hitman0013 написа:след дълго четене по други форуми останах с впечатление че да духа от капачката на маслото/слабо/ е напълно нормално за кола на километри./движението на разпределителният(ите) вал създава това завихряне, или другото-не достатъчно добра вентилация на маслените газове/.
Лошо било ако почне да духа от щеката за мерене на маслото.
Повишено картерно налягане е признак на износване на двигателя като цяло или на гумичките на клапаните.
Налягането се получава от изпускане на изгорели газове в картера или главата през недобре уплътняващи сегменти или горепосочените гумички.
Но може да се лъжеш и да си мислиш, че налягането е повишено (духа) заради изхвърляното от разпределитения вал масло през отвора за наливане на масло.
Просто маслото се изхвърля от центробежната сила.
Също така е нормално да има малко над-налягане, но не и да 'духа' сериозно.
Духа ли много от капачката или щеката си за основен ремонт,иначе като ти изплеска двигателят ще караш колело.