Аз те разбрах, ти не ме разбра.
Разбирам, че си някой чичак, който не търпи критика и си мисли, че знае всичко, но не знаеш всичко.
В случая съм изчислил масата въздух, която трябва да е при тези обороти, налягане на турбото и според кубатурата на мотора и подчертах, че не е точна до милиграм, а има известни отклонения, но е точно до толкова, че ще се убедиш, че не ти трябва нов дебитомер, ако всичко с изчисленията е ок.
Не съм я измислил аз тази формула, изрови по интернет и ще разбереш от къде съм я взел.
VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Сладур
Това ми е повече от ясно!
Но си мери ти с нея предполагаеми/приблизителни стойности.
Аз предпочитам да сменя, отколкото да се занимавам с приблизителни бакалски сметки.
п.с. имаш цял форум да си се забавляваш. Остави я тази тема и заблудените чички. Играй си другаде!
Snuupy написа:
Не съм я измислил аз тази формула...
Това ми е повече от ясно!
Но си мери ти с нея предполагаеми/приблизителни стойности.
Аз предпочитам да сменя, отколкото да се занимавам с приблизителни бакалски сметки.
п.с. имаш цял форум да си се забавляваш. Остави я тази тема и заблудените чички. Играй си другаде!
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Казах го, колега, не да се заяждам, а да помогна на теб и другите, които четат. Имам опит със сервизи, сериозни тунингисти и прочее и знам, че дори и те не я знаят и ти казват "купи си дебитомер". Ти можеш да имаш възможността, друг може да я няма или да му е прироритет да си купи друго нещо за 200лв.
Не съм очаквал, че имаш кола за 80 бона и нямаш 200лв за дебитомер, разбира се.
Не съм очаквал, че имаш кола за 80 бона и нямаш 200лв за дебитомер, разбира се.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Повечето ти постове и всички в тази тема, са остри и изглеждат като заяждане. Замисли се малко върху това, как формулираш нещата. При писане не се вижда емоцията ти.
Да се върнем на темата, за която нямам нищо против да се разнищи и да науча нещо ново! Стига да има логика, а не само нещо писано в нета.
Този вид дебитомери, с нажежаема жичка са от доста време. Имаше години и модели коли, за които бяха доста скъпи - 1000+лв. Тогава се роди чистене и разните опити за диагностика и съживяване.
Важно е да отбележим, че за различните двигатели, точността на дебитомера е различно важна.
Тук обаче (еа288), са доста евтини на фона на всичко друго и на щетите, които причинява. А ролята му е важна и прецизна. Всъщност смесите са много прецизно дозирани и всяко отклонение води до натрупване на други проблеми.
Когато казах, че дебитомер не може да се провери, не е съвсем така. Може, ако някак можеш да сложиш още един и да сравняваш стойности. С формула не става, защото при различни режими може да даде различни проценти на грешка.
Когато въздуха е 30 градуса и жичката се охлажда за n време, се изчислява една маса. Но при 3 градуса и по-бързо охлаждане, намаляване на времето и повишаване на възможната грешка, може отклонението да бъде в пъти по-голямо (или малко). А времето намалява и с налягането...
Към това прибавяме и реалната възможност температурния сензор да лъже. Тогава и масата на въздуха ще се промени.
Така се получава, че в един диапазон може да ти мери относително точно, но в друг да греши значимо. Затова едни обороти и една среда не са меродавна диагностика, според мен.
В тази формула се залага на константа засмукан от турбото въздух. Ама имаш толкова много фактори, които влияят, че няма да разбереш нищо, освен ако сензора не дава абсурдни стойности. А ние говорим за процентни изменения. Иначе щяха да залагат един алгоритъм и нямаше да има MAF изобщо.
Самия факт, че нямаш фактор поток от low pressure егр-а е достаръчен да се съмнявам в този метод.
Според теб, различното количество изгорели газове с по-висока температура, които се пускат преди турбото, не променят ли засмуканата маса въздух? Не съм сигурен, но предполагам, че оказват сериозно въздействие.
И за финал. Както споделих, при мен зажелязах скокове и падове на температурата в порядък около 10 градуса. Такива с новия не зажелязвам. Не смея да твърдя, че това е точен диагноститичен извод и не искам да подведа някой, но сигурно влияе в някаква степен на измерването (както обясних по-горе).
Е аз реших да се застраховам. Всеки има глава на раменете си и може да прецени сам за себе си.
Да се върнем на темата, за която нямам нищо против да се разнищи и да науча нещо ново! Стига да има логика, а не само нещо писано в нета.
Този вид дебитомери, с нажежаема жичка са от доста време. Имаше години и модели коли, за които бяха доста скъпи - 1000+лв. Тогава се роди чистене и разните опити за диагностика и съживяване.
Важно е да отбележим, че за различните двигатели, точността на дебитомера е различно важна.
Тук обаче (еа288), са доста евтини на фона на всичко друго и на щетите, които причинява. А ролята му е важна и прецизна. Всъщност смесите са много прецизно дозирани и всяко отклонение води до натрупване на други проблеми.
Когато казах, че дебитомер не може да се провери, не е съвсем така. Може, ако някак можеш да сложиш още един и да сравняваш стойности. С формула не става, защото при различни режими може да даде различни проценти на грешка.
Когато въздуха е 30 градуса и жичката се охлажда за n време, се изчислява една маса. Но при 3 градуса и по-бързо охлаждане, намаляване на времето и повишаване на възможната грешка, може отклонението да бъде в пъти по-голямо (или малко). А времето намалява и с налягането...
Към това прибавяме и реалната възможност температурния сензор да лъже. Тогава и масата на въздуха ще се промени.
Така се получава, че в един диапазон може да ти мери относително точно, но в друг да греши значимо. Затова едни обороти и една среда не са меродавна диагностика, според мен.
В тази формула се залага на константа засмукан от турбото въздух. Ама имаш толкова много фактори, които влияят, че няма да разбереш нищо, освен ако сензора не дава абсурдни стойности. А ние говорим за процентни изменения. Иначе щяха да залагат един алгоритъм и нямаше да има MAF изобщо.
Самия факт, че нямаш фактор поток от low pressure егр-а е достаръчен да се съмнявам в този метод.
Според теб, различното количество изгорели газове с по-висока температура, които се пускат преди турбото, не променят ли засмуканата маса въздух? Не съм сигурен, но предполагам, че оказват сериозно въздействие.
И за финал. Както споделих, при мен зажелязах скокове и падове на температурата в порядък около 10 градуса. Такива с новия не зажелязвам. Не смея да твърдя, че това е точен диагноститичен извод и не искам да подведа някой, но сигурно влияе в някаква степен на измерването (както обясних по-горе).
Е аз реших да се застраховам. Всеки има глава на раменете си и може да прецени сам за себе си.
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Не знам, колега. При мен по формулата ми излизат нещата. Пробвах 5 други дебитомера от автоморги, от същия ДВГ - същите стойности. Може този твой двигател да е някаква извънземна технология. Но, до колкото съм запознат, всичко се изчислява по формули, няма как иначе да ти сложат дебитомера и да ти кажат от завода - "еми, виж са, те са горе-долу тия стойности, зависи от слънцестоенето, позицията на Земята спрямо луната и енергията от стратосферата умножена по фактор 10"....
Говоря от опит, не си лаладжийствам. Пак казвам 5 дебитомера + моят = 6 с еднакви стойности, по формула.
Говоря от опит, не си лаладжийствам. Пак казвам 5 дебитомера + моят = 6 с еднакви стойности, по формула.
- Vantage
- Мнения: 194
- Регистриран на: Съб 25 дек 2010 13:40
- Автомобил: Seat Tarraco
- Двигател: TDI 4drive
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
group, да разбирам, че си доволен от Revo-то и има усезаема разлика...един вид добре вложени грубо 1 К ?
Със същия двигател съм и просто ми е интересно.
Със същия двигател съм и просто ми е интересно.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Да!
С рево можеш да си максимално спокоен за колата и да получиш усезаема разлика във представянето и.
Аз самия бях скептичен към Рево.
С рево можеш да си максимално спокоен за колата и да получиш усезаема разлика във представянето и.
Аз самия бях скептичен към Рево.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
И пак - луд умора нЕма! (Не мога вече да си представя месец, в който да не я вкарам в дброс поне за 2 дни )
Нов - малко употребяван дпф (от запалена кола на 48к км и промиван 4 дни ), почистване на турбо, на high pressure EGR, смяна на гуми, поредна смяна на антифриз (5000км), смяна на масло (5000км), всички филтри (под 10000км)...
Горе долу това е
Смея да твърдя, че колага вече върви както аз искам, както би трябвало, ако бях я взел от магазина
Вече бъдещето на тази кола се ограничава в две възможности:
1. Вечно моя
2. Рязко и ненадейно да я сменя за нова Тесла И без това чакаме първата електричка в семейството, но от най-мразената марка в този форум (все пак е за жената)
-------
-------
Дунев измамници, декадърници и отрепки!
Нов - малко употребяван дпф (от запалена кола на 48к км и промиван 4 дни ), почистване на турбо, на high pressure EGR, смяна на гуми, поредна смяна на антифриз (5000км), смяна на масло (5000км), всички филтри (под 10000км)...
Горе долу това е
Смея да твърдя, че колага вече върви както аз искам, както би трябвало, ако бях я взел от магазина
Вече бъдещето на тази кола се ограничава в две възможности:
1. Вечно моя
2. Рязко и ненадейно да я сменя за нова Тесла И без това чакаме първата електричка в семейството, но от най-мразената марка в този форум (все пак е за жената)
-------
-------
Дунев измамници, декадърници и отрепки!
Последна промяна от group® на Нед 11 апр 2021 0:50, променено общо 4 пъти.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
DoH_KuXoT написа:Dacia?
Нали казах в онази тема, че ще я поръчам.
Още на другия ден бях там.
Има някакви проценти да не я взема все пак, макар да съм я капарирал. Зависи от субсидиите, ама това си е друга тема...
-------
-------
Дунев измамници, декадърници и отрепки!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Галине, да беше поръчал един нов дпф да му се не види
- Vantage
- Мнения: 194
- Регистриран на: Съб 25 дек 2010 13:40
- Автомобил: Seat Tarraco
- Двигател: TDI 4drive
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
На какви км е горе-долу колата, за да се налага(дори и понякога превантивно) смяна на някои компоненти по нея ?
Ако не е тайна, разбира се
Ако не е тайна, разбира се
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Vantage написа:....за да се налага...
Не мога да ти отговоря. Моята е на 210к км в момента, а я взех на 180 и нещо.
Но никога нищо не се е налагало. Просто аз исках показатели на фабрично нова кола - дюзи, турбо, дпф, егр-и, etc.
Никога не е светвала лампа и не е била в авариен режим.
Та сигурно е можела още доста да изкара преди нещо да се наложи.
Самият факт, че масло се сменя на 5-7к км е показателен, че всичко опира до психопатията на собственика
Ода, към днешна дата и аз така мисля
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Има една приказка " Едно лйно колкото повече го ровиш, повече мирише "
В смисъл не че колата е лайно, но по друг начин казано ... кагато нещо си работи ... не го пипаш.
Иначе уж да си пооправиш или профилактираш нещо ... като попаднеш на " майстори " като в случая Дунев, и нещата стават сложни и скъпи.
Всяка една крайност в повече граничи с психопатия. Колкото повече "мижунясвам" ... в повечето случай си навличам проблеми които може би иначе нямаше да имам. И аз не малко пъти съм се убеждавал че тези коли искат просто каране и основното им обслужване. Нали, не говорим за ситуация в която колата ще се разпадне а ти продължаваш да си я караш.
Този път съм си обещал че ще пипам само когато нещо се обади ... иначе не.
В смисъл не че колата е лайно, но по друг начин казано ... кагато нещо си работи ... не го пипаш.
Иначе уж да си пооправиш или профилактираш нещо ... като попаднеш на " майстори " като в случая Дунев, и нещата стават сложни и скъпи.
Всяка една крайност в повече граничи с психопатия. Колкото повече "мижунясвам" ... в повечето случай си навличам проблеми които може би иначе нямаше да имам. И аз не малко пъти съм се убеждавал че тези коли искат просто каране и основното им обслужване. Нали, не говорим за ситуация в която колата ще се разпадне а ти продължаваш да си я караш.
Този път съм си обещал че ще пипам само когато нещо се обади ... иначе не.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Хубаво е човек да знае, че не е сам луд на тоя свят
(Размерът е 215/70 16, което е с 3мм повече от моя зимен комплект)
(Размерът е 215/70 16, което е с 3мм повече от моя зимен комплект)
- Прикачени файлове
-
- FB_IMG_1619707579122.jpg (79.23 KиБ) Видяна 2473 пъти
-
- FB_IMG_1619707509719.jpg (81.93 KиБ) Видяна 2473 пъти
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта