Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
vw_b6
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 13 мар 2021 8:35
Автомобил: VW Passat variant
Двигател: CAYC 2010

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот vw_b6 » Пон 05 сеп 2022 12:27


hudson написа:Като наближа 9к км ще го видя как е като количество и качество, пък ще мисля тогава. На зафирата го сменях на 15, но тя събираше близо 6 литра масло.
За фаровете - трябваше да снимам преди/сега, ама ме мързеше да разпъвам статив…
Но ще се опитам да опиша разликата. Новите фарове светят по-добре на мокър асфалт, отколкото старите на сух асфалт.
И да се похваля с една рядка екстра за пасат 6:
3E5B15A2-8140-403F-8CED-3D19582D01A6.jpeg

Оригинален VW чадър :11


П.П. Качва ми снимките завъртени - на телефона е ОК, но като я ъплоудна и е завъртяна. Някакви идеи?



много е добре :love.vwclub




Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Вто 06 сеп 2022 9:05


Когато избирах пасата, ми препоръчваха комън рейл мотора, защото е по-съвременен и НЯМА шестограм на маслената помпа. Е да, обаче когато светна лампата на Аладин и свалихме картера, се оказа че ИМА.
И понеже съм късметлия, самия шестограм беше леко заоблен, за разлика от леглото му вътре в балансиращия вал.
E403F3FF-2C46-4925-B83A-9C6CA309A8AD.jpeg

Звънях поне на 20 обяви за пасати на части, като съответно всички бяха с “перфектни” двигатели и не искаха да ги разглобяват, защото било по-изгодно да ги продават цели.
Започнах да търся вариант за ремонт. Имаше обяви, на които се виждаше че са разпробили вала и са набили в него камък от гедор, но реших че не е надежно.
Тук е редно да благодаря на Pepino, който ми реши проблема чрез негови познати. Ето как изглеждат ремонтираните от тях валове:
6A448FED-E759-4CAE-A501-7C2AF7979215.jpeg


И съответно вече сглобено:
8EFCB7A1-2DFE-4195-BE52-940C2DBAF532.jpeg


Съответно сменихме и маслото с филтрите, което закръгли сметката на 900лв - и после инфлацията била ниска. :banghead


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 637
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот railfan » Сря 07 сеп 2022 7:58


За шестогама са те метнали сериозно, но е добре, че леко си се отървал. За съжаление има колеги, които продължават да си мислят, че само 2.0 ПД моторите страдат от този проблем. Занапред гледай да сменяш въпросния шестограм на всяка 5та смяна на масло, за да не светят разните му там лампи.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4244
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот tdi fen » Сря 07 сеп 2022 8:52


в този пасат мисля че само доста редкия 2.0 110 КС няма шестостен а е с верига


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 07 сеп 2022 9:12


1.6тди е с ремък , другите са си с шестограм, като на комънрейла е подсилен , но пак си го има


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Сря 07 сеп 2022 21:30


След като приключих с ремонтите, стигнах до приятната част - леко подсилване от към коне и нютонметри.
Целта не беше да го правя бегачка (все пак е семейното комби), а да направя мотора по-пъргав. Имаше едно дразнещо забавяне от секунда-две след натискане на педала, преди да се усети реакцията от двигателя.
Оставих пасата в гаража на Pepino Racing Team към 10 сутринта и следобяда ми се обади че съм готов.
На хартия вече разполагам с 170 коня и 380Nm, а на практика получих много приятна за каране кола. Нямаше го вече досадното “тъпчене” преди да започне да ускорява, тягата е постоянна и отлично разпределена по оборотите на мотора, а и да не забравя кутията - стана още по-бърза. Все неща предизвикващи усмивка по време на шофиране.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 07 сеп 2022 22:49


Каква е цената на ремапа, егр , ДПФ пипахте ли?


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Сря 07 сеп 2022 23:03


За цената - около 400лв, всичката екология си е запазена и работи, колата си е още евро 5


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 637
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот railfan » Чет 08 сеп 2022 7:50


С DSG кутия ли е пасата? Имам същия и понякога ме дразни, че кутията включва твърде рано предавкитe(при нормално натискане към 17-1800 об), иска ми се да се промени това и да включва около 2500. Получава се много неприятен момент, че с примерно 50 вече е на 5та предавка, която му идва ниска и като дам една идея повече газ връща и тогава си тръгва. С чип това успяхте ли да го отстраните?


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Чет 08 сеп 2022 19:44


Това и мен ме дразнеше, но се научих да го преодолявам с дозирането на газта. След софтуерната намеса, вече почти не го усещам защото двигателя дърпа по-добре в ниските. Все пак на режим D кутията се стреми да държи двигателя на възможно по-ниски обороти с цел икономия и екология. Но нали има и режим S - тогава оборотите ти не падат под 2000.
Единствения път когато ми потрябва спортния режим, беше пролетта в Истанбул. И то защото се пътувахме 3 коли заедно, а аз бях най-отзад. Докато видя че предната кола е мръднала, времето от натискането на газта до ускорението на колата беше достатъчно някой да се набута пред мен. В режим спорт обаче това вече не се случи.
Предполагам че няма да има проблем при ремапа на кутията да се вкарат исканите от теб обороти на превключване.


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Чет 22 сеп 2022 9:56


От няколко дни имам база за сравнение за работата на DSG със заводски софт и оптимизиран такъв. Определено с хубавото бързо се свиква и определено има смисъл от оптимизация на софтуера.
Базата за сравнение е колата която взехме за сина - Ауди А3 спортбак 2006 година. Мотора е БММ, има приличен набор от екстри - DSG, оригинална навигация, CD чейнджър, двузонов климатроник, фабричен биксенон, отопляеми седалки, темпомат, хелиоматично огледало и други.
Бяхме ограничили избора до 3 коли: голф 5, Ауди а3 и хонда Сивик 8ма генерация.
Хондатата отпадна заради страния азиатски дизайн и ергономия, за малко да вземем една де, но мотора се оказа муден в сравнение със сивика на един приятел, а не ми се влизаше във филми с ровене по японския мотор.
Голфът ми беше фаворит, но така и не попаднах на читав екземпляр. Или бяха с издухани мотори, или бяха в отвратително състояние, или ги беше захапала кафявата чума, а имаше и с трите наведнъж.
Адито беше първата кола в добро състояние, на която цената не беше раздута драстично и затова го взехме.
Гледайки сухи данни, като размери най-голям е японеца, после аудито и накрая голфа. Но реално сядайки във всяка от тези коли, чисто субективно, най-просторен ми е голфа, после хонда и накрая А3.
Директно сравнявайки голф 5 и А3, не мога приема аудито за по-луксозния модел, дори абстрахирайки се от някои дизайнерски решения като врътките на климатроника взети от печка раховец (но реално имайки ход от 15 градуса наляво и дясно), както и целия панел на климатроника, който е индентичн с тези от 90те години.
Като начало, както споменах, в адито е по-тясно.
Няма духалките за возещите се отзад, които се намират между предните две седалки. Наистина не всеки голф ги има, но пък няма нито едно ауди, което да ги има.
В корите на задните врати няма джобове/ниши за вещи или бутилка вода да кажем, а в голфа има.
Подлакътника е леко недомислен - при свалено докрай положение (на мен така ми е най-удобен), при дръпване на ръчната спирачка, лостът опира в подлакътника и го повдига нагоре. Съответно за да го върнеш обратно първо трябва да го вдигнеш докрай и след това буташ обратно.
Поставката за чаши - тук вече избираш, или поставка, или подлакътник. Защото се намира точно под него. Ако сложиш чашка кафе, може и да го спуснеш, но е невъзможно ако има висока чаша или бутилка от 500мл например.
И така, взимаш си кафе, вдигаш подлакътника, поставяш чашата и потегляш ииии или забравяш че имаш кафе или си в голям риск да го разлееш, защото чашата ти се намира извън зрителната зона, на място и ниво от където ти започва гърба… или свършва… и започва д… :mhihi
Както съм го описал, излиза че съм мазохист щом съм си взел аудито. Но все пак това е моята гледна точка, а колата е за сина, който реално е още тинейджър и не му пука кой се вози отзад, кафето не му е приоритет и вярва че щом има 4 кръгчета на решетката отпред, колата е по луксозна от голф.
Ето и снимки на новата каручка, директно от обявата:

767ADA82-7C64-496E-BEA8-6A0E46FDF18D.jpeg


83E23025-1B54-46C5-9DF4-36EAC14CAD8A.jpeg


4E0DD8C9-C01C-41EA-84EC-F13F329EA588.jpeg


FBDC5776-4E91-465A-BF97-00AE9FA15503.jpeg


EE8763E3-B679-41E0-B620-D52B06DBA27A.jpeg


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Съб 12 ное 2022 13:18


Имам проблем с километража на аудито - явно джамбазите са убили оригиналния при въртенето на километрите и съответно са му сложили най-евтиния, тоест без дисплей. Имам един от английска кола и един от италиянска (вече), но вече няколко “специалиста” не можаха да направят нищо. Едните поне успях да я запалят с новото табло, но изчезнаха някои екстри като ел. стъклата например. Може ли да ми препоръчате човек който е наясно със софтуерните решения на VAG за да подкарам това табло?
Не ми трябва само да си гледам на коя предавка е колата - така все едно нямам бордови компютър (а колата има), а и на сегашното не му работи уреда за горивото. Стрелката е постоянно в нулата и резервата свети винаги - доста неприятно е да не знаеш колко нафта имаш.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2191
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот w_smith » Съб 12 ное 2022 22:56


Vladko Maximum key service. Първото му е ника, второто сервиза.


Владимир Романов
Мнения: 0
Регистриран на: Нед 20 ное 2022 14:53
Автомобил: VW Passat b6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот Владимир Романов » Нед 20 ное 2022 15:36


hudson написа:Когато купувах пасата, маховика се чуваше само на студен двигател.
Но 15к км по-късно вече го чувах и на загрял мотор, така че поръчах демпфер от немско и го смениха.
Заложих на SACHS, дойде до бг на 470лв, плюс 200 за смяната.
Възползвах се от разглобяването и направих една бърза ревизия на стартера, че нещо ми звучеше “сухо”. Електрически беше ОК затова само го почистих и смазах.

Колега може ли инфо как да поръчам маховик от Германия


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B6 2.0TDI Sportline - първият ми vw

Мнениеот hudson » Сря 23 ное 2022 11:36


Сваляш си приложението autodoc, регистрираш се и поръчваш. Имат и онлайн магазин тук, като държат и доста части налични, което прави доставката по-бърза. Иначе пътуват с DPD и за седмица са при теб.
Другия вариант е ако си добре с немския, взимаш си от техни онлайн магазини и пращаш на адреса на български куриери в Германия и те ти го доставят.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 176 госта