Ето че дойде денят, в който най-после ще успея да напиша и аз тема в този раздел за мечтаният от мен автомобил и силно се надявам, да я поддържам.
Малко предистория:
Когато бях на 12-13г (сега съм на 28, не съм много порастнал
) майка ми имаше Polo 6n зелен тюркоаз, а аз мечтаех, един ден да ми бъде първата кола. Съответно, първото нещо което направих, бе да отворя гугъл и да напиша Polo tuning и пред мен се разки VWForum и големия брат VWVortex. От този момент се закърмих с крастата "коли" и като цяло Volkswagen, а от един колега от VWForum-а именно по Jetta купе. Четях темите във форума денонощно, гледах всякакви проетки на хората, а не разбирах особено много от автомобили тогава, освен да има яки джанти и да е ниска
Та, там някъде в мен се заби идеята, мечтата, желанието или каквото е там, да имам Jetta с две врати или иначе казано "Купе".Закупуването:
От както започнах да разполагам със свои средства, (сиреч станах на 18 и почнах да гърбя
) винаги се оглеждах за купе, но така и не намирах точното, или нямах финансовата възможност за да придобия купе, или изобщо не се и продаваха. През годините, ходих да гледам няколко, но бяха в изключително не добро състояние и желанието, а и липсата на средства за тотално възстановяване ме отказваха.Та, стигаме до 9-ти Март, Неделя, сутрин е и решавам докато се разбуждам, да отворя Cars / Mobile и да проеверя дали случайно няма купе и за мое огромно щастие, то беше там!!!
Видях я, изтръпнах, събудих се набързо и веднага звъннах. Колата беше налична и беше пусната само преди ден на обява. Разбрахме се с човека и на 14-ти тръгнах с един приятел от София до Добрич да си я прибираме. През целият път знаех, че тая кола вече я купувам без значение какво е състоянието и, защото вече не издръжах.
За моя изненада колата беше в много добро състояние за скромните си 39 години
Колата:
86-та година, 1.3 MH карбуратор, 4 скорости, малкия джам, 13-ки железарки, Табло без оборотомер и часовник, “C” изпълнение без нито една екстра, балатум на пода за стелки, нулева ръжда по бомбетата, отдолу по купето, както и никакви гадни фуги и удари, абе напълно девствена (като изключим доста редките Votex лайсни по вратите) и извадена от гаража на един дядо, който лека му пръст е починал, а наследниците му искат да разкарат колата. Стиснахме си ръцете и се прирбах на ход с нея до София, колата се справи страхното по пътя обратно, като дори поддържаше 130км, без никакви проблеми, но пред блока вече си изгуби центровката и започна да работи на високи обороти
На следващият ден, я закарах в сервиз да и настроят карбуратора, като последва и цялостен ремонт на карба. Колата живна и започна да работи като часовник.
Скоро ще има продължение към темата, тъй като вече започнах да складирам бая части и съответно да ги добавям към колата. Снимки ще има скоро, само да разбера как да ги кача, тъй като ми дава грешка




(но тях не съм ги снимал), снимки ще има тези дни.
Като ако е VR5 ще е 170 AQN/AZX.
Респект колега, много добра кола си взел. Пожелавам да я направиш точно такава за каквато си мечтал от дете и не спирай да ни информираш за проекта.