Passat B8 2.0 TDI 150hp

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
RadostinTin
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 20 апр 2023 16:09
Автомобил: Passat B8 Variant
Двигател: DFGA 2016
Местоположение: София

Passat B8 2.0 TDI 150hp

Мнениеот RadostinTin » Пон 15 май 2023 11:02


Здравейте колеги,

Дойде време и аз да споделя впечатления от моят пасат.

Колата е 2016г. модел, 2.0 TDI 150hp, ръчка, DFGA, 220 000 км. , AdBlue разбира се :) . Закупена от Германия.

Като ниво на оборудване съм доста доволен (но има какво да се желае):

- Adaptive Cruise Control ACC
- Front Assist
- Adaptive Chassis Control DCC incl. Driving Profile Selection
- Lane Assist - допълнително активиран от мене
- Dynamic Road Sign Display
- Park Assist including park distance control
- High-beam control Light Assist
- Ext. mirrors, power-adjust., -folding and heated, auto-dimming on dr. side, with surround lighting
- Start-Stop System - разбира се веднага деактивирана с memory модул от Али-то
- Mib2 Delphi Standart (Apple Car Play си работи без проблеми за сега)

Като цяло единствено ми липсват камера на заден ход и теглич ( за предпочитане елекронен).Та в този ред на мисли ако може да ми препоръчате човек от София или региона който се занимва с такива работи....особенно за теглича, ми се иска да го сложа възможно най скоро. А може би и ел. багажник, но малко се двуомя тъй като винаги товарим догоре колата като пътуваме и си е друго да понатиснеш багажника ръчно :).


Вече около месец я карам и съм и навъртял около 800-1000 км смесено. Като разход за сега мисля че съм много доволен около 5.5 - 6 (без много натискане).
В сервиз още не е влизала и тази седмица мисля да я закарам да я прегледаме по обстойно, да видим дали ще излезе нещо за смяна и да напълним климатика понеже нещо не духа студено (дано да се окаже само липса на фреон).
Казанчето за антифриза е със силикат та ще видим дали ще го махаме или ново казанче ще се взима.

Според документите които намерих в колата миналата година Октомври месец е обслужена:
- Ремъци, Rолки, Водна Помпа - OEM - в момента е на 222 000 км. след колко години или километри трябва да ги сменя отново?
- Масло с филтри
- Нов акумолатор
- Антифриз G12 Evo


Относно ДПФ, това е първата ми кола с ДПФ и като цяло съм доста наплашен да не изгася колата докато е в регенерация.
За това си купих един ELM327 и Car Scanner Pro (за да си пускам принудителни регенерации ако се наложи) и следя колко % остават до следващият цикъл на регенерация.
Знам че е много писано по тази тема, но да споделя докато е в регенерация колата се вдигат оборотите (почти до 1000), разхода на място скача от 0,5 на 0,9 и старт-стоп системата се само-изключва.



PS: от 18 години карам Пасат 5.5 и беше време да го сменя.

Също така търся да си закупя напречни греди....ако някой има излишни :)

InkedIMG_0567_new.jpg
InkedIMG_0568_new.jpg
InkedIMG_0564_new.jpg
InkedIMG_0563_new.jpg
IMG_0566.JPEG




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 2.0 TDI 150hp

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 15 май 2023 12:58


Честито със здраве да Ви служи!!!


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B8 2.0 TDI 150hp

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 15 май 2023 13:23


Честито и много безаварийни км .

Тези двигатели първоначалното им обслужване е на 210 000,но е много странно че се сменили антифриза с новия стадарт ,а казана са го оставили същия.
Виж темите на колегите с такива пасати има изписано за интервалите на обслужване.


RadostinTin
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 20 апр 2023 16:09
Автомобил: Passat B8 Variant
Двигател: DFGA 2016
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 150hp

Мнениеот RadostinTin » Вто 16 май 2023 15:28


Благодаря за пожеланията.

Днеска ходих до сервиза да я качим на стенд.
Като цяло ходова част няма забележки (освен предни дискове и накладки), но като са обслужвали колата с ремъци и ролки миналата година изглежда са пропуснали ремъкът на маслената помпа.
Като цяло самият ремък не е много скъп, но за да се смени трябва да се свали и ангренажния, та с работа излиза около - 500-600 лв.
Посъветваха ме да сменя и капакът на клапаните, тъй като там има някакъв филтър който е вграден в капака и трябва да се смени целият капак OEM излзиа около 500лв. и още 200-300лв. за смяната, тъй като и там си е играчка да се свали.

Та явно другият месец ще я вкарвам в сервизът за смяна да дискове и накладки, масло и филтри и ремък на маслена помпа.


ПС: Капакът на клапаните ще почака за сега :)

Поздрави


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 150hp

Мнениеот group® » Вто 16 май 2023 17:58


Честито!

Моят съвет е да прочетеш тази тема хубаво, с цел избягване на излишни ремонти и разходи - viewtopic.php?f=6&t=488275


Потребителски аватар
neo5
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 20 фев 2013 17:46
Автомобил: Passat B7 1-4 TSI EcoFuel
Двигател: 2013 Декември
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B8 2.0 TDI 150hp

Мнениеот neo5 » Сря 17 май 2023 4:58


То само по джантата ми изглежда да е малко по-така предния собственик, как да го кажа, по-неспокосано обслужване и пазене на автомобилът! Не ми изглежда на оригиналната джанта. Колега, честито и много безаварийни километри, но все пак ще се даде 2-3 хилки в евро за да я постегнеш,(с времето) , няма как! Я дай снимка отвътре да видим как е оборудвана, така отвън нищо не се разбира! Сигурно не е кожен салона.... :rolleyes :rolleyes


RadostinTin
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 20 апр 2023 16:09
Автомобил: Passat B8 Variant
Двигател: DFGA 2016
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 150hp

Мнениеот RadostinTin » Сря 17 май 2023 8:23


@Темерут, прочел съм почвечето теми свързани с Б8 и ДПФ :)

Точно това твое мнение ми направи впечатление:
"group® написа:
Двама VAG майстори, на които имам доверие, единия известен във форума, ми споделиха опита си с тези ремъци. Имали са не малко желания за смяна на този ремък, заедно с ангренажа на около 210000км и са забелязали, че ремъка си е в отлично състояние и няма признаци за износване.
Според тях няма нужда да се сменя на такива километри. Евентуално с 2ра или 3та смяна на ангренаж.
Всеки сам да си 'преценя' :smile "

Мисля все пак да го сменя понеже само ще го мисля до следващата смяна на ангренаж :)

@neo5, в момента нямам снимки вътре, не е кожа салона. Джантите 100% са оригинални, в myVolkswagen.net съм добавил колата и там на снимкате е със същите джанти.
То си е очаквано, купувам кола 2ра ръка не може да няма нещо за смяна. Въпреки че ако трябва да съм честен според мен нито ремък на маслена помпа нито капакът на клапаните са задължителни и належащи ремонти и мога да мина само с обслужване на масло и филтри и дискове и накладки.


Но, пък от друга страна това е съвет на майстор а и колата е на 222 222 км. (вчера направени).


Потребителски аватар
neo5
Мнения: 67
Регистриран на: Сря 20 фев 2013 17:46
Автомобил: Passat B7 1-4 TSI EcoFuel
Двигател: 2013 Декември
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B8 2.0 TDI 150hp

Мнениеот neo5 » Сря 17 май 2023 14:32


Ау, моя грешка за джантата, верно е оригиналната(зимна) джанта! Аз помислих, че е Афтърмаркет. А иначе, според мен си ги смени ремъка най-вече, все пак е Нов внос, да ти е мирна главата!


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 150hp

Мнениеот group® » Сря 17 май 2023 16:38


За масления ремък, можеш да видиш и предпоследния ми пост и тук viewtopic.php?f=83&t=483568&start=255



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 146 госта