Аз с удоволствие бих си сложил едно Revo, но както казах, искам си гаранцията, все пак съм си я платил в цената на колата. И то тук проблемът не е точно с ремап-а, който винаги има някакъв шанс да направи нещо, а по-скоро вероятноста нещо да се развали, което е щяло да се развали независимо дали колата е с ремап или не. Като цяло планирах колата да я продавам по някое време, но май ми се промениха плановете и ще си я оставя като втора, защото е супер готина и даже не знам дали за тези пари вече може да се купи нещо подобно. Та като ми изтече гаранцията, тогава ще си сложа ремапче. Предполагам колата тогава ще е на 5 години и около 80к километра, с масло сменяно на всеки 12.
Относно джантите, чувал съм някакви хамалски сметки, че unsprung mass влияе все едно нормална маса х10. По тази логика, която не знам дали изобщо е вярна, по-леки джанти (ultraleggera) + по-леки гуми ще ми спестят 15.4 кг общо, което би трябвало да отговаря на 154 кг.
Също така има значение къде се намаля масата. Примерно в центъра на гумата (дискове, апарати и тн) ефектът е по-малко изразен от колкото в краищата (джанта + гума).
В ютуб не намерих някакво по-"научно" излседване. Из форумите хората се кълнат в това, че редуцирането на тази маса преобразява една кола.
Golf 7.5 GTI PP
Re: Golf 7.5 GTI PP
Всъщност намерих още по-леки рогинални 18ки - https://www.original-felgen.com/5g0601025cffzz.html
Но струват х2 на OZ ultraleggera.. За 1 кило разлика.
Но струват х2 на OZ ultraleggera.. За 1 кило разлика.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf 7.5 GTI PP
В общи линии, под ресорната маса, особено в гуми джанти, става фактор с нарастване на скоростта. Между 0 и 150, надали ще усетиш разлика. За засилване в гаранция, Race Chip Germany правят piggyback емулатори, които се инсталират външно, свалят се за 5мин и не оставят следи. Фирмата е световноизвестна, с добра репутация. Не отстъпват на Revo примерно.
- ssssl
- Мнения: 924
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 7.5 GTI PP
Според законите на физиката си се усеща. Маховик.hooligan_sk написа:. Между 0 и 150, надали ще усетиш разлика.
Освен по-лесното развъртане, колата и ще спира по-лесно.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf 7.5 GTI PP
Не и субективно, поне в моят случай. Butt dyno-то щом не го хваща, не е нещо особено.
- mukot
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Golf 7.5 GTI PP
Аз точно субективно усещам голяма разлика. Не съм правил мерене на диностенд.
Re: Golf 7.5 GTI PP
Интересно дали dyno може да я хване тази разлика. По-скоро трябва да засече времето, за което се стига до максимална мощност, или нещо такова. Най-лесно с един 1/4 mile да се измери време, само не съм сигурен къде безопасно могат да се правят такива тестове около София.
А и си мисля, че най-голяма разлика би трябвало да се усети на обиколки на писта.
А и си мисля, че най-голяма разлика би трябвало да се усети на обиколки на писта.
- Petrolhead
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 7.5 GTI PP
писал съм и преди, не би трябвало да имаш проблем със заводската гаранция ако сложиш реномиран чип.
лично при мен са ми сменяли нафтова помпа по гаранция, като изрично им казах, че съм с рево.
ако не ти се взриви мотора в следствие на чипа, не би трябвало да имаш проблем с гаранцията. малко сива зона е и в край на краищата сервизът решава
лично при мен са ми сменяли нафтова помпа по гаранция, като изрично им казах, че съм с рево.
ако не ти се взриви мотора в следствие на чипа, не би трябвало да имаш проблем с гаранцията. малко сива зона е и в край на краищата сервизът решава
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf 7.5 GTI PP
mukot написа:Аз точно субективно усещам голяма разлика. Не съм правил мерене на диностенд.
При по-маломощните мотори със сигурност ще може да се усети. GTI-a върви много, съвсем друга история е там.
- mukot
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Golf 7.5 GTI PP
hooligan_sk написа:
При по-маломощните мотори със сигурност ще може да се усети. GTI-a върви много, съвсем друга история е там.
Точно така е. Моят опит е с Г7 1,4 125 к.с. на който смених джантите, без да сменям гумите и двата комплекта джанти са с еднакъв размер и сертифицирани от KBA за модела. Просто усетих осезаема разлика в пъргавина при ускорение, спиране и общо чувство за лекота на поведението и управлението. При излишък на мощност и въртящ момент естествено основната борба е търсенето на грип.
Re: Golf 7.5 GTI PP
Аз повече бензинови коли не искам да видя. Никога няма да мина на бензин, каквато и ще да е поддръжката на дизела. Това е лично мое мнение. Друго си повечето Нютони на ниски обороти. И не защото дизела е икономичен, ами просто ми е по приятно да карам дизел.
Последна промяна от nikson85 на Пон 18 окт 2021 23:00, променено общо 1 път.
Re: Golf 7.5 GTI PP
Почти съм сигурен, че на пролет ще сменя джанти и гуми, а преди и след това ще се опитам да замеря както на dyno, така и на някоя безлюдна отсечка. От сега започвам да спестявам от банички, че тея джанти хич не ги дават евтино.
Относно ремап, просто не ми се рискува, там изцяло зависиш от добронамереноста на VW/Порше, щото след втората година гаранцията е от дилъра. Дори RaceChip се хваща, защото променя настройките и това остава в паметта.
Относно ремап, просто не ми се рискува, там изцяло зависиш от добронамереноста на VW/Порше, щото след втората година гаранцията е от дилъра. Дори RaceChip се хваща, защото променя настройките и това остава в паметта.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Golf 7.5 GTI PP
RaceChip променя входящите сигнали към ECU-то и кара стоковите карти за гориво и въздух да работят в различен порядък. Не променя настройки, а параметрите им - в реално време. Махаш го и всичко си е стоково. Иначе по мое лично мнение, няма смисъл да се засилва. Вместо до 100, ще въртиш гуми гуми до 120, много важно.
Re: Golf 7.5 GTI PP
Време да дам малко ъпдейт. Колата вече е на 2 години и 30 000 км. Преди месец си направих първата по-дълга разхода из Европа, сумарно около 4600 км. Среден разход 6.8 с каране по ограниченията на магистралите и малко по-бързо на междуградски пътища. Приятно съм изненадан от разхода, очаквах повече, така че в този аспект е супер. Смених за 2ри път масло и филтри, както си направих подхранване на керамичното покритие - боята е супер и е доста издражлива (повечето немски коли са така). До момента съм нямал никакви проблеми с колата, нищо не се е разваляло и не ми се е налагало да правя гаранционни ремонти.
Както бях писал по-горе, взех й нови джанти OZ, които са с около 4 килограма на джанта по-леки от заводските Sevila, с които бях купил колата. Сложих и нови Michelin Pilot Sport 5. Без да съм запален пилот, усеща се доста разликата в динамиката. Доста по-пъргава стана колата, повече те "залепя" за седалката при ускорение от 40-50 до 100. Но въпреки това, не мисля, че си струва сравнително високата цена това "удоволствие". Със стандартните джанти пак си е бърза :)
П.П. Предвиждам скоро (1-2 месеца) да я пусна за продан :)
Както бях писал по-горе, взех й нови джанти OZ, които са с около 4 килограма на джанта по-леки от заводските Sevila, с които бях купил колата. Сложих и нови Michelin Pilot Sport 5. Без да съм запален пилот, усеща се доста разликата в динамиката. Доста по-пъргава стана колата, повече те "залепя" за седалката при ускорение от 40-50 до 100. Но въпреки това, не мисля, че си струва сравнително високата цена това "удоволствие". Със стандартните джанти пак си е бърза :)
П.П. Предвиждам скоро (1-2 месеца) да я пусна за продан :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 109 госта