Да дам отчет и за още една лека и превантивна интервенция:
Смених дебитомер, без причина
Принципно доста важен за дизела елемент, който не искам да се докаже с изявен проблем.
За разлика от бензиновите двигатели, тук ламбдата няма такава 'власт', че да компенсира грешки на дебитомера.
А той сдава багажа тихо и незабелязано. Коварен датчик. В него е и датчик за температурата на входящия въздух, който също е доста важен за правилната горивна смес.
В общи линии, всички други датчици по тази кола си сигнализират, ако има проблем. Тези за налягане са доста корави и трудно дефектират.
Дебитомера няма и референтни стойности. Тоест не знаеш какво и как да гледаш, че да го хванеш в лъжа.
Затова реших да си спестя бъдещи главоболия, с оглед на пробега.
Цената му е към 200лв на Бош. Реално разликата с 'оригиналния' от Порше е липсата на ВАГ емблема. Същото, както с инжекторите. А разликата в цената е сериозна (не знам точно колко, но вероятно х2).
Прави ми впечатление, че стария даваше доста вариращи стойности на температурата. Менеше бързо 10 - 5 - 25 градуса. Сега няма такива скокове - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 и после обратно. Бавно и без големи стъпки. Вероятно се е шашкал компа. Реална разлика не се усеща, но все пак не ми се струва яко. А и ако се усети разлика, значи съм закъснял със смяната
Основната ми цел е да запазя и поддържам работата на двигателя възможно най-близо до стойностите на нов двигател. Само така може да избегнат скъпите проблеми с еко системите - егр-и, дпф, катализатори ...