Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Чет 01 юли 2021 22:55


Привет на всички любители на марката.
Като начало, за първи път ми се случи да обикалям автоморгите, ъъъъъ …. такова де, автокъщите, без да имам ясна представа какво търся. Знаех само че ще е дизел и ще е комби - а това е доста обширно като критерии.
Първо, гледах авенсис - преди фейслифта бяха прекалено дърти и убити от каране, след фейса им търсеха нереално висока цена, за оборудването което предлагаха (за състоянието също). А проблема им с дюзите ме отказа напълно от модела.
Познат ме посъветва да погледна КИА - тук ме отказа корейския дизайн, особено този вътре колата.
Ориентирах се към пасат, но нещо все не попадах на “моята” кола, тоест, да е с прилично оборудване и в прилично състояние, като същевременно да се впише и в неприлично скромния ми бюджет.
Един автоджамбазин ме убеди да седна в Октавия 2, която досега пропусках защото смятах че е голф, а голфа ми е тесен вътре. Останах изненадан от разликата във вътрешното пространство между 2 коли които са на една и съща платформа.




Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Чет 01 юли 2021 23:48


Упс, комбинацията от таб и ентер публикува поста…
Та, започнах да оглеждам октавии. Открих че помпа-дюзата е корав мотор - на Октавия по километраж на 178к, на вагкома излязоха 486к и двигателя звучеше и работеше отлично.
Другото ми откритие беше, че Октавия 2 е с по-висока цена от пасат 6, при еднакви години и сходно оборудване.
До тук вече бях малко над месец без кола и взе да ми писва.
Накрая на една събота в огледи, видях пасата който в последствие купих. Като цяло колата ми хареса, двигателя звучеше добре и вървеше добре, DSG-то също, оборудването - с всички задължителни според мен екстри, че и отгоре (някои от които открих след покупката). Цената ми се видя висока в началото, а на опита ми за коментар на цената, ми свалих само 200лв, но и летите джанти също - забравили да ми кажат че те не влизали в цената.
Обаче като посмятах малко, се оказа че другите две коли между които избирах, няма да ми легнат по-евтино. Те бяха нов внос, със всички съпътстващи разходи за регистрация + обслужване. А пасата го взимах от човек който си го караше - винетка, ГО, данък, че дори и със сменено масло и филтри преди 2к км. Решението беше очевидно - вдигнах телефона и си уговорихме среща при нотариус.
И така, вече от близо месец съм собственик на пасат б6 фейстлифт, 2.0TDI комън рейл, DSG кутия, с цвят по талон: тъмно кафяв металик, който обаче е видим при определена светлина. Иначе варира от тъмно сиво до черно.
Списъка с екстри допълва двузоновия климатроник, автоматични светлини и чистачки, подгряване и пълно ел. регулиране на предните седалки + памет за шофьорската, мултимедия RNS310, блутут, самозатъмняващо се огледало, щори вградени във задните врати, сваляем теглич.
Останах много приятно изненадан от факта че темпомата всъщност е АСС, както и реотаните за подгряване на предното стъкло.
Неприятната изненада беше че блутута е несъвместим с телефона ми.

4E4A1CFF-659E-4F5F-B2C1-807DD12DAE77.jpeg


AA292C3F-4734-4B36-8393-867D21391F06.jpeg


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 02 юли 2021 10:16


Ами честито!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот Vlad777 » Пет 02 юли 2021 12:57


Честито за придобивката. Кой е кода на двигателя?

Доста добро ниво на оборудване има. Може ли снимки на интериора? Според мен остава само да му сложиш една мултимедия с Android, каквито има за този Passat - така ще решиш и проблема с блутута, а и ще можеш да си пускаш Google Maps и Waze на дисплея.


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Пет 02 юли 2021 22:34


Снимки ще добавя тия дни, засега съм снимал само ремонти и чаркове.
Кода на мотора е в профила - както е според правилата ;) - CBAB.
Върви прилично, не е така динамичен като помпа-дюзата в ниските, но засега бива. В началото на есента съм планирал едно посещение при Пепино за дизелгейт корекция. Не целя някакви големи коне - 10 до 20 макс, както и лека заигравка със скоростната кутия. Изключително много се кефя на DSG-то, чак не ми се вярва че може да стане по-добре…
За мултимедията - няма начин да монтирам китаец с андроид в колата. Дори да оставим настрана непоносимостта ми към тази операционна система, не съм чувал от тези “таблети” да вадят читав звук. DSP-то на RNS е класи над китаеца. А радиото аз го ползвам за да слушам музика, а не да гледам шаренийки…
Така или иначе, още същия ден в който купих колата поръчах блутут модул от немския ибей. Само че се оказа, че модула беше пил водичка.
6DAB7C21-4018-4125-B2A2-1829A70E965E.jpeg

Приятел който се занимава с ремонт за електроника, го съживи до някъде, но препъни камъка станаха 3 проходни отвора, където водата беше разяла пистите вътре между слоевете на платката.
4C7ADDED-9410-40AB-ABE4-D9B50284B65F.jpeg

Каза ми че ще оправи и тях, но му трябва работещ модул за да проследи веригите. Не можах да намеря познат с модул 7Р035730, с изключение на един, който ми заяви че работеща част от колата нямало начин да свали, защото после нямало да работи…
Примирих се и поръчах още един, само че този път от английския ибей. Така че другата седмица ще имам работещ модул в колата и един за продаване.
Понеже съм с RNS310, евентуално мисля да го заменя по-късно с RNS315. Скоро ми изпадна и RNS510, но нещо не ми допадна интерфейса му, както и лага който има докато реагира на команда.
Като цяло колата излезе читава - има си работещ катализатор и ДПФ, за 2к км до тук, маслото не мръднало.
Но пък имам ръжда на капака на багажника, лека и повърхностна за сега, но е много дразнещо, защото това беше главния мотив да продам зафирата.
Другото място с ръжда ми струва 230лв - реглажните болтове на задния мост. Толкова ми струва да се свали моста, да се отрежат болтовете, да се избият и набият новите втулки, да се сглоби и да се направи реглаж. А и нова спирачна течност, защото тапата на тръбичката беше паднала и всичко изтече.
F292C0EA-A476-4EF9-8E3F-3C5D98F22A7F.jpeg

От 4 болта, 1 успяхме да го развием, един беше се циментирал, а другите два направо се бяха заварили.
Докато беше на подемника, видяхме че е скъсан маншона на дясното външно каре и съответно го сменихме.
Времето взе да се стопля и установих, че имам проблем с климатика. Веднъж работи, веднъж не - това в градско каране, извън града почти няма проблеми. От четенето тук във форума заподозрях клапана на компресора. В сервиза го свалиха и ми казаха, че съдейки по количеството стружки по него, както и налягането което правеше при теста, направо да търся нов компресор. За късмет (поне за мен де) намерих ударен пасат със сменен преди година компресор. И срещу сумата от 360лв вече имам перфектно работещ климатроник.
Имах дразнещ луфт на шофьорската врата, който се реши със смяна на долната панта.
Бутоните за паметта на седалката не работеха. Предишния собственик ми каза че при последния снеговалеж, при отваряне на вратата е паднало парче мокър сняг върху тях и са спрели да работят. В Порше му казали цена 105лв. Е да ама във Али експрес ги намерих за 20лв. Обаче моя приятел от ел. сервиза ме прецака, като за буквално 3 минути ги отремонтира :biggrin (две прекъснати писти и една окъсена). И сега си имам работещи бутони, плюс още едни нови в кутийка. Тук искам да поясня, че тези бутони са много важни, защото при всяко отключване на колата, седалката отиваше максимално назад и облегалката заставаше под ъгъл от 45 градуса. Което не мога да си го обясня, защото човека от който взех колата, не беше по-висок от мен. Впоследствие прочетох в инструкцията, че позициите могат да се запаметят и към даден ключ.
Приключих с ремонтите, остана да попълня липсите, а именно щората която покрива багажника и лети джанти. Поради поизчерпани финанси, засега съм с тези от ауди на снимките в предишния пост.

А това се чудя дали е третото око на колата и е окото на циклопа :mhihi
9B9499EC-E983-4E53-BA2B-8D30F6BE3C45.jpeg


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот stefan4o » Съб 03 юли 2021 6:32


Честита покупка, колега. Направил си правилен избор, като си прескочил нов внос автомобил. Само нафта да сипваш ти пожелавам. И съм напълно съгласен с китайските андроиди - по-добре без тях. Задният мост на този модел с доплащане ли е с независимо окачване, или си е така по дефолт?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот Vlad777 » Съб 03 юли 2021 9:01


Относно мултимедията - едно, че не е задължително да е китаец и второ, че има и доста добре представящи се китайци. Всъщност Андроид е най-лесния начин да имаш Waze на дисплея, затова го предложих. Аз също ползвам iOS от години, но не виждам проблем с андроида, още повече, че на него може да се качи и диагностичен софтуер и да си имаш директна диагностика в колата. Имам един андроид телефон, който седи в колата, само за да ползвам на него VAG DPF и Torque Pro. Това е така, защото фабричната медия MIB2 естествено не позволява да се качва софтуер, но пък могат да се ползват някои апове от телефона, посредством Apple CarPlay. 99% от времето това е Waze. Аповете, които вървят през AppConnect са обаче ограничен брой и не можеш да си пускаш каквото си искаш. С Android медия например можеш да инсталираш и пускаш наистина каквото си поискаш, като голяма част отаповете дори ги няма за iOS (визирам VAG DPF и Torque Pro например).

Голямо удобство и за мен и от чисто от практична гледна точка задължително. Едно изискванията при покупката на последната кола беше да има CarPlay, защото предишната кола нямаше и дори си бях купил андроид плеър, но така и не го монтирах, защото смеинх колата. Сега вече имам AppConnect и в двете ежедневни коли и се включвам винаги, още със сядането в колата. Ползвам Waze постоянно, дори за маршрута от вкъщи до офиса, който естествено мога да мина със затворени очи. Помага ми да избягвам задръствания, камери и засади. Дори до офиса предлага алтернативен маршрут с по-малко движение, когато някъде има тапа. Получавам точна оценка кога точно ще пристигна. Не съм плащал за снимки никога и съм много по-спокоен и ориентиран докато шофирам. Преди ползвах стойка за телефона и пак си пусках Waze, но удобството е несравнимо, когато всичко е на дисплея. Общо взето информацията за пътната обстановка в реално време се е превърнала за мен в неразделна част от шофирането. Отделно Waze вече може да намира не само адреси, но и всякаки POI - магазини, места, фирми, офиси и т.н...

Извинявам се за дългото мнение, просто ме подразни думата "шаренийка", което е доста повърхностно за това вече незаменимо за мен удобство в колата. Не случайно една от тенденциите в автомобилостроенето e Connected Car, a андроид медията е най-бързия и лесен начин за ъпгрейд към някои от удобствата на съвременните автомобили. Естествено това си е само мое мнение.


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Съб 03 юли 2021 13:51


stefan4o написа: Задният мост на този модел с доплащане ли е с независимо окачване, или си е така по дефолт?

Всички шестици са с независимо окачване отзад.

Vlad777 написа:Относно мултимедията …

Е нали затова е форума - да споделяме мнения.
Apple car play е друга бира, но не знам да има съвместима оригинална мултимедия за моя модел, която да го поддържа.
Навигация в бг почти не ползвам, по всекидневните ми пътища, знам всяко място за засада и камери. По непознати пътища карам нормално или зад някой местен.
Определено ме заинтригува с аппа за DPF, защото на приложенията за диагностика които имам, няма нищо за филтъра.
А за тези 2500км които минах, така и не можах да го хвана кога прави регенарции.
На vagcom може ли да се види състоянието му?
Освен това има ли начин да се изключи ESP? Защото бутона изключва само тракшън контрола, или поне това изписва на дисплея.


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот Ivo_Dinkov » Пон 05 юли 2021 9:53


hudson написа:За мултимедията - няма начин да монтирам китаец с андроид в колата. Дори да оставим настрана непоносимостта ми към тази операционна система, не съм чувал от тези “таблети” да вадят читав звук. DSP-то на RNS е класи над китаеца. А радиото аз го ползвам за да слушам музика, а не да гледам шаренийки…

Изобщо не е вярно! Има китайци и китайци. Ползвaм китайска мултимедия ERISIN с BOSE в ауди Б7 и дори за миг не съжалявaм за заводското RNS-E.
Ако си от София, можеш да ми драснеш да се видим и да си поиграеш с плеъра. Аз съм супер доволен :th_up


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Пон 05 юли 2021 10:51


Ето обещаните снимки от интериора:
E82FB9EF-D6D3-44BE-88B7-4D7E10FB4731.jpeg


F82763F0-6BFA-4148-AD5D-C86C7149697B.jpeg


B57C9C56-3525-4A95-9773-2CCF41FB1A07.jpeg


DD84ACAB-30FF-433F-A0AF-6C194C322A1A.jpeg


Седалките са много удобни. Единствения им минус е, че при толкова много възможности за настройка, е проблем да си избереш най-удобната позиция. :mhihi
Металната лайстна около скорстния лост е много стилно дизайнерско решение, но не и практично. Установих че около обяд, слънцето се отразява право в очите ми. Срам не срам, метнах една микрофибърна кърпа около лоста.
Понеже за първи път имам възможност да следя температурата на маслото, някой може ли да ми каже какви са нормалните стойности?
На 32 градуса с климатик на 22 и скорост 140-150км/ч, маслото беше 112 градуса, същите условия, но със скорост 100-110, маслото е около 98 градуса.
Стрелката за охладителната течност стои като залепена на 90градуса.

Последна промяна от hudson на Вто 06 юли 2021 23:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 05 юли 2021 12:04


За маслото е нормално, водата ако я следиш с Torque, или VCDS ще видиш че от реални 75 градуса заковава 90 на стрелката, до 98 съм я виждал при мен, не мърда от 90 по стрелката . Щорите на задните врати и аз ги имам и са страхотна екстра, аз ги ползвам за сенници на децата въпреки, че сложих и хубаво фолио на стъклата, но имат и още един плюс при каране на отворени прозорци предни и задни щорите спират онова гадно бумтене от въздушната струя при по-висока скорост.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот stefan4o » Вто 06 юли 2021 16:03


Добре де, извинявайте, че пиша тук. Но стана дума за китайските мултимедии.
Препоръчайте ми някоя читава от алиекспресс да сложа на фокуса, че много ме дразни липсата на блутуут, а пък усб-то и то нещо не иска да подкарва Мп3-ки.... Държа да мога да си ползвам бутоните от волана и да има RDS.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 06 юли 2021 16:09


Jordito е твоя човек, на мен ми сложи в пасата и се родих вече може би 3 години са минали


zdravkop64
Мнения: 220
Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
Автомобил: Passat B6 4motion
Двигател: AXZ 2009

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот zdravkop64 » Вто 06 юли 2021 17:38


Добре дошъл и тук, Мите! След опел форума се срещаме отново във ВФ форума. Добре дошъл и в отбора на ВАГ и по- специално в отбора на пасат Б 6! Вече няма да си говорим за опели, а за фолксвагени. Честито за покупката. Шестицата е с доста приятни екстри с изключение на една- дизел е. :wink Аз останах верен на бензина като взех шестак AXZ. Да ти служи дълго и вярно колицата. Още един път честито! :th_up


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Вто 06 юли 2021 23:39


Ха, добре заварил.
За бензина не си прав - тука прочетох, че един пасат ако не е комби и не е дизел - не е пасат ;)
Да си призная честно, имах едно залитане към 1,4 метан, ама го преодолях навреме.
Предполагам, че ще има мнения сега колко е евтино на метан, ама метана вече е 1,60 до 1,70. И ми е икономически неоправдано, докато сипвам нафта на почти същата цена.
Вече е инсталиран правилния блутут модул и освен хендсфри разговорите и стриймването на музика, открих че телефона вече знае къде съм паркирал колата. :36



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта