Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
Здравейте, колеги! Обмислям покупката на Туарег 2014/2015 г., дизел. Колебая се между 3.0 тди и 4.2 тди. Като алтернативен вариант А6 олроуд 2014/2015 3.0 тди 320 к. с. Бюджет до 35 х. В момента съм с А4 3.0 тди 245 к.с. Основния пробег ще бъде на извънградски. Моля, споделете вашето мнение, предимства, недостатъци, поддръжка и т. н.
- nikolay_ss
- Мнения: 1121
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
Туарег от към изолация, освен ако не е с двоен стъклопакет, а даже и тогава не е кой знае какво. Ако ще пътуваш извънградско, аз бих препоръчал лимузина и отделно заради челното съпротивление. За този бюджет не вярвам да намериш читав фейслифтов туарег. Поддръжката е като на Q7 и Кайен. Бих препоръчал да гледаш 3.0TDI. По възможност CRCA мотор.
Виждам, че си от Варна, нямам нищо против да направим едно кръгче за да добиеш лични впечатления.
Виждам, че си от Варна, нямам нищо против да направим едно кръгче за да добиеш лични впечатления.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Съвет за покупка на Туарег
погледнах какво се продава в мобиле.де.
започват от около 15к евро, за коли на 300к километра.
читавите са около твоята цена ама в евро.
аз лично не бих рискувал с подобен автомобил на тези години
започват от около 15к евро, за коли на 300к километра.
читавите са около твоята цена ама в евро.
аз лично не бих рискувал с подобен автомобил на тези години
Re: Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
Моля дайте повече мнения за Туарег 2014г дизел 3.0 на 162000км аз ще бъда 2-ия собственик просто искам да знам изобщо какви са болестите на този мотор и кутия.Също така да ли имат въздушно окачване изобщо абсолютно всичко,какво трябва да проверя преди да я купя? Благодаря ви…
- nikolay_ss
- Мнения: 1121
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
Имат въздушно окачване и освен, че е въздушно е и адаптивно. От написаното от теб разбирам, че нищо не знаеш за конкретният модел. Така че най-добре си намери майстор който разбира. Ти сам трудно ще можеш да провериш каквото и да е по автомобилът.
Re: Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
МиленЕ написа:Моля дайте повече мнения за Туарег 2014г дизел 3.0 на 162000км аз ще бъда 2-ия собственик просто искам да знам изобщо какви са болестите на този мотор и кутия.Също така да ли имат въздушно окачване изобщо абсолютно всичко,какво трябва да проверя преди да я купя? Благодаря ви…
Колега, не е нужно да знаеш болести и проблеми. Нужно е да имаш кеш за такава кола. Не си казал от къде гледаш, но туарег 2014 на реални 160к км са по над 40 хиляди лева. Също така, за стара голяма джипка винаги трябва да имаш 5000лв излишни за нещо, което неизбежно ще трябва да се смени.
Много зависи колко ще държиш на поддръжката и колко си капризен за екстрите и колко тормозиш колата. За да се търкаляш леко със 100км/ч може да е с проблем в мотора, строшена кутия, спаднало окачване и т.н. Ако ще се кара както е предвидена тази кола си трябва кеш.
Само за сведение, помпа за високо налягане ти е 5+ хиляди лева оригинална. Заместители по 2500
Амортисьори по 1000лв бройката
Компресор за климатик 3000+ лева
Не е невъзможно да караш такава кола, но просто трябва да си наясно какви са цените спрямо "голф" и "пасат".
Вземаш някой който разбира да я огледа външно, след това я вкарвате в сервиз да се прочете на компютър. Ако няма нито 1 грешка, значи колата е пипана и замазана.
Просто кеш трябва да има за такъв туарег.
Ако имаш заделени към 60 хил лева за колата (разбирай 40-50 за самата кола + поне 10 отделно за дооправяне), ще останеш доволен и ще си караш спокойно. Ако бюджета ти е около и под 40 - има голям риск да се нашиеш.
Не е хейт коментара, просто понякога хората виждат ниска цена за някое премиум МПС и не осъзнават как за 1-2-3 години дават половината и над половината пари за колата в ремонти и неща да я върнат в перфектно здраве.
Re: Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
Аз лично съм страшно доволен от Туарега и за нашите пътища смятам, че няма по-добро като концепция. Тук разбира се изключвам всякакви СУВ от класа на Поршета, Бентлита и Ламборджинита.
Относно поддръжката и дефектите, за които трябва да се оглежда при покупка, колегите преди мен са абсолютно прави. Но дори и да се метнеш на уж по-читав екземпляр за 50-60 000 лева, пак трябва да имаш заделени едни не 10, а 15 бона за първоначално обслужване и последващи ремонти. Тук изобщо не говорим за помпи и сериозни ремонти, а за консумативи като гуми, които са 2 бона читава марка, 2 бона дискове и накладки, 6-7000 лева за смяна вериги и 2 бона смяна на масло на скоростна кутия и акумулатор.
За това човек трябва хубаво да си направи сметката и според мен да не се хвърля нито на много евтини, нито на много скъпи екземпляри, а да си остави буфер и да има доходи, от които да може да отделя поне 1-2 бона всеки месец за внезапни ремонти.
Ако отговаря да тези условия, чак тогава да тръгне да избира конкретен автомобил.
Също така 4.2 мотора е евро 5 и го няма в комбинация с блокажи на диференциалните и бавни скорости. И да ме прощават някои хора, но А6 Олроуда изобщо няма база за сравнение, нищо че е правен от по-скъпия бранд на концерна.
Относно поддръжката и дефектите, за които трябва да се оглежда при покупка, колегите преди мен са абсолютно прави. Но дори и да се метнеш на уж по-читав екземпляр за 50-60 000 лева, пак трябва да имаш заделени едни не 10, а 15 бона за първоначално обслужване и последващи ремонти. Тук изобщо не говорим за помпи и сериозни ремонти, а за консумативи като гуми, които са 2 бона читава марка, 2 бона дискове и накладки, 6-7000 лева за смяна вериги и 2 бона смяна на масло на скоростна кутия и акумулатор.
За това човек трябва хубаво да си направи сметката и според мен да не се хвърля нито на много евтини, нито на много скъпи екземпляри, а да си остави буфер и да има доходи, от които да може да отделя поне 1-2 бона всеки месец за внезапни ремонти.
Ако отговаря да тези условия, чак тогава да тръгне да избира конкретен автомобил.
Също така 4.2 мотора е евро 5 и го няма в комбинация с блокажи на диференциалните и бавни скорости. И да ме прощават някои хора, но А6 Олроуда изобщо няма база за сравнение, нищо че е правен от по-скъпия бранд на концерна.
-
- Мнения: 652
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
Ако ще се дават 50 бона и човек ще се притеснява дали няма да излезе някакъв разход то по добре за тези пари да си купи нещо ново от магазина било то и не такъв луксозен джип от премиум марка , поне спокойствието с нов автомобил си е друго.
За тази сума има няколко екзвмпляра ужким на около 100-160 к км в мобилето , но доколко са реални км един господ знае.
Също така гледам за туарег 3.0 тди 262 коня му дават 6,6 смесен разход , дали това е постижимо или въобще реално аз не смятам че този джип гори по малко от 10 смесено
За тази сума има няколко екзвмпляра ужким на около 100-160 к км в мобилето , но доколко са реални км един господ знае.
Също така гледам за туарег 3.0 тди 262 коня му дават 6,6 смесен разход , дали това е постижимо или въобще реално аз не смятам че този джип гори по малко от 10 смесено
Re: Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
drotomir написа:Ако ще се дават 50 бона и човек ще се притеснява дали няма да излезе някакъв разход то по добре за тези пари да си купи нещо ново от магазина било то и не такъв луксозен джип от премиум марка , поне спокойствието с нов автомобил си е друго.
За тази сума има няколко екзвмпляра ужким на около 100-160 к км в мобилето , но доколко са реални км един господ знае.
Също така гледам за туарег 3.0 тди 262 коня му дават 6,6 смесен разход , дали това е постижимо или въобще реално аз не смятам че този джип гори по малко от 10 смесено
За 50 000 лева от магазина не можеш да си купиш абсолютно нищо, което да се доближи до този клас автомобил. Той един Дъстър е вече толкова, а няма абсолютно нищо общо с Туарега нито като сигурност при ПТП, нито като динамила, нито като возия, нито като материали в интериора, нито в системите подпомагащи водача, нито в нищо.
Всеки сам си прави сметката какво търси за тези пари, но и кола от магазина се поврежда и никой няма да ти даде 100% гаранция, че няма да останеш на пътя.
А който тръгва да смята колко му харчи Туарега, изобщо не е за тази кола.
- nikolay_ss
- Мнения: 1121
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
Доста хора си мислят, че като е фолксваген е евтина поддръжката, но всъщност конкретно този модел е 1:1 с Q7 и Cayenne, така че си направете сметката дали може да поддържате изброените модели и тогава прибягвайте до покупка, нека не ви изкушава по-ниската цена на туарега спрямо другите две марки.
Ето и от мен малко примерни цени от преди близо 2 години, когато го обслужвах.
Смяна на вериги + карантиите около тях с ОЕМ части - 5000лв
Смяна капаци клапани + подмяна на уплътнения и актуатори и всякакви дреболии в дъното на V-то с ОЕМ части - 3000лв
Смяна на дискове(Zimmerman) и накладки(Galfer) - 1100лв
Летни гуми среден клас 275/45/20 - 1500лв
Зимни гуми висок клас 265/50/19 - 2000лв
Каско на година - 2000лв
Още допълнителни неща като смяна на охладител на ЕГР, смяна на маслен охладител, смяна на маслен термостат, смяна масла на диференциали/раздатка/хидравлично, смяна на антифриз, семеринг скоростна кутия и раздатъчна, нови крушки за фаровете и още някакви дреболии...
Със сигурност можете да намерите и по-евтини цени, така е, но всеки сам избира кой да работи по колата му и най-вероятно се досещате за "евтиното излиза скъпо".
Относно разхода, аз карам с 100-140 и разхода е около 10 извънградско. Може да се смъкне, но трябва да се кара с 90-100, а и на фона на останалите неща дали ще спестиш 50лв от гориво или не е все тая

Ето и от мен малко примерни цени от преди близо 2 години, когато го обслужвах.
Смяна на вериги + карантиите около тях с ОЕМ части - 5000лв
Смяна капаци клапани + подмяна на уплътнения и актуатори и всякакви дреболии в дъното на V-то с ОЕМ части - 3000лв
Смяна на дискове(Zimmerman) и накладки(Galfer) - 1100лв
Летни гуми среден клас 275/45/20 - 1500лв
Зимни гуми висок клас 265/50/19 - 2000лв
Каско на година - 2000лв
Още допълнителни неща като смяна на охладител на ЕГР, смяна на маслен охладител, смяна на маслен термостат, смяна масла на диференциали/раздатка/хидравлично, смяна на антифриз, семеринг скоростна кутия и раздатъчна, нови крушки за фаровете и още някакви дреболии...
Със сигурност можете да намерите и по-евтини цени, така е, но всеки сам избира кой да работи по колата му и най-вероятно се досещате за "евтиното излиза скъпо".
Относно разхода, аз карам с 100-140 и разхода е около 10 извънградско. Може да се смъкне, но трябва да се кара с 90-100, а и на фона на останалите неща дали ще спестиш 50лв от гориво или не е все тая


Re: Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
Донякъде си прав, но не съвсем. Може и да са на една платформа, но трите автомобила откъм поддръжка са доста различни, най-малко, защото Ауди има двигател с над 400 к.с., а Поршето има с над 500 к.с. Скоростнитте кутии и окачването са коренно различни, оттам и разходите са в пъти повече от скромния Туарег. Миналата седмица видях за какво става въпрос при едно бензиново и едно дизелото Q7 и как разходите там лесно надхвърлят 5-цифрени суми. Скоростната кутия е ZF (в повечето случаи модела QZW) и лесно къса кожуха, защото явно не е сметната добре за по-мощните мотори.
Единствено 3.0-литровите дизели са сходни с Туарега, но там пък настройките са доста различни, особено при Поршето и заради това винаги ремонтите са му по-скъпи.
Така, че сме доста далеч от разходите на Поршета и Аудита, но в никакъв случай Туарега не е по джоба на всеки. Това не е заяждане, но е хубаво хората да знаят, че Туарег има двойно по-високи разходи от кросоувър в среден клас. За обикновените малки градски коли пък изобщо не коментираме каква е разликата в поддръжката.
За това лично аз след 6 месеца четене, проучване и търсене, избрах варианта да си взема кола от Германия, без да съм я виждал и без да я карам в сервиз за преглед. Обаче поне знам реалните и километри и знам какво трябва да се сменя и обслужва. В интерес на истината даже ми излезе по-евтина от тукашните 150-хилядници, които като го проверявахме излизаха на половин милион км
Обаче доста време дебнах да изпадне нещо читаво и евтино там. Е, не беше най-евтината, но не беше в никакъв случай най-скъпата.
Единствено 3.0-литровите дизели са сходни с Туарега, но там пък настройките са доста различни, особено при Поршето и заради това винаги ремонтите са му по-скъпи.
Така, че сме доста далеч от разходите на Поршета и Аудита, но в никакъв случай Туарега не е по джоба на всеки. Това не е заяждане, но е хубаво хората да знаят, че Туарег има двойно по-високи разходи от кросоувър в среден клас. За обикновените малки градски коли пък изобщо не коментираме каква е разликата в поддръжката.
За това лично аз след 6 месеца четене, проучване и търсене, избрах варианта да си взема кола от Германия, без да съм я виждал и без да я карам в сервиз за преглед. Обаче поне знам реалните и километри и знам какво трябва да се сменя и обслужва. В интерес на истината даже ми излезе по-евтина от тукашните 150-хилядници, които като го проверявахме излизаха на половин милион км

Обаче доста време дебнах да изпадне нещо читаво и евтино там. Е, не беше най-евтината, но не беше в никакъв случай най-скъпата.
- nikolay_ss
- Мнения: 1121
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
Говоря за 3.0TDI и при тях всички кутии са AISIN, мисля че същото важи и за 4.2тди, но не съм се интересувал толкова подробно. Не съм се интересувал на големите бензини с които се предлага Поршето с каква кутия е, може и да е зф. Намери серийните номера на амортисьор за Порше и за Туарег и ще видиш, че са еднакви, единствено имат различна софтуерна настройка. Иначе по окачването имат някакви разлики в щанги и тампони за да е по-директно управлението и да е по-стабилна в завоите, но такива неща не знам колко често се сменят. Не мисля че ще окажат чак толкова голяма разлика в подръжката на фона на останалите неща които ще се налагат да се правят.
Re: Съвет за покупка на Туарег 2014-2015 г TDI
Всъщност 3-литровия дизел се ползва от Порше само от 2009 г. до 2017 г., когато пък изобщо се отказаха от дизела в Кайен. То по принцип дизелово Порше беше несъвместимо с концепцията им, но залитнаха за кратко по модата на печките
Иначе да, дизеловото Порше и Ауди откъм поддръжка на двигателя е като на Туарег, просто защото е еднакъв за всички
Та колата не е чак Ролс, за да се плашат толкова хората, но в този клас независимо дали ще вземеш BMW X5 (F15), GLE (W166) или Touareg 7P, поддръжката и обслужването си е все скъпо, сравнение с останалите масови класове коли.

Иначе да, дизеловото Порше и Ауди откъм поддръжка на двигателя е като на Туарег, просто защото е еднакъв за всички

Та колата не е чак Ролс, за да се плашат толкова хората, но в този клас независимо дали ще вземеш BMW X5 (F15), GLE (W166) или Touareg 7P, поддръжката и обслужването си е все скъпо, сравнение с останалите масови класове коли.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта