Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот muns61 » Пет 05 ное 2021 14:00


Трябва и по-голямо серво с тази помпа. Сега си намалил хода на педала, но ти е необходим по-силен натиск върху него, за да постигнеш същото налягане в спирачната система. Науката хидравлика.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Пет 05 ное 2021 15:54


Да, Ники. Вероятно си прав.


Потребителски аватар
matri19
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 14 ное 2013 18:51
Автомобил: Vw Golf Mk2 g60
Двигател: PG 16v G60
Местоположение: Плевен

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот matri19 » Пет 05 ное 2021 16:35


За по голямо серво ползвам от 16v passat и помпа от Audi coupe .


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Пет 05 ное 2021 18:16


Между другото ми се струва, че НЕ съм с най-малкото серво. Мисля, че на другата ми Джета е по-малко, ще ги сравня.
Но и така си е ОК колата. Ако сложа, каквото трябва серво - ще стане кофти, защото само като чукна спирачката и ще блокира колелата :wink


Потребителски аватар
kazakstaneca
Мнения: 179
Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот kazakstaneca » Пет 05 ное 2021 23:06


Сервото ти е от големия вариант за мк2.
При мен ъпгрейда се получи много добре(G60 помпа, 280мм вентилирани), от към ход и усещане на педала. Аз лично предпочитам да упражнявам повече сила с крака си, по-добре мога да дозирам спирането.
Нека хората, които имат повече опит да споделят, но според мен с по-голямо серво, съответно с повече сила, ще блокираш лесно колелетата на мокра/хлъзгава настилка. При мен, хем с по-малка помпа от твоята имаше момент на изненада, говоря за настилка различна от суха.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Съб 06 ное 2021 6:45


Ще остане така със сигурност.


Потребителски аватар
caro
Мнения: 556
Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
Местоположение: Шумен

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот caro » Съб 06 ное 2021 8:36


Джетата има ли ABS ? Само питам.


Потребителски аватар
McLane
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
Автомобил: SeatToledo
Двигател: AGN
Местоположение: Шумен

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот McLane » Съб 06 ное 2021 8:37


По-голямата помпа ще съдава съответно и по-голямо налягане .При по-малък натиск и ход на педала ще спира с далеч по-малко усилие .Аз не мисля ,че ще има ефект на забиване ,разбира се въпрос на свикване след като знаеш какъв е ефекта от ъпгрейта .Остава въпроса ако ти се наложи рязко спиране при нужда дали по-голямото налягане няма да надуе маркучите и да ги пръсне .


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот stefan4o » Съб 06 ное 2021 9:30


caro написа:Джетата има ли ABS ? Само питам.

Не (и слава Богу).
Остава въпроса ако ти се наложи рязко спиране при нужда дали по-голямото налягане няма да надуе маркучите и да ги пръсне .

По-скоро има по-голям дебит, за налягането не съм сигурен, но вероятно да - като увеличим количеството, а оставим сечението на тръбата същото следва и налягането да се вдигне. :gruebel
Но дори и да създава - нали маркучите, които се слагат на Т4 са подобни? Не вярвам да са по-различни - съвсем стандартни спирачни маркучи. Освен това, с наличното серво - няма как да озоря системата - тъй като трябва и с двата крака да скачам на педала :Mr Green Fun Просто тази помпа пасна - иначе бях тръгнал за 20 или 22мм.


Потребителски аватар
McLane
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
Автомобил: SeatToledo
Двигател: AGN
Местоположение: Шумен

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот McLane » Съб 06 ное 2021 9:41


По-голяма помпа означава по-голямо бутало от там по-голям дебит и по-високо налягане с по-малко усилие ,свързани са нещата от физичните закони за течностите в херметически затворена среда.A T4 доколкото знам аз е микрубус с по-голямо тегло и по-голяма товароносимост :) .


bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот bayspiro » Съб 06 ное 2021 10:13


Такаа.. Налягането е равно на силата ( с която натискаш педала) разделена на площта на бутлалото. p = F/S. Откъдето излиза,че ако запазиш същата сила на натискане на педала и увеличиш площта ( диаметъра) на буталото, ще получиш по -малко налягане. ( Физика за 5 клас). За да получиш предишната сила на притискане в апаратите (ако са същите) трябва да натиснеш по - силно. Единственото което печелиш -с по-къс ход на педала ще местиш цилиндърчетата на апаратите поради увличения работен обем на помпата. Не мисля,че има някакво съществено значение. Има много проста формула, да провериш накъде си отишъл със смяната, но аз не можах да се справя с редактора да я напиша ( има квадрати). Ако те интересува ще се понапъна да я напиша.


Потребителски аватар
McLane
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
Автомобил: SeatToledo
Двигател: AGN
Местоположение: Шумен

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот McLane » Съб 06 ное 2021 10:27


Първо в 5 клас не се учи физика :) ,второ когато увеличиш площта на буталото но запазиш диаметъра на тръбите казваш ще се намали налягането :) Ей за тва ги обичам тия форуми


bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот bayspiro » Съб 06 ное 2021 10:53


:biggrin


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот ktamen » Съб 06 ное 2021 11:21


McLane написа:По-голяма помпа означава по-голямо бутало от там по-голям дебит и по-високо налягане с по-малко усилие ,свързани са нещата от физичните закони за течностите в херметически затворена среда.A T4 доколкото знам аз е микрубус с по-голямо тегло и по-голяма товароносимост :) .

Такива физични закони няма :exclaim
Бай Спиро много добре ти е обяснил какви са съществуващите физични закони, опитай да осмислиш това, дето ти е написал.


Потребителски аватар
McLane
Мнения: 245
Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
Автомобил: SeatToledo
Двигател: AGN
Местоположение: Шумен

Re: Новата ми придобивка - 16-волтова Джета

Мнениеот McLane » Съб 06 ное 2021 11:23


Значи инжинерите във WV са се прецакали като са сложили такава помпа на Т4 ,а не от Поло например :)



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 139 госта