Golf MK5 2.0 TDI 140 k.c.

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
icefire@
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 18 авг 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:

Golf MK5 2.0 TDI 140 k.c.

Мнениеот icefire@ » Нед 18 авг 2013 21:09


Здравйте Колеги.

Обръщам се към вас с молба да ме посъветвате в изборът ми на Голф 5. Аз досега никога не съм карал Голф, но след дълги размишления продиктувани от цените на горивата, състоянието на пътищата ни и разговори с хора се насочих към тази кола и модел (алтернативно Ауди А3).Предварително се извинявам ако изнервя някой с лаическите си въпроси или ако тези теми са били дискътирани, аз поне не ги намерих.
Наслушах се на много противоречиви коментари и легенди, и бих искал да си изясня следните детайли:
1. С кой двигател е по-удачно да се закупи колата - 1.9 или 2.0 TDI? Чувал съм, че и двата харчат еднакво (може ли да ми кажете какъв е нормалният разход на тези двигатели?), но 2.0 "цепил главата" и хвърлял помпа (предполгам това е "коммонрайл-а"...).
2. Горе споменатият проблем на 2.0 с "цепенето на главата" и помпата, бил разрешен с моделите 2008г+. Това така ли е?
3. Ако е 2.0 видях, че има 2 вида - 140 и 170 к.с. Има ли и каква разлика в харченето (по-скоро каква)и поддръжката?
4. В сравнение с А3 кое е по-добрият избор?
5. Как са с подръжката - алтернативно 1.9 и 2.0 и като цяло МК5/А3?
6. Окачване? Разбрах, че МК5 са много по-здрави от МК4...
7. Кои са най-честите, специфични и/или скъпи проблеми които тези коли проявяват?

Искам кола която е надежна, икономична (разбира се при нормално каране) и ок за поддръжка.

Благодаря Ви предварително!




Потребителски аватар
Mr. S. King
Мнения: 127
Регистриран на: Нед 07 апр 2013 22:27
Автомобил: Passat
Двигател: TDI 1995-1999

Re: Golf MK5 2.0 TDI 140 k.c.

Мнениеот Mr. S. King » Нед 18 авг 2013 22:34


Знам за два случая, в които 1,9ТДИ 105к.с. му замина турбото. Относно разликите м/у 1,9 и 2,0ТДИ има изписано много за Пасат и Голф. 105к.с. харчи по-малко от 170 като разход и данък. Поддръжката е почти еднаква(сравнително скъпа, трябва да е навременна и да не се пестят пари), а разхода зависи много от стила на каране и ск. кутия. Това с главата може да се случи на всяка кола, особено ако е на 300,000+км. пробег. Окачването не знам колко е по-здраво от на Г4, но Г5 май вози малко по-добре(по лично усещане в няколко различни Г4 и Г5). Ауди е по-престижно като марка, но от този модел на А3 нямам преки впечатления. Старата А3-ка е много тясна и не предлага нищо освен имиджа на марката. Иначе Голф и А3 са на една платформа, от един клас, на един производител- приликите м/у двете са доста(двигатели, ск. кутии, електроники и др.). Важно е да случиш на запазена и гледана кола. Дали да е Голф или А3 зависи от теб и е същото като при Пасат и А4- все въпрос на вкус и финансови възможности. И при двата ти избора трябва да се има предвид изникването на скрити ремонти след покупката(например демпферен маховик, турбо, глава или пък нещо по предницата)- все си е цифра. Би помогнало и да споделиш какъв ти е бюджета за самата кола(без да се включват ГО, данък, винетка, каско и първоначалното обслужване), защото м/у Голф 5 от 2004-2005г. и Голф 5 от 2008г. има разлика в цената и то не е малка. Същото е и при А3.


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Golf MK5 2.0 TDI 140 k.c.

Мнениеот IRRITATING » Нед 18 авг 2013 22:40


2.0 ТДИ Е боклук доказан и ако искаш да не те боли глава вземи 1.9


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Golf MK5 2.0 TDI 140 k.c.

Мнениеот Freakylol » Нед 18 авг 2013 23:24


2.0 ТДИ определен код на двигателя пука глава, но най-добре е 2.0 commonrail даже по-каталог са по-икономични от ПД, а дали е така не знам. И все пак препоръчвам 1.9 105 ПД. А3 предполагам Sportsback? Еми здрава и красива, а вече двигател то важи същото.



Mr. S. King написа: Старата А3-ка е много тясна и не предлага нищо освен имиджа на марката.


Аз все още чакам отговора, защо а3 е по-тясна от голф 4 като разликата им е 13мм височина в полза на голф 4? А за жалките 2мм междуосие в полза на а3 няма да се коментира.


Потребителски аватар
Mr. S. King
Мнения: 127
Регистриран на: Нед 07 апр 2013 22:27
Автомобил: Passat
Двигател: TDI 1995-1999

Re: Golf MK5 2.0 TDI 140 k.c.

Мнениеот Mr. S. King » Пон 19 авг 2013 8:51


Според мен старото А3 е тясно и с дървени седалки. Не вози по-добре от Г4 и няма една екстра повече от Г4. Карал съм и съм се возил и в двете и според мен са тясни като цяло колите от този клас(196см, 107кг. съм). Не знам как точно, но за мен Октавия 1 е по-удобна и не толкова тясна като Г4/А3, а са на една платформа. Всичко е въпрос на усещане и вкус при колите. На един човек, който е 175см. и 60-тина кг. сигурно му е много удобно и в Поло, да не говорим за Голф, но за мен колите при ВАГ почват от Октавия, като дори бих я предпочел пред А4, в което също не се чувствам на 100% комфортно. Да не говорим за задните места в А4 колко са неудобни за дълго возене(това са впечатления и на много други хора и колеги, не само мой). С няколко думи колега Freakylol не става дума само за размери на хартия, а за това даден човек как възприема и как се чувства в даден автомобил. Това обяснение смятам, че ти дава задоволителен отговор на въпроса.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK5 2.0 TDI 140 k.c.

Мнениеот dobrin » Вто 20 авг 2013 22:12


IRRITATING написа:2.0 ТДИ Е боклук доказан и ако искаш да не те боли глава вземи 1.9

Доооообре!



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта