Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
- bbboiko2004
- Мнения: 4186
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
С кеф да си почете човек. Ако успеете да я сглобите другата седмица на 13.06.2020 ще има Тракдей на Калояново.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
bbboiko2004 написа:С кеф да си почете човек. Ако успеете да я сглобите другата седмица на 13.06.2020 ще има Тракдей на Калояново.
Кристияне, мерси - не знаех. Трябва ли някакво предварително записване или ако имаш VW и се появиш - можеш да караш?
Вчера се чух с Добри, главата е свалена и 2 дни си е преправял фрезата да я подкара с вертикално поддаване, че модела й е бил с хоризонтално.
Ще направи заасеците на буталата за клапаните по-дълбоки, че са само леки белези фабрично а сме опасно близо. Клапани няма ударени, може би нагара е свален физически от буталата на изпускателните :)
Ще измери реалната степен на сгъстяване, ще даде за лека стружка главата и ме чака да му пратя семерингите,гумичките за клапаните, буферните тампони отзад и Kаяба пружините пак за отзад по окачването.
Ауто+ ме бавят с доставката на Каяба пружините, вчера трябваше да дойдат ама греда.
Касапа до вторник е зает , така че планът на Добри е да отметне грубия тунинг и да остане само да събира като му пратя частите. Купил е специалния алуминий 7075 ако не греша, от който вече е направил заготовките за раздвижни ангренажни зъбни колела, там остават отвори с резби и други пипкави неща.
Има теоритичен шанс за 16-ти да сме готови, но завися много и от Касапа. Да не говорим че времето уикендите ми е кът.
Ако не се видим - весело.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Със сигурност няма да се впиша за Калояново, в неделя на 14.06 ще ходя да сглобяваме и дори няма да се върна с колата, че Касапа ще може да настройва след 16.06.
Важно ми е да я видя че пали и върви, пък и да помогна на Добри че физически не смогва.
Весело на участниците на Калояново, аз явно пак ще направя солова изява на Калояново за сверка.
Важно ми е да я видя че пали и върви, пък и да помогна на Добри че физически не смогва.
Весело на участниците на Калояново, аз явно пак ще направя солова изява на Калояново за сверка.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Ще се опитам да дам малко инфо за развитието на колата, че нещо не ми остава време.
Бая счупени сток пружинки на клапаните се оказа че имам, най-интересното е че са счупени идентично всичките в основата на втората витка, а колата си имаше прекъсвач и не е имала как да вдига над 7300-7500 оборота. Не е ясно защо са счупени при положение че Касапа върти неговите всички полота,лупота и т.н. с тоя мотор на 7500 без драми, че може би и нагоре.
В неделя почнахме работа към 11:00 и бачкахме до 00:30 - доста неща свършихме и бях доволен.
Сменихме водната гайда, измерихме и изработихме + закалка механичните повдигачи, монтирах шок тампони и новите пружини отзад на окачването, струговахме дисковете отзад и направихме 20мм дистанционери за долния захват на амортесьорите към моста ( седеше само на болтове пред сервиза временно). Сменихме валовете и семерингите.
Оказа се че Добри не е копал главата 2-3мм за по-високите пружини от БМВ М52, защото на единия цилиндър отдолу има водна магистрала - наложило се е да реже първата витка и да шлайфа М52 пружините. Реално в момента пружините след рязането са 1мм по-високи от AFH стоковите и са по-твърди, монтирани са с допълнителен натяг.
Колата е била зацепена правилно на ангренаж - белезите не отговарят защото блока е ABU , а зъбното колело е от AFH - има допълнително направен белег от Добри , за който беше забравил.
На практика колата ми си е вървяла екстра, но е губила компресия във високите защото са зависвали клапаните - това е била и причината да изгуби високите си.
Бая счупени сток пружинки на клапаните се оказа че имам, най-интересното е че са счупени идентично всичките в основата на втората витка, а колата си имаше прекъсвач и не е имала как да вдига над 7300-7500 оборота. Не е ясно защо са счупени при положение че Касапа върти неговите всички полота,лупота и т.н. с тоя мотор на 7500 без драми, че може би и нагоре.
В неделя почнахме работа към 11:00 и бачкахме до 00:30 - доста неща свършихме и бях доволен.
Сменихме водната гайда, измерихме и изработихме + закалка механичните повдигачи, монтирах шок тампони и новите пружини отзад на окачването, струговахме дисковете отзад и направихме 20мм дистанционери за долния захват на амортесьорите към моста ( седеше само на болтове пред сервиза временно). Сменихме валовете и семерингите.
Оказа се че Добри не е копал главата 2-3мм за по-високите пружини от БМВ М52, защото на единия цилиндър отдолу има водна магистрала - наложило се е да реже първата витка и да шлайфа М52 пружините. Реално в момента пружините след рязането са 1мм по-високи от AFH стоковите и са по-твърди, монтирани са с допълнителен натяг.
Колата е била зацепена правилно на ангренаж - белезите не отговарят защото блока е ABU , а зъбното колело е от AFH - има допълнително направен белег от Добри , за който беше забравил.
На практика колата ми си е вървяла екстра, но е губила компресия във високите защото са зависвали клапаните - това е била и причината да изгуби високите си.
Последна промяна от IvoGiev на Сря 24 юни 2020 15:23, променено общо 2 пъти.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Явно колата запали предната вечер и успях в дъжда да я прибера до Пловдив без инциденти, макар да не работеше никак добре.
На бензин работеше по-добре отколкото на газ и я карах на бензин. Ще кача линкове от тубата как я палим за сефте + от дино сесията, но като успея да намеря време да уплоудна видеата.
На следващата сутрин в понеделник 22.06.2020г. бяхме в 9:00 на дино при @full throttle motorsport aka Жоро Касапа.
С този човек сме се виждали отдавна покрай Добри, но за пръв път прибягвам до професионалните му услуги.
Страшно съм доволен от подхода, начина му на работа и професионализма - горещо препоръчвам услугите му.
Ето ги двамата виновници тия полота и двигатели да са интересни:
Жоро се заигра много със запалването и после с горивото ( имам над 100 км на диното), което тотално преработи и взехме да даваме газ до 7000 оборота - това е резултатът на бензин до 7000 оборота.
На бензин работеше по-добре отколкото на газ и я карах на бензин. Ще кача линкове от тубата как я палим за сефте + от дино сесията, но като успея да намеря време да уплоудна видеата.
На следващата сутрин в понеделник 22.06.2020г. бяхме в 9:00 на дино при @full throttle motorsport aka Жоро Касапа.
С този човек сме се виждали отдавна покрай Добри, но за пръв път прибягвам до професионалните му услуги.
Страшно съм доволен от подхода, начина му на работа и професионализма - горещо препоръчвам услугите му.
Ето ги двамата виновници тия полота и двигатели да са интересни:
Жоро се заигра много със запалването и после с горивото ( имам над 100 км на диното), което тотално преработи и взехме да даваме газ до 7000 оборота - това е резултатът на бензин до 7000 оборота.
Последна промяна от IvoGiev на Сря 24 юни 2020 15:25, променено общо 3 пъти.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
После Жорката отиде да си свърши нещо в сервиза и ни остави да помислим с Добри до колко оборота да я въртим тая кола.
Решихме да заложим консервативно на 7300-7400 оборота, защото никак не исках да я взривим след толкова работа.
Ето дино на бензин до 7300, като валовете определено са изнесли работния диапазон нагоре - ако въртим нагоре ще вадят още коне. Касапа въртят редовно до 7500, някои и до 8000, но сърце не ми даде да я рискувам само за да имам пикова мощност. Между другото на 4-та на прекъсвача вдига 206км/ч тая кола :)
А това е мощността на газ при въртене до 7300-7400 оборота:
Това пък е моята графика наложена спрямо едно сиво поло със собственик на име Цветан, който върти до 8000 оборота, но е с двойни пружини и още по-агресивни валове. Тя цялата концепция там е за по-високите обороти, първичните му диаметри на изпускателя са 38-ци и т.н. докато моята кола е смятана да работи на сток валове до 6500 и нагоре губя ефективност така или иначе.
Жорката има ей тия раздвижни колела негово производство ( Добри не успя да направи моите поради липса на време ), които обмислям дали да купя за да се опитам да сваля малко работния диапазон на моите валове надолу:
Решихме да заложим консервативно на 7300-7400 оборота, защото никак не исках да я взривим след толкова работа.
Ето дино на бензин до 7300, като валовете определено са изнесли работния диапазон нагоре - ако въртим нагоре ще вадят още коне. Касапа въртят редовно до 7500, някои и до 8000, но сърце не ми даде да я рискувам само за да имам пикова мощност. Между другото на 4-та на прекъсвача вдига 206км/ч тая кола :)
А това е мощността на газ при въртене до 7300-7400 оборота:
Това пък е моята графика наложена спрямо едно сиво поло със собственик на име Цветан, който върти до 8000 оборота, но е с двойни пружини и още по-агресивни валове. Тя цялата концепция там е за по-високите обороти, първичните му диаметри на изпускателя са 38-ци и т.н. докато моята кола е смятана да работи на сток валове до 6500 и нагоре губя ефективност така или иначе.
Жорката има ей тия раздвижни колела негово производство ( Добри не успя да направи моите поради липса на време ), които обмислям дали да купя за да се опитам да сваля малко работния диапазон на моите валове надолу:
Последна промяна от IvoGiev на Сря 24 юни 2020 15:27, променено общо 1 път.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Връщайки колата до София ( пак в дъжд, на места проливен) и каране 120 км до работа вчера с нея имам следните впечатления и планове за бъдещето:
От моето поло успяхме да направим В16-ка на Хонда, което едновременно е страхотно постижение но и не е това което искам от тази кола по улиците.
Загубих доста в ниските със смяната на валовете, които не са просто копия на С20ХЕ а са Risse Motorsport ( https://risse-motorsport.de/ ) - реално са Cat Cams ако не греша по дизайн на Риссе.
Та ниските страдат, нагоре са екстра. В комбинация с най-дългата кутия от G40 - това не е приятно защото иска постоянно да я дереш на обороти.
Имам следните варианти:
1. Минавам на пълна инжекция със сток всмукателя, който имам с БМВ 60мм дросел , евентуално и с игра с раздвижните колела което ще ми даде повече в ниските. При недостатъчен ефект мога да върна някоя от двете по-къси скоростни кутии , които имам. Колата ще е бърза, но ще продължи да е пикова и да се усеща като Хонда.
2. Минавам на пълна инжекция със сток всмукателя, който е с БМВ 60мм дросел, връщам сток валовете за да спечеля обратно ниските и средните, като губя от 6500 нагоре, но запазвам дългата кутия на която по принцип се радвам.
При всички положения първата ми работа ще е да върна сток всмукателя и да мина на пълна инжекция отново, карбовете с еърбокса ще идат в ибей като комплект май, може би с валовете.
Ще покарам още малко колата да допълня впечатленията си, но вчера се сборих с Е46-ца дизел и сигурно е била 3.0д защото вървеше една идея по-малко от полото. Разход вчера беше 13,5л/100км газ при 40 минути трафик в София тръгни-спри и после мъжко каране Петрохан в двете посоки.
Явно ще се видим пак с Жоро , за да настрои пълната инжекция на бензин и да коригира ако върна сток валовете - но това ще е най-рано след месец.
Ето я как седи сега с малко декорации над делкото:
От моето поло успяхме да направим В16-ка на Хонда, което едновременно е страхотно постижение но и не е това което искам от тази кола по улиците.
Загубих доста в ниските със смяната на валовете, които не са просто копия на С20ХЕ а са Risse Motorsport ( https://risse-motorsport.de/ ) - реално са Cat Cams ако не греша по дизайн на Риссе.
Та ниските страдат, нагоре са екстра. В комбинация с най-дългата кутия от G40 - това не е приятно защото иска постоянно да я дереш на обороти.
Имам следните варианти:
1. Минавам на пълна инжекция със сток всмукателя, който имам с БМВ 60мм дросел , евентуално и с игра с раздвижните колела което ще ми даде повече в ниските. При недостатъчен ефект мога да върна някоя от двете по-къси скоростни кутии , които имам. Колата ще е бърза, но ще продължи да е пикова и да се усеща като Хонда.
2. Минавам на пълна инжекция със сток всмукателя, който е с БМВ 60мм дросел, връщам сток валовете за да спечеля обратно ниските и средните, като губя от 6500 нагоре, но запазвам дългата кутия на която по принцип се радвам.
При всички положения първата ми работа ще е да върна сток всмукателя и да мина на пълна инжекция отново, карбовете с еърбокса ще идат в ибей като комплект май, може би с валовете.
Ще покарам още малко колата да допълня впечатленията си, но вчера се сборих с Е46-ца дизел и сигурно е била 3.0д защото вървеше една идея по-малко от полото. Разход вчера беше 13,5л/100км газ при 40 минути трафик в София тръгни-спри и после мъжко каране Петрохан в двете посоки.
Явно ще се видим пак с Жоро , за да настрои пълната инжекция на бензин и да коригира ако върна сток валовете - но това ще е най-рано след месец.
Ето я как седи сега с малко декорации над делкото:
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Ето линк на първото палене в неделя през нощта около 00:30 срещу понеделник.
https://youtu.be/f6ThAvCYHjA
Гонихме 0.20мм на всмукателни и 0.25мм на изпускателните като хлабина, но е малко шумна - може да се свали с 0.1мм сигурно
https://youtu.be/NQtKhSMLWMU
Дино сесията, горната червена линия е мощността на бензин - чертаната в момента е на газ
https://youtu.be/tBFeFnoJMBI
https://youtu.be/f6ThAvCYHjA
Гонихме 0.20мм на всмукателни и 0.25мм на изпускателните като хлабина, но е малко шумна - може да се свали с 0.1мм сигурно
https://youtu.be/NQtKhSMLWMU
Дино сесията, горната червена линия е мощността на бензин - чертаната в момента е на газ
https://youtu.be/tBFeFnoJMBI
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Нещата отиват на връщане на сток валовете със сток всмукател.
Просто защото мисля да си я ползвам ежедневно за кеф тая кола.
Ако е за писта или драг, сигурно ще е екстра особено с по-къса кутия.
Ето старт от 3500 оборота, колата няма сила да превърта гумите и забива:
https://youtu.be/dw-65U1jVRE
Ето и клип със старт от 5000 оборота, които й идват екстра.
Клиповете са на леко изкачване, на края на втория съм на 120 км/ч по километраж но реалната скорост е със 7% по-висока заради разликата в диаметъра на колелата:
https://youtu.be/NgirqSzpCp4
На газ са и двата клипа
Просто защото мисля да си я ползвам ежедневно за кеф тая кола.
Ако е за писта или драг, сигурно ще е екстра особено с по-къса кутия.
Ето старт от 3500 оборота, колата няма сила да превърта гумите и забива:
https://youtu.be/dw-65U1jVRE
Ето и клип със старт от 5000 оборота, които й идват екстра.
Клиповете са на леко изкачване, на края на втория съм на 120 км/ч по километраж но реалната скорост е със 7% по-висока заради разликата в диаметъра на колелата:
https://youtu.be/NgirqSzpCp4
На газ са и двата клипа
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Споменах май , че като сглобихме колата рязко спря да ми отчита температурата на двигателя.
Верно че си играх да сменям гайдата с такава с по-малко входове/изходи, че досега карах с една на която бях байпаснал два входа/изхода с един маркуч. Съответно си прехвърлих датчиците от старата гайда, но бях крайно внимателен и не вярвам в датчика да е проблема.
Та преди 3 дни си играх до 01:00 в гаража да си човъркам разни дреболии - част от задачката беше да сменя таблото с резервно , което имам - още не съм го карал да видя дали ще отчита температурата.
Но пък отворих моето табло да видя що за хамстер врътка колецето вътре, за да ми показват уредите. Коментирах с познат, който е имал доста Голф 2-ки, той каза че някакво съпротивление вътре се прецаквало и какво намерих всъщност в таблото:
Малко с цака излиза, не трябва да се дърпа директно нагоре.
На практика тази намотка се загрява от подадено напрежение и понеже основата на биметалната пластина в единия край е фиксирана от оста на стрелката - тя се измята в свободния си край, карайки стрелката да отчита по разграфяванията.
Предполагам че дегредацията на показанията или рязкия им отказ идват след механичното протриване на изолационния лак по проводника и късото между начало/край.
Понеже съм гъзорък , не успях да премеря никакво съпротивление с мултицета ( за кво ли го имам въобще тоя уред, само се комплексирам ) , но пък видях че проводниците им в край/начало се допират.
Това със сигурност не трябва да е така, защото по този начин се байпасва цялата намотка. Поиграх си да ги разделя и сглобих обратно, като стрелките ги монтирах последни ( при демонтажа се махат с плочката, само се изнизват внимателно основите от биметалната пластина).
Ще гледам да покарам колата тия дни , за да проверя дали резервното табло работи и/или да сложа това от снимките да пробвам и него.
Ако някой е борил тоя проблем на Голф 2 или Поло, да сподели опит - не претендирам да съм прав в случая.
Верно че си играх да сменям гайдата с такава с по-малко входове/изходи, че досега карах с една на която бях байпаснал два входа/изхода с един маркуч. Съответно си прехвърлих датчиците от старата гайда, но бях крайно внимателен и не вярвам в датчика да е проблема.
Та преди 3 дни си играх до 01:00 в гаража да си човъркам разни дреболии - част от задачката беше да сменя таблото с резервно , което имам - още не съм го карал да видя дали ще отчита температурата.
Но пък отворих моето табло да видя що за хамстер врътка колецето вътре, за да ми показват уредите. Коментирах с познат, който е имал доста Голф 2-ки, той каза че някакво съпротивление вътре се прецаквало и какво намерих всъщност в таблото:
Малко с цака излиза, не трябва да се дърпа директно нагоре.
На практика тази намотка се загрява от подадено напрежение и понеже основата на биметалната пластина в единия край е фиксирана от оста на стрелката - тя се измята в свободния си край, карайки стрелката да отчита по разграфяванията.
Предполагам че дегредацията на показанията или рязкия им отказ идват след механичното протриване на изолационния лак по проводника и късото между начало/край.
Понеже съм гъзорък , не успях да премеря никакво съпротивление с мултицета ( за кво ли го имам въобще тоя уред, само се комплексирам ) , но пък видях че проводниците им в край/начало се допират.
Това със сигурност не трябва да е така, защото по този начин се байпасва цялата намотка. Поиграх си да ги разделя и сглобих обратно, като стрелките ги монтирах последни ( при демонтажа се махат с плочката, само се изнизват внимателно основите от биметалната пластина).
Ще гледам да покарам колата тия дни , за да проверя дали резервното табло работи и/или да сложа това от снимките да пробвам и него.
Ако някой е борил тоя проблем на Голф 2 или Поло, да сподели опит - не претендирам да съм прав в случая.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Вчера бях отпуск и ползвах да отметна малко неща.
Синия датчик на гайдата се оказа , че е за електрониката , а този на таблото бил черният до него с който въобще не си бях играл.
Таблата си ми работят, но единия кабел на черната букса беше скъсан - явно при голямото разглобяване и сглобяване е паднал жертва:
Извадих стоковия AFH колектор, който от много време имам подготвен с 60мм дросел от BMW , с букса готова за Мега Скуърта и 4 броя инжектори от 6-цилиндрова Алфа Ромео ( 190 кубика са по спомен), затапен EGR и заварена стойка за жилото на газта.
Реших да потърся букси за тия инжектори и въпреки че инжекторите са от стара алфа GTV, от 149-ка паснаха идеално :)
Синия датчик на гайдата се оказа , че е за електрониката , а този на таблото бил черният до него с който въобще не си бях играл.
Таблата си ми работят, но единия кабел на черната букса беше скъсан - явно при голямото разглобяване и сглобяване е паднал жертва:
Извадих стоковия AFH колектор, който от много време имам подготвен с 60мм дросел от BMW , с букса готова за Мега Скуърта и 4 броя инжектори от 6-цилиндрова Алфа Ромео ( 190 кубика са по спомен), затапен EGR и заварена стойка за жилото на газта.
Реших да потърся букси за тия инжектори и въпреки че инжекторите са от стара алфа GTV, от 149-ка паснаха идеално :)
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Отделно взех да чувам разни звуци при задържане на спирачката отдясно и реших да проверя как работи хибридната спирачна система, плюс да си прекарам с метчик и плашка резбите на болтовете и главината че бая време карам с 4 от 5 броя- ето снимки, всичко си е точно:
Разбира се при следващото излизане с колата установих , че звука седи и явно е отзад - но вече нямах време да чопля и остава за по-натам.
А самото прекарване на резбите беше много ефективно, единия от болтовете беше тотал щета ( макар не видимо) и го смених с друг оригинален, който имам. След прекарване на всичките резби абсолютно без драма си монтирах 5 броя болтове.
Относно задните спирачки - сигурно пак съм омазал нещо, все пак сам си ги чоплех, докато събирахме колата с Добри.
Разбира се при следващото излизане с колата установих , че звука седи и явно е отзад - но вече нямах време да чопля и остава за по-натам.
А самото прекарване на резбите беше много ефективно, единия от болтовете беше тотал щета ( макар не видимо) и го смених с друг оригинален, който имам. След прекарване на всичките резби абсолютно без драма си монтирах 5 броя болтове.
Относно задните спирачки - сигурно пак съм омазал нещо, все пак сам си ги чоплех, докато събирахме колата с Добри.
- bbboiko2004
- Мнения: 4186
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Доста добри резултати сте изкарали от колата. Аз имах тропане отзад от хлопане на накладките, самите накладки бяха с половин мм по къси от държача и хлопаха в съпорта.
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
Възхищавам се на упоритостта ти и постигнатите резултати!
Имам въпрос. - Какво те мотивира да сменяш дросели, всмукатели, валове, къстъм раздвижни колела, вместо да беше сложил съвременен 1.8Т или пък G40? - Които, с доста по-малко преработки, могат да постигнат х1.5 до х2 мощност?
Имам въпрос. - Какво те мотивира да сменяш дросели, всмукатели, валове, къстъм раздвижни колела, вместо да беше сложил съвременен 1.8Т или пък G40? - Които, с доста по-малко преработки, могат да постигнат х1.5 до х2 мощност?
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids
За 1.8Т ще е нужно рязане отпред. Което на Технотест значи, че никога няма да мине.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта