Алфа Ромео 156 SportsWagon мнения

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Алфа Ромео 156 SportsWagon мнения

Мнениеот vucata » Сря 31 окт 2012 22:43


Мисля, че в Алфа форума има достааааатъчно информация. Като цяло аз се бях навил на 155ца обаче изпадна голфа и не устоях mhihi




Потребителски аватар
mladen201
Мнения: 95
Регистриран на: Съб 01 яну 2011 23:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Алфа Ромео 156 SportsWagon мнения

Мнениеот mladen201 » Сря 31 окт 2012 22:44


Това си е като 1.9 JTD само че има 1 цилиндър повече. Имам наблюдения върху съединителя - зимата сменях един такъв. Най-евтиният вариант беше 600 лева :screwy Човека си го поръчва от негови хора, носиха му го по еконт. Това е моето скромно мнение!


misho_GTI
Мнения: 1989
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 11:29
Автомобил: 1990 Golf GTI + 1991 Country
Двигател: PB 112 + 1P 98
Местоположение: София

Re: Алфа Ромео 156 SportsWagon мнения

Мнениеот misho_GTI » Сря 31 окт 2012 23:54


Като цяло добра кола, найстина предницата и е слабо място, JTD-то е железен двигател, чест проблем им е дебитомер-а, но нее скъп, бащами за неговата взе за 130лв от представителството на лада за нива 1.7 1към1 са, колата след това вървеше както си ттрябва, нее много маневрена, паркиране назад само на огледала иначе е много неудобно. Но си е кеф да караш алфа.

пп. а също така и демферната ролка на коляновия вал дава доста дефекти 1вата ни тракаше много и я сменихме с втора уптреба оригинална която искара няма и месец, след това взехме китайска някаква за 70евро от италия и с нея си я продадохме.


Потребителски аватар
offside
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 29 апр 2007 20:42
Автомобил: Passat B5 1997
Двигател: 1.8 20v ADR
Местоположение: гр.София

Re: Алфа Ромео 156 SportsWagon мнения

Мнениеот offside » Чет 01 ное 2012 0:55


Имам малко личен опит с такава кола за около месец, ужасна маневреност (на моменти имах чувството, че лада завива по-добре). Предницата е проблем, за нула време се разтропва (но на коя кола не е проблем по нашите пътища). Известни проблеми с електрониката (те италианките се славят с проблеми по тая проклетия, но това зависи от много фактори), другото което беше споменато е разхода, но пък и колата си набира и върви доволно (2.4жтд), което е нормално да лапка повече. Всяка марка и модел си имат предимства и недостатъци, някога и късмета играе важна роля. Успех с избирането на колица и не му се плаши толкова, изваждането е гарантирано mhihi


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Алфа Ромео 156 SportsWagon мнения

Мнениеот znainainai » Чет 01 ное 2012 7:10


На либра дългата полуоска оригинална е 1000лв а менте около 400. 2.4 мотора много мори чашите на вътрешните карета които са от типа трипод. Лично мен 156 не ме грабва нито със визия отвън нито със комфорт от вътре. Всичко им е скъпо ако имаш пари за хвърляне това е твоята кола. Казаха ти вече за "коравото" окачване там се сменя цял носач шарнира е неразделна част от него.Предната седмица правих либра 2.4 носача видимо беше нов оказа се на около 10-тина хиляди и вече беше тръгнал към вечните равни полета. Познавам собственика и го знам как я пази щом и при него се случва значи надежда НЯМА.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13539
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Алфа Ромео 156 SportsWagon мнения

Мнениеот kris11 » Чет 01 ное 2012 10:27


predat0r написа:Аз съм чувал че на TwinSpark двигателите им са били много скъпи кабелите и свещите


Не са .На 155 ца 8V стават 2 комплекта от Хауди :mrgreen: На 155 цата свещите са еднакви/ само Дензо- никакив боклуци продавани тук като Голден Лодж/ , докато на 156 цата са малка и голяма. Малката е почти 2 пъти по скъпа от голямата.
Не знам колко разждат , но двигателя на 155 цата с верига е железен. Продадох я на 409 000 км / сигурно има още поне 150 к отгоре, без проблеми по мотора , но се споминаха само 2 скоростни кутии.
Имат поцинковано купе. Уж електроника на Бош , ама проблмна.

@vucata 155 цата е вече стар на години модел. Започва всичко да се скапва и троши едно по едно. помпата на сервото става пътник, бензинова помпа съшо, троши се пластмасата вътре, скърца.Студени спойки по таблото на климатроника, цепната перка на водна помпа по остта. Носачите се сменят всяка година или пряко 15 к км. Само Ас Метал искараха 25 к км. Скоростните им кутии са трошливи изпада 1 щифт, който е запресован в алуминиеви корпус и стават на дроб зъбните колела. ТЪрси само кутия с кода на старата , което е сериозен проблем / намирането.
Фаровете помътняват , по принцип са слаби. Напукват се гукмените втулки м/у интейка и см. колектор и смяната е трудна. Протича спирачна помпа и пълни сервапарата с течност- навън няма теч, но се губи и така до 1 момент в който вече нямаш спирачки изведнъж. Има 2 вида серво голямо като на Зил за по-старите набори и тънко.Смяна около 4 часа и голям гърч е слагането на пластината към педала


Потребителски аватар
genata82
Мнения: 534
Регистриран на: Чет 29 юли 2010 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Алфа Ромео 156 SportsWagon мнения

Мнениеот genata82 » Чет 01 ное 2012 11:38


Миналата година имах 156 комби 2,4 жтд, 136к.с. (стария мотор). По-новите са 140 и 150к.с.
Какво да ти кажа - изключително съм очарован от комфорта, който предлага (по мое мнение по-добър от комфорта при пасат Б5), достатъчно място за шофьора и пътниците, малък багажник, въпреки че е комби. Как върви не е истина - до 200 без проблем.
Доколкото знам моторите са много здрави, проблем има с дебитомери, дюзи на някои. Обслужването си е цифра като на всяка по-нова кола, а специално при алфа мисля, че дизел или бензин разликата се губи.
Скъпи са носачите, предни лагери главина (150лв. е единия), дискове, накладки.
Трябва да ти кажа, че неслучайно не са скъпи на вторичния пазар - има голяма вероятност ако е нов внос да е изтормозена, а ако е карана в бг да е разбита.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Алфа Ромео 156 SportsWagon мнения

Мнениеот pakumba » Чет 01 ное 2012 20:43


На либра полуоска метели цяла е 230 лв, само трипода е 60-70 лв, ако е толкова голям проблем, а то не е, защото на която и да е кола като и се прасне маншона и вътре стане кал, това ще е изхода. Жтд-то и то 2,4 при мен гори по-малко от афн на пасат на извънградско, за огромната разлика във вървежа в полза на 2,4ката мисля да не споменавам. Окачването на алфата си е наистина проблем, както и при пасата де- някои окачвания карат по 15 000 км /да не ровя в онази тема от 100 страници за най-качествените носачи/. На моята окачването е заводското с щампирана годината на производство на над 200 000 км, боклучаците, които се продават тук не знам колко карат, а и не виждам какво е виновна колата по този въпрос.
По въпроса за съединителя, комплекта струва от 300 до 330 на Валео, според зависи от магазина. Ако ще ви стане по-добре, мислете си, че за този клас на ФВ съединителя струва 300, а на алфата 600. Правя копи-пейст от сайт с цените, като цитираните по-долу цени са доста по-високи от това, което се намира реално
HK6742 BORG & BECK 408,00
821324 VALEO 395,00
71793048 FIAT 395,00
Все пак аз не бих си взел алфата, заради това окачване. Сложно е, скъпо е, няма качествени части


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Алфа Ромео 156 SportsWagon мнения

Мнениеот vucata » Пет 02 ное 2012 13:24


kriss11 Такава 155ца каквато аз бях намерил надали има в БГ. Но ми се искаше силвърстоун а тази беше обикновен 1.7 туин...салона нямаше капка мръсно или някакви дефекти- смятай още имаше оригинален найлон подаващ се от прага със залепен етикет...не вярвах на очите си. Нямаше кой знае каква електроника, само климатик и ел.стъкла/огледала. Винено червена, със джанти оригинални 2 комплекта.....ноо ме достраша заради скапаните помпи на съединителя, сервото, скапания пвц колектор, скапаната бензинова помпа, и най-малоумната работа....да сменя цял носач заради шарнир mhihi ....затова си взех гти-ка и да чукна на дРъво mhihi съм сменил само бобина и скоро ще сменя масло :beer
Ето ти малко цитати от алфа форума :

При 2.4JTD мотора е по-съпа с около 160-180лв външната обтяжна ролка, която е комплект от тяло, ролка и амортисьор. Иначе цената на сединителя е еднаква, както и приблизително еднаква е и на демпферната шайба (10-15лв. разлика). При 2,4JTD обаче има един неприятен момент и той е свързан с ужасното тракане като стар немски дизел при загрял мотор, след като прехвърли 250-300К пробег. Проблема се лекува, но е доста "болезнен" - около 1К за смяна на комплекта маслена помпа+верига - и въпреки солидната сума, май пробега с новата помпа и верига е много по-малък от този на орогиналните помпа и верига за първоначално вграждане. За икономичността е ясно - все пак имаме 5 "гърла", които хапват повече от 4-ри. Но разликата не е голяма и в градско, според колегите дизелджий варира между 0,5-1л/100км. Хубавото обаче на по-големия мотор е, че е по-еластичен - повече кончета и по-голям въртящ момент, което доставя по-голям кеф. А и читав 2,4 мотор работи малко "по-кротко". (по-балансирано) от по-малкия събрат. От двата мотора "най-дървени" са 105hp и 136hp версиите. Първия заради много ниската мощност (даже и "чипосан", не е това, което трябва да е). Вторият е значително по-добре в това отношение и независимо, че е по-тежък, като се чипоса, доставя голям кеф, но пък основният му проблем е турбото, което някой казват, че не е особено сполучливо като модел (не съм специалист и незнам), но е факт другото, че не може да се ремонтира и се налага смяна с ново, което е голямо изваждане. 110/116hp и респективно 140/150hp версиите се водят евро 3 и така да се каже са усъвършенствани (евоюлирали) мотори, като ECU-тo при тях е друго (EDC15C7). Управлението на геометрията на турбото вече не е с вакум, ами електронно, като и цените на турбините са по-ниски и има ремонтни комплекти за тях.
Аз не съм с дизел, но съм с SW. Багажникът е достатъчно практичен като за лека кола, макар че му е висок ръба и е тесничко между стоповете. Всичко се компенсира от начина на отваряне на задната врата, обаче. Карал съм всякакви комбита, но никъде не ми е било по-лесно да товаря саковете - при SW-то не ги пъхам навътре, а просто ги пускам. А, и при карането не се усеща като комби. Пасат, Волво, Карина Е например са ужасно тежки отзад, направо дебелогъзи и на завоите дори и празни си е приключение с тях. Алфата е направо друг филм - не съм съжалил нито веднъж, че съм си взел SW.

:да:


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Алфа Ромео 156 SportsWagon мнения

Мнениеот relaxxx » Пет 09 ное 2012 21:27


Както са казали хората, всеки един мъж, трябва един път през живота си да притежава Алфа Ромео! Това е задължително... всички оправдания от сорта... колко му е скъпа полуоската са абсолютно безпредметни. Алфата е едни страхотен автомобил с много страст(който никой голф не притежава между другото) също така непретенциозен автомобил и със съвсем нормални цени на частите. Та колега ако ти е на сърце послушай го това сърце, време е да оставиш голфа.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Алфа Ромео 156 SportsWagon мнения

Мнениеот pakumba » Съб 10 ное 2012 8:07


vucata написа:kriss11 Такава 155ца каквато аз бях намерил надали има в БГ. Но ми се искаше силвърстоун а тази беше обикновен 1.7 туин...салона нямаше капка мръсно или някакви дефекти- смятай още имаше оригинален найлон подаващ се от прага със залепен етикет...не вярвах на очите си. Нямаше кой знае каква електроника, само климатик и ел.стъкла/огледала. Винено червена, със джанти оригинални 2 комплекта.....ноо ме достраша заради скапаните помпи на съединителя, сервото, скапания пвц колектор, скапаната бензинова помпа, и най-малоумната работа....да сменя цял носач заради шарнир mhihi ....затова си взех гти-ка и да чукна на дРъво mhihi съм сменил само бобина и скоро ще сменя масло :beer
Ето ти малко цитати от алфа форума :

При 2.4JTD мотора е по-съпа с около 160-180лв външната обтяжна ролка, която е комплект от тяло, ролка и амортисьор. Иначе цената на сединителя е еднаква, както и приблизително еднаква е и на демпферната шайба (10-15лв. разлика). При 2,4JTD обаче има един неприятен момент и той е свързан с ужасното тракане като стар немски дизел при загрял мотор, след като прехвърли 250-300К пробег. Проблема се лекува, но е доста "болезнен" - около 1К за смяна на комплекта маслена помпа+верига - и въпреки солидната сума, май пробега с новата помпа и верига е много по-малък от този на орогиналните помпа и верига за първоначално вграждане. За икономичността е ясно - все пак имаме 5 "гърла", които хапват повече от 4-ри. Но разликата не е голяма и в градско, според колегите дизелджий варира между 0,5-1л/100км. Хубавото обаче на по-големия мотор е, че е по-еластичен - повече кончета и по-голям въртящ момент, което доставя по-голям кеф. А и читав 2,4 мотор работи малко "по-кротко". (по-балансирано) от по-малкия събрат. От двата мотора "най-дървени" са 105hp и 136hp версиите. Първия заради много ниската мощност (даже и "чипосан", не е това, което трябва да е). Вторият е значително по-добре в това отношение и независимо, че е по-тежък, като се чипоса, доставя голям кеф, но пък основният му проблем е турбото, което някой казват, че не е особено сполучливо като модел (не съм специалист и незнам), но е факт другото, че не може да се ремонтира и се налага смяна с ново, което е голямо изваждане. 110/116hp и респективно 140/150hp версиите се водят евро 3 и така да се каже са усъвършенствани (евоюлирали) мотори, като ECU-тo при тях е друго (EDC15C7). Управлението на геометрията на турбото вече не е с вакум, ами електронно, като и цените на турбините са по-ниски и има ремонтни комплекти за тях.
Аз не съм с дизел, но съм с SW. Багажникът е достатъчно практичен като за лека кола, макар че му е висок ръба и е тесничко между стоповете. Всичко се компенсира от начина на отваряне на задната врата, обаче. Карал съм всякакви комбита, но никъде не ми е било по-лесно да товаря саковете - при SW-то не ги пъхам навътре, а просто ги пускам. А, и при карането не се усеща като комби. Пасат, Волво, Карина Е например са ужасно тежки отзад, направо дебелогъзи и на завоите дори и празни си е приключение с тях. Алфата е направо друг филм - не съм съжалил нито веднъж, че съм си взел SW.

:да:


повечето неща са както си ги казал, но по някоои върпоси бъркаш. Проблема с тракането го има само при 2,4 136 коня, при 140 и 150 е решен този проблем. Определено работата на мотора е доста груба, при мен се компенсира от много добрата шумоизолация. Сравнявал съм с б5-ца и на празен ход в пасата е по-тихо и има по-малко вибрации, в движение обаче в пасата е по=шумно, заради по-кофти изолацията му. Турбината на 136 коня се управлява с вакуум и затова чипа не е толкова ефективен, колкото при 140 и 150 коня. Иначе този модел турбо се води най-здрав и реално много рядко има проблеми с нея. Даже май не съм чувал някой да сменя турбо на този мотор



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта