Преди малко слязох до гаража да видя. Май при мен не е реализирана тая кофти идея със силиката. Не можах да намеря инфо има ли , няма ли , слязох , снимах. И вътре гледах. На казана пише Г12 , а не Г13. По това си мисля, че едва ли е с такава "екстра" .
Отделно и за вас, които са с "оня" антифриз, няма е проблем да се налее Г12 , като се премахне силиката /смени казана.
VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
samo_pechka написа:П.п.2 намерих темата, но е ставало въпрос за предния дизел май ( ЕА189 ? ) , а той с какъв антифриз е бил точно ... https://community.dieselschrauber.org/v ... hp?t=30013
Да това е EA189, един от тези, там мисля няма силика.
CFGC (177 л.с. / 380 Нм)
CFJB (177 л.с. / 380 Нм)
CGLC (177 л.с. / 380 Нм)
CLLB (177 л.с. / 380 Нм)
CMGB (177 л.с. / 380 Нм)
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
А за ЕА 288 2.0тди по надлъжните ( ауди ) как е? Моята е с такъв двигател.
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Търси по кода на мотора в нета, ако няма инфо питай в представителството
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Колата вече е със сменена гарнитура, профилактика на глава, почистена периферия (турбо ала бала), сменихме профилактично капака с картерната вентилация (с двигателя долу щеше да е пропуск да не се свърши и това), масло - обслужване (при мен май 7000км трудно стига маслото), пореден нов антифриз (това е 3ти за 2 месеца) и те такива неща.
Надявам се да покарам малко вече, че два месеца, четири влизания в сервизи... Идва ми в повечко разправията с тази кола
Реших да я поглезя малко, макар да не заслужава - детайлно почистване от около 5 часа. Махнах си налепите по джантите, сложих си на всички джамове и панорамата препарат за стъкла, детайлно почистване и подхранване на кожата ...
П.с. сервизът вече се задръсти с EA288 с проблеми около охладителната система
Надявам се да покарам малко вече, че два месеца, четири влизания в сервизи... Идва ми в повечко разправията с тази кола
Реших да я поглезя малко, макар да не заслужава - детайлно почистване от около 5 часа. Махнах си налепите по джантите, сложих си на всички джамове и панорамата препарат за стъкла, детайлно почистване и подхранване на кожата ...
П.с. сервизът вече се задръсти с EA288 с проблеми около охладителната система
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Имат ли някакво обяснение, защото и от други сервизи чувам за тази генерация мотори, че чест проблем е точно охладителната система? От един сервиз чух мнения, че всички проблеми започвали след някаква наглед лека интервенция по охладителната система и последващо неправилно обезвъздушаване, в следствие се получават въздушни възглавници и зоново прегряване на елементи
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Да защото тези мотори имат 4 кръга на охладителната течност и не всеки може да ги обезвъздуши. Бях пускал един линк как работи, ако го намеря ще го пратя пак
Тук: viewtopic.php?p=4831809#p4831809
Вътре в мнението има друг линк до тук: viewtopic.php?p=4830810#p4830810
Тук: viewtopic.php?p=4831809#p4831809
Вътре в мнението има друг линк до тук: viewtopic.php?p=4830810#p4830810
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Кръговете са 3 - има 2 термостата, но няма толкова значение.
Масовите проблеми не са дори свързани с прегряване. Гарнитура глава и/или пукане на глава/блок не са толкова чести проблеми. Поне за сега.
Дефектират термостати. Водни помпи. Пробиват се егр или кулера. Силиката. И т н.
Просто има твърде много елементи, някои доста сложни.
Трудно и сложно е за диагностициране. Изисква доста познания и работа.
Мога само да спекулирам, но замяната на G13 с 12+ не е случайна, според мен.
Масовите проблеми не са дори свързани с прегряване. Гарнитура глава и/или пукане на глава/блок не са толкова чести проблеми. Поне за сега.
Дефектират термостати. Водни помпи. Пробиват се егр или кулера. Силиката. И т н.
Просто има твърде много елементи, някои доста сложни.
Трудно и сложно е за диагностициране. Изисква доста познания и работа.
Мога само да спекулирам, но замяната на G13 с 12+ не е случайна, според мен.
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Интересно ми е какви са предположенията ти за видовете антифриз.
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Смяната от G13 към G12evo е породена главно от проблемите при TDI. Всички собственици на TDI с антифриз G13 е препоръчително възможно най-скоро да преминат към G12evo. Първите признаци на проблеми е потъмняването на антифриза към ръждив (кафеникав или тъмно оранжев) цвят
Начален стадий
След това се появяват "парцали" в антифриза и накрая се запушват радиаторчета (проблеми със затопляне на купето през зимата), дефектират водни помпи (особено електрическата, която е монтирана от VW неправилно) и т.н.
За Passat си има и TPI/TSB 2049078/5.
От средата на 2021 немските сервизи започнаха да се пълнят с автомобили за промивка на системата с G 052 525 A3 и преминаване от G13 към G12evo. Цените на услугата започват от 500€ и достигат до 800€.
Начален стадий
След това се появяват "парцали" в антифриза и накрая се запушват радиаторчета (проблеми със затопляне на купето през зимата), дефектират водни помпи (особено електрическата, която е монтирана от VW неправилно) и т.н.
За Passat си има и TPI/TSB 2049078/5.
От средата на 2021 немските сервизи започнаха да се пълнят с автомобили за промивка на системата с G 052 525 A3 и преминаване от G13 към G12evo. Цените на услугата започват от 500€ и достигат до 800€.
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Това е ново за мен... Разкажи за ел.водната помпа и какво е това Tpi/Tsb , ако е удобно.
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
TPI = Technische Produkt-Information (несмки)
TSB = Technical Service Bulletins (английски)
Производителя на водната помпа има редица изисквания при употребата на продукта. VW не изпълнява всички изисквания при някои/повечето модели. Препоръчителна е редовна смяна на антифриза. Аз бих препоръчал на всеки 3г./60 000км.
TSB = Technical Service Bulletins (английски)
Производителя на водната помпа има редица изисквания при употребата на продукта. VW не изпълнява всички изисквания при някои/повечето модели. Препоръчителна е редовна смяна на антифриза. Аз бих препоръчал на всеки 3г./60 000км.
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Благодаря! А в какво се състои неправилното монтиране на водната помпа? И тези проблеми само за тази генерация ли са или се отнасят и за предходните поколения?
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Отнася се и за предходни поколения. Не мога да предоставя допълнителна информация.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Благодаря на Кайзен за информацията!
Сега вече мога смело да съветвам приятели и познати да сменят G13. Всичко, което знаех бе събирано от различни места и препредавана информация, затова не смеех да твърдя нещата.
Сега вече мога смело да съветвам приятели и познати да сменят G13. Всичко, което знаех бе събирано от различни места и препредавана информация, затова не смеех да твърдя нещата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта