Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
-
- Low rider
- Мнения: 5546
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Така като гледам накладката която си снимал и диска са несъвместими.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
golfmk1 написа:Така като гледам накладката която си снимал и диска са несъвместими.
Накладката е от комплета на Октавията 288х25, реално надстърча диска с 4мм - но защо според теб това да ги прави несъвместими?
Напротив, според мен хем ще ми обира ръба на диска :)
Шегата настрана - сподели наистина какви са ти съобръженията за тия 4мм дето надстърчат и никога няма да работят?
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Ще успееш ли да сложиш апарата с така стърчащите накладки? И аз сега се загледах в снимката. Не бих ги оставил така нещата, ако мога да ги направя, както си трябва.
Ако накладка и диск са съвместими не би следвало да има надстърчане, та това са си определени проценти площ от триещата повърхност на накладката... Които са неизползваеми реално.
Ако накладка и диск са съвместими не би следвало да има надстърчане, та това са си определени проценти площ от триещата повърхност на накладката... Които са неизползваеми реално.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
stefan4o написа:Ще успееш ли да сложиш апарата с така стърчащите накладки? И аз сега се загледах в снимката. Не бих ги оставил така нещата, ако мога да ги направя, както си трябва.
Ако накладка и диск са съвместими не би следвало да има надстърчане, та това са си определени проценти площ от триещата повърхност на накладката... Които са неизползваеми реално.
Апарата е от този супорт и реално ще си легне върху точно тези накладки.
Реално ползвам наличното от Октавията си, включително и накладките които са почти чисто нови.
Изместването идва от супортите, накладките са еднакви за 280 и 288мм дисковете.
Ще го засека още един път през ЕТКА-та че накладките са еднакви.
А относно загубата на повърхност, мисля че печеля много повече от ъпгрейда от 256мм, за да се тревожа за тези 4.
Функционално няма да има никаква драма с работата на спирачките освен ако не дойде момент двете накладки да допрат една в друга зад диска където надстърчат, хахах
Обещавам да ги следя тези неща :)
- prokopoff
- Мнения: 205
- Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Изобщо не са еднакви накладките за 280 и 288. С това надстърчане така хубаво ще прегряваш външния ръб на диска, че не е истина. Преди време някой го беше сътворил на пасат б5, според мен заради разликата в цената на дисковете. След второто по сериозно натискане на спирачката се чуваха невероятни звуци и колата не спираше особенно добре. Колко е разликата в теглото на 280 и 288 за да е толкова важно.
- w_smith
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Точно разликата в площта на накладката е едната причина хората да минават от 280 на 288 спирачки.
-
- Low rider
- Мнения: 5546
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
IvoGiev написа:golfmk1 написа:Така като гледам накладката която си снимал и диска са несъвместими.
Накладката е от комплета на Октавията 288х25, реално надстърча диска с 4мм - но защо според теб това да ги прави несъвместими?
Напротив, според мен хем ще ми обира ръба на диска :)
Шегата настрана - сподели наистина какви са ти съобръженията за тия 4мм дето надстърчат и никога няма да работят?
А от вътрешната страна към центъра на диска не е ли същата работа?
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
prokopoff написа:Изобщо не са еднакви накладките за 280 и 288. С това надстърчане така хубаво ще прегряваш външния ръб на диска, че не е истина. Преди време някой го беше сътворил на пасат б5, според мен заради разликата в цената на дисковете. След второто по сериозно натискане на спирачката се чуваха невероятни звуци и колата не спираше особенно добре. Колко е разликата в теглото на 280 и 288 за да е толкова важно.
6кг vs. 7.2кг
За 1.6 атмосферка на която джантите са й избрани да са 5.5кг, има значение колко й тежат дисковете. 256х22мм са 5.1 кг, т.е. в името на по-добрите спирачки съм вече 1 кг назад.
Това с външния ръб не го вярвам, не виждам как външния ръб ще страда повече от самия диск по повърхността си на спиране. Пасата за който казваш сигурно е имал друг проблем , но така или иначе полото ми е 1/2 от теглото му и не очаквам проблеми от такъв характер.
Чак сега успях да врътна през ЕТКА=та накладките и видях че са различни, но са различни и защото FS3 или както там водите неделимите шенкели и спирачки на 280х22мм приличат повече на Гирлинг/Лукас системата с външните метални водачи. Няма как да карам такива накладки в АТЕ 54 ( мислех че са 57-ци, но не са - 54-ки са. Тези апарати всъщност са от донора Ауди S3/TT от което взех спирачките за дейли Октавията си, просто моя човек смени супортите на моята кола от донора и остави моите апарати от Шкодата защото са същите), така че ще си карам с накладките от 288. Има вариант за супорти от АБФ ама ще видим как ще се държи с тези, ако не е ОК ще мисля да ребилдвам Гирлинг-а със супорти АБФ.
golfmk1 написа:IvoGiev написа:golfmk1 написа:Така като гледам накладката която си снимал и диска са несъвместими.
Накладката е от комплета на Октавията 288х25, реално надстърча диска с 4мм - но защо според теб това да ги прави несъвместими?
Напротив, според мен хем ще ми обира ръба на диска :)
Шегата настрана - сподели наистина какви са ти съобръженията за тия 4мм дето надстърчат и никога няма да работят?
А от вътрешната страна към центъра на диска не е ли същата работа?
Отвътре пак надстърча като отвън доколкото виждам, но сега сравних накладките - реално АТЕ е 4мм по-широка от FS3 накладката , но е много по-дълга 156мм срещу 119мм. Абе общо взето контактува бая повече, което е добре.
Като цяло не успях да я пробвам днес, защото превъртя ключето за тръбички и не можах да развия стария спирачен маркуч. Утре ще я оставя в сериз на приятел да се занимава професионално с нея и ако трябва да й направи медна тръбичка/и.
Ще разкажа после как е.
-
- Low rider
- Мнения: 5546
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Защо просто не взе дискове 288мм за да няма драми и неизвестни?
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
golfmk1 написа:Защо просто не взе дискове 288мм за да няма драми и неизвестни?
Аз имам дискове 288х25мм , но има две причини да не ги карам тях:
1. тежат адски много и ще убият вървенето на колата, да не говорим че са прекалени за натоварването възможно с тая кола
2. офсета им е по-неподходящ от дисковете 280х22мм и реално трябваше да фрезовам още повече супорта за да стане, което заплашва структурната сигурност на спирачките.
И затова явно правя миш-маш с части от FS3 и АТЕ спирачки. Недогледал съм формата на накладките, но при предварителните проби видях че надстърча и сметнах че е ОК.
Все още смятам че е ОК, остава да подкарам колата физически довечера или утре, за да потвърдя.
Ще си поиграя и със задните според мен ама по-натам, като най-вероятно ще ги радвижда/изчистя и ще им сменя дискове/накладки че от седене бая ръжда са хванали.
Мога да пробвам стоковите задни от Октавията как седят, че ги имам и тях :)
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Малко със закъснение, но се позабавиха в сервиза с развиването на спирачната тръбичка от маркуча.
Снощи взех колата и сработих дисковете , все още не са на 100% , но свалиха защитното покритие.
Впечатленията са доста добри - спира много по-добре и определено педала вдъхва доверие защото е прогресивен.
Може би съпоставката не е напълно честна, защото Гирлинг 54-ката не работеше на 100%.
Недостатък в момента е че хваща по-ниско отколкото ми се иска ( и отколкото е на Шкодата ми).
Апарата минава доста близко до джантата, защото е изнесен и 3мм навън към нея след фрезоването - но няма контакт.
Трябва да се вдигне и погледне отдолу с монтирани колела, за да се установи точното разстояние между апарата и джантата.
Тия дни ще гледам да я покарам и да й сработя спирачките напълно.
Снощи взех колата и сработих дисковете , все още не са на 100% , но свалиха защитното покритие.
Впечатленията са доста добри - спира много по-добре и определено педала вдъхва доверие защото е прогресивен.
Може би съпоставката не е напълно честна, защото Гирлинг 54-ката не работеше на 100%.
Недостатък в момента е че хваща по-ниско отколкото ми се иска ( и отколкото е на Шкодата ми).
Апарата минава доста близко до джантата, защото е изнесен и 3мм навън към нея след фрезоването - но няма контакт.
Трябва да се вдигне и погледне отдолу с монтирани колела, за да се установи точното разстояние между апарата и джантата.
Тия дни ще гледам да я покарам и да й сработя спирачките напълно.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Закалих и отвърнах заготовките за пуловете, с които ще обърнем към механични повдигачи.
Вчера демонтирах еърбокса, карбураторите и всмукателя, като последния заминава за да се ползва за порт матч на новата глава.
Очаквам да въртим главите до седмица-две, като ще има настройка и дино резултати евентуално.
Вчера демонтирах еърбокса, карбураторите и всмукателя, като последния заминава за да се ползва за порт матч на новата глава.
Очаквам да въртим главите до седмица-две, като ще има настройка и дино резултати евентуално.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Да ъпдейтвам, че има какво да напиша - хаха.
Моя човек Добри в Асеновград ми навари каналите за О-пръстените на всмукателния колектор и го фрезова, за да стои по-стабилно и да уплътнява по-качествено:
Кола нямам готова, остана в Асеновград но като стане готова ще е със 100 коня отгоре сигурно
Отидох си аз до там с 145км/ч и 4000 оборота по магистралата, но на колонката за пореден път ми показа сериозен разход - 17л/100км газ.
Нарочно карах на газ, защото настройката на диното щеше да е на газ ( на бензин се пипа само запалването през Мегата).
Оказа се че моя човек е забравил да ми каже, че донорската глава е поударила клапани, което е установил по леки кривини в чашките на повдигачите , видими под определен ъгъл.
Та целия ми план да отида и просто да сменим главите - не се случи.
Както и да е, взехме да работим по колата - махнах капака на клапаните ( вътре е супер чиста, доволен съм много от маслото с което я карам - държи много добро налягане винаги на уреда) и преди да свалим стария ангренажен ремък я докарах на белези.
Да де ама белезите бяха ОК горе, но долу на КВ беше мръднала с 1 зъб и явно така си е била зацепена от 2 години. Съответно аванса и целия вървеж, както и харченето са ми били вгз, но най-големия късмет е че не е ударило клапаните ( проверихме като надувахме през свещите, но и си имаше чудесен празен ход колата). Тя между другото не беше никак бавна и в ниските вървеше добре - то се вижда на клиповете от преди месец.
После взехме да правим на размер закалените механични пълнители на място на хидравличните в чашките. И тамън направихме една - Добри забеляза че имам счупена пружина на клапан.
Поогледахме, оказа се че имам 6 счупени пружини в мотора - 3 всмукателни и 3 изпускателни на общо 3 цилиндъра. Бая време е карана така, позагладили са се счупените парчета.
Тези две щети обесняват защо колата вървеше като турбо дизел до 3500 оборота , а нагоре нямаше смисъл да я напъва човек. Сигурно вместо 110-те коня на гуми е била 80 :)
2018-та тази кола не я бях карал въобще, значи ремъка сме го сменили 2017-та и е странно че липсата на вървеж не ми е направила впечатление след смяната на ремъка.
А 2019-та като й смених стартера с редукторен и взе да си пали добре , рязко ми направи впечатление че колата не върви като преди. Мислех си че след седенето има нужда да й навъртя километри ама си остана така.
Предполагам че като сме сменили ремъка в края на 2017-та и съм прибирал колата или е било вечер , или е валяло и затова съм карал леко и не съм хванал разликата.
Да се върна на тунинга - взехме решение че е абсурд стоковите пружини да останат с агресивните валове, дори да са здрави.
И се почна едно търсене на подходящи пружини.
В крайна сметка БМВ ще е донора от двг М52. Пак кара стебло 6мм на клапаните, горе диаметрите са почти еднакви и тарелките на ваг-а стават , но пружината е 6мм по-висока в свободен вид. В нета койл байнда ни идваше тамън, но като намерих пружини от приятели се оказа че койл байнда е точно на 11мм лифт ( колкото е на новите ми валове).
Добри остана да мисли инструмент с който да вкопае 3-4мм новите пружини в главата, без да фрезова цялата площ под пружината а само там където ляга тя.
Междувременно разплакахме бая хора от Опел форума, защото похитихме чисто ново червено регулируемо Холандско Кони от Опел Манта за задното ми окачване :) Има настройка за твърдост от 4 оборота, ние решихме да го пуснем първоначално на половин оборот ( 1 клик) втвърдено от най-мекото ( т.е. тотално развити). И без това колата е супер лека, пък е улична.
Поръчах си сега две нови пружини, че тия старите са за кофата.
Задните дискове бяха с полирана ръжда по тях и затова не спира отзад колата, Добри ще ги тръкне леко на струга и ще изчистим накладките.
Колата остана в Асеновград и се очаква да е готова 2-5 Юни, като Добри ще я прекара през диното а аз само ще я взема май.
Моя човек Добри в Асеновград ми навари каналите за О-пръстените на всмукателния колектор и го фрезова, за да стои по-стабилно и да уплътнява по-качествено:
Кола нямам готова, остана в Асеновград но като стане готова ще е със 100 коня отгоре сигурно
Отидох си аз до там с 145км/ч и 4000 оборота по магистралата, но на колонката за пореден път ми показа сериозен разход - 17л/100км газ.
Нарочно карах на газ, защото настройката на диното щеше да е на газ ( на бензин се пипа само запалването през Мегата).
Оказа се че моя човек е забравил да ми каже, че донорската глава е поударила клапани, което е установил по леки кривини в чашките на повдигачите , видими под определен ъгъл.
Та целия ми план да отида и просто да сменим главите - не се случи.
Както и да е, взехме да работим по колата - махнах капака на клапаните ( вътре е супер чиста, доволен съм много от маслото с което я карам - държи много добро налягане винаги на уреда) и преди да свалим стария ангренажен ремък я докарах на белези.
Да де ама белезите бяха ОК горе, но долу на КВ беше мръднала с 1 зъб и явно така си е била зацепена от 2 години. Съответно аванса и целия вървеж, както и харченето са ми били вгз, но най-големия късмет е че не е ударило клапаните ( проверихме като надувахме през свещите, но и си имаше чудесен празен ход колата). Тя между другото не беше никак бавна и в ниските вървеше добре - то се вижда на клиповете от преди месец.
После взехме да правим на размер закалените механични пълнители на място на хидравличните в чашките. И тамън направихме една - Добри забеляза че имам счупена пружина на клапан.
Поогледахме, оказа се че имам 6 счупени пружини в мотора - 3 всмукателни и 3 изпускателни на общо 3 цилиндъра. Бая време е карана така, позагладили са се счупените парчета.
Тези две щети обесняват защо колата вървеше като турбо дизел до 3500 оборота , а нагоре нямаше смисъл да я напъва човек. Сигурно вместо 110-те коня на гуми е била 80 :)
2018-та тази кола не я бях карал въобще, значи ремъка сме го сменили 2017-та и е странно че липсата на вървеж не ми е направила впечатление след смяната на ремъка.
А 2019-та като й смених стартера с редукторен и взе да си пали добре , рязко ми направи впечатление че колата не върви като преди. Мислех си че след седенето има нужда да й навъртя километри ама си остана така.
Предполагам че като сме сменили ремъка в края на 2017-та и съм прибирал колата или е било вечер , или е валяло и затова съм карал леко и не съм хванал разликата.
Да се върна на тунинга - взехме решение че е абсурд стоковите пружини да останат с агресивните валове, дори да са здрави.
И се почна едно търсене на подходящи пружини.
В крайна сметка БМВ ще е донора от двг М52. Пак кара стебло 6мм на клапаните, горе диаметрите са почти еднакви и тарелките на ваг-а стават , но пружината е 6мм по-висока в свободен вид. В нета койл байнда ни идваше тамън, но като намерих пружини от приятели се оказа че койл байнда е точно на 11мм лифт ( колкото е на новите ми валове).
Добри остана да мисли инструмент с който да вкопае 3-4мм новите пружини в главата, без да фрезова цялата площ под пружината а само там където ляга тя.
Междувременно разплакахме бая хора от Опел форума, защото похитихме чисто ново червено регулируемо Холандско Кони от Опел Манта за задното ми окачване :) Има настройка за твърдост от 4 оборота, ние решихме да го пуснем първоначално на половин оборот ( 1 клик) втвърдено от най-мекото ( т.е. тотално развити). И без това колата е супер лека, пък е улична.
Поръчах си сега две нови пружини, че тия старите са за кофата.
Задните дискове бяха с полирана ръжда по тях и затова не спира отзад колата, Добри ще ги тръкне леко на струга и ще изчистим накладките.
Колата остана в Асеновград и се очаква да е готова 2-5 Юни, като Добри ще я прекара през диното а аз само ще я взема май.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
И понеже не ми дава да сложа повече от 5 снимки, ето още малко от изминалия уикенд:
Височина и диаметър на сток AFH пружина:
Ето я къде остана паркирана, в крайна сметка ще свалим моята глава макар че ми се щеше да не я закачаме
Височина и диаметър на сток AFH пружина:
Ето я къде остана паркирана, в крайна сметка ще свалим моята глава макар че ми се щеше да не я закачаме
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Много увлекателно пишеш...
С кеф чета темата.
Още веднъж, поздравления!
С кеф чета темата.
Още веднъж, поздравления!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта