Още един VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
pvtmosquito
Мнения: 0
Регистриран на: Сря 31 юли 2024 21:52
Автомобил:
Двигател:

Още един VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот pvtmosquito » Пон 12 авг 2024 22:31


Здравейте и от мен,
91adbd60-d137-4b3d-a4aa-d7ccbb7f8bfe(1).jpg


Днес си го взех от КАТ, прясно прясно внесен от Германия на 171к км, произведен Декември 2018.
Стигнах само до Мусагеница, защото прегря и каза да спирам - удари 130 градуса. :banghead
"Страх лозе пази" и викнах репатрак да го закараме в сервиза. Оказа се, че като пусна парното на макс температурата пада, а с климатика си катери над 100 и нагоре.
Майсторът предположи водна помпа и предложи да направим обслужването с ангренажа - надявах се да го правя догодина ама нейсе. Нищо - всяко зло за добро, няма да го мисля.
Жената каза - "дали са ни дефектна, сменяй я" ама аз си я харесвам и ще си я правим. :cool

Подготвил съм си следния списък за обслужването:
    Масло двигател
    Въздушен филтър
    Филтър купе (климатик)
    Горивен филтър
    Масло скорости
    Филтър масло скорости DQ381
    Масло Халдекс + чистене цедка/филтър
    Пистов ремък
    Ангренаж +водна помпа
    Спирачна течност
    Антифриз + махане силика гел

Посъбрала е грешки, та докато ги чистя една по една първо ще чета и после ще пиша тук, белким е полезно на някой.
obd11_log_171523.pdf
(123.83 KиБ) Свален 610 пъти




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20333
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Още един VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот Vlad777 » Сря 14 авг 2024 9:59


Първо, честита придобивка!

Вероятно наистина е водна помпа, по принцип се сменя на 210000 км ангренажа или 7 години, така че да - можеше догодина, но и сега си му е време.

Грешките може и да са от слаб акумулатор или откачан акумулатор. Така че проследи и това, изчисти ги и виж дали пак ще се покаже нещо.

Иначе списъкът с обслужването е доста пълен. Имаш ли сервизна история?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4728
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Още един VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот tdi fen » Сря 14 авг 2024 10:02


Добави и масло на заден диференциал


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10101
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Още един VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Сря 14 авг 2024 11:57


Честито!
Силно препоръчвам след смяна на ангренажния комплект и цялото обслужване да се направи подробна диагностика на всички кръгове на охладителната система. Да се замери с лазерен термометър всички маркутета, преди и след разните клапанчета и т.н. Нужен е човек с доста познания и опит с тези коли.
За съжаление имат склонност към прегряване, дори и невидимо за датчиците (микрокръгът на главата). Гарнитурата на главата се оказа слабо място и в твоя случай, сложен ремонт със сваляне на двигателя.

Ако си агресивен шофьор и имаш склонност да държиш високи скорости, и особено ако чипосваш, на тези скорости се слага допълнителен охладител.


pvtmosquito
Мнения: 0
Регистриран на: Сря 31 юли 2024 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Още един VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот pvtmosquito » Пон 15 сеп 2025 13:48


Здравейте,

Благодаря за препоръките. Наближавам вече втора смяна на маслото (на 10к), така че ще ги вместя следващия месец. Неочаквано, но за 1 година и малко направихме почти 20к.
Впечатленията ни (и жената е активен шофьор) са страхотни. Живеем на 1000м нв и тази зимна беше по-снежна, но 4Drive-a се представи чудесно.
Малко ми е жал, защото я търкаляме на кратки разстояния за ежедневни нужди (градина, магазин и т.н.) по кофти пътища. Време да вземем нещо по-малко и надеждно.

За тази 1 година се сблъсках с 1 сериозен проблем - P173500 - Position sensor for clutch 1 Electrical error.
Смених мехатроника с нов. Не исках да поема риск с ремонт и сега стария си седи в мазето.

Смяна на акумулатор
При слабото захладняване в края на Август 2 сутрини запали по-трудно от нормално и на третата точно преди почивката не поиска.

2 пъти пръсках WD40 в единия амортисьор на багажника, че се разкърцва.

Предстои ми да:
- я обуя в зимни гуми (миналата зима изкара с всесезонките с които дойде, но вече и е време)
- да и обновя картата (предполагам че предупреждението за скоростта го вади от картата)

Имам въпрос - при стартиране и смяна от P на R понякога е нужен натиск на лоста и се усеща нещо като отчетливо прескачане (все едно някой зъб задържа). Някой може ли да ме насочи към информация - нормално ли е? Мога ли да правя нещо, че да го избегна? Първа кола с автоматик ни е. Не мога да хвана зависимост, но след смяната на мехатроника ми се обостриха сетивата :)
Благодаря предварително.



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 28 госта