Привет. :)
Както съм споменал и в заглавието, досега съм карал Renault 19 и това е моята първа кола. След като вече съм по-наясно с това какво искам, се насочих към Passat B5. Сумата която съм отделил за кола е 4000 лева, защото знам колко консумативи може да се наложи да сменя покрай нея. Също държа колата да е седан, но не това е същественото. Ще дам малко информация за двигателя на реното, за да може да ме насочите към подходящ такъв на пасат. 19-ката имаше 1.4 Energy мотор, 80к.с. сили, бензин-газ и буквално беше пъргава като камион :D, така че не може да ме уплаши динамиката на кой да е пасат б5 :D, но за сметка на това реното беше много икономично. Като говорим за разход, на магистрала при средна скорост 120км/ч., разхода е около 8 литра, когато съм сам в колата, а на извънградски път с още 3-ма в колата, със средна скорост 90-95км/ч. малко под 7 литра. За градско варира, но дори и в София, не ми е давала много голям разход. От една страна ми се иска малко по-пъргава кола, да не изчаквам по 15 мин. за удобен момент, за да изпреваря камиона предизвикващ колона на междуградския път, но от друга не искам твърде висок разход. По-добре муден, но в движение, отколкото пъргав в гаража. :D
Нямам претенции, дали ще карам на дизел или бензин(с газ), стига разхода да е приличен и поддръжката на дадения мотор да е евтина. Правил съм си и следните сметки, свързани с извънградски разход, защото там променливите са по малко. Ако да кажем, дизелова кола с пуснат климатик и 4-ма души в нея заедно с багаж, се движат по магистралата, при средна скорост 120км/ч. и разхода е 8 литра на 100км., това прави приблизително 21лв. по сегашните цени на горивата. Същата ситуация, но човек кара на газ, да кажем че разхода би бил 12 литра на 100км., това прави горе-долу 16лв. Излиза, че ако човек предпочете бензинова вместо дизелова кола, след 20 000 км., ще му е по-изгодно да кара бензиновата, защото тогава ще е избил 1000-то лева, вложил ги в ГИ. Не бързам с покупката, искам да насъбера мнения, или поне да се насоча към един конкретен модел и да започна с търсенето.
Благодаря за препоръките и лека вечер! :)
Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
- stefan4o
- Мнения: 19284
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
От Рено 19 на Пасат Б5 може да ти дойде нанагорно поддръжката. Имай предвид, че при някои дизели - например ПД цената на обслужването (филтри, ролки, ремъци, масло) - части и труд може да стъпи колкото ти струва реното
Също така предполагам си наясно, че за да получиш някаква що-годе прилична динамика при кола тежаща тон и половина празна мотор около 100 коня бензин няма да е достатъчен. Т.е. 1.6-двигателя със 100 к.с. го махни директно от таргет групата. Лично на мен 1.8 атмосферката със 125к.с. също не ми допадна особено, карал съм такъв в купе на А4. Предполагам при нужда от повече тяга ще е нужно да я караш в по-високата част от оборотния диапазон, за да изпреварваш бързо и безпрепятствено, което разбира се води само и единствено до повишаване на разхода на гориво. Може би 1.8Т е добър избор, понеже имаш доста добра тяга дори от ниски обороти. За разходът на газ можеш да видиш из темите във форума, коментирано е. Не вярвай на 100% на това, което четеш, щото и тук, както вие в Рено си имаме рибари
Може би за такива тежки купета е по-добре автомобилът да е с дизелов двигател, а такива се предлагат сравнително доста често при този модел. 90, 110, 115к.с.(помпа-дюза). Но там цената на нафтата е факторът, който оскъпява малко и товари финансите.
Има доста писано за модела, потърси с търсачката. Информация не липсва изобщо.

Също така предполагам си наясно, че за да получиш някаква що-годе прилична динамика при кола тежаща тон и половина празна мотор около 100 коня бензин няма да е достатъчен. Т.е. 1.6-двигателя със 100 к.с. го махни директно от таргет групата. Лично на мен 1.8 атмосферката със 125к.с. също не ми допадна особено, карал съм такъв в купе на А4. Предполагам при нужда от повече тяга ще е нужно да я караш в по-високата част от оборотния диапазон, за да изпреварваш бързо и безпрепятствено, което разбира се води само и единствено до повишаване на разхода на гориво. Може би 1.8Т е добър избор, понеже имаш доста добра тяга дори от ниски обороти. За разходът на газ можеш да видиш из темите във форума, коментирано е. Не вярвай на 100% на това, което четеш, щото и тук, както вие в Рено си имаме рибари

Може би за такива тежки купета е по-добре автомобилът да е с дизелов двигател, а такива се предлагат сравнително доста често при този модел. 90, 110, 115к.с.(помпа-дюза). Но там цената на нафтата е факторът, който оскъпява малко и товари финансите.
Има доста писано за модела, потърси с търсачката. Информация не липсва изобщо.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
Пурвоначално обслужване на Дизелов мотор е около 400лв (около 600 за Помпа дюза)
Имаш лека грешка в сметките:
Пасат В5 1.9 ТДИ 90кс. или 110кс може да даде разход под 5/100 при скорост до 120км/ч
116кс.ПД гори малко повече (около 5.5л/100) но и динамиката си заслужава.
Имаш лека грешка в сметките:
Пасат В5 1.9 ТДИ 90кс. или 110кс може да даде разход под 5/100 при скорост до 120км/ч
116кс.ПД гори малко повече (около 5.5л/100) но и динамиката си заслужава.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
mccoy написа:Пурвоначално обслужване на Дизелов мотор е около 400лв (около 600 за Помпа дюза)
Имаш лека грешка в сметките:
Пасат В5 1.9 ТДИ 90кс. или 110кс може да даде разход под 5/100 при скорост до 120км/ч
116кс.ПД гори малко повече (около 5.5л/100) но и динамиката си заслужава.
Mного малко 400лв. бе колега, толкова ли са паднали цените при Г4 и Пасат 5 ?
комплект ролки -
ремъци -
филтри -
масло -
водна помпа -
труд -
Aко някой е правил тази операция наскоро, нека попълни сумите с/у теретата!
спирачна течност - аз примерно винаги я сменям
масло ск. кутия - него също
антифриз - и него
- stefan4o
- Мнения: 19284
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
mccoy написа:Пурвоначално обслужване на Дизелов мотор е около 400лв (около 600 за Помпа дюза)
Имаш лека грешка в сметките:
Изобщо нямам грешка в сметките. Виж колко струва обт.механизъм на пистовия ремък, после виж цената на ангр.комплект - ремък и ролки, водна помпа, да не говорим някоя ролка на алтернатор или компресор за климатика (мисля, че и те дават фира и понякога се налага смяна). Сложи маслото и всички филтри. После и малко труд. Ако цените са без отстъпка 600 може и да ги подмине даже. Понеже не обичам да бъда голословен, ще посоча линкове да си види сам човекът цените:
Комплект за ангренажа без водна помпа Континентал, най-евтиният
Шайба за генератора
Обтяжен механизъм за пистовия ремък, който движи периферията на мотора
Паразитна ролка на пистовия ремък
Водна помпа Валео
Колко станаха дотук като цена общо? А имаш масло (5в40 в общия случай без отстъпка читавото е около 80 лева тубата) и филтри... Сложи и за труд 80-100 лева.
- a.toneff
- Мнения: 17
- Регистриран на: Вто 08 окт 2013 23:56
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AFN 1.9 110 hp
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
Хмм, след това което ми казахте за поддръжката (въпреки, че очаквам по-скъпа поддръжка от на реното), ми се струва висока, за принципно непретенциозна кола като Пасата. Вариант за автомобил ми е и Mercedes C 200 (W203 Kompressor), който е два пъти по-скъп от пасата, но пък поддръжката му, доколкото съм чел, изобщо не е по-скъпа, а там съм сигурен, че мотора е идеален за газифициране.
Не знам дали има разлика при поддръжката на Bora, тя също отговаря на моите изисквания, а именно голяма кола, която е седан. :)
Не знам дали има разлика при поддръжката на Bora, тя също отговаря на моите изисквания, а именно голяма кола, която е седан. :)
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
Голям седан, с лесно газифициране и евтина за обслужване - Вектра Ц 1.8.


Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
a.toneff написа: Вариант за автомобил ми е и Mercedes C 200 (W203 Kompressor), който е два пъти по-скъп от пасата, но пък поддръжката му, доколкото съм чел, изобщо не е по-скъпа, а там съм сигурен, че мотора е идеален за газифициране.
Не знам дали има разлика при поддръжката на Bora, тя също отговаря на моите изисквания, а именно голяма кола, която е седан. :)
Бора, Октавия, Толедо... Все автомобили на една и съща база - Голф(различават се само по тенекиите и таблото). Как да го напиша: с дизел(стандартен двигател - масовия 1900, а не за 4200 кубика) 8 литра за 100км извънградско се правят наистина, ама наистина много трудно. Масово е около 5... Поне при двигателите непомпа дюза, да ги наречем. Сложи си го 6, като определено нямя да е толкова.
А за обслужването на Мерцедеса може би е по-евтино на фона на цената за покупко-продажба на автомобила.
Грубо разликата за 100км между дизел и газ е 2лв за 100км в полза на пропан-бутана, зимата обаче нещата се обръщат. За мен е пренебрежимо малка, още повече дизела може да си заредиш накуп горивото за месеца(основно предимство за мен).
От 80 коня на 150 ще е огромен скок. Трябва да си ги покараш за да усетиш разликата. Порови малко из форуми има разходи, подръжка и т.н. за да избереш това, което търсиш.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20224
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
Добре си се насочил колега. Препоръчвам ти 1.9 TDI AFN 110 к.с. - карал съм такъв пасат Б5 4motion. Много добра динамика и разход има. Имахме и Голф 3 с този двигател, та ми е доста познат.
Проблемът е, че читав AFN трудно се намира. Трябва си сериозно търсене и някой, който разбира от дизели с теб.
Относно мотора 1.8 20V 125 к.с. Карам такъв вече 8 години, но във вариант напречно разположен с код AGN. От година и нещо съм на газ и съм доволен. Този двигател е доста лаком. Градско София 12/100 бензин. Извънградско 8. На газ +1-2 литра. От друга страна пък е доста непретенциозен откъм поддръжка.
Двигателят 1.8Т е по-динамичен и не харчи повече. Причината е турбината (по-добро КПД) и по-дългата скоростна кутия. При движение извънградско 1.8Т поддържа доста по-ниски обороти, което води до по-нисък разход, въпреки турбото и повечето коне, сравнено с 1.8 без Т. Минусът на този двигател е наличието на турбината, която трябва да се пази и е възможно да се счупи. Може обаче да се профилактира при покупката (мисля около 400 лв) и да си спокоен след това. Втори минус на 1.8Т е съединител с демпферен махових. При 1.8 125 к.с. е с твърд маховик. Демпферния е доста по-скъп - потърси из форума за повече инфо.
Да обобщя:
1. 1.9 TDI AFN - ако се падне читав
2. 1.8T - отново се търси читав и без вибрации от маховика
3. 1.8 - най-безпроблемен, но 1.8Т върви повече със същия разход на гориво.
Проблемът е, че читав AFN трудно се намира. Трябва си сериозно търсене и някой, който разбира от дизели с теб.
Относно мотора 1.8 20V 125 к.с. Карам такъв вече 8 години, но във вариант напречно разположен с код AGN. От година и нещо съм на газ и съм доволен. Този двигател е доста лаком. Градско София 12/100 бензин. Извънградско 8. На газ +1-2 литра. От друга страна пък е доста непретенциозен откъм поддръжка.
Двигателят 1.8Т е по-динамичен и не харчи повече. Причината е турбината (по-добро КПД) и по-дългата скоростна кутия. При движение извънградско 1.8Т поддържа доста по-ниски обороти, което води до по-нисък разход, въпреки турбото и повечето коне, сравнено с 1.8 без Т. Минусът на този двигател е наличието на турбината, която трябва да се пази и е възможно да се счупи. Може обаче да се профилактира при покупката (мисля около 400 лв) и да си спокоен след това. Втори минус на 1.8Т е съединител с демпферен махових. При 1.8 125 к.с. е с твърд маховик. Демпферния е доста по-скъп - потърси из форума за повече инфо.
Да обобщя:
1. 1.9 TDI AFN - ако се падне читав
2. 1.8T - отново се търси читав и без вибрации от маховика
3. 1.8 - най-безпроблемен, но 1.8Т върви повече със същия разход на гориво.
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
velinsl написа:Грубо разликата за 100км между дизел и газ е 2лв за 100км в полза на пропан-бутана, зимата обаче нещата се обръщат.
Ако сметнем и факта, че бензинов двигател с ГИ си иска и бенц да си позагрее и разликата идва пренебрежимо малка като цяло за собственик на автомобил в този ценови клас.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
А с подръжката на TDI и атмосферен бензинов как стои въпроса, там на къде клонят везните?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20224
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
forski написа:А с подръжката на TDI и атмосферен бензинов как стои въпроса, там на къде клонят везните?
Със сигурност дизелът е по-скъп за поддръжка от бензина. Има демпферен маховик, има турбо, има демпферна ролка на алтернатора, при AFN-а нафтовата помпа протича, EGR клапан, чистене на дюзи, горят подгревни свещи и т.н.
Затова е изключително важно при дизела да вземеш гледана кола и на някакви разумни километри под 300000.
- wmalevski
- Мнения: 282
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
- Автомобил: Golf Mk5
- Двигател: R32 DSG
- Местоположение: София
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
Имал съм 3 различни автомобила с 1.8Т и съм карал няколко 1.6 и 1.8 атмосферки на подобни бази (голф, пассат, а3 и тн). За мене дори не виждам алтернативи на 1.8Т сред изброените.. Наистина дизела си е икономия (и сега карам дизел), но пък на дълъг път газ-та е по-икономична, така че си зависи как пътува колегата. Имах Пассат Б5 1.8Т и го продадох, само защото беше изнасилен от каране и много ядове почваха да се обаждат. От тогава не бях намирал компромис за мене като разходи, комфорт и динамика. Лично аз, сега ако трябваше да си купувам автомобил и не ме притесняваха годините и километрите му, бих си взел 1.8Т от всички изброени. Пассата си е голяма и приятна кола. М/у другото атмосферен автомобил не съм имал от може би 5 години и никога не съм правил турбина, дано не ми се и наложи де, но според мене човек ако си спазва основните правила за карането на турбо мотор и не прави компромиси с маслото, няма да има проблеми.
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 23:09
- Автомобил: Passat B5 AFN Synhro
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
Колега,според мен 1.9 AFN ще е най добрият избор,лошото е че трудно се намира читави от личен опит ти казвам,вече цял месец търся нещо дето да си заслужава парите.Продалжавам да търся,все нещо ще се намери.Мой съвет не бързай намират се и читави,но трябва търсене.Успех колега.
- Asko VW
- Мнения: 836
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Досега карах Renault 19, насочил съм се към Passat B5
Така като гледам изискванията на автора и това което е карал преди, 1.8 атмосферка или 1.9 TDI - 90 hp, ще му вършат идеална работа, да по слаби са от 1.8Т и AFN-a, но след Реното и те ще му се видят самолети
. Предимствата са по-евтината поддръжка от по-мощните им аналози, специално за TDI-то липсата на променлива геометрия на толкова стар автомобил, според мен е предимство, а като добавиш и значително по-ниският данък....
За Б5 с такъв двигател, данъка трябва да е около 40 лв.(при моя е 30, но и моя е по-стар), при АFN, 1.8, 1.8T, данъка май е около и над 100 лв. Според мен когато смятаме разходите по една кола трябва да се гледа и това, а не само разход и техническа поддръжка.

За Б5 с такъв двигател, данъка трябва да е около 40 лв.(при моя е 30, но и моя е по-стар), при АFN, 1.8, 1.8T, данъка май е около и над 100 лв. Според мен когато смятаме разходите по една кола трябва да се гледа и това, а не само разход и техническа поддръжка.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта