Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
Иван.В.
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 07 мар 2018 7:54
Автомобил: VW Passat B4 - Audi A4 B5
Двигател: ABS 1993 - AJL 1999
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот Иван.В. » Пет 10 сеп 2021 22:58


mitko_belata написа:Честита нова придобивка ще следа с интерес развитието сигурен съм че ще стана страхотна джетата

Митак, виж джантатаа.. И цвета най-вече! :mrgreen Ориентирай се.. :Mr Green Fun




Потребителски аватар
habibis
Мнения: 364
Регистриран на: Чет 03 апр 2008 10:15
Автомобил: Golf 1988
Двигател: AFN
Местоположение: София

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот habibis » Съб 11 сеп 2021 12:06


Джетата е кукла, малко й трябва да и ще стане супер, наскоро и аз приключих с мойте апарати за джетата, няма по-голям кеф от това да ги видиш нови отново.
Успех! Колата е хубава!
Прикачени файлове
IMG_20210911_130350.jpg


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19159
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Съб 11 сеп 2021 12:27


Другата седмица, живот и здраве ще обезчестя един Пасат Б4 отпред. Задни си намерих в автоморгата в Чирпан за 30лв двата апарата. Умувам върху размера на спирачния диск и имам някои съображения - хем искам да е с 280мм, хем пък не... Мой приятел ме посъветва да сложа спирачна помпа от Т4 24мм бутало като сменям спирачките. Силно се надявам да успея да развия спирачните тръби без поражения, когато сменявам маркучите, помпата и апаратите. Че иначе трябва и нови тръби да слагам.
Одеве минахме през автомивка - хората се хванаха за главата - доста мизерна си беше (тя още не е станала хептен чиста, ама нейсе). Но пак по-бива от преди. Лъснаха някои изненади, но те си се виждаха повечето.
Имам въпрос към хората с тези мотори - понеже си мисля сам да си сменя ангренажния ремък (който е на малък пробег, но доста годишен), долу, където е зъбчатката на кол.вал има ли засечка - да го блокирам, когато обтягам новия ремък? Че на другата Джета се мъчихме с един приятел и успяхме от 7 или 8 път да го обтегнем без да избягат белезите. Водната помпа видях, че не се движи от ангренажа, нали правилно съм видял?
Прикачени файлове
IMG_20210911_130649.jpg
IMG_20210911_130708.jpg


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 896
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот MamaMy » Съб 11 сеп 2021 12:36


За спирачните тръбички има специални процепени шестостенни ключове. Не са много скъпи, но са по дебели и много здрави. На мен много рядко ми се налага да ползвам, но ги имам. Спасяват много нерви и ядове.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19159
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Съб 11 сеп 2021 12:49


Имам такива, колега. Само тях ползвам.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 896
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот MamaMy » Съб 11 сеп 2021 13:17


Значи ако ги използваш комплект с WD-40 или пък спринцовка хидравлично масло за автоматик, Шанса е 99%.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19159
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Съб 11 сеп 2021 14:44


Имам нужда от съвет за рециклирането на апаратите. Проблем ли е ако са изцяло разглобени за песъкоструй? Може ли той да нарани цилиндъра на апарата, където буталото ляга? Има ли нещо специално или специфично?


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 181
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот kazakstaneca » Съб 11 сеп 2021 16:09


Задължително се затварят с нещо отворите на буталото и там където ляга о-пръстена... Пясъка прави язви в леглото и после чорбичката излиза, без значение дали са предни или задни, винаги запълвам всички отвори. Не мога да разчитам, че човека който ще ги чисти, ще пази отворите...
За спирачните тръбички те съветвам, никакво wd или темподобни парфюми, първото което правиш, е да почистиш перфектно и нагрееш с малка горелка накрайника и тогава напъваш с ключа за тръбички, ако не тръгва нагряваш още, когато тръгне да се развива пръскаш смазка и продължаваш.. Тъпото wd В НАЧАЛОТО само спомага да се преплъзне ключа.
Относно ангренажния ремък, не знам за засечка на това място, има белези. До колкото знам има специален инструмент, с който се блокира маховика през отвора съз зелената тапа. Аз също го блокирам от там. Правилно, водата е на другия ремък. :th_up


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19159
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Съб 11 сеп 2021 20:17


Благодаря за съветите. Предния път с горелката развих щуцерите и някои тръбички. Може ли снимка на този блокиращ инструмент? Ти с такъв ли го блокираш? Или правиш чалъм някой - сподели, ако желаеш. :beer


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 181
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот kazakstaneca » Съб 11 сеп 2021 21:18


Оо долеч не разпалогам, естествено че бих споделил, нали това е идеята на форума. :biggrin Пиниза е, че след като си взел две бири от магазина, маховика се блокира от човека за втората бира, със стабилна права отвертка :icon_lol Все се каня да изфабрикувам нещо, с което да се избегне нуждата от втората конска сила :mhihi , но уви още не съм.

Последна промяна от kazakstaneca на Нед 12 сеп 2021 7:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
caro
Мнения: 558
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот caro » Съб 11 сеп 2021 22:34


Честито ,Стефчо да си караш я със здраве и много да те радва .Пожелавам ти само много безаварийни километри.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6164
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот ktamen » Нед 12 сеп 2021 0:51


Четито и от мен :beer
На мен не ми е ясно защо трябва да се блокира коляновия вал. Ако и двата вала са на белези ремъкът е невъзможно да се сложи без душманско и напълно излишно напъване. Аз завъртам единия вал за да е хлабав ремъка и гледам отново белезите едва след като го опъна. Ако не съвпадът, го охлабвам и го отмествам с един зъб. Няма начин коляновия вал да мръдне, ако ремъкът не се опъва душмански. Пък и да мръдне, нищо лошо няма да се случи, ако се проверят белезите преди да се върти на стартер. След като видя че белезите съвпадат правя няколко оборота на ръка при свалени свещи и пак проверявам белезите. Ако опре бутало в клапан, двигателят ще запецне и ще трябва да се презацепи, но няма как да се повреди нещо.
Старата джета какво ще я правиш?


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 181
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот kazakstaneca » Нед 12 сеп 2021 7:13


Аз това блокиране го правя при натягане на ремъка, след като вече е наместен на валовете. Естествено, докато сменям самия ластик обтегача е разхлабен, няма опъванки, разпъванки, чупене на пръсти, физкултури. Начинът, който си описал също е вариант. В крайна сметка, както казваш, важното е всичко да е на белези, след като си завъртил мотора един, два пъти на ръка. :beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8419
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот samo_pechka » Нед 12 сеп 2021 13:52


Честито и от мен! Станаха доста редки тия коли и ако е запазена както казваш-супер :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19159
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Нед 12 сеп 2021 16:33


Благодаря за съветите на всички ви. Коляновият вал бяга доста лесно от белега си, действително трябва да измисля вариант да има някой да го държи по някакъв начин. Гледах в нета един пич, слага ремъка изпънат откъм дясната страна - обратната на тази на обтяжната ролка и така, като стегне ролката ремъкът реално не мърда и не губи центровката. Одеве залегнах да видя апаратите на спирачките отзад - с Гирлинг 36 съм. Не са блокирали, ръчната им държи. От друга страна пък искам да сложа апарати, които да съм профилактирал предварително и да не ги мисля повече спирачките. Имам някакъв спомен, че при Лукас 38 жилото минаваше отдолу, а спирачният маркуч отгоре - трябва да видя на другата ми Джета, как беше. Тук е обратно - спирачният маркуч минава отдолу под апарата, а пък жилото за ръчната върви отдолу под моста и после се завърта и минава отгоре над апарата. Утре дано успея да сваля шенкелите от един Пасат Б4, че малко е без гуми и ще видим, как ще се получи с него. Предполагам трябва да сменя и шарнира - тъй като по-дъртите Мк2 бяха със 17мм, а Пасаторите са с 19мм? Одеве видях стабилизираща щанга отзад - върви вътре в профила на моста. Отпред ми е ясно, но отзад си бия главата с акъл, какво да правя :(
Относно другата Джета - стои си прибрана в гаража, другата седмица ще я покарам малко, че сега движа с фокуса :th_up Жената започва леко да ми намеква, че три коли са ни много, ама ще я видим тая работа :gruebel



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта