се досещат или знаят от опит - входа и изхода на радиатора за парното в Ф16 ( вътрешно на маркуча, но външно на щуцерите на парното, вътре е Ф12) Именно поради тази причина си направих стругарските детайли с Ф12 вътрешно - явно колата не я бърка никак.
Водата идваща от водната помпа минава през щуцер с външен диаметър 25мм, което е и вътрешния размер на гумения маркуч. Водата излизаща от парното се влива в "гайдата" на щуцер с външен диаметър 20мм, който е и вътрешния за гумения маркуч.
А така изглежда събрано, реално не се вижда нищо от подменените маркучи, а и те самите понеже са по-корави не позволяват много да се огъват и пак подпират във всмукателя.
Но като цяло го разглеждам като фунционален ъпгрейд/тунинг и силно се надявам да не протече като върна антифриза ( още не съм го направил, че гадно се източва и искам да съм сигурен че няма да преправям нещо пак)
Моторчето за празния ход го увиснах на два от коравите маркучи и стана по-здраво от яйце, за момента няма да преправям. Тия дни ще я пускам в движение, чакам Теодор да ми каже кога ще може да пусне управлението за празния ход, да сложим широколентова и да пооправим ниските + корекцията на дюзите по температура.
Това последното се налага защото явно са %-ти и като я палих в студеното направи димна завеса в гаража ( все пак инжекторите са 330 кубика).
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Вто 23 фев 2021 16:21
- Автомобил: VW passat b7
- Двигател: 2 tdi 2014
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Здравейте, може ли да ми дадете координати на Жоро в Пловдив. Благодаря ви предварително.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта