Новата придобивка VW Golf MK3 2.8

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Denislavw
Мнения: 0
Регистриран на: Чет 02 окт 2025 17:39
Автомобил:
Двигател:

Новата придобивка VW Golf MK3 2.8

Мнениеот Denislavw » Пет 03 окт 2025 17:12


Здравейте VW маняци! Бързам да се похваля и да направя нещо, което отдавна искам, а именно да напиша и поддържам тема за моя кола тук. В края на миналият месец се присъединих отново към vr6 отбора. :love.vwclub Сбъдна ми се тинейджърската мечта да съм собственик на Голф 3-та генерация с легендарния двигател на вр6. Както казах отново съм в отбора като преди 4 години размених тогавашното ми Ауди А3 за голф 4 4х4 с 2.8 вр6. Насладата беше голяма, макар и да го изтезавах по неописуеми и разнообразни начини. :biggrin Поради различни обстоятелства се наложи да се разделя и с него, като продължих наливането на пари в друга "финансова грешка" от vag фамилията..
Така историята на голф-а започна с това, че докато бях на работа на 23.09. в сряда, мой близък приятел и главен виновник, според жената (Марио Цветанов :bowdown с много познатия си черен голф 2 с абф във фолксваген средата) ми се обади и ми каза за него :mhihi (след като му бях надул главата с тези голфове и вр6-ци) :mhihi Като думите му бяха "иди го виж и ще си говорим пак", за мен беше ясно, че ще си говорим, но вече като собственик на такъв :mhihi
Веднага се свързах с вече бившия собственик като се уговорихме за място и час за следващия ден. Чувството когато го видях не може да се опише, но когато го зърнах още отдалече на влизане в улицата грейнах с усмивка догоре. Трябва да си призная, че при огледа повечето неща, които ми ги каза човека не успях да ги чуя от вълнение, но си мисля, че всеки е бил така :mhihi
Голф вътре.jpg

голф 1.jpg

Голф вътре.jpg

голф вътре 1.jpg

Това са снимки на колата, които получих когато се уговорихме да се срещнем. И така колата е произведена през далечната 1992 година, като 1вата ѝ регистрация е била чак през 1998 година. :screwy В момента на огледа решетката беше сменена с нова, колата е с дълбоко рекаро салон, който е от двуврата кола и явно е бил добавян, кутията на филтъра беше сменена с конусовиден K&N... за щастие бившия собственик е запазил и оригиналната филтърна кутията, която взех и предстои да бъде монтирана. Добавяна е ел. водна помпа от ауди с4, поради по-големия дебит, нови предни дискове zimmerman двойно вентилирани, нови лагери отзад, обслужена е от към ремъци, ролки, масла и филтри (които ще бъдат сменени следващите седмици, защото колата е била седяла в гараж повече от година и половина). Имаше тиксо на люка, защото има нужда от ревизия, който също не се отваря поради заминали водачи, леко вдлъбнат картер, не знайно поради каква причина. За картер веднага започнах да се оглеждам, поради това, че вдлъбнат. Бившият собственик го е свалял за преглед на маслената помпа и цедката, като ме увери, че са замервани и работели.. При смяната на картера се чудя дали профилактично да не подменя и маслената помпа с цедката (според вас как е по-редно да направя :gruebel ) При огледа на колата, имах късмета да не мога да я покарам, поради липсата на спирачки (за което ще разкажа по-надолу).
Голф платформа.jpg

И така в неделята на 28ми отново с огромната помощ предоставена от Марио (за което съм му адски благодарен) успяхме да го превозим до Плевен и да си го прибера вкъщи. При свалянето на колата от платформата Марио беше загънал отново ръкави и започна със смяната на задните апарати с работещи такива, които предварително беше взел от негов стар заден мост. (също за което не знам как ще му се отблагодаря + всичко друго :beer ). Със смяната на задните апарати и обезвъздушаването им, колата беше готова за минаване на ГТП.
След успешно преминатия технически преглед трябваше и леко "неприятни" моменти да ни се случат с голфа, като първия е да се счупи дръжката на шофьорската врата и да се спука маркуч на водата, което изобщо не ме ядоса, а обратното мотивираме да я оправя, за да може отново да е в пътя и да не спирам да се возя. :mhihi
Първия "мод", който направих е да сложа абф километраж, също нещо което съм искал да направя.
абф табло.jpg

Тук е момента отново да питам по-запознатите колеги нормално ли е: При празен ход да показва на обортомера 1000 оборота в минута, като със стария бяха по-ниски, което е и нормалното, разбира се.. Като отчитане на температура вода и гориво уредите работят адекватно.. Ще се радвам за съдействие от ваша страна дали има нужда от някакво калибриране или някоя подобна интервенция, за да заработи както трябва. Друго което ми прави впечатление е, че при 1вото палене за деня и рестартира всички данни от мфа-то и започва всичко на ново.. Една от причините, за да сменя стария километраж е, че пикселите на мфа-то и километрите бяха изгорели, и не идикираха нищо.
И така бързи мина 1 седмица возене с голфчето, което вече е прибрано и ще трябва да изчака 2 седмици отново да се прибера в Плевен, за смяната му на масло и филтри и след това да се повозим. :biggrin




Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1908
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Новата придобивка VW Golf MK3 2.8

Мнениеот 110afn » Пет 03 окт 2025 19:02


Таблата на четири и шест цилиндровите мотори работят различно, смятат различно. Само оборотомера


Потребителски аватар
ludaka_pln
Мнения: 60
Регистриран на: Чет 28 апр 2011 18:33
Автомобил: Volkswagen Golf 2 and Passat b4
Двигател: 1.6 EZ and TDI 1Z
Местоположение: Плевен

Re: Новата придобивка VW Golf MK3 2.8

Мнениеот ludaka_pln » Пон 10 ное 2025 23:41


Баси якото! Изчетох го със кеф!


Потребителски аватар
abfinfrontofme
Мнения: 72
Регистриран на: Съб 27 окт 2018 15:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Новата придобивка VW Golf MK3 2.8

Мнениеот abfinfrontofme » Вто 11 ное 2025 12:37


Със здраве да си го караш :th_up ,Но както каза колегата 4 и 6-цилиндровете са с различни оборотомери. За рекарото мога да кажа, че всички са така, за да могат да се слагат и в двуврата кола :mhihi


Denislavw
Мнения: 0
Регистриран на: Чет 02 окт 2025 17:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Новата придобивка VW Golf MK3 2.8

Мнениеот Denislavw » Чет 25 дек 2025 13:49


Здравейте :beer ,
Както бях споменал в началото на темата, на голфът му се налагаше да премине през няколко ремонтни дейности, които бяха планирани за октомври месец, но поради счупването на двигателя за 2ри път тази година на автомобила, който използваме за път и последвалата му смяна с друг (надявам се вече по - надежден), ремонта беше отложен за преди нова година когато се прибера за по-дълго в Плевен..
Междувременно преди да се оправи течът от картерната вана и цялата предница се сдобих с някои интересни неща (или интересни за мен :mhihi ). Първото беше греди за тавана, на които случайно попаднах във фейсбук. Те са на марката Тhule, разбира се състоянието им не беше чисто ново, но като цяло бяха здрави и с всички налични капачки на самите краища на гредите.

голфа с гредите.jpg


Веднага след като бяха взети от куриерската фирма бяха сложени, поради липсата на търпение и огромното любопитство как ще застанат, и дали ще ми харесат. Все пак слагам подобни греди за 1ви път на мой автомобил и не бях сигурен дали ще ми допаднат. Мисля, че застанаха точно както си представях и ще допълнат финалната визия, която ми се върти в глава към този момент :mhihi
Втората придобивка са джантите на марката O.Z. модел Superturismo GT с размери 17х7.5j 5x100. Отново както при гредите, нетърпението надделя и веднага бяха сложени на колата. За жалост гумите, с които ги взех бяха доста големи.. (225/45/17 размер, който съм си мислил за "стандартен", или такъв който не би попречил на свободното предвижване на автомобила при положение, че няма поставено регулируемо окачване)

голфа с озките.jpg


Да ама не.. :banghead гумите търкаха в самия амортисьор.. веднага поръчах фланци 1воначално за отзад 16 мм, тъй като си мислих, че само отзад търка, но в последствие като сложих фланците установих, че търка и отпред. Както и да е, отново започнах да търся решение на проблема, тъй като поставянето на фланци отпред беше лоша моя идея след като го разбрах по-трудния начин и изкривих абс пръстена и разбрах, че при ремонта на предницата ще имам допълнително хвърляне на нерви поради смяната на лагер главината с абс пръстена. :banghead :censored2
Една вметка - смятам джантите, с които да бъде голфът през по-голямата част от годината да са старите ми Keskin KT2 18х8.5j/9.5j (в следващо мнение, ще приложа стара снимка на тях и как седяха на колата). Джантите са с междуболтово разстояние 5х130 и са нужни фланци. Моите фланци които, имам и ползвах на преднишния ми голф мк4 са 25мм 5х130 --> 5х100. Поради голямия оффсет (ЕТ52), ще се наложи да поръчам нови фланци за отзад, защото 25 милиметровите, са малки и опират в амортисьора (и тях изпробвах :biggrin след като видях, че о.з.-ките опират). Смятам да поръчам 40 мм, тъй като наскоро видях, колега с друг черен голф 3, който продаваше 17ки порше джанти и фланци 5х130 --> 4х100. Писах му, за да го разпитам за фланците и той сподели, че неговите са с ЕТ57 и ползва 40 мм фланци. Вие на какво мнение сте :gruebel :question

Междувременно когато си бях в София само се чудих какво да правя или по-скоро какво да си поръчам, се сетих, че взех колата без светлоотразители - средната част на блендата в предната броня. И поръчах ляв и десен от олх.

готов за ремонт на предница.jpg


голфа с новите светлоотразители.jpg


Естествено те са на марката ТУС .. и не застанаха така, че да ми харесат на 100%, но поне не седят толкова грозно както на 1вата снимка и да си личи предната броня, че някога е била червена.. За сега ще карам с тях, като за напред възнамерявам цялата бленда да я сменя в черно, защото искам да боядисам секциите на фаровете в черно, тъй като и те са на марката ТУС, и не са оригинални, а в на още по-късен етап смятам да взема двусекционните фарове в черен цвят наподобяващи Hella Lippstadt.
При поръчката на частите се наложи да поръчам афтърмаркет маслена вана, тъй като писах на различни хора, които са се занимавали в годините с двигатели VR6 12V и не успях да намеря здрав и оригинален.. в комплект се смени маслото в двигателя с масления филтър, ляво каре (защото беше със скъсан маншон), 2та шарнира, десен лагер главина с абс пръстен, бях взел плътните тампони за носачите, но моите се оказаха здрави и ги върнах, бях взел и тампони за 4те амортисьори, защото мислех да сложа на 1во време койловърите от старата ми ибиза, защото няколко човека, че щели да паснат, въпреки че идват къси, но целта ми е леко да по-сваля колата, за да застане приятно поради ниския размер гуми, но нещо неуспях да се справя със задачата. :mhihi
При проверката на тампоните на носачите с щангата мостта направо се сгъваше, явно е ръждясал и ще се наложи и неговата подмяна. Може ли да споделите дали пасва мост от други модели на голф мк3 или задължително трябва да търся от голф мк3 вр6 :question

голфа след ремонт по светло.jpg


Тук снимах голфа на следващия ден след като го изкарах вече ремонтиран и на снимката може да видите височината, която се получи между веждите/калниците и гумата. Тъй като не успявам да прикача последната снимка, която исках с 2 джанти една до друга с различните гуми 225/45/17 --> 195/40/17, ще я прикача в следващо мнение + по-горе споменатата снимка на стария ми голф. Искам да ви я покажа, тъй като не очаквах такава разлика и все едно са коренно различни джанти :scare3 :mhihi


Denislavw
Мнения: 0
Регистриран на: Чет 02 окт 2025 17:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Новата придобивка VW Golf MK3 2.8

Мнениеот Denislavw » Чет 25 дек 2025 16:41


В продължение на предишното мнение добавям:
1. снимка на разликата в гумите:

Джантите с различните гуми.jpg


2. снимка на джантите Кескин КТ2 на предишния ми голф:

кескин кт2 голф 4.jpg


В допълнение забравих да добавя в предишното ми мнение, че бях поръчал гти топка от алиекспрес и от олх закупих нов кожен маншон, защото стария буквално се разпадаше.. За жалост не успях да ги сложа веднага, защото си ги взех докато бях в София :mhihi но.. след като се прибрах ето го ефекта:

маншон с топка гти.jpg


Към "интересните покупки" забравих да добавя, че закупих джобове за кори на вратите облечени с мокетен плат и с подсветка за предните врати. Буквално предни дни закупих и инсталация за подгрев на предните седалки, която ще изчакам по-хубаво време да си я прекарам, тъй като днес валя сняг и времето не позволява работата навън :mhihi Когато стигна до монтирането на последните придобивки, ще сменя и клемореда, който също е закупен :exclaim Дано със смяната му се оправи трудното нацелване на "даването на контакт" и "трудното палене". Към тези по-важни проблеми може да добавя и правилното функциониране на сд-то - работи когато пожелае, спира от изведнъж и се пуска отново когато колата си реши :screwy
Чакам и "закъснял коледен подарък" - червена емблема VR6 за предна решетка, разбира се от алиекспрес :mhihi

За заключение искам да ви пожелая Весела Коледа с пожелания за топло посрещане и изкарване на празника. Весело посрещане на новата 2026 година, живи и здрави да сме всички и близките ни хора около нас! :beer :drunk :love.vwclub



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MartinGP и 37 госта