Моят Нов (Стар) Б8 190HP 4Motion

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
yordanlyanchev
Мнения: 0
Регистриран на: Съб 24 сеп 2022 11:25
Автомобил:
Двигател:

Моят Нов (Стар) Б8 190HP 4Motion

Мнениеот yordanlyanchev » Пон 10 окт 2022 13:24


Здравейте. След много умуване, чудене и гледане, от сряда (5ти Окт) съм горд собственик на неособено нов Б8 пасат.

Търсенето ми за семеен автомобил започна преди доста време, като се оглеждах на много места първоначално (от Инсигния, Мондео, Мазда 6, до Ц-класа, А6, и СХ-5), но винаги пропусках VAG поради стари (грешни) предразсъдъци.

Това се промени това лято, когато се качих и покарах един B8 R-linе. Той ми беше малко извън бюджета, а и му липсваха някои от екстрите, които бих искал да има, затова го пропуснах.

Това, което ми беше важно:
Дигитално табло (нърд съм си), Дискавъри Про мултимедия, Dynaudio музика (отново - нърд), DCC, 4motion, сервизна история, а след доста четене тук и по чужди форуми двигателят, който избрах беше 2.0 TDI / 190 HP / 4motion. В последствие разбрах, че и ел багажник ми е важно, но затова по-късно. За предпочитане да няма панорамен покрив, тъй като съм сравнително висок и главата ми малко стърчи (поради тази причина отпаднаха Ц-класа/а4,Мазда 6, Хонда Акорд).

Бюджетът ми беше около 40,000лв и този, който се вписваше най-много се продава (все още) от Аутотехника - звучеше добре на теория, лизингов автомобил (оказа се оперативен), на под 200К км, на 5г и до горната черта на бюджета - след малко по-детайлна проверка се оказа, че е поддържан с неоригинални части, вътре е возенето доста космато животно, след което не бяха успяли да изчистят въпреки положените усилия, боядисвана е цялата поне веднъж (сега беше пак за боядисване), сменено предно стъкло (с неоригинално), и други подобни.

Имаше и друг, по-евтин, но по-стар, на повече километри, и... с по-грозни джанти (мда, субективно). А и се оказа без ел. багажник - Highline с много екстри, но без ел. багажник : ).

Според майстори е поддържан доста по-добре, с оригинални части (в Швейцария) - проблемът му беше, че точно когато е трябвало да се обслужва наново + да се купуват нови гуми, е бил пуснат за продажба. Добрата новина за мен беше, че е доста под оригиналния бюджет, така че всички тези разходи (около 3,500-4,000лв с оригинални част и хубави нови зимни гуми) можеха да бъдат покрити веднага.

Та, връщайки се към началото на темата - от 5ти Окт вече съм собственик на този автомобил - произведен август 2015. Като екстри има DCC, всички системи за безопасност, печка, 360 камера, самопаркиране, Dynaudio (силно препоръчвам за хора, които харесват добър звук). Но, пак ще кажа - няма ел.багажник :).

За по-запознатите - възможно ли е слагането на такъв и каква би била ориентировъчната цена?

Снимки ще кача по-нататък, в момента е в сервиз за гореспоменатото обслужване.




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Моят Нов (Стар) Б8 190HP 4Motion

Мнениеот Vlad777 » Вто 11 окт 2022 12:38


Здравей колега и добре дошъл!
Аз също карам Passat с този двигател и задвижване и подобен набор от екстри, но за съжаление без Dynaudio, което ми липсва честно казано.
Относно обслужването да споделя някои неща:
1. Ако колата е на над 200000 км се сменя ангренажен ремък (по предписание на 210 за този двигател), в комплект с водна помпа.
2. При смяната на водната помпа се сменя и антифриза, като казанчето ако е със силика торбичка вътре (има надпис mit silikat) се сменя и то и се преминава към антигриз G12+.
3. Прегледай кога е обслужвано DSG. Маслото се сменя на макс 60 000 км
4. Обслужване Haldex - според производителя на 3 години, но препоръчително на 20 000 км. Маслото на халдекса като се сменя да се почисти задължително и цедката. (ето защо)
5. Обслужване двигател - преви се на моточасове - 250-300 часа макс. Моточасовете се разбират по средната скорост на борд компа за продължително време. Например - минал си последните 5000 км със средна скорост 29 км/ч - значи сменяш масло на 8-10 000 km.
6. Спирачната течност се сменя първоначално на 3 г., а после на 2, т.е. тази година трябва да се смени, щом колата е 2015.

Ето една тема, която може да е полезна: viewtopic.php?f=6&t=488275

По въпроса с ретрофит на ел багажник - и аз нямам такъв за съжаление. Колега от форума си монтира на Passat B7, като си намери частите от морги и не беше нещо супер сложно. Платформата на B7 обаче е различна от B8 и не съм сигурен доколко са съпоставими тези процедури.


Потребителски аватар
yordanlyanchev
Мнения: 0
Регистриран на: Съб 24 сеп 2022 11:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Моят Нов (Стар) Б8 190HP 4Motion

Мнениеот yordanlyanchev » Вто 11 окт 2022 14:44


Vlad777 написа: ...


Благодаря и благодаря за ценната информация. Повечето от тези неща ги научих изчитайки твоите теми (супер полезни), включително процеса, по който си минал при закупуването на своя Б8.

Относно обслужванията - да, колата е на малко над 200,000км, а сервизната книжка не беше особено ясно (или поне за мен и майстора) кога кое е обслужвано последно, затова реших да започна на чисто с всичко. От тук нататък ще следя километрите за интервалите (избягвайки long-life препоръките).

Разпитах на няколко места за ел багажник и ми казват доста странни цени (за нови амортисьори) от рода на 800-850лв парчето. Засега не съм готов да дам такива пари. Не, че ми е проблем самото отваряне/затваряне (цял живот съм го правил ръчно), странно ми е да приема, че кола с толкова високо ниво на оборудване няма подобна (basic) екстра.

Също да питам - при смяната на Халдекс маслото помниш ли каква ти беше цената (850мл)? На мен ми искаха 150лв, говорех с приятел с Волво В70 (2012) при него беше около 50.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Моят Нов (Стар) Б8 190HP 4Motion

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 12 окт 2022 20:55


Оригиналното масло за халдекса е на такава цена горе - долу, промениха им цените нагоре от известно време. Относно електрическите амортисьори, наскоро търсих за едно Волво ХС 60, цената им беше над 950 лв за бройка, на поръчка 10 дни. Единият се беше разглобил, оставихме му само мотора вътре в кората и монтирахме стандартен някакъв с хиляда и отгоре нютона, другият за сега се справя сам като му помага новия газав, като се съсипе ще го заменим и него с механичен и така. Много скъпа екстра е във всички коли, не знам защо, един електромотор с редуктор трябва да струва толкова


Потребителски аватар
Vantage
Мнения: 194
Регистриран на: Съб 25 дек 2010 13:40
Автомобил: Seat Tarraco
Двигател: TDI 4drive
Местоположение: София

Re: Моят Нов (Стар) Б8 190HP 4Motion

Мнениеот Vantage » Чет 13 окт 2022 7:29


yordanlyanchev написа:
Vlad777 написа: ...
Също да питам - при смяната на Халдекс маслото помниш ли каква ти беше цената (850мл)? На мен ми искаха 150лв, говорех с приятел с Волво В70 (2012) при него беше около 50.


Около 150 лв е, потвърждавам.


Потребителски аватар
yordanlyanchev
Мнения: 0
Регистриран на: Съб 24 сеп 2022 11:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Моят Нов (Стар) Б8 190HP 4Motion

Мнениеот yordanlyanchev » Чет 13 окт 2022 12:43


Да, ясно, благодаря.

Вчера си взех колата след пълното обслужване (+ накладки, дискове, нови гуми), и тръгнах Пловдив-София. По средата на пътя ми светна проблем с AdBlue системата и оставащи 1,000 пробег (като я взех, пробега беше 6,000км - реално изминати в това време около 500км).

Днес я закарах на майстора, каза, че това е честно срещан проблем за VAG от това поколение, даже е имало сервизни акции (не знам защо моята не е миналата по тоя път) и трябва да се смени тръбата на АдБлу системата - подобен проблем видях в тази тема - viewtopic.php?f=24&t=489613.

Казаха, че цената е 490лв на самата тръба + около 120лв труд и би трябвало за ден да стане.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта