Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Чет 19 яну 2023 22:19


w_smith написа:Vladko Maximum key service. Първото му е ника, второто сервиза.

Вече не вярващ че е възможно да се смени това табло, намерих телефона на Владко и се чухме.
Добре че го направих - всичко вече работи както трябва да бъде.
Държа да отбележа, че съвет за решение на проблема намерих тук - във VW форума. Във форума на ауди, само ми писаха че можело да се направи, но не и кой може да го направи.




Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2191
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот w_smith » Пет 20 яну 2023 19:48


Радвам се, че си решил проблема.


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Нед 21 май 2023 10:42


Малко да поразбутам темата.
Когато си търсих джанти, бях харесал едни 5 лъчеви роналки, но така и не ги намерих с размер 16. Сега попаднах на на 17ки и…. не можах да се въздържа :icon_lol
Гумите са конти премиум контакт6 усилени и с борд. Предпочетох да избегна стандартния 235/45/17, като сложих 225/50/17.

Не мога да кача снимка, дава ми HTTP грешка - проблем с форума ли има или при мен?
Прикачени файлове
IMG_0329 Medium.jpeg
IMG_0329 Medium.jpeg (78.85 KиБ) Видяна 2409 пъти

Последна промяна от hudson на Съб 27 май 2023 15:09, променено общо 1 път.


zdravkop64
Мнения: 223
Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
Автомобил: Passat B6 4motion
Двигател: AXZ 2009

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот zdravkop64 » Пон 22 май 2023 18:58


Мите, от тук можеш да качиш снимки: https://postimages.org/
И аз искам да ги видя тия жантури. :wink


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Съб 27 май 2023 15:14


Явно не разпознава файловия формат, трябваше да я конвертирам в jpeg за да мога да я кача тук или да сложа линк.
Иначе в момента съм на това положение:
IMG_0409 Medium.jpeg
IMG_0409 Medium.jpeg (91.48 KиБ) Видяна 2409 пъти


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6061
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 27 май 2023 15:21


Точно тази джанта е една от любимите ми за В6 , много му отиват!!! Знам че е въпрос на вкус всичко, но Phoenix 17" за В5.5 , Monte carlo 17" за В6 и Michigan 17" за В7 са ми топ комбинации


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Сря 10 яну 2024 13:19


Още не мога да се оправя с качването на снимки.
Пробвах и с линк от облака и пак не стана.
От последния път:
- капака е боядисан, стана супер
- оправих се с изгорелите диоди на стоповете, вече е по-добре от оригинала
- смених датчика за диференциално налягане за дпф-а
- смених уплътненията на дюзите към капака на клапаните, сълзяха, а аз не понасям да имам течове по мотора
- смених и тампона на скоростната кутия към предния мост
Тъкмо я качих на стенда за сходимост и видях че задната страна на двигателя е цялата в масло. :banghead
Появиха се и капки на пода в гаража. Закарах я до сервиз, качиха я на подемника ииии турбото било за смяна или рециклиране. :eek
Харесах си сервиз за ремонт на турбокомпресори и я разглобихме. Турбото замина по Еконт, а дпф-а го оставих за пране - така или иначе беше свален, реших да се възползвам.
Едно голямо благодаря на момчетата от турбомоторс. :bowdown
След проверка спрямо спецификациите на производителя и замерване на стенд, се оказа че турбината е рециклирана вече веднъж и си е в отлично здраве. Теча на масло се оказа от икономия. Който и да е правил ремонта преди, е спестил едни 60лв ( толкова платих за комплект гарнитури на на гейтс) и е монтирал турбото на колата със старите гарнитури. Освен теча на масло от тръбичката на турбото към картера, е духало и между изпускателния колектор и главата.
Платих само 60лв за настройка на стенд (много леко пренадуваше), прибрах си и дпф-а иии започна голямото чакане - майстора при който колата стоеше разглобена се разболя, влезна в болница и докато се възстанови мина цял месец.
След прането на дпф-а се удвоиха километрите между регенерациите. От около 500, вече съм на 1000-1100км.
Има леко повишение на разхода на гориво - 0,5л на 100км, но имам съмнения че е заради студа . Все пак има разлика между ноември и януари. При всекидневно пътуване до работата, двигателя достигаше работна температура до средата на пътя, а сега точно преди да пристигна.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот dispatch » Пон 15 яну 2024 14:42


Браво за ентусиазма!
Аз бих сменил превантивно и маслените магистрали към турбото, защото със времето се получават отлагания и нагари на сгъвките и се намалява проводимоста... и те са 50 - 60 лева.
За ДПФ-а - доста голями интервали между регенерациите, което е перфектно. Изглежда извънградското ти е много.
За разхода... даже малко ти се е вдигнал. При мен зимно време е повече от литър, но аз карам доста градско със студен двигател и пуснат ел.нагревател ;-)


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Вто 16 яну 2024 14:52


При теб е разбираемо с ел. нагревателя - на сина аудито А3 е с такъв (4 часа разглобяване и сглобяване + 5 минути работа с поялника за да го подкарам) и разхода с него в студа е около литър нагоре. Но при мен няма такова калориферче, освен ако подгрева на седалките не е и той 1киловат :smile .
Светна чека заради актуатора на вихровите клапи. Преди да хвърляте пари за нов актуатор (150лв е китайския вариант - 500-600 е оригинала на VDO) направете тест кога записва грешката. При мен беше само при гасене на двигателя (тогава клапите се затварят напълно), съответно при стартиране светва чека веднага. Без да гася, трия грешката и дори след цял ден каране (но без спиране на мотора) чека не светва.
Продава се ремонтен комплект, който представлява нещо като фрезована ъглова планка. Работата и е да ограничи хода до крайно положението 1-2мм.
Добрата новина е че я продават за около 20лв, лошата е че има много разглобяване за да се монтира.
Трябва да се свали целия всмукателен колектор, а за да стане това, първо се разкарват няколко маркучлета и тръбички за антифриз и нафта, следват ги инсталацията върху мотора (кабелите за дюзите, свещите и сензорите на рейката), откача се горивната рейка от тръбичките към дюзите, като се сваля и тръбичката от помпата към рейката и свалят и двете. Развиват се двата болта на тръбата към ЕГР клапана, разкачат се буксите на актуатора на вихровите клапи и дроселовата клапа, развива се скобата на маркуча за въздуха и развивате болтовете на самия колектор. Следва малко внимателно издърпване с леко кълчене за да се измъкне от въздушния маркуч и идва ред на последната букса до която иначе няма достъп - на ЕГРа.
Отне ми около час и половина с обезмаслител, плоска отвертка, четка и водоструйка за да се справя с нагара в колектора, ЕГРа и дроселовата клапа.
Монтирах планката, което не стана без преправяне разбира се. Не съм сигурен дали причината беше в китаеца който или не беше я домислил или я беше правил за друг колектор. Последва сглобяване, палене ииии най-после да има файда от четене в интернет :th_up
Понеже вече направих всичко по тази кола, започна да ми става скучна, качих я за продажба в мобилето и започнах да се оглеждам за друга.
И сега съм в размисли и страсти каква да е следващата.
Основното е: да е пасат комби, да е двулитров дизел, да е с DSG кутия, да има АСС, от там нататък, както е казал мечо пух - колкото повече екстри, толкова повече екстри.
Пробвах и две осмици, но засега съм се ориентирал към седмиците.
Основната причина е бюджета с който разполагам. Стига ми за много добре обзаведена седмица от последните години на производство или за спартанско обзаведена осмица от първите години на производство.
Чисто субективно мога да кажа че возията на осмицата ми клони повече към голф, отколкото към пасат, а и ъгловатия дизайн на таблото ме наклони към седмицата. Предполагам че сега собствениците на осмици ще ме нахранят яко, но пак казвам - това е мое лично мнение. Едната беше 2016, другата 2017 и двете със стандартно окачване, без ел. амортисьори.
В тази връзка, няколко въпроса към собствениците на пасат 7:
- Печката я знам какво е, тя има и бутон на таблото на климатроника. Има ли вариант с електрически нагревател и може ли да се познае че го има без да закачам диагностиката?
- Ел. вратата на багажника - отваря се от купето, отваря се с дистанционното, но при кейлес варианта може ли да отваря и с движение с крак под бронята?
- Варианта със самопаркиране и RNS 510 - от снимки в нета видях символ, който ми заприлича на една екстра от ауди. При излизане назад от паркинг или гараж, сензорите отстрани на бронята да сигнализират за приближаваща кола отляво или отдясно. Това има ли го при пасат 7?
- при Alltrack бутона Off-road какво прави?
- освен този бутон, 2-3 сантиметра по високия клиренс и пластмасите по калниците има ли друга разлика с пасат 4motion?


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8295
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот Stivi » Вто 16 яну 2024 15:31


hudson написа:Понеже вече направих всичко по тази кола, започна да ми става скучна, качих я за продажба в мобилето и започнах да се оглеждам за друга.

Покарай я известно време и ще има какво да правиш, те тези са като киндер сюрприз...ама не от хубавите :mhihi


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Вто 16 яну 2024 16:18


Напълно си прав - но вече е време за пасат 7, може и 8, евентуално.
Супърба също ги гледам, ама нещо не познават парите…


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот alpinab » Вто 16 яну 2024 19:23


Без да ми е искано мнението ще си позволя да изкажа такова - че от Б6ца последните като твойта с комън рейл моторизация да минеш на Б7 е излишна гимнастика.

Вече … ако си подготвен за Б8 предвид амортизацията на твойта кола има смисъл. И пак тамън направена кола от-до да я разкараш, не знам. Правил съм го преди години и съм съжалявал бая после.


Суперб спрямо Пасат….хмм хич не трябва да ти пука за детайли, качество на изработка и използвани материали за да слезнеш на нея. Нищо лошо за колата, но е стъпка назад спрямо любимата марка и модел.

Цените на колите са такива каквито са. Не вярвам да се върнат на нивата преди Ковид истерията 2020. Новите коли поскъпнаха драстично и респективно удари и 2рата ръка.


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Сря 17 яну 2024 13:06


Цените на колите са ясни.
Имах предвид че при едни години и километри и сходни екстри, да ми търсят по 1 - 2к евро повече за шкодата не е логично.


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Нед 21 яну 2024 17:01


Stivi написа:
hudson написа:Покарай я известно време и ще има какво да правиш, те тези са като киндер сюрприз...ама не от хубавите :mhihi

Прав беше - 700-800 км след почистването на вихровите клапи, ЕГРа и дроселовата клапа, светна реотана и колата загуби мощност. Диагностиката извади непостоянна работа на ЕГР. Свалих го, разглобих го за почистване и видях че вътре освен черно масло от въздуховода има и вода от бруталното миене с водоструйката.
След внимателно почистване се видя и проблема - на пластмасовите зъбни колела им се бяха износили зъбите. Реално работния ход е под 1/4 от оборота и там бяха останали не повече от 25% материал. Снимал съм, но не мога да кача снимките. Завъртях паразитното колело така, че поне неговите здрави зъби да зацепват, смазах и го затворих. Върнах го на мястото му и тръгнах да се прибирам от работа. 15 км извънградско нямаше проблеми и тъкмо взех да придобивам самочуствие все едно съм открил топлата вода, влязох в града, започнах да карам на ниски обороти и чека светна.
Направо минах през магазина за авточасти и си поръчах нов. Вчера сутринта го взех и го монтирах. Вече мога да го свалям със затворени очи :mhihi
Наместих и тръбата от турбото - в сервиза миналия път явно са бързали и не уплътняваше добре.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот dispatch » Вто 23 яну 2024 11:15


Каква марка взема?



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 111 госта