Golf 1.3 ->16V Episode II - New Beginning

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
iliankocov
Мнения: 1363
Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:10
Автомобил: Golf 2 Edition One
Двигател: PF 1990 NZ 1991 KR 1991 BMP 2007
Местоположение: Враца

Golf 1.3 ->16V Episode II - New Beginning

Мнениеот iliankocov » Пон 08 фев 2016 14:01


Ето, че дойде време да напиша някой ред за ежедневката. Като цяло колата я купих далечната вече 2009г. като първи собствен автомобил, който в последствие използвах в началото на моите студентски години. Като цяло не беше в най - страхотното състояние - натисната тук, ударена там, но... просто исках тази кола. Двигателят беше скромен - 1.3 пълна инжекция с 4 степенна механична кутия, производство 06.1991. Като екстри имаше само шибедах, нищо друго. Намерих една тема, която съм направил, когато купих колата. Ще цитирам първото си мнение:
iliankocov написа:здравейте колеги! Искам да ви се похваля с първаат ми придобивка, а именно дългоочакваният голф 2 :banana . Та, няколко думи за него... 1.3 мотор, с 4 скорости, регистрация 1992 год.(91 на стъкла). Като екстри има само шибедах и нищо друго. За конете - незнам колко са ама ми се види някаква инжекция (не разбирам много от бензинови коли). На абсолютно реални 179000км.
От днес започна вече и ъпдейт, защото явно е била натисната някъде, десният фар е сменен и е сложена отвратителна решетка... вече има нова, която само чака да се монтира. Все още търся малките фарове та ако някой му се намират да свирка! Също така някой да помага със широките брони, и емблеми GTI, щот съм решил да прилича на GTI. Спортно окачване съм намерил и от утре започваме с промяната. иначе до сега съм карал голф 4, но беше семейна кола(не че само аз не я карах де...)ама мечтата ми беше голф 2 без значение какъв!!! :D :beer :drive :drive :drive


Автомобилът се караше ежедневно 6-7месеца, след което направих бартер за друг автомобил, а голфчето отиде при едни много лоши хора(това става началото на 2010г), които почти му разказаха играта. Беше карано предимно по междуселски и черни пътища. Влезна в сервиз чак, когато предницата беше тотал щета и едно от каретата се беше счупило на пътя.
През всичките тези години, в които беше при тях, все и се молех да ми го върнат, но те все отказваха. Съгласиха се едва, когато тотално го разрушиха, когато беше спряло да пали, нямаше спирачки и скоростите виеха малко повече от тролея, който минава в близост до нас. Взех си го благополучно с част от парите от първата ми заплата май месец 2014 година.
Първото нещо, с което се заех, беше паленето. Почти веднага беше отстранен проблема.
Подмених изцяло изпускателната система(първо се откъсна крайното, а след това и средното гърне), като оставих катализатора, а за крайно гърне сложих такова от KR. Идеята беше, че исках да е максимално безшумна.
Подмених 13 цоловите джанти с 15ки - джанти Sebring от G60
Закупих 5 степенна кутия от голф 2, която в последствие монтирах.
Замених всички уплътнения, които бяха износени, пиновете на вратите също бяха сменени.
Частично обезшумих купето.
Беше набавено кече под предния капак, както и кора под двигателя. Идеята, както казах по - горе, е максимално обезшумяване.
След това дойде време за по - грандиозен ремонт. Двигателят губеше масло от гарнитурата на клапаните и гарнитурата на главата. Последва ремонт на главата, който включва подмяна на клапани, легла, гумички и... всичко, което е износено. Бяха подменени сегментите и лагерите също, както и всички останали гарнитури и семеринги. Беше закупена водна помпа, кабели, свещи, капачка и палец. По охладителната система, освен водната помпа, беше сменен и водния радиатор, датчика за перката, термостат. След доста умуване каква спирачна система да избера, реших че трябва да бъде от G60. Бяха набавени предни и задни съпорти и апарати от пасат G60, като предните бяха рециклирани. Бяха набавени нови дискове и накладки Brembo, нови оси отзад, лагери спирачни маркучета, серво и помпа 22мм от пасат B3.
По интериора също доста работи се промениха. Беше подменено гадното пластмасово табло с кожено такова. Километража беше подменен с такъв от GTI с MFA
Беше ми подарен кожен волан от колегата Dare_16V_9A
Набавих и кожена топка за скоростия лост.
Подмених капачетата на колоните в предната врата, защото бяха изтърбушени.
Седалките бяха в много лошо състояние и бяха изключително неудобни, затова взех дълбоко Recaro Gti Edition от голф 3.
Беше сложена аларма с централно заключване.
По ходовата част всички накрайници, шарнири, тампони и прочие бяха сменени, беше закупена и нова кормилна рейка. Остава да се смени и окачването, но то е набавено, просто чака удобния момент :mhihi
След цялата интервенция, двигателя запали така, все едно сега е угасен. Спирачките започнаха да спират уникално. Значително се подобри комфорта в купето.
Предстои пребоядисване на цялото купе в малко по - светъл цвят, монтиране на новото окачване и добавяне на G60 прагове и вежди. Всичко вече е набавено, просто трябва малко време и финансови средства, за да се осъществи.

Имам проблем с по - старите снимки, които са от самото закупуване, но се надявам до няколко дни да е отстранен.
Започвам с последната снимка, която направих докато беше при мен... първия път
Като цяло това беше видът, в който се караше при мен тогава.
Изображение

Тук вече е при мен за втори път - 2014г
Изображение
Изображение

Това са малка част от нещата, които получи
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Капачката на волана в последствие е заменена с такава от голф
Изображение
Тая снимка е правена преди време на едишъна. Скоро ще има нови
Изображение
Както казва един голям фен: "Творчески GTI безпорядък" :D
Изображение
Тук вече главата е на мястото си.
Изображение
Изображение
Подмяна на старите стъкла, защото едното беше спукано, а другото имаше следи от камъчета
Изображение
И 2 снимки от миналата зима
Изображение
Изображение
С приключването на ремонтните дейности минахме реглаж на предницата и след това можеше да се кара спокойно.
Изображение
Вече на пътя след месеци застой
Изображение
Изображение
На тая снимка още почти нищо не е монтирано вътре, освен предните седалки
Изображение

Скоро се надявам да има по - хубави снимки. Поздрави!

Последна промяна от iliankocov на Чет 01 окт 2020 21:34, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот Johnsword » Пон 08 фев 2016 14:55


Това е доста скъп проект, но си заслужава. Успех и безаварийни! :)


Потребителски аватар
Dare_16V_9A
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: AFN1996 1991
Местоположение: Pernik

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот Dare_16V_9A » Пон 08 фев 2016 16:02


Ееех Илиянчо какъв зор и бързане беше докато взема волана ако знаеш,но пък попадна в добри ръце!
Радвам се че и аз допринесох нещо за колата,ще следя с интерес със сигурност има какво да се види!успех и с каквото можем ще помагаме ;)

П.П Качвай снимки!


Потребителски аватар
iliankocov
Мнения: 1363
Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:10
Автомобил: Golf 2 Edition One
Двигател: PF 1990 NZ 1991 KR 1991 BMP 2007
Местоположение: Враца

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот iliankocov » Пон 08 фев 2016 16:13


Най - интересните снимки, а именно от самото закупуване на колата, останаха в другия ми компютър и не мога да го пусна, за да ги сваля. Със сигурност ще има още интересни неща, защото съм приготвил една стая с части, но ще ги видим, когато се разглоби и се боядиса цялото купе. Скоро ще направя по - хубави снимки, защото всички тези са правени когато се сетя.

Вече абсолютно всичко е събрано, освен винила на задния капак, за да изглежда по този начин. Но кога ще бъде това е въпрос на време...
Изображение


Потребителски аватар
Dare_16V_9A
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 0:56
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: AFN1996 1991
Местоположение: Pernik

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот Dare_16V_9A » Пон 08 фев 2016 18:20


Много позната визия :)


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот Bai Sando » Пон 08 фев 2016 19:29


Добре,че си го спасил.Сега вече е в правилните ръце :th_up


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 08 фев 2016 19:36


iliankocov написа:През всичките тези години, в които беше при тях, все и се молех да ми го върнат, но те все отказваха. Съгласиха се едва, когато тотално го разрушиха, когато беше спряло да пали, нямаше спирачки и скоростите виеха малко повече от тролея, който минава в близост до нас.

Общо взето каран като цигански кон,докато умрЕ.
Успех с проекта!
:th_up


ivan_venelinov
Мнения: 82
Регистриран на: Сря 12 мар 2014 16:07
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1Y 1994
Местоположение: Казанлък

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот ivan_venelinov » Пон 08 фев 2016 19:47


Много се радвам,че си го спасил и успех със проекта! :bowdown


Потребителски аватар
iliankocov
Мнения: 1363
Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:10
Автомобил: Golf 2 Edition One
Двигател: PF 1990 NZ 1991 KR 1991 BMP 2007
Местоположение: Враца

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот iliankocov » Пон 08 фев 2016 19:54


Zdravko Zankov написа:
iliankocov написа:През всичките тези години, в които беше при тях, все и се молех да ми го върнат, но те все отказваха. Съгласиха се едва, когато тотално го разрушиха, когато беше спряло да пали, нямаше спирачки и скоростите виеха малко повече от тролея, който минава в близост до нас.

Общо взето каран като цигански кон,докато умрЕ.
Успех с проекта!
:th_up

Общо взето беше така. Когато я взех прегряваше, беше заседнал термостата и изхвърляше водата през няколко километра. Радиаторът течеше, гарнитурата на главата също. Крайното гърне се беше откъснало и се държеше на тампоните, които почти се бяха скъсали. След една седмица се скъса и средното гърне. Купих и 2те гърнета, но когато ги сложиха, звукът не се промени. Трябваше да се смени и меката връзка. Казах на човека да сменява цялата тръба от отпред до отзад, като условието беше да остане катализатора. Лагерите на предно дясно и задно ляво колело направо ручаха. Кутията виеше като тролей, тампоните на двигателя бяха скъсани и когато тръгвах тресеше зверски. И отпред и отзад нямаше и помен от феродо. Уплътненията бяха така скъсани, все едно гризач ги е ял. Духаше ми на кръста и се чудех какво се случва. Да не говорим за това, как се затваряха вратите.... Предницата нямаше нито един здрав шарнир, само един тампон на носача беше здрав... всичко друго беше ... тор. Както си стои колата се скъса една от шините на резервоара Kokobraiz знае най - добре как изглеждаше.
Лека полека започва да прилича на нормален автомобил.
Следва цялостно разглобяване на колата, сменяване на някои от панелите на купето, слагане на друга задна врата, също така търся дясна в добро състояние. Също така се търси Вотекс барче... ако има някой да свирка. Поздрави!


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2189
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот w_smith » Сря 10 фев 2016 4:32


Браво! Чудесно се справяш! Първия ми голф беше такъв, двуврат маритим блау, пасадена версия, само че 1.6 дизел. Еххх спомени...


Потребителски аватар
iliankocov
Мнения: 1363
Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:10
Автомобил: Golf 2 Edition One
Двигател: PF 1990 NZ 1991 KR 1991 BMP 2007
Местоположение: Враца

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот iliankocov » Сря 10 фев 2016 10:03


Даа, чудесно си спомням твоя голф. За малко да стане мой преди години :th_up Не знам дали помниш.

П.п. търся двуврато купе, от което да изрежа ламарината около капачката на резервоара.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2189
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот w_smith » Сря 10 фев 2016 20:45


Помня, още ме е яд, че не го взе ти.


Потребителски аватар
iliankocov
Мнения: 1363
Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:10
Автомобил: Golf 2 Edition One
Двигател: PF 1990 NZ 1991 KR 1991 BMP 2007
Местоположение: Враца

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот iliankocov » Сря 10 фев 2016 22:28


След целия този ремонт на двигателя, реших да сложа газова уредба. Всичко по монтажа мина гладко, но няколко пъти ходих за настройка. Оборотите или бяха високи, или пък ниски. Вече проблемът е отстранен, всичко работи кажи - речи перфектно, пък и като разход дава някакви 7лв на 100км. Най - хубавото е, че след монтажа на уредбата, колата започна да работи много по - добре от преди. В момента има абсолютно равномерна работа без никакво притрисане. Другото хубаво нещо е, че дюзите спряха да щракат и се намали още малко шумът в купето. От днес вече имаме монтирана кора под двигателя. Първите ми впечатления са доста добри, спрямо ниво на шум в купето.

И за да не съм Офф, няколко снимчици от днес.
Изображение
Изображение
Изображение
Този панел е най - зле от цялото купе и предпочитам да взема друг от някое друго купе и направо да го напасна на това.
Изображение
Някак ми се струва, че задницата е една идея по - ниска от предницата, но това ще коригирам с новото окачване, което ще сложа.
Изображение
Това е засега. Утре ще гледам да сваля снимките от стария ми компютър. Поздрави!


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 11 фев 2016 8:05


АГУ-то втора ръка ли е?
Кой ти я слага?


Потребителски аватар
iliankocov
Мнения: 1363
Регистриран на: Пон 14 май 2007 17:10
Автомобил: Golf 2 Edition One
Двигател: PF 1990 NZ 1991 KR 1991 BMP 2007
Местоположение: Враца

Re: Golf 1.3 G60 line Episode II - New Beginning

Мнениеот iliankocov » Чет 11 фев 2016 9:30


Zdravko Zankov написа:АГУ-то втора ръка ли е?
Кой ти я слага?

Ами за съжаление я взех 2ра ръка от мой приятел с мисълта, че е на малко километри и няма да има проблем, а то се оказа, че набутах точно толкова пари, колкото да си взема чисто нова с гаранция... живи и здрави да сме. Иначе я слагах в Елит газ в Монтана.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта