Колега, моите уважения, ама ме разсмиваш Това представлява цялата схема на скорости тип 020 ползвани при Голф/Джета Мк2 1.6-1.8 моторите. Двете разлики между 4-степенния и 5-степенния механизъм са: номер 36 selector rod номер 46 relay lever стига вече сме писали за рязане на планки и куп други щуротии. Подмяната на тези два детайла решава проблема с мястото за 5-та предавка без да се реже и побългарява по купето. Тествано е на 085 кутия за 1.3 мотор, идентично е предполагам и с 020 кутиите. Последната картинка изобразява лостовата система при Мк3 1.8, 1.9(предполагам атмосферния и AAZ моторите) и 2.0 моторите
Аз ти казвам къв съм го ял и хич не ми беше смешно да менкам няколко ск.лоста и да няма 5 предавка.Нали знаеш колко е весело да се закачват скобите на ауспуха.Ти си вярвай на картинки.Говоря за скоростна кутия тип 020 не за 085.
Добре де, дай някаква снимка отблизо да я видя тая планка, която казвате, че се маха. Мен досега ЕТКА не помня да ме е подвела. Тук на схемата не виждам такава планка на скоростния лост. Освен това, защо тези два детайла биха били различни за 4 и 5 скорости, ако с махането на тая планка стават нещата? Или освен, че се сменят те трябва да се реже и планката ли какво?
Има разлика в кутията на самия прът, ДА!!! Тази кутия не е част от купето, демек не се реже купето, колегата правилно е забелязал, че е по-тясна, там лоста няма ход за 5та предавка! Също така ще трябва да смени малката пластмасова щангичка (номер 36 от схемата), която е различна за механизъм с 5 предавки както е посочил stefan4o. За номер 46 нямам наблюдения да има разлики, но явно и това е различно. Ето за това тука става въпрос
4 или 5 скорости, Джета2 или Голф2 - лоста и кутията му са еднакви. Има незначителни разлики в лоста в зависимост от годината на производство. Чувствителна разлика обаче има във вилката - различни са за 020 и 085 скоростни кутии. Ако е от Синхро, също се различава от двата вида за предно предаване. Нищо не се реже, но трябва да се подменят двата елемента - 36 и 46.
Еврика, явно не само аз съм на това мнение. Казакстанец, тая планка я имам на моята кола, която е заводски с 5 скорости. А кутията от 1.3 няма такава планка изобщо, модел 1985г е старата ми кола.
Точно това с червеното дето го е оградил казакстанеца и при мен е по-издадено и видимо има разлика със сантиметър може би от 3-ковата кутия. В неделя ако ходя на село,ще измеря и на двете кутии разстоянието между двете да не си говоря на изуст,но видимо има разлика и в хода на лоста. Иначе в самия скоростен прът дето се завива топката има леки разлики.На 3-ката е с около сантиметър по-къс и има един шестограм в средата дето е завит в една бяла пластмаса.При 2-ката пръта е цял.Иначе долу ябълката с пружината дето седи в грес няма разлика.Оранжевите гумички са същия размер и всичко друго си става.
Разбира се.От 2-ката в момента съм оставил въпросната "кутия" и скоростния прът на който се навива топката. Дългата щанга и всичките и там щангички и механизми си остават 3-ковите.Въобще такъв сбирщайн не съм правил никога,но пък за това и я взех тая кола,да си запълвам свободното време.
Сега трябва да измисля някаква защита от изп.колектори,понеже колата няма оригинално заради малкия 1.3 мотор. Мисля си за някакъв лист алуминиева ламарина която да залепя със силикон
Ползвай Изогоматерм с някаква ламарина към него закрепена. При мен оригинално има една ламарина над колектора, ама тя е толко изгнила, че... не мога да я гледам.
Огледай се в строителните магазини за подходяща защита. Има едни като картон с тънък лист от едната страна за защита от кюнци на печка. Може и нещо с минерална вата и ламарина или нещо такова http://www.isoline.bg/%D0%BF%D1%80%D0%B ... %BB%D0%B8/