Здравейте колеги,
Дойде и моето време да споделя за новта ми придобивка.
Първо много кратка предистория:
Зимата на 2018 реших да сменя дизеловия седан (Хонда Акорд 8ма генерация, 2009 година) с нещо ново, от магазина. Причини доста, но общо взето исках да се "махна" от дизела и да пробвам с чисто нова кола да видя какъв ще е experience-a. Та Януари 2019 се сдобих с Golf 7.5 TSI 150hp DSG Comfortline + няколко допълнителни екстри. В сравнение с Акорда, по мое усещание, Голфа го превяъзхождаше по всеки един критерии - динамика, комфорт, шумоизолация. Само багажникът му е по-малък, но това никога не ми е било проблем, поне за момента. Та след като бях толкова очарован от колата, реших, че искам същата, но по-мощна. Така дойде зимата на 2020 и Февруари месец си поръчах Golf 7.5 GTI Performance Pack с есктрите, които искам. Колата трябваше да пристигне началото на Април, но поради Корона ситуацията, я получих началото на този месец (Юли).
Колата:
Снимки на интериора, както и нощни снимки, ще кача по-късно
Екстри, които няма:
Колата е с почти всички екстри, за това ще напиша какво няма и защо:
Панормен покрив - Имах го на Хондата. Никога не съм го използвал, така и не намерих метеорологични условия, в които да има смисъл от него. Осен това четох, че може да трака и създава проблеми в бъдеще.
Кожен салон - Не съм фен на кожата, освен това ми харесва стандартния салон с "карето"
"Голямата" навигация - Ползвам Android Auto, нямам нужда от вградена навигация. Разликата в големината на екрана и резолюцията е твърде малка, за да си заслужава 4000 лева.
Ел. Седалки - Бяха задължително с кожен салон
Теглич
Безжично зарядно за телефон - Не знаех, че ми трябва тази екстра, за да получа втори USB вход в колата. Защо това е важно, ще напиша по-долу. Но тъй като намерението ми беше да ипозлвам Android Auto, което става с кабел, който така или иначе зарежда телефона, не сложих тази екстра
Екстри, от които съм много доволен (някои от тях си идват стандартно):
DCC - Адаптивното окачване. Усеща се разлика между Комфорт и Спорт, оосбено по нашите пътища. По павета ми се струва много комфортна.
Dynamic Light Assist - Дългите нощно време си затъмняват част от лъча да не заслепяват другите автомобили. На живо изглежда много яко, чувствам се като светлинен Моисей :)
Джантите - Казват се Sevilla, и с този цват на купето (Indium Gray) според мен си пасват много добре. Не предполагах, че някога ще дам пари за джанти като екстра, но ето, че се случи...
Active Info Display - Виртуалният кокпит. Придава много модерен облик на колата. По принцип не исках такова нещо, но то идва стандартно, и след като го ползвах, вече са ми скучни аналоговите уреди :)
Dynaudio - Не съм audiophile, но за мен системата звучи супер добре. Много съм доволен, че я добавих.
Екстри, които не покриха очакванията ми:
Lane Assist - Екстрата е супер, държи те в средата на лентата, ама маркировката по пътищата ни не е по стандартите на VW, явно... Та тук проблемът ми е по-скоро с маркировката. Не винаги е активна функцията
Traffic Jam Assist- Това все още не съм намерил начин да го подкарам. Lane Assist-a ми спира под 50 км/ч, а той трябва да е активен да работи тази екстра. Тук още не съм разбрал дали е в мен проблема, или нещо в колата, или маркировки някакви...
Traffic Sign Recognition - Не винаги засича знаците
Навигация - Взех колата със стандартната навигация, защото беше 1000 лева и беше нужна за Traffic Sign Recognition-a. Не е изобщо точна, липсват не толкова скоро направени пътни участъци. Waze/Google Maps е пъти по-добре.
Един USB вход - Това ми е оплакване за колата, че има един вход, в който стои "бисквитката", която дава Интернет на колата за да се използват ОнЛайн функциите й. Следователно ако искам да използвам Android Auto трябва да я изкарам от този вход и да си вкарам телефона, следователно онлайн функциите на колата спират, защото вече няма интернет, освен ако не направя Hot Spot от телефона и не вържа колата към него, но пък така не си използвам 10ГБ трафика, който получавам с колата (те са от бисквитката). Общо взето голяма хамалогия, малко ми е абсурдно кола от 2020 да има ЕДИН USB вход. Хондата ми 2009-та имаше два...
Динамика:
Голфът е с Performance Pack, 245 коня. Performance Pack включва по-големи дискове отпред и специален диференциал на предния мост, който може да прави някакви шашми. Този диференциал в завои се усеща като странично бутане, което вкарва колата в завоя, не знам как да го обясня по друг начин. Общо взето позволява вземането на завои с по-голяма скорост. Не съм я карал на писта, за момента и не планирам.
Дори и в спортен режим, колата не може да се "мери" с това да се кара в "ръчен" и да се сменят предавките от волана. 3-та и 4-та скорост са много дълги, и при тях ускорението се усеша най-много. При автоматичен спортен режим, освен ако не си натиснал педала до долу, колата не държи високи обороти => не можеш да я държиш в "готовност" на 3000-4000 оборота на 3-та или 4-та. Като се мине на ръчен режим обаче няма проблем и така удоволствието е най-голямо. Да отбележа, че като се стигне "прекъсвача", дори и в ръчен режим, колата сменя една предавка нагоре. Неприятно, но това си е особеност на VAG-ското DSG. Силата на колата определно е в ускорението от 100 нагоре, не се усеща кога ти изпада книжката от джоба и трбява да се внимава...
Има и Launch Control, който тествах една вечер на паркинга на хипермаркет. Не съм засичал за колко вдигна 100, но е направен добре, залепя те за седлката и почти няма буксуване на предните гуми.
Комфорт:
Основната причина да избера Голф още 2018-та година беше комфорта и шумоизолацията. Доволен съм, и че при GTI нещата са на ниво. Колата е много комфортна, добре шумоизолирана, поне по моите стандарти. Тук неприятни изненади няма. Радвам се, че и "фалшивия" звук, който се вкарва в купета все едно караш осмак, може да се изключи.
GTI vs R
Доста приятели ме питаха защо не съм взел R-ка вместо GTI. С цел да изпреваря подобен въпрос, ще отговоря още сега. Ако не ме лъже паметта, еквивалентно оборудвана R-ка, без Акрапович системата (която май беше 5-6000 лева...) излизаше 10000 лева по-скъпо. Карането ми основно е извънградско, където 4х4 системата е по-малко осезаема, дори напротив, би ми направила коалта по-тежка и следователно разхода повече. За единия месец, за който имам колата, вече съм навъртял 3200км. Може би само 400 от тях са градско. Това ми беше основната причина да спестя едни пари. Другата е, че GTI като визия ми допадна повече, а и самият модел "GTI" е по-култов. Ако струваха еднакво, вероятно щях да взема R :)
Добавям две последни снимки, и ще чакам въпроси, ако има такива :)
Поздрави !
Golf 7.5 GTI PP
- toci_81
- Мнения: 189
- Регистриран на: Чет 10 апр 2008 16:18
- Автомобил: Golf 5 Plus TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Ботевград
Re: Golf 7.5 GTI PP
Уникален голф,безавариѝни километри, ти пожелавам колега
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10401
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Golf 7.5 GTI PP
Честито!
Много безаварийни километри!
Много безаварийни километри!
-
- VW експерт
- Мнения: 12788
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 7.5 GTI PP
Честито!
Страхотен автомобил.
Страхотен автомобил.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател: AJM
- Местоположение: Карнобат - Ямбол
Re: Golf 7.5 GTI PP
Красота... много безаварийни колега честито. Качи когато можеш снимки и вътре, че да и се радваме. Горе долу с каква сума пари се раздели за тези 245коня...
П.п. и извинявай какво е active display за което си споменал?
П.п. и извинявай какво е active display за което си споменал?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19686
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 GTI PP
И аз съм на мнение, че GTI е по-добрата визия
Може би няма да е зле да организираме една среща с колегата brabus и неговия Golf 7.5 R и да се направи една фотосесия, а защо не и видео ревю, което да срвни двата модела.
Може би няма да е зле да организираме една среща с колегата brabus и неговия Golf 7.5 R и да се направи една фотосесия, а защо не и видео ревю, което да срвни двата модела.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Golf 7.5 GTI PP
Честито! Красива кола
Сложи си един малък USB хъб и ще получиш и интернет от бисквитката и работещ AppConnect през телефона
Сложи си един малък USB хъб и ще получиш и интернет от бисквитката и работещ AppConnect през телефона
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 GTI PP
Честито и хиляди безаварийни!
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 7.5 GTI PP
честито! много е красив!
Re: Golf 7.5 GTI PP
Страхотен автомобил е ГТИ-то , и цвета на колата много му подхожда ! Джантите са въпрос на вкус , на мен ми идват малко крещящи , но важното е на собственика да му харесват . Поздравления и само гориво да наливаш !
-
- Мнения: 0
- Регистриран на: Вто 17 мар 2020 22:30
- Автомобил: VW Golf GTI TCR 290 ps
- Двигател: 2019
Re: Golf 7.5 GTI PP
Честито ! И аз имам 7.5 GTI, но моя е TCR. Вече е на 30 000 км. и като го вкарах за инспекция в оторизиран сервиз, ми казаха, че всичко е непокътнато и все още няма, какво да му се сменя. Дори спирачките са още, като нови. Аз съм с два усб входа, но както каза колегата по-горе, сложи си един усб хъб и ще имаш още входове.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11160
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 GTI PP
Честито и тук, вече официално!
Сигурен съм, че плюсовете на тази кола/модел многократно надхвърлят отрицателните неща.
Безаварийни километри с нея !
Сигурен съм, че плюсовете на тази кола/модел многократно надхвърлят отрицателните неща.
Безаварийни километри с нея !
- slavi tsvetkov
- Мнения: 933
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
- Автомобил: 2020 VW GOLF TSI GTI PP 245
- Двигател: 2020
- Местоположение: London
- Контакти:
Re: Golf 7.5 GTI PP
Много хубава кола. Честито и само безаварийни км
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11160
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 GTI PP
Здравей,
едно бързо питане, но не на ЛС, че може да е полезно.
До преди два месеца при активиране на we connect през браузер, а не през приложението, визуализираше абсолютно всички фунции.
Към момента е само връзка с навигацията.
При теб така ли е?
едно бързо питане, но не на ЛС, че може да е полезно.
До преди два месеца при активиране на we connect през браузер, а не през приложението, визуализираше абсолютно всички фунции.
Към момента е само връзка с навигацията.
При теб така ли е?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта