VW PASSAT B5 - Възстановяване

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
Fedoran
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 13:42
Автомобил:
Двигател:

VW PASSAT B5 - Възстановяване

Мнениеот Fedoran » Нед 30 авг 2020 0:48


Здравейте!

Нов съм във форума и не съм отлично запознат с разделите, но мисля, че в този раздел всеки пуска тема за автомобила си и не защото го притежава, а защото го обича.
Сменил съм доста марки автомобили, като предимно съм притежавал японски, но при тях вечно нещо ми е липсвало от гледна точка на комфорт. Комфорта го получих, от предпоследният си автомобил от марката Мерцедес, но при него въпреки, че получих всичко, включително и комфорта, за съжаление не успях да получа спокойствие поради високата цена на поддръжката и вечното треперене нещо да не дефектира и някой да не "чукне" колата въпреки скъпото каско.

Та срещнах всичко, което ме прави спокоен, и щастлив в една съвсем обикновена кола, а именно моят VW PASSAT B5, 1.8Т с код на мотора APU от 2000 година. Когато го купих, беше с не-добра предна броня, накъсано седалки, висящи платове по панелите на вратите, строшена картерна вентилация (купето миришеше на масло), мотора гореше по литър масло на 1000 км. и на всичкото отгоре хвърляше маслото откъдето си пожелае + от гарнитурата на "главата", да правилно ме разбрахте..... главата, което омазняваше агренажния ремък и колата прехвърляше зъб. Датчика на разпределителният вал, беше дефектирал и имаше моменти в които колата не искаше да запали... Споменах ли, че задните амортисьори ги нямаше? :11

Всеки нормален човек, ще се запита аджеба за какво съм я взел тази трошка? .... сериозно за какво? - Това, което ме грабна още при първото кръгче, бих казал аз.
Невероятно стабилна на усет (вече с новото задно окачване). Дава чувство за сигурност и има някаква нотка на страхотна возия за класа си. В този автомобил имаше душа и тъй-като го купувах от познат, който живее в София, бях сигурен, че купувам зле подрържана кола на реални 298 000 км и като изключим смяната на имената в талоните, съм реален втори собственик.

И като нов собственик, какво се промени при мен? - Веднагически, нов датчик на разпределителен вал и обслужване. След като можах да покарам колата няколко месеца и да се запозная с болежките и, бях сигурен какво искам да правя и захванах. Последва газов инжекцион от висок клас на КМЕ (автомобила не е имал газ до 298 000 км.), основен ремонт на мотора (гарнитури, сегменти, биелни лагери, нова маслена помпа, нов маслен датчик, датчик за температура на водата, маркучи и вакууми, нова картерна вентилация, ново турбо К04 (не от тези дето се продават в нета :bishop), ново предно окачване, нови предни амортисьори, смяна на маншон на външно каре, нови предни лагери, задни спирачни апарати от пасат B5.5 (втора употреба но оригинални).) и като резултат от този ремонт, мога да заявя с ръка на сърцето, че автомобила в момента е на 348 000 километра и върви, чудесно! Със стоковия ECU си е и е на 150 к.с, гори 10 газ при нормално шофиране в града (до 3500 об.) и не пипа маслото!!!

Много съжалявам, че идеята за форума не ми беше дошла по-рано за да мога да документирам промяната и да предоставя снимков материал, но ако има заинтересовани, нека да оставят коментар и ще се опитам да намеря някакви снимки от преди/след, но не обещавам, че ще успея.

По отношение на интериора и екстериора:

Отвън: Предна броня от друг пасат, пребоядисана за моя, + затъмняване на задни стъкла на 85%
Отвътре: смяна на седалки с такива от B5.5 (обикновените, които са черни на цвят), Смяна на корите на вратите с кожени. Ново CD - pioneer с 4 говорителя на Hertz (компонентни), като запазих оригиналните 4-ри пишялки във корите на вратите. Пищялките са вързани към CD-то, а Hertz-овете са закачени на 4-канален усилвател RoDEK 4x80 Watts, и прецизно настроен от мен (Gain) с помощта на audio file със 1000 Hz тон за една минута + мултицет и настройка по волтаж. Звука в тази стара чанта е уникален! И за аудиофилите, искам да кажа, че тази настройка не е финална, тъй-като съм се насочил към DSP с което ще се промени и всичко по отношение на audio-то.

Купих си наскоро и VAG COM кабел от колега във форума и вече мога да си диагностицирам сам колата (до колкото позволява.)

Защо пуснах тази дълга за четене тема? - Защото любимият ми автомобил, ще остане дълго време при мен, и съм решил да го кърпя и възстановявам, като се стремя предимно към фабричната му визия (без фабрично аудио... моля...). Не съм фен на койл-овъри, големи джанти, Бум-Бум музика и разни тунинги от сорта: - "Колата ми е елха, дайте да накачуля каквото има на пазара". ...

В момента съм паузирал, нещата, но много скоро ще започна да търся: читав нет-оптик, здраво табло (да няма никъде счупени изпечени пластмаси (не говоря за километража а за цялото табло)), Хубави дълбоки седалки, от тези с алкантарата, здрав таван (или поне читав тапицер от Варна) перфектна задна броня и предна шофьорска и задна пасажерска врати.

Следващата стъпка от аудио-задоволяването ми, ще бъде полагане на изолация за по вратите, тавана и пода. Там вече ако има заинтересовани, ще правя снимков материал.

Последната ми гордост от днес е, че монтирах усилвателя си под кората в багажника (седан) и прекарах кабелите така, че всичко да е скрито и красиво (като изключим 40-литровата газова бутилка от тип пура в багажника :scare3 ).
photo_2020-08-29_19-48-56.jpg
Последната доработка
photo_2020-08-29_19-48-56.jpg (89.75 KиБ) Видяна 1807 пъти
photo_2020-08-29_19-49-01.jpg
Последната доработка2
photo_2020-08-29_19-49-01.jpg (90.44 KиБ) Видяна 1807 пъти
За да разберете, с какво желание си възстановявам и пооправям автомобила, ще издам под секрет, че кабелите ги увивам в текстилен изолирбанд за да изглеждат все едно колата е излязла от завода с тях и ако нещо в работата ми се закучи, предпочитам да го оставя за утре, отколкото да го претупам от яд.




Потребителски аватар
Passat1978
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 07 мар 2020 9:44
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1997

Re: VW PASSAT B5 - Възстановяване

Мнениеот Passat1978 » Пон 31 авг 2020 19:53


Браво за ентусиазма:)) разбирам те за пасата- и аз съм с Б5 и мога да каже, че е добра кола. Макар че и станаха бая годинките си ме радва и е много солидна кола. Има си кусури тук там, но с годините си идват нещата. Ако я чуваш си е супер. Най-важният плюс за мен е че няма грам ръжда, а е уличница. Бая пари си налял в нея, но така си преценил. Успех и давай напред.


Потребителски аватар
Fedoran
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 25 авг 2020 13:42
Автомобил:
Двигател:

Re: VW PASSAT B5 - Възстановяване

Мнениеот Fedoran » Съб 12 сеп 2020 18:30


Благодаря на колегата :Passat1978: за мнението и подкрепата!

От известно време насам, забелязвам, че колата мени обороти и когато я натоваря с климатик, започва да се мъчи да угасне - и това само на обороти, като в движение всичко е наред.
Та изгледах няколко видеа в нета от квалифицирани механици и по-специално с 1.8Т и се реших и си купих, гарнитура за дросел, спрей за почистване на дросели, спрей за почистване на дебитомери, подходящ инструмент и се заех да почистя дебитомера и дросела. Като за целта съм ги свалил от мотора и съм ги почистил както е препоръчително да се направи. Като източник на информация относно почистването на дросела съм използвал видео на Ютюбъра "Humble Mechanic". Той самия има видео как се почиства дросел от VW 1.8T.

Почистих дросела + дебитомера, закачих ги обратно на мотора, стартирах VCDS благодарение на колегата от форума, който ме снабди с кабел, адаптирах дросела, запалих и останах много приятно изненадан!!!! Колата замърка както си трябва, оборотите падат много меко, когато я изфорсирам на свободна и за сега при товар от климатика, не се менят оборотите и колата върви много леко! Прилагам снимки на дросела преди и след почистването. Съжалявам, че нямам по-подробни, тъй-като се омазах целия и не ми се вадеше телефонна да снимам.

Поздрави!

signal-2020-09-12-192834_001.jpeg
signal-2020-09-12-192834_003.jpeg
signal-2020-09-12-192834_002.jpeg
signal-2020-09-12-192834_004.jpeg
Прикачени файлове

[ Play Quicktime file ] signal-2020-09-12-192834_005.mp4 [ 1.76 MiB | Видяна 1480 пъти ]



Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: VW PASSAT B5 - Възстановяване

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 12 сеп 2020 20:56


Поздравления!



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 133 госта