Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот betaserk » Пет 14 окт 2016 8:02


Да, с дупки и с резби от двата края беше, новата няма и се чудя как ще я изкарам другия път, ако е още в мен колата разбира се. Ами доста стегнато влизаше, поне така го усетих аз като го сменях, погледнах вътре с фенер и има малкооооооооо износено на женската част, но не е фатално, едва ли може да превърти. С тая зегерка или както се води имаше малко борба, но се предаде, сменяйте я задължително и нея, защото старата е омекнала с времето и се свиваше с ръце, а новата не може да я мръднеш, 1 лв е все пак. С изненада установих, че маслената помпа ми е със зъбчатки, вместо верига, мислех че на по новите модели я сменят вече с верига, не знам. Ако е така, дали е сменяна цялата маслена помпа заедно с шестостена и затова да е оригиналния, едва ли колата е на реални 180к км :icon_lol Нали се правят някакви интервенции да се слага от 1.9 трябваше да погледна серийния номер да проверя дали е оригинална. Долу на решетката на помпата имаше няколко боклука, не беше метал, а парчета силикон от уплътнението и някякви мизерии от маслото, почистих всичко много внимателно и стана като ново. Не е много сложно за сам човек да си го смени, трябва канал и малко инструменти, отрязах под наклон с шлайфа един камък 10 и с него се предадоха тези болтове на картера от към скоростната кутия. Тръбата на турбото минава от страната на шестостена където е и е закрепена на 2 болта, махнах я за да не ми пречи. Това е! Отне ми няколко часа работа, но удоволствието от това да си изпипаш всичко и да си го направиш както трябва е несравнимо, как ли щяха да го затворят в един сервиз и дали щеше да сменят зегерката/според магазинера от който я взех, доста хора се оплаквали, че не я сменяли и после имало големи проблеми/ и дали щяха да почистят всичко както трябва, едва ли и колко ли пари щяха да ми вземат.




Потребителски аватар
Steels
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP
Местоположение: Бургас

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот Steels » Пет 14 окт 2016 9:09


BKP - мотора е първият код, който се монтира н а PASSAT B6(ако не се лъжа). Аз бях с верига, но минах на новият модел със зъбни колела. С времето VW разбират, че за 2.0 не е много подходящо да е с вериги и по-късните модели на BKP стават и със зъбни колела, това е по добрият вариянт. А спасението от шестограма да не превърта и разбира леглото на вала е да се преправи изцяло самият вал за по-дебел шестограм.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот betaserk » Съб 15 окт 2016 19:35


Моята е октомври или ноември 2006 произведена, може би затова си е със зъбчатки, пък може и стария собственик да е правил нещо въпреки, че се съмнявам. Не знам аз ли си втълпявам, но колата се промени коренно от както смених шестограма, клатенето, което се получаваше на 2-ра скорост се изгуби, сутрин на студено върви много по-добре, двигателя като цяло работи много по-добре, чудя се да не би да е превъртала тая щуротия или пък е имало доста луфт и не е работила добре, не знам, но колата се държи доста по-добре от преди, още като запалих след смяната все едно запалих друга кола. Много съм доволен, добре че я смених тая щуротия, много ми е интересно, защо не са го направили по-здраво и по-издръжливо, има хиляди начини да стане. Предполагам трябва някой да посещава сервизите, добре че са го измислили горе-долу просто та да може човек и сам да си го смени. Чудя се само дали да не отворя пак само картера за да купя друг силикон за уплътнение, беше с някакъв бял. Залепих го с червен силикон до 240 градуса или там някъде беше като градуси, дали ще имам проблеми? Днес проверих за течове и няма, дали съм се издънил с тоя силикон, не че нямах пари, но ми беше под ръка и реших, че си е силикон издържащ на температура и знам, че се лепят гарнитури с него.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот betaserk » Пон 24 окт 2016 20:08


Днес на пасатко му свалих капака на клапаните да регулирам дюзите както трябва да са и да видя какви са. На 1, 2 и 3-ти цилиндър дюзите са 03G 130 073 SX, а на 4-я е 03G 130 073 S, това са оригиналните нали, не са сменяни при акцията? И някой знае ли разликата между SX и само S, както бях вече казал, човека от официалното представителство ми каза, че ако завършвали на S били сменени? Това значи ли, че едната ми е от новите, а другите от старите? Рових в нета по въпроса, но не открих нищо. Регулирах и дюзите, една беше правилно регулирана, другите имаха отклонения, коригирах ги, колата стана с една идея по-мощна, по-бързо се изнася и двигателя стана с една идея още по-тих, много много съм доволен от свършената/от мен/ работа, на студен двигател гледах работата на дюзите и имат голямо подобрение, на топъл пак и записах видео да видите...



Само едно нещо искам да попитам по запознатите, на 23 канал какво гледам? Доколкото разбрах от нета моите данни са супер. На 24 какво е това? Не можах да разбера какво е? Някой по-запознат може да си каже думата. На всички дюзи стойностите паднаха, както казах двигателя работи по-меко за сега и има повече мощност колата. Снимки и видео от работата не можах да снимам, защото бях омазан в масла. Нямам ядове с пасатко, върви като пушка, само една малкааааа забележка имам, че на студен мотор малко се замисля, нещо като придърпване има ако понечиш да я засилваш повечко, не е болка за умиране, но аз съм перфекционист и затова го споменавам, за има няма 1 мин работа на колата и става ферари, от какво може да е това? Получава се само ако я покарам за малко на първото палене и спра и след малко пак я запаля, ако я карам без да спра докато загрее няма такова нещо, странна работа. Дали е от 3-та дюза, но пък гледам в нета има и по лошо вървящи дюзи. Дали тази различната дюза прави мизерии, ако е различна де, не знам. Дали не е запушен катализатора или ЕРГ? Някой ако му се е случвало нещо подобно да драска. Набити грешки по двигателя няма! Това е от мен за сега!


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот betaserk » Вто 25 окт 2016 17:37


Такааа, да си отговоря сам в най-посещаваната тема с най-много коментари :icon_lol Вчера прибързах да пиша, днес вече не го прави това с прекъсването. Като постоя цяла вечер и днес като запалих го няма това, дори я запалих за 2 мин за да я преместя и после газ, върви си както си върви и на загряла, преди реглажа на дюзите не можеше да се подава повечко газ на студена за 1-2 мин, прекъсваше и се замисляше преди да тръгне. Сега върви на чисто студена като луда, голям майстор съм, да се похваля сам :bowdown Няма нищо общо с преди реглажа. Ако имате нещо подобно да знаете да отидете да ги регулират, гледайте да знаят какво правят, не само да взимат пари :newsm66 Тъй като съм айляк по цял ден :smile днес си разглобих дясното огледало, защото като ги прибера и после като ги извадя дясното отиваше на майната си, сега всичко е на 6, ако знаете какво боклуци имаше там и греста беше изсъхнала и я нямаше никаква. Всичко смазах и наместих да спира където трябва. Утре ще разглобявам лявото за същото и смятам да снимам какво и как се прави за да помогна на тези на които им предстои такова есенно почистване :mrgreen Имаше гнездо на оси и една умряла миризливка :mhihi :icon_lol Специално за колегата, които се интересуваше от бубите :Mr Green Fun та такива ми ти работи. :love.vw Белия лебед, много върви, малко гори :th_up


exclusiveremix
Мнения: 39
Регистриран на: Нед 23 май 2010 12:44
Автомобил: Ford Fiesta
Двигател: 1.4TDCI 2008
Местоположение: шумен

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот exclusiveremix » Вто 25 окт 2016 18:58


За първи път чувам за реглаж на дюзи и то при комънрейл.Явно човек се учи докато е жив,както и да е.Странното е че такава услуга аз досега не съм виждал,нито по интернет,нито по сервизи.И основната ми питанка е свързана с това че наскоро на една наша френска бангия сменихме една дюза,и сякаш колата леко си вдигна оборотите на празен ход.А работата на мотора уж същата,разхода и той но оборотите леко по-нагоре.Всичко беше извършено в оторизиран сервиз и всички вдигаха ръце,че няма как това да стане от подмяна на дюза.Има ли начин за оправия и с какъв софтуер се прави това ?


Потребителски аватар
toci_81
Мнения: 189
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 16:18
Автомобил: Golf 5 Plus TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Ботевград

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот toci_81 » Вто 25 окт 2016 19:03


пасата е 2006г,не е комън рейл.


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот Sarafov_03 » Вто 25 окт 2016 19:42


Остави майсторите без хляб, ти нямаш сърцееее...


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот betaserk » Вто 25 окт 2016 20:09


На помпа дюза, каквато е моята се регулират, за комън рейл не знам. Те нашите майстори и едно каре не могат да сменят като хората пък какво остава да са чували за реглаж на дюзи :mhihi Аз доколкото разбрах се прави само на помпа дюза този реглаж, но не съм сигурен. Регулират се болтовете на кобилиците, някой казват, че за 131 к.с. версиите 1.9 които са има малка разлика от моята примерно, но съм виждал как ги настройват пак като за 140 к.с. версията :screwy Може и да не са знаели и да ги е направили като за 2.0 не знам. В моето ръководство е дадено точно така както аз знам да ги правя, на студен мотор се прави това и по принцип се измерва с микрометър кога кобилицата е в долната си точка, но и с гледане се вижда съвсем ясно, точно тогава се прави и цялата настройка, върти се двигателя и една по една се регулират.


misho_GTI
Мнения: 1987
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот misho_GTI » Чет 10 ное 2016 20:20


Колега, прочетох ти цялата тема, браво добре се справяш с пасата. В първото мнение си писал за ДСГ-то, че при връщане от 3та на 2ра го усещаш по тежко, има ли някаква промяна до днес към по-добро или по-лошо, смени ли маслото на кутията и ти, и знаеш ли какво масло е сипал предният собственик? Случвало ли се е да ти влиза в авариен режим? Аз също съм с ДСГ, и малко след като я взех започна да го прави това при връщането на 2ра и 1ва, предния собственик също ми каза, че било сменяно маслото, та аз не го смених, обаче в последно време започна да ми влиза в авариен режим, примерно след като съм я карал, спра и дам на задна или на паркинг. Мисля да започна с смяна на маслото, обаче незнам дали ще помогне... Когато ми влезе в авариен режим ми записва грешка: P2711 - Unexpected / Implausible Mechanical Gear Disengagement , по чуждите форуми чета, че се получавало от натрупани боклуци в съединителите, което не им позволява да отделят напълно, и се чудя какво да я правя.

Иначе моята е БМП и от към двигател съм изключително доволен, преди мен е премахнат ДПФ и ЕГР, сменен е маховика и дюзите също съм доста добре, обаче моите са си обикновенни. Моята е на реални 290 000км, твоята проверявал ли си я? Също така и аз съм с зъбни колела на маслената помпа, обаче там беше проблемът при мен - купих я много дрънчаща на празен ход - задвижващия балансиращ вал имаше сериозен луфт, след смяна на цялото тяло с валовете + нов шестограм мотора заспа, сега ДСГ-то ме тормози.


Lyvcheto
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 10 ное 2012 22:59
Автомобил: Vw Golf Mk5
Двигател: Bkd

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот Lyvcheto » Чет 10 ное 2016 22:36


kолега преди да смениш помпата в резервоара имаше ли проблем с студения старт?


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот betaserk » Пет 11 ное 2016 0:25


misho_GTI написа:Колега, прочетох ти цялата тема, браво добре се справяш с пасата. В първото мнение си писал за ДСГ-то, че при връщане от 3та на 2ра го усещаш по тежко, има ли някаква промяна до днес към по-добро или по-лошо, смени ли маслото на кутията и ти, и знаеш ли какво масло е сипал предният собственик? Случвало ли се е да ти влиза в авариен режим? Аз също съм с ДСГ, и малко след като я взех започна да го прави това при връщането на 2ра и 1ва, предния собственик също ми каза, че било сменяно маслото, та аз не го смених, обаче в последно време започна да ми влиза в авариен режим, примерно след като съм я карал, спра и дам на задна или на паркинг. Мисля да започна с смяна на маслото, обаче незнам дали ще помогне... Когато ми влезе в авариен режим ми записва грешка: P2711 - Unexpected / Implausible Mechanical Gear Disengagement , по чуждите форуми чета, че се получавало от натрупани боклуци в съединителите, което не им позволява да отделят напълно, и се чудя какво да я правя.

Иначе моята е БМП и от към двигател съм изключително доволен, преди мен е премахнат ДПФ и ЕГР, сменен е маховика и дюзите също съм доста добре, обаче моите са си обикновенни. Моята е на реални 290 000км, твоята проверявал ли си я? Също така и аз съм с зъбни колела на маслената помпа, обаче там беше проблемът при мен - купих я много дрънчаща на празен ход - задвижващия балансиращ вал имаше сериозен луфт, след смяна на цялото тяло с валовете + нов шестограм мотора заспа, сега ДСГ-то ме тормози.


Колега, не съм го сменил още, чудя се какво трябва да е и не ми е останало време да чета и търся инфо. За сега промяна няма, не че чука или нещо подобно, просто понякога при рязко спиране, се чува една идея повече от да кажем 4-та към 3-та. В авариен режим не е влизала моята за сега, да чукна на дърво за сега върви на 6. Моята е без ДПФ което много ме радва, защото премахвания и тем подобни не са ми по вкуса. Днес чистих ЕГР и имам и снимки и видео, но не съм подготвил всичко за да го постна тук. Километрите не ги знам и не ми се и търсят, това за мен няма смисъл след като колата ми върви супер, а и никой не може да е сигурен в тези неща, защото има 1000000 начина за да си ги наредят нещата. Не знам какво масло е сипано, дори исках да проверя като цвят какво е, но нямам такъв шестограм за сега за да го видя и няма да го барам за сега.

Lyvcheto написа:kолега преди да смениш помпата в резервоара имаше ли проблем с студения старт?


Със самия старт нямаше, палеше от 1/4 оборот, проблема беше на студена като тръгна и започваше да хълца за 1-2 мин и като я настъпиш не реагираше, правеше го полека полека, сега като я настъпя дори на студена ме залепя на седалката. Тези дни след почистване на ЕРГ това нещо с хълцането се появи отново, но малко по различно, след като се чудих какво става и се чесах там където не ме сърби, ми дойде на акъла, че при сглобката на турбо пътищата не съм наместил всичко както трябва и след повторно разглобяване се оказа точно така и днес хълцането се изгуби и отново си ме залепя за седалката като за световно дори и след 2 мин след като е запалена. Разбира се преди да тръгвам си адаптирах и ЕГР и дросела или както там се води, на моята кола е по съвсем друг начин от всички описани в нета. Само един китаец или японец го показа както е на моята и дори и той не го направи така както се прави на моята, но може би съм загубил тренинг с търсенето в тубата, не знам! Много лесно може да се види помпата ок ли е? Отваряш горивния филтър и ако има на дъното 2 пръста гориво направо я сменяй с нова, имаше 2 вида, взех по скъпата и за сега се държи. Може би хълцането беше от много неща едновременно, но след смяната на блокиралата при мен помпа, реглаж на дюзите и спирането на влизане на въздух в турбо пътищата, вече не го прави! Някъде там е проблема с прекъсването/хълцането/. За помпата беше не моженето да набере на студено, после тандем помпата се справяше или и аз не знам. След реглажа се подобри това прекъсване и може би остана 1% и сега вече се изгуби на 100% след като наместих турбо пътищата и смених уплътненията с нови. Това е от мен за сега!


misho_GTI
Мнения: 1987
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот misho_GTI » Пет 11 ное 2016 0:43


Масло от VW излиза около 350-400лв с филтъра. От реномиран магазин ми предложиха Тотал 6л за 118лв и филтър мейле за 28лв - с отстъпки. От друг мазазин феби-билщайн на същите пари пак 6л и 30лв за филтър хубава марка. Имам време да си преценя, че в момента съм в командировка и колата си седи. Ако някой има впечатление към маслата от магазините да каже, VW няма място за сравнение и коментар - разбирасе това е най-добрия вариант

За километрите, с VCDS може да ги провериш така, разбирасе ако не са връщани и от компютъра на колата освен километража, при мен и от VW ги потвърдиха, преди да решат да спрат да дават тази информация. И аз също съм от хората,за които това е последното нещо в една кола, при мен предишния собственик ги беше проверил още докато беше при него автомобила, той ми е приятел и колега, та познавам автомобила от 1 година преди да го купя аз.
Untitled.png


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот betaserk » Пет 11 ное 2016 9:01


Гледам си с последната версия на VCDS аз се излъгах да си взема един китайски кабел с който само трия грешки и гледам живи данни и направих адаптация на ЕРГ, добре че и толко може с него :mrgreen
Това
misho_GTI написа:350-400лв с филтъра
с труда ли е или?


Lyvcheto
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 10 ное 2012 22:59
Автомобил: Vw Golf Mk5
Двигател: Bkd

Re: Passat b6 3c 2.0 TDI BKP 140 hp, DSG

Мнениеот Lyvcheto » Пет 11 ное 2016 9:59


моя(голф 2.0тди бkд) работи добре, но сутрин върти повече от необходимото и незнам вече kъде да търся проблема



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], tdi fen и 110 госта