VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
astragt
Мнения: 735
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот astragt » Чет 22 дек 2022 9:01


К.Одаджийски написа:Аз съм потресен, толкова сложна се оказва тая система,......


Да, всъщност, по същество би трябвало да е доста проста, но реално изпълнена с капризни и не добре познати възли. Реално има един тъп, но за сметка на това скъп NOx сензор със собствена електроника, който се твърди, че е единственият отговорен за смесите и казва на дюзата колко да дозира. В резервоарът е по-голямата боза (и двойно по-скъпата) - помпа, подгреви, сензори за ниво (акустични), сензори за температура, а май има все пак и някакъв сензор за налягане след помпата, което не мога да потвърдя, защото попаднах на различна информация - една, от които е, че налягането се следяло от някакъв алгоритъм на симбиоза на работа между помпа и дюза, което ми се стори абсурдно. Проблемът е, че доста неадекватно е направена като монитроинг на всичи тези капризни възли. При някои двигатели и модели (примерно Таурег) е по-различно, там има 2 NOx, резервоарът и помпата са отделни възли, цените на елементите не са чак толкова високи.
Ето едно интересно видео за принцип на работа на SCR-а. Не е конкретно, а е общо за VAG групата:

https://youtube.com/watch?v=0LCYxUXLZNk&feature=shares




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 22 дек 2022 9:28


Голямо браво за труда да споделяте, жалко че от първа ръка се сблъсквате с проблемите и главоблъсканицата е при Вас... Пожелавам успех с решаването на проблема !!!


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 735
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот astragt » Чет 22 дек 2022 14:33


Добре е да се споделя ифнормация, може да е полезна за някой. То реално при тази система, май не е въпрос дали ще се яви проблем, а кога..... :scare3


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот Ivo_ » Пет 23 дек 2022 15:03


Не си спомням да сте го писали с Галин това по-нагоре в темата. При какъв пробег е най-често проявлението на проблема?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Пет 23 дек 2022 17:56


astragt написа:Тук идва и чуденката къде и кой да свърши тази работа.


Мислейки по този ти въпрос, стигам до заключение, че не е това важния въпрос. Не ми се струва да има голямо значение кой го прави това. Нещата са или може, или не може :icon_lol Не е като чипосването или подобни сложни настройки. ON и OFF, като не трябва да си мисли колата за тази система.
Май по-важния ти въпрос е как да се направи така, че да може евентуално да се възстанови един ден? Тоест дали резервоара да се остави пълен? Дали уреята старее и съответно на някъв период да се подменя в резервоара (примерно веднъж годишно)?
Както ти сам намери информация, системата се източва сама между резервоара и инжектора.
Някой, ако има такава информация, ще е полезно?


Иво, въпросът ти е добър, особено заради джафканията ни с някои колеги по въпроса за надеждността на В8 (ЕА288). Аз не мисля, че има отношение този проблем към пробега. Знам за коли на по 350000-400000км и си работи без грижи. Аз съм на 240000км вече и работи. Колегата е на 130000 и ей на.
Доста от проблемите по колите ни са повече 'електрически', отколкото механични. Според мен, за тези ядове няма толкова голямо значение пробега. Вероятно повече е водеща възрастта или просто късмет.


За мене VW в този случай, а и не само, са за съд. Решението на проблема, което предлагат е неразумно скъпо и цялата тежест от ТЕХНИТЕ проба-грешки се прехвърля към клиента.
Буквално ние им плащаме за да се учат те. Едва когато се съберат достатъчен (за тях) брой дела, могат да се размърдат и пуснат акция.

Същото е положението със загубата на антофриз - дай по ред кулер, егр, гарнитура ... А било радиаторче на парното. Сори за тези 10-15 хил лева.
:censored2
За съжаление, в нашата родина е особено по-трудно едно такова съдебно начинание.

Последна промяна от group® на Пет 23 дек 2022 22:05, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот VWGT » Пет 23 дек 2022 22:04


Една инструкция за зазимяване на селсскостопанска техника, която използва DEF/AdBlue.
https://www.trochumotors.com/fckimages/ ... ps/faq.pdf

Предполагам, че за колата би трябвало да важат същите неща.
Уреята старее (на 6 месеца). За дюза нищо не пише, но цялата система трябва да се поддържа пълна.

Ако ще се ползва отново трябва да се:
- промие с дестилирана вода
- подмени уреята
- подменят филтрите по системата

ПС. Само идея: Проблемите по системата при определени коли може да се дължат повече на неправилна употреба следсвие на дълъг престой. Т.е. ако колата е нам алко километри, но е висяла някъде 1 година преди да се продаде и уреята е станала на боза, може би е по-вероятно да фейлне, откокото кола, която е карана повече километри, но с читава урея.


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 735
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот astragt » Съб 24 дек 2022 12:02


ЪПДЕЙТ!

По Коледа стават чудеса!

Вчера отново и направих 100ина км. ивънградско, като почти през цялото време изпълнявах процедурите за ресет на SCR в два варианта (не е ясно кой е правилния, защото и двата се споменават):
1. Каране на най-висока предавка (в моят случай 6та) с 2000 оборота за 5 секудни. След това рязко отпускане на педала на газта и движение на "моторна спирачка" поне 5 секунди.
2. Каране на най-висока предавка (в моят случай 6та) с 2000 оборота за 5 секудни. След това рязко подаване на газ до край (без кик-даун бутона и без да сваля предавка) и веднага (пробвах и след 5 сек.) рязко отпускане на газта и движение на "моторна спирачка" за поне 5 сек. На отиване към дестинацията, за която се бях запътил нищо не се получи. Колата там седя 1-2 часа, на връщане отново правих всичко по същия начин и ооооо чуда в някакъв момент системата се ресетна. Нямам идея кое помогна. Всичко това е правено в Порше около 180-200км. и отделно от мен поне още 400-500км. в различни дни и условия. Пробвал съм на D, на S, на ръчен режим. Включително последно си върнах Driving profila swtichover - а , а "incremental controlled over time" , защото го карама на "directly, controlled over threshold”. Между другото в един щатски форум, собственик на audi q5 беше писал, че за да се рестартира системата в някои случаи трябвало да се кара 150км. поне извънградско, което според мен е абсурдно.
Тоя SCR е голям майтап....., но за сега отлагам софтуерното му изключване, ще го изучавам още :)

Сега възниква един доста важен въпрос: как може да се засече реалното количество на Adblue в резервоара, защото след ресета ми дава, че имам количество за 7500км.?! Същото ми показваше и при предишните два пъти когато се случи да се осветка, но лесно я ресетнах. Абсолютно съм сигурен, че няма как да е свъпадение и 3те пъти да е била с еднакво количесто останало в резервоара. По-скоро си мисля, че това е някакво зададено "служебна" стойност при ресет на системата и вероятно трябва някак преди да се почне с ресет да е налято конкретно количесто. Или другия вариант е, сега с шофиране да си го преизчисли и коригира, но по спомен миналите пъти от това коичество си сваляше съвсем нормално според реалния пробег. И тук идва съмнението ми, да не би в някакъв момент adblue-то да свършва а колата да мисли, че има и от дам да идва грешката. Нямам спомен, но май и 3те пъти като се осветка първо наливах няколко литра за да видя дали няма да се оправи (чак след това минавахме на вариант разглобяване и тестване на дюзата дали пръска).
Принципно на живи данни може да се включи SCR Tank fill level и там дава колко процента е запълнена системата и съм пробвал даже докато колата е с грешка за SCR, процентите си намалят спрямо иминати километри, а при доливане на течност, веднага се вдигат. Но до колко е реално това показание..... :screwy
Нова тема за размисъл :)

Инак, на въпроса на какви км. условно започват драмите с SCR-ите, не мисля, че км. имат особено значение, чел съм за страшно много коли, които имат проблеми още в гаранция и на супер смешни км. - 10к, 20...30....40к. , както и коли на няколко стотоин хиляди без проблем. Не е ясно какви са предпоставките.


Seatfr
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 26 ное 2022 21:39
Автомобил: Seat FR ST
Двигател: DFGA

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот Seatfr » Съб 24 дек 2022 14:05


astragt написа:
Инак, на въпроса на какви км. условно започват драмите с SCR-ите, не мисля, че км. имат особено значение, чел съм за страшно много коли, които имат проблеми още в гаранция и на супер смешни км. - 10к, 20...30....40к. , както и коли на няколко стотоин хиляди без проблем. Не е ясно какви са предпоставките.


Всичко е до късмет според мен.Надявам се да изкараш още много дълго без проблеми по тази система. Има вече и дойчовци ,който дигат ръце и ги изключват. Уж не ги хващат на ТЮВ :eek . Системата е вече на години би трябвало скоро да изкочи някой емулатор :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Съб 24 дек 2022 19:32


VWGT - това е яко инфо и най-истинското за момента.

astragt - след снощния ни разговор ми хрумна да се видим и с едно гумено маркуче да бъркаме в двата резервоара. Така според моето ниво и показания, ще се ориентираме за твоите.


Офф: взема да стана groupGt :mhihi


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот dobrin » Нед 25 дек 2022 9:26


Мислите ли, че проблем със системата може да идва от:
1. Доливане на количество различно от зададеното за доливане;
2. Наливане до преливане на резервоара?
Ако горните действия се случват прекалено често, това може ли да доведе до проблем с времето, независимо от пробега на колата?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Нед 25 дек 2022 10:25


Той, за разлика от мен, си долива точно по показания.
Освен това е писал, че слага само VW adblue, което е 10л туба. Тоест трудно да препълни, защото резервоара събира около над 15л, по спомен.
На мен в Дброс ми бяха наджасали 13л при все, че имах вътре, което ме беше ядосало доста, но нямах проблеми.
Тоест не е толкова лесно да се препълни.

Другото е, че тези случки са му близо до свършване на уреята. Тогава му светка.
По скоро може да има обратната хипотеза (размишлявам на глас) - не му индикира правилно нивото и всъщност има много малко. Тогава пак остава да има някаква драма, защото той показва 60% пълно, примерно.
Ако в някакъв момент си мени стойностите рязко (датчика работи нестабилно), би могло да доведе до шашкане на 'мозъка'.
Трябва да проверим действителното ниво и сравним с показанията. Приблизително да се знае колко има. После да се следят живи данни за колебания в по-дълго движение и период на отчитаното ниво.
Нещо такова ми се върти...


Seatfr
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 26 ное 2022 21:39
Автомобил: Seat FR ST
Двигател: DFGA

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот Seatfr » Нед 25 дек 2022 13:15


Според мен проблема е ,че всичко по тази система почва все някога да кристализира.Също така до 10 мин след като загасиш колата адблу-то се връща обратно в резервоара (Кой знае ако я зарежеш 2 седмици дали няма да се кристилизират маркучетата лично мой размишления :gruebel . ) Хубавото е ,че лесно се чисти.

Когато резервоарът е почти празен може цялата тая помпа да почва да се кристализира и от там да идват проблемите.Например да не отчита правилно :gruebel . При б8 мисля,че танка беше 13 л
Аз често доливам адблу заради факта ,че той остарява(tака казват пройзводителите и винаги от бензиностанция )и за да може поплавъка да седи в течноста и да не кристилизира ( Това е моята теория)

dobrin - Аз мисля ,че резервоара също така има преливник и не може да го препълниш. :gruebel

group®-Малко оффтопик
Имам няколко въпроса . С какво четеш колата?Взех един Сеат леон 2019 и стария Ваг КОМ не ми помага вече. OBD11? Доволен ли си? Откъде мога да си взема Ваг ком за коли след 2018? Благдоря за инфото :beer


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Сря 28 дек 2022 0:26


За да кристализира уреята и е нужен въздух, влага. Вътре в системата тя не кристализира. В резервоара няма поплавък, а акустичен датчик. Преливник също няма, доколкото знам.

За диагника има раздел - viewforum.php?f=88
Аз съм с OBD11 и съм доволен. Някои се оплакват, че е скъп, но за 3г при мен се е показала като надеждна диагностика. Факт е, че моята е lifetime, а сега се плаща всяка година такса за про версията.
За ваг-ком не мога да помогна. Не ползвам.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3926
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот joro_kem » Сря 28 дек 2022 8:25


Seatfr написа:...Откъде мога да си взема Ваг ком за коли след 2018? Благдоря за инфото :beer
този търговец е коректен: https://sklad66.com/cms/vag-vw-audi-seat-skoda.html


Потребителски аватар
steich
Мнения: 146
Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
Двигател: DFCA
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот steich » Вто 03 яну 2023 15:31


group® написа:
astragt написа:Тук идва и чуденката къде и кой да свърши тази работа.


Мислейки по този ти въпрос, стигам до заключение, че не е това важния въпрос. Не ми се струва да има голямо значение кой го прави това. Нещата са или може, или не може :icon_lol Не е като чипосването или подобни сложни настройки. ON и OFF, като не трябва да си мисли колата за тази система.
...


Само да вмъкна малко повече разяснения тук как става самото софтуерно изключване, че при каквато и да е софтуерна намеса е много важно кой и как работи и какво прави. Дали ще е тунинг, премахване на дадена система ... това е намеса в софтуера на автомобила и е много важно да се направи както трябва ... няма как да го обясня подробно защото трябва да навлизам в детайли в които няма да ме разберете. Само ще кажа че фирмите занимаващи се само с това имат нужния опит и сами правят софтуерите си ръчно с професионален платен софтуер и съответно дават нужната гаранция ... като повечето знаят какво правят, докато повечето гаражчета особенно с по-ниски цени прекарват софтуера през дадена кракната програма с предварително заложен алгоритъм и просто записват генерирания файл ... какво е направила програмата и те не знаят. Практиката обаче показва че в тези случаи решенията не са пълни и се затриват погрешно доста грешки от таблицата. Тук идва вече и въпроса за това какъв софтуер и хардуер ползват и едните и другите, и т.н. и т.н ... и съответно резултата от свършената работа във времето ... т.е. след месец, два, година, пет. Съществуват и сервизи които се доверяват и ползват услугите на такива хора като мен, доказали са се във времето за разрешаване на най-различни казуси през годините следствие некомпетентна намеса в софтуера преди това, защото както казвам аз, едно е да правиш 30-50 коли на година, друго е на месец ... опита в тези 2 случая си личи и в корекцията на софтуера като го погледне после компетентен човек.
В случая за премахване на SCR системата се премахват грешките за тази ситема, има и съответно група от суичове и нужда от определена модификация за да се спрат тези каунтери на тази система ... да не продължават да си броят км и всички останали системи да си работят коректно. Много е важно да се премахнат грешките само за тази система а не и частично за DPF, EGR, налягане на гориво или някои други, също е важно да не се спира работата на DPF-a ... т.е. нямаш просто едно ON/OFF за да е чак толкова лесно и дали ще е направено на место Х или на место У си има значение, и то много ... но повечето хора разбират това след времне по трудния начин, като естествено заплащат отново за преправяне на софтуера. Надявам се да не прозвучи като реклама, но в последните 5-6 години особенно, се занимавам предимно с преправяне на такава вече свършена работа и самите клиенти разбират че има разлика всъщност дали ще е место Х или У, макар и късно.

Относно ресета, на мен ми идва скоро една Q5-ца която ходила в Порше, после при Жоро Аудито и къде ли не, 3-4 месеца висяла по сервизи ... пак така с невъзможност за ресет а грешки няма никъде. Добре че и бях чел компютъра преди 2 години че имаше тогава други проблеми, директно и записах еепрома от тогава и всичко заспа. Иначе от Ауди били казали на този Жоро да пробва с по страра версия на моторния компютър, защото най вероятно адблу модула може да има проблем като комуникация с по-новия софтуер, но след преинсталирането на по-стара версия от мен съобщението не изчезна, не я карах колата за тест тъй като имаше 40 км каунтер а и имах вариант за връщане на еепрома което за мен беше по сигурно като проба ... и всичко заспа. Та по скоро това е някакъв бъг който в даден момент не се ресетва част от временната памет в еепрома и която помни/съобщава за проблем в тази ситема.

Ако някой има нужда от диагностика или помощт в тази насока, проверка на софтуер, инсталиране на по-стара или по-нова версия на софтуера, всякакви други модификации, съм готов да помагам.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта