Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13402
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 05 апр 2016 14:05


Infinity19 написа:samo_pechka - ами приготвил съм около 3400-500-600 само за закупуването.

За тия пари читава Октавиа няма да намериш.
Ауди,може би...
Бягат от Ауди точно заради окачването,някои хора още се вслушват в градските легенди.
То за това и Голф 4 се продава за 4500-5000лв,2001 година.




katastrofiks
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 29 ное 2015 1:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот katastrofiks » Сря 06 апр 2016 11:02


Ами аз не знам и при 115 да е с шест зъба ( освен за куатрото ) И сега нал' говорим за Алди А4 Б5 :) Е значи все пак има . Нали не сме против quattro-то ? Всеки си има вкус . За мен лично не е минус .

Дали е по-приятен няма да го коментирам , харесва ми звука - да. Малко по-"остър" е мотора-да. Нищо друго не ме впечатли в ПД-ето . Щом PD не те впечатлява , как старата технология те впечатли ? Четох в подобна на тази тема , коментар за и против ТДИ . Там един човечец твърдеше , че ТДИ не го впечатлява . SDI-то било супер . Мотора бил страшно издържлив , защото няма турбина да го трови .
С този си коментар , не целя заяждане или "всезнаене" . Това никой не го обича . Понеже сме в форум и е хубаво всеки да сподели , защо предпочита това , вместо онова.
Аз съм за ПД защото : Виждал съм как на 400 000 си работи перфектно . С оригинални дюзи и без отваряне на прословутата разбита глава . При нас има колега с сервиз от 20 години , който твърди за подобен случай ,само че на 500 000 км. На 400-500хил. км . Едва ли проблема ще ни е само глава и дюзи .
Също съм за : поради по - бързото развъртане на мотора . По пъргав е . Тунери и тунинг ателиета твърдят , че всичко се случва една идея по - рано . Чел съм коментари от рода на "аз ще сложа чип на AFN-a и ще те прескоча " . Само да не попаднеш на PD с чип :) .
ПД мотора (железата) са по "усилени" спрямо 1.9 тди роторна помпа .( Не казвам на никой да го прави) .От ПД сток мотор не случайно се вадят повече коне (с турбо и периферия) отколкото 1.9 роторна помпа . И двата агрегата са с демпферен съединител и там ПД също превъзхожда . По - голям е и по- усилен . ПД-то има по голям въртящ момент . На купе B5 определено ще му по - комфортно на колегата с ПД . Знам че имаш А6 АФН . Знам че , дърпаш платформа с него . Нооо слабичък си е за там :beer . За по спокоен и улегнал тип хора може би ще е по добре . За прословутото качество на нафтата и как ПД не му понася нашата нафта .... . 100 000 х км. общо на 2-те коли (Skoda-та e 2.0 tdi и била още по - капризна) не съм имал проблем . Само да вметна . Аз олио , трансформаторно масло , горяло масло ,нафта от туби , от приятел .... не наливам . И SDI да карах , пак не бих налял от там . Колите са ми добре поддържани и двете съм ги купувал от Германия на съответно 160 и 120 хил. км с документ за това от собственик . За ремонта и скъпото обслужване , мисля че са митове и легенди . В предния си пост дадох цени .

katastrofiks написа:На 110 му правели бели електрониката на помпата
Това не е "масово" явление. На твоята 110-ка направи ли "бела" електрониката на ГНП ?[/quote] - Да на първия ми AFN Golf 3 .( Втория AFN Seat не се задържа дълго при мен ) . И други хора познавам със същия тип проблем .


Колегата ще си купува кола на минимум 16-17 години (може и повече) . В този ред на мисли е редно да избира което е по - запазено . Бюджетът също му е силно ограничен . Така ,че няма много варианти . И 90 коня да намери (по - запазена) .. да скача . Дали ще му изпуши помпата и кога , никой не знае . Дали ще изпуши дюза и ще разбие отвора на дюзите и това никой не знае . Автомобил на 300-400 км безпроблемен няма !!!
Желая на колегата да попадне на добър екземпляр и много безпроблемни километри !!!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот samo_pechka » Сря 06 апр 2016 23:41


katastrofiks написа:Щом PD не те впечатлява , как старата технология те впечатли ?

Ами няма как да ме впечатли :) не може да ми направи положително мнение система която има приложение в двигатели , които са с много големи кубатури и ниски обороти. Системата е много подходяща за камиони, кораби, локомотиви, големи трактори ( с малко условности ) и т.н. За леки коли-не . Усложнена, износващи се компоненти поради свръх претоварване на някои възли и поради нуждата от по-високи обороти . Сравнението е пряко с КР мотори, където нещата са много по-лесно изпълнени. И много по-култивирани
Много мога да говоря защо аз никога не бих си купил ПД мотор , но не е тази темата в момента. Успех на колегата с колата.
П.п. да добавя за плюсове и минуси по А4 Б5 с АФН мотор .
Плюсове :
1- Ауди ( визия и имидж за годините си и времето си)
2- возия ( само за станд.окаване)
3-един от най-добрите четири цил.мотори на фолксваген
4- добри фарове в предфейса
5- материали, салон във фейса.
6- има редки модели с куатро задвижване
7- наличност на много части втора ръка, познат и лесен агрегат за ремонт, познат и на тунерите :icon_razz
8- здрава скор.кутия
9-надлъжно разположение на мотора с балансирано подредени пом. агрегати отляво и отдясно. Картерът е по-защитен спрямо напречните мотори
Минуси:
1- малък за размерите на колата си салон, тясно е особено отзад м/у предните и задните седалки.
2- дефектиращи ел.стъкла (предните най-вече)
3- въпреки уж добрата антикорозионна защита, предните калници ( веждите ) , вратите ( долен ръб ) и задната врата са склонни към корозия.
4- фейсовите фарове ( въпреки готината визия на фейските фарове, те светят по-лошо от старите )
5- цена на някои части ( съединител, турбо, рейка кормилна )
6-годините
Естествено има и други неща, но те са общовалидни и не само за конкр. марка и модел. като и не е задължително всичко лошо да е в една кола :)


katastrofiks
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 29 ное 2015 1:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот katastrofiks » Чет 07 апр 2016 1:59


Благодаря колега . Ето това мнение . Ето това значи : това мисля , това съм видял , това съм разбрал . Наистина евала за мисленето и споделянето . :th_up
Всеки колега които е карал или има лични наблюдения върху някой от посочените марки и модели , нека сподели за опита си и личните си впечатления .
Нека вмъкна малко пред история . малко лични впечатления . Хората много бързо забравят , но аз никога съм нямал тази способност . Дали е добре или зле ,не знам .
Ще говоря за Голф , но то все тая . Дали е Голф или друг модел ....след последващите ми редове всеки читател , ще успее да се докосне до мисълта ми .
Помня преди как голф 2 беше мега инженерно чудо . Такова нещо би било нормално родено . То това беше мега здрава машина с която и 5 Волги не можеха да се мерят . То това нещо само трябваше да му се сипва само гориво и да се натискат педалите . Ама педала до долу и пак нямаше как да бъде разрушено . Тоя 1.6 D беше произведен от не човек . Това нещо наистина беше неразрушимо . Такава здравина едва ли са постигали и "марсианците " . Даже най - вероятно те завиждаха за това постижение на Германската инженерна мисъл . Пък TD ...... Пак тези "марсианци " се чудеха как са могли да го направят .Той можеше да надживее собственика си .
После се появи оня Golf 3 . Много проблемен модел . Само проблеми носеше . То окачване ,мотор , кутии . Ама нищо не му беше у ред . Много бяха сбъркали немците с тоя модел . Яко задна с този модел . Даже обявиха Golf 2 за последния читав модел на VW. Гадна работа ви казвам .Немците се бях изложили мощно . Бяха сътворили оня TDI . Лелееее да не видиш . То това ако и на 1% беше наследило чертите на TD пак щеше да е по - добре . Мотора много зле . Нафтовата помпа постоянно а ремонт . Трака лопа . Демпфер .... Олеее кой луд го беше измислил това "нещо" . Ужас ти казвам . Не трябваше да пожелаваш тази инженерна грешка , дори и на най- големия си враг . Абе ако има имаш пари си земи Golf 2 да ти е мирна главата . Поне ще знаеш , че нищо няма да правиш (ремонт ) . Само нафта да имаш . TDI край . Марката фалира . но да не видиш и излезе Golf 4 . Какво по дяволите беше това .
Малеееееиииии . То това страшен боклук . От Vw не бяха се излагали толкова . Това нещо като го видиш , по добре бягай . Ама в друг град бягай . То е гати проблемния автомобил .Докато го запалиш и трябва ремонт . Луда работа . Поне малко да беше копирал от онзи безпроблемния Golf 3 . 3-ката наистина безпроблемен и доказан автомобил . Едва ли от Vw бяха произвели по - добър модел . Толкова добре балансиран . Такава здравина . Наистина най - безпроблемния автомобил произведен до сега от VW . Амаааа уникална . Golf 4 по - добре бягай от него . Не е доумявахме как нормален човек би си закупил този "трошляк " . И не щеш ли на целия си този проблем , от VW извадиха PD . Как по дяволите успяха да заменят тази глупако - устойчива система с PD . PD е синоним на дявола . Болестта която сами си вкарвахме в къщите . Тези Вагените така се бяха набутали с тази система . Да си бяха оставили безпроблемната помпа . Нищо че конкуренцията монтираше common rail система .Може PD да превъзхожда конкурентната система , пак си беше боклук . Скъпотия . Ама до шия . Много зле автомобил , с много проблемна система за впръскване на гориво . Ако искаш Golf си земи 4 ,ама 110 afn . Там проблем нямаш . Golf 4 е маега здрав , а и 110 си е доказан мотор . По - добре бягайте от PD . onq 115 коня е най - проблемния двигател произведен някога . Гадна работа . От фирмата производител ,най - добре да си признаят грешката .
И не щеш ли 150 TDI . Прекалено е форсиран . Вземата му е душата . По - добре 115 PD . Поне се е доказал . А туй да видиш . Нямаше нужда от роторна помпа . То PD 115 си е най - здравия мотор произведен до сега . Даже най- вероятно всички му завиждат . По добре е да си вземем 115 ,вместо 131/150 PD . Нищо , че на втория са му по - " яки" лагери , биели , бутала , колянов вал . Абе боклкче си са си 131/150 . 115 ajm мнооого здрав и глупако устойчив мотор .
Голф 5 . Тия базикат ли се с нас . Този здрав и безпроблемен Golf4 PD , го замент с това недоразумение Golf 5 . Само го вижте колко е грозен . Няма ламарина . Това е консерва .2.0 Tdi . Сигурно и боговете бяха полудели . Имаха толкова здрави 131 и 150 , а сега правят 140 . И то 16 клапана . Защо са им по дяволите . Колкото повече части , толкова повече проблеми . И не доумявахме , защо след като имат 131 и 150 най - добрите мотори , се занимават с 2.0 TDI . Добре ,че има 1.9 TDI 105 коня . Най - добрия ,за да не се занимаваме с 2.0 TDI .
Уффффффф това Голф 6 ..................................................

Ако имате 20 години назад спомени , така си беше . Лудост или не , истина е . Винаги съм си го обесявал с Българския "недоимък" . Както и да е ....... :beer


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот muns61 » Чет 07 апр 2016 5:18


Много краставица наряза...


katastrofiks
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 29 ное 2015 1:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот katastrofiks » Чет 07 апр 2016 19:14


muns61 написа:Много краставица наряза...


Мноооого . Ракия ли няма да си прекараш :th_up . Малко ме хвана словесната диария . Ама си е тъй . :biggrin Това си е най - разпространеното хорското мнение . Гледам да не влизам в спор , ама и да си мълчим не става . Тука при нас по - здраво от Голф 4 няма . Все повече бягаме от роторна помпа и търсим PD . Още 2 години и 2.0 TDI ще достигне необходимата издържливост . :biggrin
Без лоши чувства :beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот samo_pechka » Чет 07 апр 2016 19:26


katastrofiks написа: Тука при нас по - здраво от Голф 4 няма . Все повече бягаме от роторна помпа и търсим PD

Къде е това "при нас" ?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот Водния дух1 » Чет 07 апр 2016 22:29


:screwy :gruebel


Infinity19
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 04 апр 2016 1:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот Infinity19 » Пон 11 апр 2016 23:08


samo_pechka написа:
katastrofiks написа:Щом PD не те впечатлява , как старата технология те впечатли ?

П.п. да добавя за плюсове и минуси по А4 Б5 с АФН мотор .
Плюсове :
1- Ауди ( визия и имидж за годините си и времето си)
2- возия ( само за станд.окаване)
3-един от най-добрите четири цил.мотори на фолксваген
4- добри фарове в предфейса
5- материали, салон във фейса.
6- има редки модели с куатро задвижване
7- наличност на много части втора ръка, познат и лесен агрегат за ремонт, познат и на тунерите :icon_razz
8- здрава скор.кутия
9-надлъжно разположение на мотора с балансирано подредени пом. агрегати отляво и отдясно. Картерът е по-защитен спрямо напречните мотори
Минуси:
1- малък за размерите на колата си салон, тясно е особено отзад м/у предните и задните седалки.
2- дефектиращи ел.стъкла (предните най-вече)
3- въпреки уж добрата антикорозионна защита, предните калници ( веждите ) , вратите ( долен ръб ) и задната врата са склонни към корозия.
4- фейсовите фарове ( въпреки готината визия на фейските фарове, те светят по-лошо от старите )
5- цена на някои части ( съединител, турбо, рейка кормилна )
6-годините
Естествено има и други неща, но те са общовалидни и не само за конкр. марка и модел. като и не е задължително всичко лошо да е в една кола :)



Какво им е на материалите в салона на B5 преди фейслифта? Аз си мислех, че единствено визията им е променена, спрямо тази на A4 след фейслифта. В смисъл, ако намеря запазена А4 точно преди фейслифта и е със старото табло и старата конзола, много ли ще скърцат?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот samo_pechka » Вто 12 апр 2016 18:06


Е то и времето си казва думата . Фейските са с по-хубав/красив ако щеш го наречи интериор и конзола . Гледай щом ще е преди фейса, да е с външен МАП сензор . Такива са 98-99 година от предфейските . Снимка от нета ( ако се чудиш за кое иде реч)
мап.jpg


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот vinixxx » Вто 12 апр 2016 20:34


доста сте задълбочили,но за мен дизелов б5 в бг няма читав или е много рядко.а какъв имидж може да носи въпросния 16-17-18 годишен модел само печката може да обясни.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот samo_pechka » Вто 12 апр 2016 21:31


Имиджа е за времето си, т.е. за когато е бил произведен автомобилът, а не за сега.
А за читав Б5 АФН...еми бих казал, че моят е един от претендентите :) . Не е баш като "нов", има си и някоя и друга забележка, външни най-вече , все пак е и след две годинки абитурентка.
Поддържан грамотно и навреме . Караме го редовно и изминаваме немалко км за година.
Само, че не е за продан :) и скоро няма да се продава :)
Естествено никой няма да продаде кола в перфектно състояние, ще има кусури, ще има пари за даване. Въпросът е да са в рамки , а не да купиш още един път А4 Б5 .


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот hooligan_sk » Вто 12 апр 2016 21:36


Прави ми впечатление за този модел, че дела на истинските частни обяви спрямо новия внос в момента е доста висок. Може би просто не се внасят толкова вече, но само в СФ има 10тина обяви които си струва да се видят на живо, няколко от тях с много изчерпателно и грамотно описание.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот samo_pechka » Вто 12 апр 2016 21:44


Така е, те се поизчерпаха и навън.
Много е вероятно и човек да си намери добра кола оттук :th_up


Infinity19
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 04 апр 2016 1:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за Audi A4 B5 TDI 98-99

Мнениеот Infinity19 » Пон 18 апр 2016 15:07


Добре а да попитам нещо за дисплея на климатроника преди фейслифта. Ходих да гледам няколко автомобила и на някои от тях, в горния ляв ъгъл седи като натиснато. Не мога да преценя дали се е разтекъл, от натиск ли е причинено това, но е факт че седи като черно петно. Това обичаен проблем ли е при B5-ците преди фейса? Поправимо ли е?



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kele6 и 27 госта