VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Sarafov_03 » Пон 20 сеп 2021 20:48


Интересно, тубата е различна, но и аз сложих VMP юни месец, вече почти 5000 км.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот group® » Пон 20 сеп 2021 23:28


Моята туба почти свърши.
Сега съм на най-дългия си пробег от почти 10к :Mr Green Fun
Супер яко е да си имаш туба. Взех си и филтри напред. Сменям, като ми доскучее :icon_lol


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Вто 21 сеп 2021 10:55


За първи път ползвам Ravenol, така че не мога да кажа нищо за тубата. Пристигна от ATO24.de.

Предишната смяна ми беше с Мотул Специфик 504-507 5w30 и не съм забелязал нещо нередно с него или пък да е изчезвало, въпреки че се е случвало да шофирам продължително време при доста високи скорости. Единствената причина за смяната беше препоръки от форума и промоцията на ATO24, което направи маслото на много добра цена.

Гледам, че VW преминават към масла 0w30 и 0w20 дори, но не мисля, че това е наистина по-добре за живота и работата на двигателя, затова си продължавам с 5w30.

Другата кола е T-ROC 1.5 TSI и на него в Порше му наливат 0w30, но той минава много малко километри и релано маслото се сменя на 7-8 000 км (всяка година), но планирам и на него да му сипвам от тубата Ravenol VMP 5w30.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 21 сеп 2021 16:03


Има ли записан срок на годност след отварянето някъде по тубата?


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 659
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот jordan17772 » Вто 21 сеп 2021 19:29


DoH_KuXoT написа:Има ли записан срок на годност след отварянето някъде по тубата?

Добре е до 3 години от датата на производство да се сипе в двигателя. Отварянето не влияе на срока на годност на маслото.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Вто 21 сеп 2021 19:33


Погледнах тубата. Няма такива инструкции.
Прикачени файлове
A0ED5FFB-4825-4E97-A5A0-50A7A4F5C490.jpeg
VMP 5w30
A0ED5FFB-4825-4E97-A5A0-50A7A4F5C490.jpeg (93.97 KиБ) Видяна 5072 пъти
88D17556-2ABD-482B-B36F-8AE7DF35461C.jpeg
VMP 5w30
88D17556-2ABD-482B-B36F-8AE7DF35461C.jpeg (85.06 KиБ) Видяна 5072 пъти


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Пет 17 дек 2021 11:43


Vlad777 написа:За момента нямам какво да поддържам по Пасата, защото всичко му е наред. Вчера му взех едни гумени стелки тип леген, взех и препарат за поддръжка на кожата. Пуснах прахосмукачка на труднодостъпните места. Намазах уплътненията със силикон. Краси - neon - ми залепи фолио на задната броня където може да се надраска при товарене в багажника.

В момента е на 125 000 км
- маслото е сменено последно началото на тази година на 115 000 км - ще го сменям сам на 130 000.
- масло DSG също е сменено на 115 000 - следваща смяна ще е на 175 000
- масло диференциал е сменено на 85 000 - ще го сменям пак на 145 000
- спирачна течност е сменена 2019 г - ще я сменям пак догодина
- ангренажен ремък на този двигател се сменя на 7 год или 210 000 км, което ще е 2023 г.

Евентуално ще сменя чистачките след зимата, за да има все пак какво да правя по него :mhihi
Тъй като това мнение е от ноември 2020 и измина година и месец отгоре, да тегля чертата за 2021:
- Колата е вече на 142000 км - изминал съм 17000 за 13 месеца.
- Смених два пъти масло на 130 000 и на 141 000
- Обслужих Халдекс-а на 137 000
- Миналата зима сложих нови зимни гуми HANKOOK W330 Winter icept evo3, които в началото бяха супер шумни (мнение тук). Тази година вече не са шумни и съм доволен.
- Смених спирачната течност (на 2 год.)
- Смених антифриза (на 5 год.)
- Смених бравата на задния капак :arrow тема тук
- Смених чистачките - заложих на SWF :th_up
- Тези дни ще сменям предни дискове и накладки, които вече са в багажника - ATE Powerdisc 24.0325-0158.1 + ATE обикновени накладки 13.0460-2785.2. (Исках да сложа и накладки Ate Ceramic, но се оказа, че в комбинация с Powerdisc ще се появят шумове и се отказах.) Ще пиша отделно за избора и смяната.

Та това е за тази година (да се надяваме, че няма да има изненади в оставащите дни :mhihi ). За догодина се планират смени на масло и филтри и масло DSG.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Ивайло Димов » Пет 17 дек 2021 12:21


ATE са най-близко до оригинала според мненията на повечето майстори по сервизите .Лично аз антифриза го сменям на 3 години но ползвам G12 .


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Вто 11 яну 2022 9:30


Преди Коледа успях да сменя дисковете и накладките. Пиша чак сега, защото исках да понатрупам малко впечатления след подмяната.

Както писах и по-горе, реших да заложа на Ate, въпреки че от няколко места чувам, че напоследък са станали доста шумни и свирят. Гледах и четох и установих, че самите Ате предупреждават, че при използването на Ate Power Disc в комбинация с Ate Ceramic накладки може да се получи свирене при спиране. Затова реших да не ползвам Ceramic накладки, а обикновено Ate. Предимството на Ceramic серията всъщност е, че не отделят прах и не цапат джантите. Иначе според Ate представянето им е на същото ниво като спиране.
ate-front1.jpg
Powerdisc 24.0325-0158.1 + накладки 13.0460-2785.2

Старите дискове не бяха особено зле, сигурно някой би ги карал още, но им бях вдигнал мерника така или иначе, защото колата не спираше добре и имаше едно бучене при натискане на спирачката при високи скорости (спиране от 140+).
old3.jpg

Накладките определено си бяха отишли и датчикът се беше протрил и затова ми светна и лампата
old1.jpg
old2.jpg

А това са новите накладки и дискове за сравнение
new1.jpg
new2.jpg
new3.jpg


След смяната покарах спокойно, както е по предписание, за да се напаснат, а наскоро ходих до Боровец и съм много доволен от резултата. Колата вече спира както трябва и бученето при восока скорост изчезна. Засега свирене няма.

Следващата стъпка ще бъде да сменя и задните дискове и накладки, за да знам, че по спирачките няма да има какво да се прави в близко бъдеще.


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Sarafov_03 » Вто 11 яну 2022 18:20


Закача ли се на компютър за смяната?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Сря 12 яну 2022 9:46


За предните - не. За задните ще е по-лесно с комп, отколкото да демонтирам машинките на ръчната спирачка от апарата.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Нед 03 апр 2022 18:30


Днес измих и почистих летните джанти от тежестите за баланс. Като се махнат тежестите, най- добре се маха лепенката под тях с бензин. Пробвах доста други препарати, но бензина - намазваш и след 5 мин пада с пластмасова шпатулка.

Новите гуми чакат в сервиза и сме готови за сезона на пътуванията :biggrin

1352A618-4B25-44E7-8E6D-0D2F742B5AD7.jpeg
1352A618-4B25-44E7-8E6D-0D2F742B5AD7.jpeg (28.91 KиБ) Видяна 3327 пъти


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Нед 10 апр 2022 8:25


Hankook Ventus Prime 2 235/45/18 94W SealGuard бяха старите гуми (произведени в Унгария). Протекторът беше намалял и сцеплението не беше на топ ниво при сериозен дъжд. SealGuard технологията представлява мек и лепкав вътрешен слой, подобен на дзифт, който запечатва евентуален пробив (вижда се на едната от снимките). Не съм имал проблем със спадане, въпреки че намерихме рапидка в една от гумите при демонтажа.

Минусът на тази технология е, че гумата става по тежка (не съм ги мерил, но така ми се стори докато ги премятах).

Като цяло съм доволен от гумата - TREADWEAR е 300 и държи прилично. Сигурно бих си купил пак модел на Hankook, но в случая заложих на Conti, които се появиха на добра цена през февруари месец.

han1.jpg
han2.jpg
han3.jpg
SealGuard


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Нед 10 апр 2022 8:50


ContiSportContact 5 235/45/18 94V са новите гуми. Това е стар модел (представен някъде 2013), но продължава да се произвежда и да е актуален. (След него има SportContact 6 и 7, но те не се предлагат в този размер).

Опциите от Конти в размера са EcoContact 6, PremiumContact 6 и ContiSportContact 5. Аз се спрях на спорта :mhihi Гумата е с TREADWEAR 280, което означава, че може да се очаква по-добро сцепление от Ханкука. (то със сигурност ще е по-добро, защото все пак Ханкука беше стар, а контито е ново). Произведени миналата година август в Чехия, а аз ги поръчах в началото на февруари от avtogumi.bg.

Поседяха почти 2 месеца и ги монтирах в понеделник - първите ми впечателния са отлични, но до момента не съм пътувал някъде с много завои или пък по магистралата на дъжд, за да мога да дам кой-знае каква оценка. Не са шумни - това поне го видях вече.

Багажникът на Пасата си е голям - събира и 4-те гуми без проблем:
Conti01.jpg
Conti02.jpg
Conti03.jpg


И вече с монтираните джанти Monterey с летните гуми.
Conti04.jpg


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4228
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот tdi fen » Нед 10 апр 2022 11:36


последният ми кокнтинетал беше Чешки и не ми хареса някак материала беше много твърд вместо черни седяха кафеникави сравнително бързо се появиха микро пукнатини по тях



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта