Избор на платформа за превоз на автомобили

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Избор на платформа за превоз на автомобили

Мнениеот samo_pechka » Пет 04 дек 2015 21:44


Здравейте колеги,
Знам, че раздела е за избор на автомобил, чудех се къде точно да сложа питанката, ако съм сбъркал , моля модератор да премести темата в правилен раздел.
Напоследък се заглеждам по платформи за превоз на автомобили. Няма ( или по-точно много рядко ) да се ползва точно за превоз на коли. Но ми трябва обем и най-важното да е лека и същевременно здрава. Ако е с цял под - ще е +. Иделаният вариант за тов.отсек е около 4.5м дължина и 2м ширина. Но и 4/2 да е...пак ще стане.
Досега в редките моменти съм ползвал чужда, но е крайно време да си взема лична. В дилема съм какво точно да си взема, кое е по-добре. Искам да събера мнения на хора ползващи редовно платформи. И сега дилемата : гумите отдолу ли да са или отстрани. Ако са отдолу- с кой размер да гледам, гледам с различни цолажи гумета са? Питам защото някак си ме привличат моделите с колелетата под платформата , а не тези отстрани. Лошото е , че не съм ползвал точно такива/такъв тип и съм лаик. Наясно съм , че центъра на тежеста се променя при тях...Тези с малките гумета са удобни, но пътното им поведение какво е? Гумите "държат" ли? Нещо май са и доста по-скъпи или ( самите гуми ). Ако пък се вземат примерно с 13 цола да са, става по-висока и оттам по-нестабилна или ..
Отделно и при покупката къде да насоча вниманието си основно? Аз разбира се ще огледам за луфтове, спирачки , състояние на гуми..изтървам ли нещо?
Благодаря предв. на отзовалите се колеги!
Пропуснах да попитам и за тези с двойните гумета на позиция т.е. тези с два моста и по четири малки гумета на мост. Фитцел са често с такива ( Fitzel EURO 25-20 ZW). Или категорично да ги избягвам . Мисля да се ориентирам към тази фирма ( или Алгема ) , грабва ме че е леко . За употребявано разбира се.




Потребителски аватар
G3
Мнения: 1549
Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
Автомобил: Vw Sharan 7M
Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
Местоположение: КалифорНия

Re: Избор на платформа за превоз на автомобили

Мнениеот G3 » Съб 12 дек 2015 21:12


Супер тема, ще помогна с каквото мога. Тези платформи с гумите отстрани са предимно стари модели от 90=те или началото на този вид ремаркета. Не съм дърпал такова но има няколко минуса най-големия не събира нищо по-широко от платформата обикновено са 1,80 колкото кола от среден клас. За бус или джип забравяш. Викат те някъде на 100 -200 -300 км да качиш нещо си и оп... широко. няма кои да мери рулетки. Следващия минус издадените колела пречиш на движението защото си мн широк като тир. Постоянно ще се катериш по бордюрите и има опасност в завой да закачиш друга кола,няма да можеш да се провираш там където минава колатати. Като плюсове казват ,че са по стабилни от към лашкане но може би е защото не може да я претовариш като високите с гуми под платформата. Размера на гумите не е толкоз от значение гледаш кой се намират по масово ,че знае ли човек както се казва "път е". Аз съм дърпал Туарег в10 на 300км с 155/80/13 обикновени. Това с центъра на тежеста може би е прекалено филосовски погледнато. Стабилността мисля,че зависи повече от широчината не от височината на гумата и нейната твърдост /на допир/ има гуми меки като кондом с тях има повече вероятност да те лашка странично над 70 и на претоварка. Луфтове... не знам къде може да има една платформа обясни по-точно какво имаш впредвид. Как се пробват спирачки: Дърпаш ръчната на платформата и се опитваш да тръгнеш с колата, но най-добре се пробват в движение натоварен.Това ,че не ковът не означава ,че няма спирачка ако са натегнати до край ще има да квичиш по светофарите. При огледа махаш маншона зад лапата и гледаш да няма ръжда трябва да е лъскало и да си личи ,че е работило, ръжда в никакъв случай. НОв буфер с лапа 300-400 лв нов KNOTT. Лапата има лепенка "+" и "-" това предполагам всеки закачал платформа го знае. Малките гуми 10цола единствения плюс е ,че заради широчината си тези платформи не се лашкат странично. ОБАЧЕ ако вземеш да премериш една 10или 12 цолова гума и я сравниш с една 185r14c ще установиш ,че външния диаметър е в пъти по-малко което означава ,че се върти в пъти по бързо от 185-14с да речем или каквато и да била гума от"нормален тип". Така при 100км на 14с тази малката 10цолова все едно ,че кара с 200км/ч или повече .Гумите за тези платформи се внасят или произвеждат само от една фирма за България и са на цена от 150лв/бг. Окачване и спирачки: Повечето платформи са с торсионно окачване има и без окачване твърда/моята е такава но не се допускат/. Едни от начините да провериш торсионите е да я откачиш от ябълката и да остане само на 4-те гуми - трябва да седи права без краищата да опират в земята. СПирачките стига платформата да е масов модел няма от какво да се притесняваш. С нови накладки,барабани и жила ще спираш без проблемно. Лагерите като на колата вдигаш въртиш ако има шум е за смяна - нищо особено. Това се сещам за сега с моя скромен 2годишен опит с дърпането на платформа. Бих ти препоръчал българска платформа ДЕЯ русе моята е такава. От тези платформи само изработката е българска профилите зарварките и подцинковането. Лапата,буфера,жила,торсиони,мостове и др са KNOTT. Все още не се е научил да произвежда и тях а слага готовите немски/полски. Даже в последно време ми прави впечатление,че много се съобразява с изискванията на клиентите- максимално лека конструкция и др. защото човека има допир с краиния клиент докато BORRO BLYSS и др. правят това което трябва да отговаря на ТЮВ и др.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта