Кой ваг двигател е най-издръжлив на Агу ?
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 19 апр 2023 13:38
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: Asv
Кой ваг двигател е най-издръжлив на Агу ?
Здравейте.Търся си някаква количка на газ.Фен съм на марката и досега съм имал 5 тди-та и ми е много трудно да си избера кола на газ.Задължително трябва да е от Ваг групата.На ден ще се минава 120 км.Засега съм се спрял на А3 1.8 125к.с.
Re: Кой ваг двигател е най-издръжлив на Агу ?
Колега, според мен грешно подхождаш към нещата. Принципно 1.8 125 коня мотора си е достатъчно здрав.
Обаче няма такова животно, като най-издържлив двигател на АГУ. При положение, че основен ремонт на двигател ще ти е 2к лева за старите коли и реално погледнато тези 2к лева ще си ги спестил за около 60/80 хил км.
Газ в общия случай се слага без много ментални гимнастики когато имаш 2 случая;
1. Ще си държиш колата дълго време, разбирай над 5-6 години
2. Налага ти се да шофирам много на година, разбирай над 20к км
Ако покриваш и 2те неща, газта си е чудесен избор за мобилност без излишни финансови спънки.
За газта общо взето има 2 неписани истини, недей да я вземаш със сложена газ (разбирай колата я купуваш от къща/човек вече с монтирана уредба) и недей да я слагаш на кофти мотор (разбирай мотор с проблеми на бензин, защото на газ ще станат х3)
Аз лично имам към 80 хиляди на моето поло на газ и освен филтри по газовата нищо не е правено. Мотора е слаб и не е за всеки, но ми се налагаше да пътувам много и това беше във времената, когато газта беше 0.80-0.90ст. На 100км разхода ми беше към 6лв. Последните му 40к ги имам записани тук https://www.spritmonitor.de/en/detail/830179.html Спадам в категория на спокоен шофьор, София - Бургас го пътувам 3 часа и половина. София - Варна 5 часа и половина като груба преценка как шофирам. Магистрала 140, извън макс 110.
Та отново, ако намериш читав екземпляр със мотор с остатъчен ресурс и след това му монтираш ГИ при читав майстор, няма да имаш проблеми и ще се возиш на доста ниска цена.
Обаче няма такова животно, като най-издържлив двигател на АГУ. При положение, че основен ремонт на двигател ще ти е 2к лева за старите коли и реално погледнато тези 2к лева ще си ги спестил за около 60/80 хил км.
Газ в общия случай се слага без много ментални гимнастики когато имаш 2 случая;
1. Ще си държиш колата дълго време, разбирай над 5-6 години
2. Налага ти се да шофирам много на година, разбирай над 20к км
Ако покриваш и 2те неща, газта си е чудесен избор за мобилност без излишни финансови спънки.
За газта общо взето има 2 неписани истини, недей да я вземаш със сложена газ (разбирай колата я купуваш от къща/човек вече с монтирана уредба) и недей да я слагаш на кофти мотор (разбирай мотор с проблеми на бензин, защото на газ ще станат х3)
Аз лично имам към 80 хиляди на моето поло на газ и освен филтри по газовата нищо не е правено. Мотора е слаб и не е за всеки, но ми се налагаше да пътувам много и това беше във времената, когато газта беше 0.80-0.90ст. На 100км разхода ми беше към 6лв. Последните му 40к ги имам записани тук https://www.spritmonitor.de/en/detail/830179.html Спадам в категория на спокоен шофьор, София - Бургас го пътувам 3 часа и половина. София - Варна 5 часа и половина като груба преценка как шофирам. Магистрала 140, извън макс 110.
Та отново, ако намериш читав екземпляр със мотор с остатъчен ресурс и след това му монтираш ГИ при читав майстор, няма да имаш проблеми и ще се возиш на доста ниска цена.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Кой ваг двигател е най-издръжлив на Агу ?
Двигателя е здрав и непретенциозен ,има една скъпа част само - обтегач на веригата на разпределителните валове .При ранните 20 клапанови е механичен и не е толкова скъп ,при следващите е електонен и управлява фазите на газоразпределение .Ако колата е поддържана едва ли ще имаш радикални ядове ,първите AGN са с метален колектор ,датчик за температура на входящ въздух в колектора ,три пинов дебитомер и няма вихрови клапи във входящия колектор.Следващата модификация е с пластмасов колектор и вихрови клапи ,датчика за температура е в дебитомера .Първото поколение AGN имат склонност да харчат масло заради калпави водачи на клапаните ,разсъхнали се гумички .И двата носят лесно газ и се газифицират без гимнастики и проблеми.Аз правя разход 10/100 по магистрала с климатик и 110 км.Следващото поколение AGP е под Евро 4 ,с две ламбда сонди ,и допълнителна помпа за въздух ,дросела вече е електронен .
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта