Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4190
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот bbboiko2004 » Пет 25 сеп 2020 16:11


Да не говорим, че Г40 е вече нещо изчезнало от много време, не съм виждал кола или двигател да се продават от поне няколко години. :( Още ме е яд, че не купих, когато трябваше.




IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Вто 13 окт 2020 17:40


Snuupy написа:Възхищавам се на упоритостта ти и постигнатите резултати!

Имам въпрос. - Какво те мотивира да сменяш дросели, всмукатели, валове, къстъм раздвижни колела, вместо да беше сложил съвременен 1.8Т или пък G40? - Които, с доста по-малко преработки, могат да постигнат х1.5 до х2 мощност?


Това е най-големият блок , който мога да сложа в тази кола без грозни намеси с флекса. Не казвам че съм постъпил най-рационално, като вкарвам 10 000+ лв в стар атмосферен кош, но концепцията в началото беше да видим какво можем да постигнем от базата с която разполагаме. Стъпка по стъпка стигаме до тук. Много по-разумно беше да взема стоково S3 и да не го мисля, но е факт че понякога хората са склонни да правят глупости :biggrin Имай предвид че тази кола замести Хондата Прелюд с която се състезавах и която беше рестомод ( никога не беше мислена за писта). Целта на полото беше да имам евтин кош, който ако размажа в стената на Калояново , да мога да го сменя със следващия за 500лв и да си прехвърля каквото е останало или да си доправя отново това което ми трябва. Та изначало концепцията беше да стъпим на лек евтин кош с жокери.
Отделно на вървеж моята кола е по-добре от G40 особено със сток валовете, но и в тази кола трябва да си сериозно умопомрачен за да търсиш повече мощност и скорост - самата кола става опасна.
Има много неразкрит потенциал в настройките по окачването, шпер, стаб щанги и други, които даже не съм си играл да пробвам. На коне че дори и на окачване в момента е напълно достатъчна да се подиграваш с много сериозни коли по завоите.
Но аз реално съм решил да я превърна в по-цивилна версия на това което е, имам доста напредък и в момента се боря да сваля снимките и да ми остане време, за да споделя в темата.
Общо взето извадих рошавите валове заради това че оживяват след 4500 оборота, като ще върна сток валовете и ще запазя конусните пружини от БМВ, освен ако не забележа някакви механични аномалии тези дни при монтажа на стоковите валове. На по-късен етап ще махна карбовете и ще сложа сток всмукателя с БМВ дросела, като също така ще разкарам газовата.
Последното е защото ми грози коша, а реално тая кола я карам недостатъчно за да е оправдано да я имам. Като седи цяла зима или месец после работи куцо докато се раздвижи буталцето/мембраната в изпарителя. Мегата ми не може да управлява лесно два вида гориво и вместо да усложнявам - ще олекотявам :)
По някое време ще дойде време да мина и през предните пружини, да махна Скънк 2 за Сивика и да сложа нещо по-комфортно. Ще обслужа задните спирачки нацяло и мисля да покарам другата година. Евентуално ще я мисля за разглобяване и боя + фертан обработка на купето, но не бързам с това.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Чет 15 окт 2020 20:28


Да поразкажа с какво съм си играл напоследък.
Купих си резервен всмукател с бензинова рейка, но без инжекторите защото са адски малки на дебит ( около 120 кубика и пръскат през два отвора).След ровене в нета намерих че има Магнет Марели Пико с горно пълнене , същите габарити като на AFH , но 330 кубика ( пръскат през 4 отвора) и ги слагат на мотоциклети Дукати. По стечения на обстоятелствата имам приятел с Дукати Мултристрада 1000 , който имаше резервен мотор и ми свали двата инжектора от него заедно с маркучите и много хитри държачи за дюзите наденати на маркуча:
IMG_20200927_142108.jpg

IMG_20200923_200806.jpg

IMG_20200923_200402.jpg

После,за да имам комплект от 4 броя за кола, се огледах за обяви и намерих Дукати Монстър 620 на части. След малко ровене на парт номера - рискувах, защото данните сочеха че инжекторите са идентични.
Ето ги и от Монстъра:
119828277_325063765383803_5466750904893687057_n.jpg

120068230_3509083135816370_1623163061982277634_n.jpg
120068230_3509083135816370_1623163061982277634_n.jpg (22.64 KиБ) Видяна 3354 пъти

Последна промяна от IvoGiev на Чет 15 окт 2020 20:53, променено общо 2 пъти.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Чет 15 окт 2020 20:38


Дадох ги на познат с машина за проверка на дебит, както и с вана за чистене с ултразвук - разбира се с моя късмет ето как изглеждаха колбите преди чистенето:
IMG-a8c719302ba6a36a9fdf394fc375e7e5-V.jpg

След чистене нещата се подобриха, но пак не са както ни се иска:
IMG-a2b9f8a7b8e7ebf7e1b71765e340bada-V.jpg

Причината да търся Пико инжектори е, че тези от Алфа-та които имах са традиционни и доста по-тесни отпред където влизат във всмукателя. Малко ме притеснява дали О-пръстените ще държат и ще компенсират по-малкия диаметър на Алфа дюзите, а никак не ми се иска след време да се самозапаля някъде защото О-пръстена е изпуснал и финна струя бензин е заляла горещия кош на мотора.
Утре съшия този мой приятел, който ми свали инжекторите от резервния си мотор, ще извади инжекторите от неговия мотор, надявам се новата двойка да отговори по-добре на някоя от съществуващите - а аз ще му върна оставащите 2 броя(страшна схема сме).
Успоредно с това, момчето от което купих валовете прояви желание да му ги продам обратно - речено-сторено. Въпреки леко завишените хлабини на твърдите повдигачи, само матирането от нитрирането беше свалено на валовете - бяха си перфектни.
IMG_20201011_105329.jpg

IMG_20201011_110555.jpg

IMG_20201011_110604.jpg

Последна промяна от IvoGiev на Чет 15 окт 2020 21:06, променено общо 1 път.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Чет 15 окт 2020 20:48


Колата в момента седи с извадени валове, събирах си обратно хидравличните повдигачи които бях дал на приятел. Той ми прати и комплект AFH пружини за клапаните, но ще оставя тези от БМВ.
При махането на капака за клапаните половината от уплътнението остана на главата - беше се изпекло на бакелит. Добре че VW са правили делимо уплътнение през една от годините на тоя мотор, та си поръчах такова и след много чоплене успях да изстържа старото от канала.
IMG_20201011_183721.jpg

IMG_20201011_185230.jpg

IMG_20201011_105552.jpg

IMG_20201011_183659.jpg

IMG_20201011_183659.jpg

Голямо чоплене падна, даже още не съм извадил частта на гарнитурата към свещите, но чаках да видя че новата гарнитура наистина ги има. Днес я взех , има ги - имам да почопля още.
Утре ще взема полиуретанова боя с червен цвят и с един приятел аерограф ще боядисаме надписите на капака на клапаните.
Когато боята стегне ще занеса капака на моя познат който го полира, за да му пусне една четка и да върне блясъка. След което ще го обработя с керамично покритие, което ще го държи лъскав 2 години без допълнителни грижи.
Имам бензинова помпа за конверсията, остава само да намеря пластмасовия съд преди нея който й гарантира винаги достатъчно гориво. Остава още да купя и универсална ламбда сонда Бош.
Между другото купих метална всмукателна гарнитура ( обща) от GTI модела на 6N1 ( 1.6 - 120 коня) , ще я пробвам дали ще пасне на AFH всмукателя който е с индивидуална О-пръстени. На форма е същата като гледам, но каналите на AFH са бая дълбоки и може и да не уплътни.
Моят приятел дето ми прати повдигачите и пружините иска да купи карбураторния сет-ъп, ще му го дам с еърбокса и дори с педала на газта със скъсен ход, за да му е директен плъг-ен-плей.
Но ще видим кога ще стигна до конверсията към инжекция, на първо време ще карам карбовете със сток валовете.
Както казах - газовата също ще я свалям, някой ако има интерес към читави компоненти карани малко - да свирка.

Последна промяна от IvoGiev на Чет 15 окт 2020 21:09, променено общо 1 път.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Чет 15 окт 2020 20:58


bbboiko2004 написа:Да не говорим, че Г40 е вече нещо изчезнало от много време, не съм виждал кола или двигател да се продават от поне няколко години. :( Още ме е яд, че не купих, когато трябваше.

А защо не си сглобиш нещо като моето вместо да чакаш Г40 на обява смазан от каране за една торба пари ( щото е рядкото Г40)?
Жоро Касапа в Пловдив може да ти събере мотор за свестни пари, че даже и да ти го настрои с гарантирано добър резултат.
Мотор подобен на моя по всяко време ще изкара 150 коня без драми, стига да не си с някакъв ултра гаден изпускател и генерация, но дори тогава ще е почти сигурно 120-130 коня.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4190
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот bbboiko2004 » Пет 16 окт 2020 20:43


IvoGiev написа:
bbboiko2004 написа:Да не говорим, че Г40 е вече нещо изчезнало от много време, не съм виждал кола или двигател да се продават от поне няколко години. :( Още ме е яд, че не купих, когато трябваше.

А защо не си сглобиш нещо като моето вместо да чакаш Г40 на обява смазан от каране за една торба пари ( щото е рядкото Г40)?
Жоро Касапа в Пловдив може да ти събере мотор за свестни пари, че даже и да ти го настрои с гарантирано добър резултат.
Мотор подобен на моя по всяко време ще изкара 150 коня без драми, стига да не си с някакъв ултра гаден изпускател и генерация, но дори тогава ще е почти сигурно 120-130 коня.


Преди исках много да я направя AFH, но проблемите с озаконяването ме спряха, след което си промених плановете и вече идеята на колата е просто да е перфектен ОЕМ+ . Тази кола ми е на сърце и искам да си остане така. Много спомени имам заради нея и има сантиментална стойност. А G40-ката ако я имах, щях да навра карантията й в моя блок, пак да си седи автенчитно и законно, но здрав G- Ладер е по-рядко от еднорог, да не говорим, че цената му е като на рог от ендорог :scare3 Някой ден ще взема друго купе, където ще сложа AFH дори стоков, просто да си давам газ, имам доста останали части, (окачвания, спирачки, джанти) да сглобя едно прилично купе. Надявам се до тогава да са останали AFH-и, да не съжалявам както съжалявам, че не купих g40 преди 10 години.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Пон 19 окт 2020 8:01


Хайде още малко да разкажа, че вчера изкарах едни 4 часа почти в гаража.
Хората за толкова време сигурно чудеса ще свършат, но аз съм гъзорък и успях да инспектирам пружините на клапаните, да завъртя повдигачите към хидравлика, да пусна ОЕМ разпределителните валове и да ги зацепя правилно като си играх да разбера кой точно белег на коляновия вал да гледам( че имам два, един заводски и един труднозабележим направи си сам такъв).
Ето малко снимки:
ОЕМ-ски повдигач ( поне черупката в която после пуснах хидравличния елемент обратно) с номер : INA F-4651823 JK
OEM.jpg

Новите 7 броя от АутоКели за 9лв клиент с номер : INA F-46518.23 UV
AutoKelly.jpg

Има и лека разлика във височината, но е десета-две от милиметъра. Не успявам да го хвана точно защото челюстите на шублера до 150мм са къси и стъпват само едностранно на ръба:
OEM vs AutoKelly.jpg

Ето ги и двата белега на зъбното колело на коляновия вал за които говоря:
ОЕМ-ския със скосения връх на зъба.Скосена е високата част към блока:
IMG-c072709f661adf1456a2486716f75319-V.jpg

А ето и правения от Добри, има зарязано в ниската част между двата зъба. ОЕМ белега е през един зъб в дясно. ГМТ беше установена с помощта на отверка през отвора на свеща в 1-ви цил. :
IMG-665a7e55a2dd5f2ff04555291679780d-V.jpg


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Пон 19 окт 2020 8:18


Ето и как изглеждат БМВ пружините след работа - малко се разминават от талерките, на различните клапани е различно, но след консултация с по-можещи от мен - било нормално.
IMG-28bd78d992c90977430bdd3185299ae1-V.jpg

Ремъка взе да ми опъва нервите и бях на ръба да срежа свиняците на зъбните колела на разпределителните валове, но свалих обтяжната ролка и се оправих. Оправянето включваше две тресчотки - една на затягане, другата на отвиване, за да коменсирам един корем който ремъка правеше между двата разпределителни вала. И понеже нямах трета ръка - свиняк ме спаси.
Това сега като го гледат можещи хора сигурно ще ми се смеят, но вчера не ми беше никак смешно докато пробвах за 10ти път :biggrin
IMG_20201018_201912.jpg

Белезите май дойдоха по-добре отколкото бяха, не знам как се получи ама е факт-въртях 3-4 оборота мотора да проверя:
IMG_20201018_202948.jpg

IMG_20201018_202957.jpg

В крайна сметка новите 7 броя хидравлични повдигачи на INA от АутоКели ги сложих на всмукателната страна от 1-ви цилиндър до 4-ти без последния 8-ми всмукателен клапан.
Купих си 7 броя, защото от моите хидравлични елементчета се намериха 9 броя читави и така сумата прави 16 броя.
Ето да се види как са работили закалените пънчета на мястото на хидравличния елементи-според мен са работили екстра и закалката е била както трябва:
IMG_20201018_184005.jpg


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Пон 19 окт 2020 8:35


bbboiko2004 написа:Доста добри резултати сте изкарали от колата. Аз имах тропане отзад от хлопане на накладките, самите накладки бяха с половин мм по къси от държача и хлопаха в съпорта.


Аз се колебая дали да ползвам тия апарати и супорти дето сега са на колата ( от по-ново поло,май е 9N) или да ползвам стоковите задни от Октавията ми 131 к.с. дизел.
Реално са много близки апаратите , но са различни - не знам дали накладките са еднакви за двата, ще го проверя това защото е много вероятно, но дисковете гаранция са с различен офсет.
Трябва да сменя и спирачните маркучи отзад, че моста като висне - виси на маркучите , които опират в ръба на моста :)
Леко са се протрили от тая работа, щото бая висене на тях имаше напоследък покрай смяната на задните амортесьори 2-3 пъти :)
Ще трябва и някакъв ремък/колан да мисля за моста към купето, че и занапред да не става така.
Абе имам игра със задните спирачки ама едно по едно.
Купих полиуретанова боя в червено и черно, за да се налеят надписите на капака. Днес би трябвало да е готов и да го взема, след което ще търся човека дето го полира за да го свежне и да нанесем керамика отгоре.
Шом това стане ще съм готов за затваряне и евентуално палене с карбовете.
Мисля да покарам докато позволява времето, след което пак ще я паркирам и ще проиграя стоковия всмукател.
Това значи пак да махна карбовете временно , да монтирам стоковия всмукател , стоковия педал на газта и да измеря нужната дължина на жилото за газта и бронята му.
Като съм готов ще върна обратно карбовете и късия педал, като ще знам че после съм директен плъг-н-плей, разбира се след като нагласим високото налягане на горивото.
Моя познат с дюзите от Дукати не е успял да свали текущата двойка инжектори от мотора си, ще го бори другия уикенд- та има забавяне там, но не съм и тръгнал утре да минавам на инжекцион така че не е драма.

п.п.
Накладките вярно са еднакви - сега ги гледах в каталога, разликата при колите е в офсета на апаратите и дисковете.
Ще си избера апаратите които са в по-добро състояние и ще взема дискове за тях, но май по-логичния избор е Шкода варианта че дисковете са готови на 5х100.
Сега гледам че Октавията има офсет от 40.6мм ( диаметър 230мм) , а Поло 9N пак е 5х100 но с офсет на диска 39.6мм ( диаметър 232мм) - интересно.....


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Вто 20 окт 2020 11:24


Вчера по план си взех боядисания капак, но ще забавя полирането и керамиката на капака до четвъртък , че боята й трябва време да стегне добре.
IMG_20201019_175048.jpg

IMG_20201019_175053.jpg

IMG_20201019_175101.jpg


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4190
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот bbboiko2004 » Сря 21 окт 2020 12:11


Разлика няма в накладката, при мен бях попаднал на кофти серия да го кажа, самата накладка беше по -къса от колкото трябва да е и реално ходеше с по половин мм напред назад и това в движение е едбаси дрънкането, все едно нещо ще изпада. Реши се с нови накладки, същия модел, които легнаха плътно в съпорта. Иначе апаратите задните са еднакви. Не мисля, че ще ти трябват по-големи задни дискове, просто те и така са овъркил за тези килограми. При мен кандара е охлабен на макс иначе при дъжд тръгва задницата.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Чет 22 окт 2020 8:35


bbboiko2004 написа:Разлика няма в накладката, при мен бях попаднал на кофти серия да го кажа, самата накладка беше по -къса от колкото трябва да е и реално ходеше с по половин мм напред назад и това в движение е едбаси дрънкането, все едно нещо ще изпада. Реши се с нови накладки, същия модел, които легнаха плътно в съпорта. Иначе апаратите задните са еднакви. Не мисля, че ще ти трябват по-големи задни дискове, просто те и така са овъркил за тези килограми. При мен кандара е охлабен на макс иначе при дъжд тръгва задницата.


Моя кантар беше блокирал и съм го байпаснал с нови медни тръбички директно. Реално предишното ми купе, което беше заводски 1.0- 45 к.с. и нямаше кантар спираше много по-добре.
Под по-добре визирам доста със задните колела, което на мен специално ми пасва и ми харесва. Да, трябва да си в час зад волана и винаги нащрек , но пък много помага да вкарваш колата в завой с леко пипане на спирачката за момент.
Реално прехвърлих всичко 1:1 от старото купе на новото , което е 1.3 GT заводско и с кантар ( блокирал ).
Все си мисля , че кантара редуцира дебита/налягането към задните колела - съответно като го премахна напълно би трябвало да имам максимално спирачно усилие отзад постоянно, прав ли съм?
Кристияне, ти казваш че си охлабил кантара на макс ( аз го разбирам че си му намалил на максимум работата, т.е. дроселирането) , което пък в твоя случай води до обратния резултат - намалява спирачното усилие отзад, за да си спокоен когато караш на мокро.
Едното от двете е грешно или аз не съм те разбрал как точно се изразява охлабването?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот stefan4o » Чет 22 окт 2020 8:46


Да, реално кантарът е рестриктор. Посредством пружината пропуска повече или по-малко спирачна течност към задните колела.
Ако се премахне отзад колелата получават същия дебит като предните и.... както е описал колегата.


IvoGiev
Мнения: 41
Регистриран на: Чет 21 юли 2011 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo mk.2F Econoshitbox on steroids

Мнениеот IvoGiev » Пет 23 окт 2020 8:15


Ето го капакът след като го тръкнахме леко, за да се възстанови блясъка и да елиминираме петната.
Не е идеален, но аз и не гоня шоуруум резултат - колата ще се кара.
Взех Бош иридиеви свещи с номер 0 242 236 544 еквивалент на NGK BKR6EIX-11 , които излизат за AFH.
Отгоре е керамиката специално разработена за полиран алуминий, дават и 3 години защита за джанти.
IMG_20201022_201523.jpg

Този уикенд имам бая задачки и няма да мога да довърша капака , като обезмасляване и защита с керамиката, махане на останалите парчета от ОЕМ гарнитурата около свещите и монтажа на новата.
Другата седмица ще откарам някоя вечер след работа и ще се опитам да запаля курника.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта