VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Пон 11 апр 2022 7:35


За първи път чувам някой да има подобен проблем с Континентал. Трябвало е да отидеш и да направиш рекламация при търговеца. При моите няма такива индикации.

Вчера покарах на студено и мокро (валеше сняг и беше около 1-2 градуса) - доволен съм от гумите. Не забелязах разлика със зимните при тези условия.




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Пон 02 май 2022 7:31


pas-1may.jpg


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Пет 27 май 2022 23:00


Днес смених и задните накладки. Дисковете си бяха ОК, без никакъв ръб и реших да не ги сменям. Сложих TRW GDB1957.

Понеже VCDS 14.0 явно е стар и не може да се отвори менюто за прибиране на машинките на ел. ръчната спирачка, се наложи да следвам инструкциите от това видео (то е за Golf 7, но всичко е същото):


Между другото това не е първата кола, на която сменихме накладките отзад по този начин. Както казват във видеото - VW има друга процедура, но внимателно и тази върши работа.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 28 май 2022 8:08


На колите на които сменявам задни дискове и накладки с електрическа ръчна на апаратите, не съм го пробвал защото все още не смея да не бахтисам някой апарат и да блокирам подебника, но като цяло подадена команда на ръчната за смяна на накладки, прибират се там моторите, но като почна да прибирам буталото, върти си се трудно и се усеща как се върти и електромотора. Та в тоя ред на мисли смятам, че няма да е нужно точно това разглобяване за връщане на буталото, би трябвало да може да се навие буталото, просто не трябва да е пусната ръчната спирачка и докато извършваш тая процедура не трябва да се отварят вратите на колата, щото е възможно да задейства ръчната и да направи поразия


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Съб 28 май 2022 8:33


Няма как да стане, самото бутало в случая се прибира без никакво въртене след като се навърти отзад оная хуйня - така, както се прибира на предните спирачки. обаче отзад ако не е навъртяно докрай по часовниковата (както аз направих ръчно, а реално същото може да се направи и със софтуер), буталото отпред не можеш да го помръднеш, каквото и да правиш - и да го въртиш, и да го напъваш - нищо не става. Трябва или софтуер да му каже да се завърти отзад и да освободи, или ръчно - с разглабяне. Хич не е сложно.

Ето как изглежда и се върти съвсем лесно на ръка:
hand-brake.jpg


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Съб 28 май 2022 8:56


Преди и след:
rear-brake-1.jpg
rear-brake-5.jpg


Дразнеше ме ръждата по диска извън контактната площ и я почистих с телена четка на бормашината:
rear-brake-2.jpg

после облепих контактната площ и боядисах с високотемпературен спрей - сиво диска и черно ръба на ламарината отзад.
rear-brake-3.jpg

Старите и новите накладки. По предписание на VW ако накладките имат по-малко от 2 мм са за смяна
rear-brake-4.jpg

Накрая отново с бормашината обрах боята, която беше челно на диска (където ляга джантата).


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Чет 29 сеп 2022 15:28


Днес смених акумулатор. При тестовете оригиналният (от 2016 г.) показа добри показатели като волтаж, но слаб пусков ток. Симптомите бяха - на 2-3 пъти бавно палене след престой на колата от няколко дни, като след едно от тези бавни паления светнаха и доста грешки, свързани с пад на напрежението и изключване на част от екстрите и асистентите. Общо взето ако се кара колата всеки ден няма проблеми, но идва и зимата, когато щеше със сигурност да издъхне.

Новият е Banner Running Bull AGM 70AH 720A. Старият (VW с надпис VARTA 68Ah 680A с номер 7P0 915 105) си го запазих и според мен на бензинова кола без старт стоп ще изкара още дълго време.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот group® » Чет 29 сеп 2022 18:43


Vlad777 написа:...според мен на бензинова кола без старт стоп ще изкара още дълго време.

Ще изкара, ако може да менажира тока на AGM


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Чет 29 сеп 2022 20:24


Лично ще го тествам на Golf 2 1.8


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Вто 11 окт 2022 12:52


Оказа се, че и едната от подгревните свещи е заминала (на 1-ви цил). Поръчах си оригинална и е сменена. Отначало се бях засилил да ги сменям всичките, но се оказа, че тази на 3-ти цил е от така наречените "умни" и е на цена около 350 лв и се отказах да сменям толкова скъпи работещи части.

Беше дошло време и за смяна на масло и филтри (колата вече е на 152 600 км) - отново заложих на масло Ravenol VMP 5w30 и филтри Mahle (маслен, въздушен, горивен и купе).

Не зная дали съм писал, но вече на всичи коли избирам филтър купе на Mahle CareMetrix - "LAO" серията и силно ги препоръчвам. За моята кола е LAO 888.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Пон 03 апр 2023 13:08


Смених и аз зимните гуми с летни преди 10-ина дена. Снимки преди и след:
Прикачени файлове
passat-wash.jpg
Зимни
passat-mount.jpg
Лени


Потребителски аватар
borislav_mladenov
Мнения: 358
Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:36
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: 3_2 VR6 2008
Местоположение: Хасково

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот borislav_mladenov » Пет 21 апр 2023 6:24


Яки джанти- и двата комплекта :)


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот Vlad777 » Чет 27 апр 2023 20:49


Колата е вече на 157000 и 7 години и макар да не е на 210 000, когато според VW се сменя ангренаж и водна помпа, поръчах оригинални части за обслужване:
:arrow Ангренажен комплект, водна помпа
:arrow Пистов ремък и обтегач
:arrow Разширителен съд без силика и антифриз G12 ево 8 литра
:arrow Масло 6 литра, о-пръстен и филтър за DSG
VW-parts.jpg


И сега като дойдоха частите се появи дилема. междувременно след дълго следене и чудене, изскочи Passat B8 Highline BiTDI 240 кс на 42000 км. 2018 г. Отдавна искам по-мощен автомобил, защото този взе да ми малее, но пък държах да е на малко километри BiTDI-то, за да нямам проблеми с него и се появи такова... Чакам го да пристигне, за да видя дали ще е "моят".

Вероятно като дойде ще пусна и двете коли в продажба и ще остане за мен тази, която не се продаде първа.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот group® » Пет 28 апр 2023 5:24


Честно казано, аз този ъпгрейд не го разбирам. :rolleyes
Не разбирам дори този с Артеон, ама сигурно аз съм сбъркан нещо, след като ти си третия ми познат, който го обмисля.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1258
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau

Мнениеот netizen » Пет 28 апр 2023 6:00


Разбираем е за мен, до скоро бях в тази ситуация. Харесвам В8 много като автомобил.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта