Дойде и моят ред да споделя историята на моят половер от самото начало.
Винаги съм харесвал малките автомобили и се спрях на Polo,затова в началото на тази година ( 3 Януари ) реших да си пробвам късмета да си купя автомобил преди да започнат големите виелици в България.Естествено предпочетох да пътувам 500 километра до гр.София в търсене на идеалния автомобил,но напълно идеален няма.За морална подкрепя пътувах с двама мой приятели и автомобила на един от тях.След безкрайни лутаници по авто салони , нищо не успяваше да ми грабне окото.Времето ме притискаше,поради лошите метеорологични условия,които се задаваха и затова трябваше по път за гр.Варна да си пробвам късмета в други авто салони.След това решение,не предполагах какви сили щях да отприщя върху мен и останалите.Дали беше късмет или намеса от Всевишния,нямам представа.
След поредния авто салон,накрая видях малката количка с потенциал за големи неща.В главата ми веднага изплуваха изображения,как бих могъл да направя тази кола единствена,различаваща се със своите характерни белези.Накрая се реших - тази ще бъде, казах аз!
Колата беше нов внос,карана от жена и наистина беше така.Имаше си сервизна книжка,книжка на VW Polo и изрядни документи.Запалих автомобила,огледах интериора и екстериора.Двигателят пееше,интериора напълно запазен с изключение на малко протрито на волана,екстериора имаше типичните леки одрасквания,които доказваха,че наистина тази кола беше карана от жена.Вдигнахме колата да видим какво е положението отдолу,не можех да повярвам - нямаше грам ръжда.Всичко й беше наред,въртях се оглеждах и нямаше за какво да се хвана.Платих колата,взех транзитни номера,направих всички нужни документи,за да се движа по пътищата на България.Дойде моментът,в който най-после можех да се прибера в родна Варна и да започна проекта си.
Вече ставаше късно и нощта се спускаше по пътищата,приятелите ми караха пред мен с 110км. , следвах ги без проблем на 5та 110км. 2800 оборота.Не очаквах,че това Половерче ще има толкова дълга 5та предавка.На 40-тия километър по магистралата преди гр.Пловдив ,чух сериозен шум от двигателя,последван от шум на удрящи се парченца по изпускателния път, след което по-силен удар и колата угасна.А сега какво?Питах се толкова пъти,докато стоях в аварийната лента на магистрала.Обадих се на продавача да намерим консенсус по въпроса.Човекът излезе сериозен и лично дойде с автомобила си да разбере какво се е случило.Колата нямаше видими щети,но проверката трябваше да се осъществи през деня,понеже с фенерче от телефон много не може да се разбере какво се е случило.За щастие единият ми приятел имаше роднини близко до гр.Пловдив.Можех да използвам скъпото удоволствие от пътна помощ,която можеше да ме вземе и върне у дома.Най-рационалното беше да ме дръпнат пред роднините на приятелчето ми и на сутринта да видим по-обстойно проблема.Така и стана.Дръпнахме колата и пренощувахме в с.Златитрап.
На сутринта след кафе започнах да се занимавам с автомобила,защото времето напредваше.За моя изненада реших да си спусна ръката малко по-надолу към картера.Опааааа набарах нещо учудващо,моите 4 пръста спокойно си влизаха в дупка,през която можех да си галя коляновия вал и да му пея приспивни песнични,докато пуска лиги преди да заспи.Бях в шок,как може това да се случи,след като нямаше никакви признаци на тресене,чукане,блъскане в двигателя.След това веднага се обадих на продавача,след 2 часа пристигна при мен и му показах какво се беше случило с двигателя.Два варианта ми бяха в главата - Да ми върне всичките пари или Да ми търси нов двигател.
Човекът притеснен звънеше на пожар на различни телефони.Трябваше да останем още една вечер в роднините на единия ми приятел,това ме побъркваше.На следващия ден,човекът ми се обади,че е намерил нов двигател от работеща Англичанка.Това беше хубаво,но двигателят се намираше в София,това означаваше,че ще се забавим още един ден,а снегът започваше да вали силно.Хванахме се тримата и взехме новия двигател с надеждата,че ще го натоварим и ще го оставим при колата,за да се захване някой майстор от там и радостни да се приберем у дома.Натоварихме двигателя в багажника на комбито и го закрепихме.Вече бяхме готови да се връщаме с победа.Да ама не!На магистралата вече беше каша,затова не бързахме за никъде и карахме с 90 лежерно на круиз контрол ( БМВ комби ) в дясната лента,всичко беше окей когато турски тираджия бързаше за някъде и караше изключително бързо и много над допустимото в това гадно време.С минаването си покрай нас на много малко разстояние,въздушната струя ни засмука и задницата на бмв-то реши да се обърне.Зад нас идваше още един камион,колата изгуби контрол на пътя завъртяхме се 2 пъти на 360 градуса и благодарение на умението на шофъора успя да изнесе колата извън магистралата и попаднахме в канавката.При удара на автомобилът в колчетата с мрежа в канавката,двигателят на Полото изхвърча през задния прозорец на комбито,през това време се завъртяхме още веднъж.Всички бяхме в шок,какво се случи за части от секундата.Слязохме от автомобила,бяхме истински късметлии.Двигателят беше на 50 метра зад нас в канавката,задницата на комбито беше смачкана до неузнаваемост.Имаше Господ в този момент!Хората минаваха покрай магистралата спираха и се смееха,правиха снимки,за да ни качват във ФБ.Единствено от стотиците коли,които минаваха в този ужасно засилващ се снеговалеж бяха едни момчета.Не след дълго патрулка притигна,питаха ни какво се е случило и си отидоха.Пристигна пътна помощ,която да ни прибере и най-близката дестинация беше в с.Костенец,където за щастие приятелчето,което караше автомобила имаше роднини там.И така за няколко дена пренощувахме на различни места.Двигателят беше останал в с.Костенец ,а колата в с.Златитрап.Това беше най-разпиляното нещо,което се беше случило в моят живот до сега.Нагърбих роднините на приятелите ми,да се заемат с доставката на двигателя при автомобила и откриването на механик,който да приключи тази история.
В крайна сметка след 1 седмица успяхме да се приберем у дома.Мъка и тъга , от две коли се прибрахме с БДЖ,който даже закъсня с пристигането си,поради аварии в ел. мрежата.Тази случка ще остане в съзнанието ми докато още дишам.
След месец дойде ред на края на мъките,когато трябваше да взема пътна помощ от гр.Варна и да отида до гр.Пловдив да си прибера колата с не сменен двигател все още,понеже в този окръг явно няма механици,които да се нагърбят с това.Най-после колата беше в гаража ми,следваше частта,в която трябваше да сменям двигателя аз.
Ето една изкусителна снимка,на колената на една принцеса:

След два дена колата вече беше с ново сърце.Всичко по ходовата част,двигател беше сменено с ново.Следваше вече същественото.
Купих нови джанти 15 цола , с гуми 195/45 , Borbet Type T - Melber .
Реших черните лайсни да ги пребоядисам с цвета на купето,играчка беше,но си заслужаваше.

Затъмних задните стъкла и фацата на колата се подобри.
Дълго търсих анти крило за багажника,след дълго лутане из сайтове и морги накрая успях да си намеря.
Те първа съм намислил,някой неща за екстериора и рано или късно ще се осъществят и те.
Нека да пристъпя към нещата,които добавих към двигателя.
При смяната на масло реших,да прочистя маслените пътища и отлаганията в двигателя.Използвах Pro-Tech Engine flush. След като налях новото масло,добавих добавка за бензинови двигатели да уплътни метала ако има нужда.

Наистина имаше ефект от това и се усети след 1000 км. Така го дава и производителя.
Изпускателния колектор няма нужда да го сменям,защото заводски двигателя излиза със същите като наGTI.Навих термо лента върху колектора,за да помогне горещите газове да напуснат по-бързо горивната камера.

Бяха ми нужни 6 метра,за да успея да навия лентата както трябва.
След това реших да сложа спортен конусен филтър,напръскан със спрей на K&N .

Скоро ще сменям целият въздушен път към дросела с Cold Air Intake system.
Ето и ефектът от спорния филтър и сегашния въздушен поток към дросела през филтърната кутия с преграда.
Направил съм клип,за да можете да го видите и чуете.
https://drive.google.com/file/d/0BylwHMUy-RV_c1dGcGpxdGo4d2c/view?usp=sharing
Не съм пипал нищо по изпускателната система!С катализатор съм и с всички гърнета.Предстои ми махане на катализатор и нова exhaust система.
Реших да махна гуменото покритие на дръжките на вратите и ги боядисах с черен мат.

Очаквам когато се излющи боята,да си ги направя с фолио.
Това,което следва е :
-Нови дюзи от AFH Мотор
-Дросел с по-голям диаметър от AFH Мотор
-Смяна на AIR Intake Пътищата
-Махане на катализатор и нова exhaust система
-Спортно регулируемо окачване.
-Фолиране на таван
И още много неща...
Вярвам,че един ентусиаст винаги може да намери начин и време,за да завърши нещо,което иска.
Следва продължение....

