Здравейте колеги!
Имам следният проблем - двигателя работи нормално, но за трети път се чупи много странно свещ - стеблото на свещта се чупи, спрямо металната част, и двата електрода опират един в друг. Пробвал съм с Бош и Беру, но според мен се правят на едно място. Чудя се, дали да не пробвам с NGK, но имам съмнение, че производстото е същото. Първият път не запомних на кой цилиндър се случи, но следващите две свещи се чупят на втори цилинтър. Двигателят е CZEA 1,4TSI, 2016г.
Имам няколко въпроса:
1. Дали се е случвало някога на накой такова нещо?
2. На какво може да се дължи?
3. Дали NGK се произвеждат на друго място? Дали има смисъл да ги сменявам за пореден път?
Изпращам и клип от първата свещ, когато се счупи.
https://www.youtube.com/watch?v=l_zMsYHClJ4
VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
На мой познат даже беше ударила клапани от свещ, беше изпаднало парче от свеща в цилиднъра, преди години беше това, точно BERU свещ беше.
Аз шега със свещи не си правя особено след неговата случка, купувам свещи от представителството винаги, да цените са х2 може и х3, но свещите се сменят рядко, за мен си струва.
Пък и като гледам сега ще купуваш трети комплект свещи, демек дори ще минеш цената на оригинални.
Последно купувах февруари свещи за 1.8Т-то 4-те свещи бяха към 200 лв.
Оригиналните би трябвало да са NGK (поне за 1.8Т-то са такива), но имат щампи Audi/VW/Seat най вероятно нямат нищо общо с NGK-то което ще купиш от магазин за авточасти.
Частите при дилърите се произвеждат според техни спецификации, дори да си купиш NGK свещи и те да не са менте няма да са направени по спецификация на VW.
Това важи за всички части.
Както е при гумите същата работа, просто за пример пращам този клип.
Две гуми които трябва да са еднакви, всъщност се оказва,че са тотално различни защото едните са правени по спецификация на производителя на автомобила в случая BMW.
https://www.youtube.com/watch?v=COA630Juf_U
Аз шега със свещи не си правя особено след неговата случка, купувам свещи от представителството винаги, да цените са х2 може и х3, но свещите се сменят рядко, за мен си струва.
Пък и като гледам сега ще купуваш трети комплект свещи, демек дори ще минеш цената на оригинални.
Последно купувах февруари свещи за 1.8Т-то 4-те свещи бяха към 200 лв.
Оригиналните би трябвало да са NGK (поне за 1.8Т-то са такива), но имат щампи Audi/VW/Seat най вероятно нямат нищо общо с NGK-то което ще купиш от магазин за авточасти.
Частите при дилърите се произвеждат според техни спецификации, дори да си купиш NGK свещи и те да не са менте няма да са направени по спецификация на VW.
Това важи за всички части.
Както е при гумите същата работа, просто за пример пращам този клип.
Две гуми които трябва да са еднакви, всъщност се оказва,че са тотално различни защото едните са правени по спецификация на производителя на автомобила в случая BMW.
https://www.youtube.com/watch?v=COA630Juf_U
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
fur1ous написа:Частите при дилърите се произвеждат според техни спецификации, дори да си купиш NGK свещи и те да не са менте няма да са направени по спецификация на VW.
Това важи за всички части.
Празни приказки! И то напълно неверни..
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
Дай някви доводи,че аз съм дал все пак
Всеки производител на автомобил пуска спецификации за определна част не случайно на нея има щампа на марката, т.е. тази част се прави по изисквания на марката.
Всичко останало самия производител на определената част преценява как да създаде, затова и няма щампа, може да пести от каквото си реши.
Всеки производител на автомобил пуска спецификации за определна част не случайно на нея има щампа на марката, т.е. тази част се прави по изисквания на марката.
Всичко останало самия производител на определената част преценява как да създаде, затова и няма щампа, може да пести от каквото си реши.
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
Как да дам доводи на някой, който не е стъпвал в завод, който произвежда части за автомобилния сектор!?
Ако имаш поне малко представа колко скъп е R&D с всичките му съпътстващи тестове и валидирания, до постигането на краен продукт, който трябва да се произвежда в милиони количества на десетки производствени линии, то нямаше да си мислиш, че напр. Bosch освен десетте линии за произвотство със щампа на дадена марка има още 2-3-5-10 линии да произежда същите (според теб подобни) детайли/части, но без спецификации. И после да ги продава на свободния пазар.
Какво мислиш става когато VAG поръча над 10 000 000 артикула и после сглоби само 9 000 000 автомобила? Къде отиват поръчаните и произведени 1 000 000 остатъчни артикула?
Ако имаш поне малко представа колко скъп е R&D с всичките му съпътстващи тестове и валидирания, до постигането на краен продукт, който трябва да се произвежда в милиони количества на десетки производствени линии, то нямаше да си мислиш, че напр. Bosch освен десетте линии за произвотство със щампа на дадена марка има още 2-3-5-10 линии да произежда същите (според теб подобни) детайли/части, но без спецификации. И после да ги продава на свободния пазар.
Какво мислиш става когато VAG поръча над 10 000 000 артикула и после сглоби само 9 000 000 автомобила? Къде отиват поръчаните и произведени 1 000 000 остатъчни артикула?
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
Обясни тогава разликата в качеството защото тя е очевадна.
Сравнявал съм доста части с/без щампа разликата е огромна, рядко няма разлика. Да не говорим,че понякога самия материал е различен.
Защо му е на някой да поръчва 10 000 000 артикула, ако планира да използва само 9 000 000 ? Никой не би го направил освен ако не е идиот.
Аз понеже съм в един друг бизнес ще ти кажа,че всичко се планира. Купува се точно колкото ти трябва, дори понякога се купува по малко отколкото трябва и после се докупува зависи от случая.
Или викаш те VW планират да произведат 9 000 000 автомобила, ама поръчват от всяка част по 10 000 000 броя - да има
От това което си написал ти избягва R-то, малко го караш само на D,а R-то всъщност е много по важно затова съм го и удебелил горе.
Сравнявал съм доста части с/без щампа разликата е огромна, рядко няма разлика. Да не говорим,че понякога самия материал е различен.
Защо му е на някой да поръчва 10 000 000 артикула, ако планира да използва само 9 000 000 ? Никой не би го направил освен ако не е идиот.
Аз понеже съм в един друг бизнес ще ти кажа,че всичко се планира. Купува се точно колкото ти трябва, дори понякога се купува по малко отколкото трябва и после се докупува зависи от случая.
Или викаш те VW планират да произведат 9 000 000 автомобила, ама поръчват от всяка част по 10 000 000 броя - да има
От това което си написал ти избягва R-то, малко го караш само на D,а R-то всъщност е много по важно затова съм го и удебелил горе.
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
Може да имаш някакъв опит, но той не е в автомобилния сектор..
Когато се започва с производството на даден продукт, то се калкулират детайлите, които трябва да се произведат години напред (преди бяха 10-12, сега са 7-8) и когато по план след 5-6г имаш да произведеш 10 000 000 артикула, то се плануват необходимите производтсвени капацитети и разбира се доставката на материалите. В договорите си има клаузи, според които е по-добре артикулите да се купят и после да се решава какво ще става с тях. Та затова и като се появи нещо непредвидено като дизел-гейт, корона и т.н. и можеш да произведеш/продадеш само 9 000 000 автомобила, то в този момент имаш милион(и) артикули, но нямаш автомобили в които да ги вложиш и тогава има няколко възможни опции.
Замисли се - кой би поръчал още няколко производтсвени линии, би купил алтернативни материали и би започнал да произвежда по-нискокачествени продукти. Дали е въобще изгодно нещо подобно?
Аз разлика в качеството не съм виждал, но не пазарувам и авточасти от незнайни източници. В момента имам два еднакви артикула на бюрото - произведени на една и съща производствена линия с едни и същи материали, но с две различно гравирани емблеми и артикулни номера. Все пак гравиращата машина е последната от производствената линия и там може да се гравира каквото си поискаш, дори и твоето име. Как тези два артикула ще имат разлика в качеството? С какво този с емблемата на автопроизводител е по-добър/по-лош от този с емблемата на истинския производител?
Когато се започва с производството на даден продукт, то се калкулират детайлите, които трябва да се произведат години напред (преди бяха 10-12, сега са 7-8) и когато по план след 5-6г имаш да произведеш 10 000 000 артикула, то се плануват необходимите производтсвени капацитети и разбира се доставката на материалите. В договорите си има клаузи, според които е по-добре артикулите да се купят и после да се решава какво ще става с тях. Та затова и като се появи нещо непредвидено като дизел-гейт, корона и т.н. и можеш да произведеш/продадеш само 9 000 000 автомобила, то в този момент имаш милион(и) артикули, но нямаш автомобили в които да ги вложиш и тогава има няколко възможни опции.
Замисли се - кой би поръчал още няколко производтсвени линии, би купил алтернативни материали и би започнал да произвежда по-нискокачествени продукти. Дали е въобще изгодно нещо подобно?
Аз разлика в качеството не съм виждал, но не пазарувам и авточасти от незнайни източници. В момента имам два еднакви артикула на бюрото - произведени на една и съща производствена линия с едни и същи материали, но с две различно гравирани емблеми и артикулни номера. Все пак гравиращата машина е последната от производствената линия и там може да се гравира каквото си поискаш, дори и твоето име. Как тези два артикула ще имат разлика в качеството? С какво този с емблемата на автопроизводител е по-добър/по-лош от този с емблемата на истинския производител?
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
Кайзен написа:Аз разлика в качеството не съм виждал
Виж сега, виждам,че живееш в Германия според профила ти, аз не живея там,а и това е Български форум.
В България разликата в частите е от земята до небето. Може 2 еднакви части да купиш на една и съща цена и те да са тотално различни като качество дори на вид.
Имам познат с магазин за авточасти и ми е много ясно какво как идва.
Има много части които са пакетаж. Дали ще купиш Mahle, SWAG или SKF вътре може да е едно и също нещо което дори да не е произведено от трите изредени.
Та ти може да не си виждал, ама аз съм виждал от пиле мляко в авточастите. Виждал съм и как се проъчва най скъпото възможно примерно RUVILLE и най евтиното възможно примерно JP GROUP, разменят се частите в кутиите поради една или друга причина връща се RUVILLE-то вътре с част която е на JP GROUP и тн.
Може едно и също нещо да поръчаш от 2 различни доставчките и вътре двете да нямат нищо общо и това се е случвало.
Пък ти ми обяснявай как поточните линии не са различни
Мен като цяло поточните линии не ме и интересуват също така не мисля,че се поръчват по 10 000 000 артикула от дадена част, малко е изхвърлено, пак ти казвам R-то според мен много ти убягва в ситуацията.
Интересува ме това,че частите не са същите, а са коренно различни. Точно като руска рулетка е може да случиш, може и да не случиш.
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
Beru и Bosch съм ги зачеркнал лично от списъка с препоръчвани... имам същия клип на свещи на 100км , 3 от 6 направиха точно това, което описваш на моя познат , който ги смени и след 100км върна старите за да се прибере вкъщи... NGK никога не съм имал проблем с оплакване от клиент , дал съм стотици свещи.
Последна промяна от DoH_KuXoT на Сря 17 авг 2022 14:34, променено общо 1 път.
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
Предизвиквам @Кайзен да ми прати такава свещ с оригинална щампа VAG щом качеството не е различно на частите
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Чет 21 окт 2010 17:58
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: Sofiq
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
DoH_KuXoT написа:Beru и Bosch съм ги зачеркнал лично от списъка с препоръчвани... имам същия клип на свещи на 100км , 3 от 6 направиха точно това, което описваш на моя познат , който ги смени и след 100км върна старите за да се прибере вкъщи... NGK никога не съм имал проблем с оплакване от клиент , дал съм стотици свещи.
Най-после да открия още някой със същия проблем... на толкова хора и майстори го показах, досега не бяха виждали такова нещо :)
NGK обаче не намирам, успях да поръчам уж оригинални...като цена го докарват на такива. Ще я видим тая работа, септември ме очакват доста километри. За всеки случай ще взема със себе си свещи и гедоре :D
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
Късно се сетих за сайта, това е свеща която ти трябва. От тук е сигурно, пазарувал съм не веднъж.
https://shop.ahw-shop.de/original-vw-au ... 12c?c=3539
https://shop.ahw-shop.de/original-vw-au ... 12c?c=3539
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Чет 21 окт 2010 17:58
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: Sofiq
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
fur1ous написа:Късно се сетих за сайта, това е свеща която ти трябва. От тук е сигурно, пазарувал съм не веднъж.
https://shop.ahw-shop.de/original-vw-au ... 12c?c=3539
Благодаря,
като цена са толкова, имат си и гаранция...дано не се налага да ги връщам все пак :)
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Чет 21 окт 2010 17:58
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: Sofiq
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
Иначе оригиналните ми излеждат досущ като бош и беру...дано да не съм прав :)
Re: VW Passat B8, 1.4TSI, чупене на запалителни свещи
ddunov написа:DoH_KuXoT написа:Beru и Bosch съм ги зачеркнал лично от списъка с препоръчвани... имам същия клип на свещи на 100км , 3 от 6 направиха точно това, което описваш на моя познат , който ги смени и след 100км върна старите за да се прибере вкъщи... NGK никога не съм имал проблем с оплакване от клиент , дал съм стотици свещи.
Най-после да открия още някой със същия проблем... на толкова хора и майстори го показах, досега не бяха виждали такова нещо :)
NGK обаче не намирам, успях да поръчам уж оригинални...като цена го докарват на такива. Ще я видим тая работа, септември ме очакват доста километри. За всеки случай ще взема със себе си свещи и гедоре :D
пусни ми рамата или ми дай номер по NGK да проверя дали не мога да помогна
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта