Здравейте, колеги!
Пиша тук за съвет, препоръки и насоки.
Решил съм да си сменям Б3-ката 1.8ми (55kW - AAM) с Б4 - 1.9TDI. С какви проблеми да очаквам да се сблъскам и какво да очаквам като цяло от такъв а втомобил. Насочил съм се към 90к.с. TDI (предимно заради плащанията около него).
Като цяло всяко мнение би ми било полезно :)
П.П. Ясно ми е че няма как да сравнявам дизел с бензин, но дали няма да съжалявам ако сменя Б3-то? :)
Покупка на Б4 TDI
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3966
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Покупка на Б4 TDI
добре дошъл! имай предвид,че в общия случай на тези години дизелът ще е с по-голям пробег, доста по-амортизиран, оттам и с по-голяма вероятност за проблеми, които струват по-скъпо от тези на В4 бензин: турбина, съединител и т.н. а в пряко сравнение като динамика и икономичност (за литров разход говоря) между двата типа ДВГ, всичко е в полза на дизела.
- predat0r
- Мнения: 2810
- Регистриран на: Чет 02 фев 2012 13:44
- Автомобил: Mercedes-Benz W203
- Двигател: C270CDI
- Местоположение: АСЕНОВГРАД
Re: Покупка на Б4 TDI
Според мен го смени със B4 но пак със 1.8моно.. Че този стар дизел не се знае в какво състояние ще е.. Евентуално ако не го купиш от познат човек 

-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Нед 03 юни 2012 16:02
- Автомобил: Skoda Superb MK3
- Двигател: 20TDI 2018
- Местоположение: BG
Re: Покупка на Б4 TDI
Колега, Аз направих такава покупка миналата година. Мн добър избор, от момента в който го взех до сега съм си доволен от машината. Като цяло много здрави автомобили, откак съм го взел беше нов внос и съм сменил само уплътнения по ГНП защото протече. 90 коня мотора е подходящ и особено за градско каране, няма променлива геометрия на турбото, която да се зацапва, разхода е изключително нисък, имам малко проблем с ръждата защото ми е внос от Австрия но пък мотора е чук.Щом си решил да е дизел не се дели от акъла си вземай и това е. Иначе има някой дребни проблеми дето можеш да имаш след време със бравите на вратите, но това нее характерно само за В4 има го тоя момент и при В3 и при Голф и тн. също при някой екземпляри с люк се случва да се запушат каналите за отводняване но това са дребни забележки. Ходовата част е здрава, мотора е хубав, освен това не съм очаквал толкова да е широко и удобно шофьорското място. Моя е комби и честно казано откак го взех мисля и следващата ми кола да е комби и пак Пасат или Ауди. Като го вземаш естествено ще огледаш да нее прегряван, оливан, да не чукат повдигачи, да не пуши бяло, ще го покараш да видиш турбото как е, носи ли волана да нее удряна и тн. Ама като цяло тия пасати са желязо. Все пак ако си намериш със AFN мотора който е 110 коня също нее за изхвърляне, като единствен недостатък при него е данъка - 100лв отгоре, иначе всичко е в негова полза - разход, вървеж ряз и тн. Естествено след време ако решиш може да си засилиш и 90те коня има начини, турбо, разпръсквачи, чип - може да стане сериозна машина.
Re: Покупка на Б4 TDI
Как мога да разбера дали е прегряван? Има ли някакви видими белези или си трябва око което разбира?
Аз предполагам ще успея да ангажирам някой който да се сеща от тези работи, но е хубаво и аз да знам какво да гледам.
Колата мисля да е седан, защото комбито ми идва твърде голям фургон, а и малко от семейни съображения :)
90к.с. мисля, че ще са ми достатъчни с оглед 70-те на Б3-ката сега с които ми е напълно достатъчна като мощност и вървеж (не съм спортист или неразумник който изпреварва рисково)
По външността нямам претенции. В смисъл дали ще има леко свито някъде не ми пречи, а с бравите съм свикнал на Б3-то :) и 4те съм ги сменил лично :)
Ако има някакви белези които да гледам особено по мотора ще бъда благодарен да ги споделите? :)
Аз предполагам ще успея да ангажирам някой който да се сеща от тези работи, но е хубаво и аз да знам какво да гледам.
Колата мисля да е седан, защото комбито ми идва твърде голям фургон, а и малко от семейни съображения :)
90к.с. мисля, че ще са ми достатъчни с оглед 70-те на Б3-ката сега с които ми е напълно достатъчна като мощност и вървеж (не съм спортист или неразумник който изпреварва рисково)
По външността нямам претенции. В смисъл дали ще има леко свито някъде не ми пречи, а с бравите съм свикнал на Б3-то :) и 4те съм ги сменил лично :)
Ако има някакви белези които да гледам особено по мотора ще бъда благодарен да ги споделите? :)
- Asko VW
- Мнения: 836
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Покупка на Б4 TDI
Аз от три години съм с такъв, много съм доволен, за сега съм имал обичайните проблеми : Дръжка на шоф. врата (размина се с настройка от онова болтче на бравата), механизъм на шоф. ел. стъкло (наложи се доста по-брутална намеса) и тампоните на макферсона не карат много (но то това май е същото и при Б3). За други проблеми не се сещам. А да, от Австрия е и почна да избива ръжда.
Тоя мотор на старт от място е малко муден, но за това пък има добро доускорение, много лесно се изпреварва с него. Е 110 коньовия върви по-добре, но и този не е лош.
Какво да гледаш при покупката по двигателя : Трябва да работи равномерно без вибрации (нищо, че е дизел), без странни шумове (освен характерния за дизела звук), на празен ход не трябва да дими, чак като го изрежеш повечко (над 2500 оборота) да изпуши и то черно, друг цвят не е на добре.
За турбото : ще се наложи да я понастъпиш, колата трябва да ускорява здраво и равномерно без прекъсване и загуба на мощност, важно е да я докараш поне до 3000 оборота за да видиш дали не забива около тях (гледай да не се пребиеш
)
Уточнявам, че не съм специалист просто гледам по моята как трябва да се държи колата.
Тоя мотор на старт от място е малко муден, но за това пък има добро доускорение, много лесно се изпреварва с него. Е 110 коньовия върви по-добре, но и този не е лош.
Какво да гледаш при покупката по двигателя : Трябва да работи равномерно без вибрации (нищо, че е дизел), без странни шумове (освен характерния за дизела звук), на празен ход не трябва да дими, чак като го изрежеш повечко (над 2500 оборота) да изпуши и то черно, друг цвят не е на добре.
За турбото : ще се наложи да я понастъпиш, колата трябва да ускорява здраво и равномерно без прекъсване и загуба на мощност, важно е да я докараш поне до 3000 оборота за да видиш дали не забива около тях (гледай да не се пребиеш

Уточнявам, че не съм специалист просто гледам по моята как трябва да се държи колата.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bee7le, dinko_bonev и 61 госта