VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19688
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот Vlad777 » Сря 10 авг 2022 13:41


Ейй, като почнете с тия разходи и меренето - нали знаете, че винаги аз го вадя най-голем... :mhihi
2347 литра за последните 25244 км = 9,30 литра средно на 100. Това по резервоар.

Само ще добавя, че същата кола дойде при мен с показание по борд Long Term 5.9 л/100 за последните 6049 км. Та може спокойно да се каже, че колата харчи между 6 и 10 - единствено зависи как я караш.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 10 авг 2022 13:47


именно де зависи как се кара, затова кажи ти как я караш, защото автобокса 630л при мен вдига преко сили 0.8-1 литър и то при по-високите скорости 140-150 , до 120 км/ч почти не улавям разлика или е пренебрежимо малка, за да се каже, че е категорично от автобокса.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Сря 10 авг 2022 15:02


Vlad777 написа: Та може спокойно да се каже, че колата харчи между 6 и 10 - единствено зависи как я караш.


:th_up

Изобщо не виня бокса. Всичко в комплект.
А и да не забравяме, че съм с малко по-големи гуми, което прави 100те километра да са истински 100км :icon_lol


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19688
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот Vlad777 » Чет 11 авг 2022 7:26


group® написа:че съм с малко по-големи гуми, което прави 100те километра да са истински 100км :icon_lol

След доста наблюдения установих, че километражът работи точно. Скоростомерът лъже. Сега с по-големите гуми имаш верен скоростомер и неверен километраж. Т.е. реално изминаваш над 100 км.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 923
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил:
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот ssssl » Чет 11 авг 2022 23:02


И аз имам същите наблюдения.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Съб 27 авг 2022 11:12


DoH_KuXoT написа:...защото автобокса 630л при мен вдига преко сили 0.8-1 литър и то при по-високите скорости 140-150 , до 120 км/ч почти не улавям разлика или е пренебрежимо малка, за да се каже, че е категорично от автобокса.


Не съм много по меренията, но вчера имах шанса да пътувам морето - София - морето, в един ден. Към Сф с бокса и към морето без бокса.
На относително равно със заковани 120км/ч (по GPS), с бокса, 3 деца, сравнително малко багаж - не можеше да падне под 7.7л.
Пак на относително равно, пак заковани 120км/ч, без бокса и гредите, сам, без багаж - 5.9-6.1л
Колата се усеща значително по-лека и пъргава.

При по-висока скорост разликата ще е още по-значима, според мен.
Може и моя бокс нещо да е крив :smile Може да не съм го сложил по оптимален начин. Не знам. Споделям впечатления.
Общо разхода София -морето (същия маршрут, както предишния път) - 6.7л. Празна кола и сходен стил на каране. Може би една идея по-бавно съм карал сега.
Това са 3л. разлика.


Vlad777 написа: Сега с по-големите гуми имаш верен скоростомер и неверен километраж. Т.е. реално изминаваш над 100 км.

Така е.
От скука мерих дистанцията по табелките на магистралата и километража. За 200км даде разлика от 7км.
Тоест 3.5% някъде се разминава и разхода ми по бордови. :smile
Отделно и по-голямото тегло на гумите оказва някакво значение в грамове.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Сря 12 окт 2022 9:27


Слагам видео тук за смяна батерия на дистанционно за печка на Passat B8.
(Евентуално да спестя търсенето на някой колега)



Печка, нагревател, батерия, дистанционно


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Пон 19 дек 2022 23:12


Понеже тази тема си стана своеобразен наръчник за проблеми, ще споделя тук информация от друга кола за проблем с адблу системата (adblue, SCR) при passat B8 (EA288).
Колегата, ако реши, ще сподели в съответна тема повече инфо.

Свързана грешка P204F00
Изписва на таблото, че остават 1000км до невъзможност за запалване. А в резервоара има адблу.

Има някакъв бюлетин в сервизите на VW и стъпките са: актуализиране на софтуер, проверка на дюза, подмяна на NOx сензор, подмяна на резервоар на адблу (в него са акустичния датчик и помпата, но не могат да се сменят отделно).
По информация от нета, в някои случаи актуализацията на софта върши работа.
Дюзата се тества физически, почиствала се нещо.
И дотук с лесните решения.
Следва нокса, който както знаем е към над 1000лв.
Резервоара - към 3000лв (вече не поня даже точно, защото леко ме фрапира тази проба-грешка от сервизите на VW :icon_lol ).
Та лесно отиваш над 5к+ лева.

Лично за мен е очевиден избора, че ако се стигне дотам и ъпдейт не помогне, тази система заминава в кофата. Adblue delete.

Май това е, което се знае за момента. :beer


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 20 дек 2022 7:46


Сензорите за нокс мисля че са еднакви, поне на едно бмв гледахме и бяха еднакви, та може да им се разменят местата и да се види дали грешката ще се премести, ако се премести е ясно че сензорът е заминал, ако остане на същото място, проблемът е другаде и грешката за сензор е записана или заради друг повреден компонент или щото със софтуера така са решили.
Иначе това е хубава система, обаче явно в началните си години са слаби компонентите и са много скъпи, но когато работи пък не се усеща дизела че работи, няма никаква миризма


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Вто 20 дек 2022 9:56


Ода, на В8 е един NOx.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1527
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот Кайзен » Вто 20 дек 2022 18:29


group® написа:Понеже тази тема си стана своеобразен наръчник за проблеми, ще споделя тук информация от друга кола за проблем с адблу системата (adblue, SCR) при passat B8 (EA288).
Колегата, ако реши, ще сподели в съответна тема повече инфо.

Свързана грешка P204F00
Изписва на таблото, че остават 1000км до невъзможност за запалване. А в резервоара има адблу.

Има някакъв бюлетин в сервизите на VW и стъпките са: актуализиране на софтуер, проверка на дюза, подмяна на NOx сензор, подмяна на резервоар на адблу (в него са акустичния датчик и помпата, но не могат да се сменят отделно).
По информация от нета, в някои случаи актуализацията на софта върши работа.
Дюзата се тества физически, почиствала се нещо.
И дотук с лесните решения.
Следва нокса, който както знаем е към над 1000лв.
Резервоара - към 3000лв (вече не поня даже точно, защото леко ме фрапира тази проба-грешка от сервизите на VW :icon_lol ).
Та лесно отиваш над 5к+ лева.

Лично за мен е очевиден избора, че ако се стигне дотам и ъпдейт не помогне, тази система заминава в кофата. Adblue delete.

Май това е, което се знае за момента. :beer
Един метод използван от стотици немци.
Условия за провеждане на процедурата:
- напълно загрял автомобил (> 60°C)
- температура на околната среда >-7°C
- DPF НЕ трябва да е в процес на регенерация

Стъпки:
Автомобила трябва да се шофира по извънградски път с обороти на двигателя между 1400 и 2100 об/мин. На най-висока предавка (за автоматиците в ръчен режим) се задържат константни обороти за 5сек (без никакво изменение). В последствие педала на газта се отпуска мигновено и колата преминава в ППХ за мин. 5сек.

Ако процедурата е изпълнена коректно, то грешката изчезва. Ако процедурата не е успешна, то тя трябва да се повтори.

Процедурата функционира единствено и само при напълно изправна адблу система. Ако е наличен поне един дефект (нефункциониращ NoX-сензор, дефектна впръскваща дюза и т.н.) грешката ще си остане. По описания метод се изтрива грешка P204F 00 [101] - Malfunction (Reductant System Performance Bank 1) или подобен текст свързан с Bank 1. Затова преди да се предприеме тестовото шофиране е добре грешката/грешките да бъдат прочетени с VCDS.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Вто 20 дек 2022 19:30


Кайзен написа:...

Благодаря, че я описа тази процедура.
Аз не я знаех, но колегата я е пробвал. Вероятно в Порше също.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 21 дек 2022 6:29


group® написа:Ода, на В8 е един NOx.

Интересно, не знаех, мислех, че между двата сензора изчислява единиците събрани азотни окиси в катализатора, явно при пасат е различен метода за изчисление


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 735
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот astragt » Чет 22 дек 2022 0:46


Здравейте, ще ползвам темата на group® за да дам повече инфо по проблема с adblue/SCR системaта. Когато ми остане повече време ще направя една тема, в която да споделя 4 годишния ми опит с тази кола, както и директно сравнение с B7, който имах преди, а и известно време карах паралелно с Alltrack-a.

Първо искам да изразя огромни благодарности към group® !!! Галине, страхотен си !!!

По темата започвам с това, че винаги съм доливал адблу закупено само от Порше София Изток/Юг и количество според показанията на компютъра. Обикновено по 10 литра.
Преди около 10-15 000 км. при движение по магистралта светна Error: Adblue (Def) No engine start in 1000km. Четох я с VCDS и Car Scanner и нямаше записани грешки.
В сервиз на мой приятел пуснкахме пълни тестове на системата и всичко минаваше ок, без да даде грешка, сваляхме дюзата за тест на налягане и количество. Има тест, който се пуска на свалена дюза и се мери количесто адблу, което разпръсква за 3 минути в подходящ съд. Трябва да е около 180мл. ( някъде четох от 150 до 180мл.). При мен беше 175-180мл. След като колата успешо си направи и дългия тест на адблу системата ресетнахме тези три неща в Engine control модула (Basic Settings):
1. Reseting teach-in values of reduction agent
2. Reseting reduction agent fill level detecting sensor
3. Reset SCR lock
След, което трябва да се покара известно време и да се изпълнят условията, които Кайзен е посочил. Аз тогава не знаех точната процедура, а само, че се прави пробно шофиране около 30км. за да се адаптира системта. И след около 28-9км. разходки по околовръстното съобщението за грешка изчезна. Известно време след това всичко беше наред (мисля имах и едно наливане от 10литра адблу).
Няколко месеца по-късно, обаче, отново се случи при движение на ниски обороти и кротко каране да изкочи същото съобщение Error: Adblue (DEF) No engine start in 1000km. Като един истиснки VAG фен си ходя с диагностиката на море, та я прочетох с VCDS и Car Scanner и пак нямаше записани грешки. Направих ресетите в 3те точки по-горе и тръгнах от Каваци към София този път след може би над 200км. системата се ресетна (все още не знаех за условията, които трябва да се изпълнят при пробното каране).
Закарах я в Порше за да обслужа DSG-то и да ги питам дали няма да измислят нов софтуер за тази боза. Имаше някаква акция за софтуер на Engine control modul-а, но казаха, че не бил свързан с адблуто а само нещо с комуниакцията по CAN при диагностика (или нещо подобно, не разбрах много и им казах да не го слагат). Акцията е 23DH, която в последствие се оказа, че все пак е свързана точно с SCR системата, но уж нямала отношение към конретния проблем.
Колата изкара още няколко хиляди и пак се осветка.
Този път в сервиза свалиха всички кори под колата за оглед на тръбопроводите, резервоара за адблу, отоплението му, дюзата отново тестваха и пак си изпръска 175-180мл. за 3 минути. Грешки нямаше. Adblue имаше. Процента на урея беше по спецификация. Пуснаха пълна сервизна програма за тестване на всички видове сензори, смеси, дюзи, температурни кръгове, дпф- и всички модули по колата - продължава поне 20ина минути, колата работи и сама се форсира, дефорсира, сменя обороти, пуска перки, гаси перки, води някакъв собствен живот, а накрая каза, че всичко е ок и е щастлива със себе си (вероятно и с мен), само дето лампата не угасна. Правих няколко пробни шофирания, вече бях прочел и за изискванията, за които Кайзен написа, но проблемът си остана. Казаха ми, че не остава друго освен да я изключат софтуерно таз уж неработеща система.
Всъщност тя си работеше прекрасно, адблуто си намаляваше, пробно доливах 2 пъти, отчиташе си долятото количество, регенреациите са си както обичайно. От никъде никакво жокерче не изкочи. Накрая от проби ми останаха 30 км. до No engine start-a.
Записах час в Порше Изток (чаках около 20-25 дни, нещо натоварването им е страшно напоследък). Колата седя при тях 3 дни: Грешки нямаше, качиха последната ревизия на софтуера (ecu soft version: 2013), проверяваха дюза, подгреви, количество на пръскане, налягане, качество и концентрация на уреята, бяха слагали пробно нови датчици за диференциално налягане (имали случай от тях да прави мизерии), тестове и живи данни над 180км. са правили - казват всичко по колата е 6+, системата си работи, но нямат представа защо не се ресетва. Тук ми споделиха, че имало 3 различни начина за ресет (заедно с този с пробното шофиране), но с никой не ставало. Съмняваха се в NOx сензора (при тези мотори е един), но нямаха наличен за проба и трябваше да ми поръчат от Германия. Питах ги дали дава някакви индикации,че може да е от него, но ми казаха, че си показва перфектни стойности и всичко изглежда ок, но няма какво друго да се предприеме освен - първа проба нов NOx, втора проба нов резервоар с цялта му карантия. Прибрах си я от Порше, защото много се съмнявах, че NOx-ът ще е причината без да дава грешка и някак не се мотивирах да правя толкова скъпи опити по система проба/грешка. По чужди форуми изчетох много чести проблеми с NOx, но винаги е излизал от стойности и забива грешка за NOx сензор (не помня номерата). В Порше бяха успяли да ресетнат оставащите 20-30км. и си я взех с оставащи около 800, та имах време за още малко тестове. Споделих с group® за проблема и той веднага ми предложи да свалим неговия NOx за проба. Аз първо отказах, защото се притеснявах да не направим два проблема от един и да осветкаме и неговата кола, но той беше настоятелен :) :) :) , аз пък любопитен каво ще стане, та в крайна сметка сложихме неговия сензор на моята кола. Отново всички тестове и ресети пуснах през VCDS и вече знаейки за условията за пробно шофиране се опитах многократно да ги спазя (2 пробни шофирания по 50ина км.) с надежда, че ще се ресетне, но уви нямаше резултат. Благодарение на group® спестих 4 цифрена сума за проба/грешка с нов NOx. Той донесе и OBD11 и я четохме преди да сменим NOx, тогава беше дала грешка P204F00 около 14км. преди да я прочетем. Преди това и след това при всички опити и тестове грешки нямаше. Единствено, винаги при Reseting teach-in values of reduction agent и Reseting reduction agent fill level detecting sensor, след това дава грешка, че не си познава нивото на запълване с адблу. Но това се оправя с пробното шофиране.
Доста време вложих, защото имах голямо желание да я преборя, ама пуста SCR система ми взе тока и май ще трябва да се разделяме с нея. Тук идва и чуденката къде и кой да свърши тази работа. За сега имам препоръки за Pepino raicing team. Като цяло казват, че нямало икаква драма да се изключи и то само софтуерно, като това по никакъв начин не оказва влияние на работата на DPF.
Общо взето с всичките проби, тестове и мнооого четене по чужди форуми може да се заключат няколко проблема при SCR:
1. Много често срещан проблем теч на Урея от тръбичката към дюзата. Или по-рядко тръбите под колата (вървят в канал на шасито и са малко тегави за физическа проверка.
2. Запушване на дюзата. Тя разпръсква с две струи и лесно се проверява.
3. Явно е и чест проблемът с NOx сензор - там обикновено дава 2 грешки - едната е свързана с качестото на обработените газове, другата е нещо за NOx-a под лимит.
4. Подгрев - не съм засичал много теми - твърди се че си дава грешка веднага
5. Сензорите за ниво - обикновено се ошашкват от прекалено голямо количесто на долят агент.
6. Помпа - не си прави нужното налягане - това може да се види и на живи данни и би трябвало да даде и грешка.
7. Не на последно място доста чести са софтуерните проблеми, които с ревизия на софта се оправят. Бях сигурен, че и при мен е това, но......
Няколко са свързаните грешки, които обикновено излзиат и може да са валидни по няколко от горните точки, та е малко занимавка диагностицирането, но поне като има грешка си е някаква насока.

group® съжалявам, че пиша в твоята тема, но общо взето тя е една от най-пълните за сега с информация около проблемите по тези коли и е ок може би и това да го има... :)

Поздрави!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 22 дек 2022 7:27


Аз съм потресен, толкова сложна се оказва тая система, че в официалните сервизи не могат да я оправят. Тук се оказва, че в порше искат проба - грешка да правят за сметка на потребителя, във форума за други марки автомобили, от опел не можеха да решат на колега със Зафира проблемите със системата и се стига до софтуерно премахване. Ние се борихме с адблу на бмв Ф10, там сменяваше грешките за нокс сензори, за подгрев на тръбата, за дюза, за резервоар и за какво ли още не. На едно ситроен берлинго записваше грешка за резервоара, смениха му го и се оправи, а на бмв-то премахнаха софтуерно, че явно нямаше оправия.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 185 госта