Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
Spikul
Мнения: 151
Регистриран на: Пет 16 авг 2024 20:34
Автомобил: VW Touareg
Двигател: 2015

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот Spikul » Пет 07 фев 2025 18:54


nikolay_ss написа:Добре, 30к км интервала не е благоприятен за двигателят, но така е преценил производителя за да не товари собствениците на нови автомобили и с поддръжка през 10к км. Рядко може да се намери кола със собственик който си сменя маслото на 10-15к км в страничен сервиз и предполагам това е предимно тук в България. Едва ли в Германия или някоя друга развита държава, където са забранени ремонтите пред блока, хората се занимават да си сменят маслата в неоторизирани сервизи при приятели, просто защото копнеят да дадат още 200-400 евро за обслужване и като им изтече гаранцията да си продадат перфектната кола на загуба така или иначе.
Не е ли по-важно да се гледа на какъв времеви период е сменяно маслото, защото едно е тези 30к км да си ги въртял 1 година с едно масло. Друго е да си ги навъртял за 6 месеца.
На доста коли вече може да се провери точно на коя скорост колко време е била карана колата, за да се разбере какъв процент от пробега на колата е бил извънградско при висока скорост.
Един двигател каран предимно извънградско е в пъти по-запазен от такъв каран предимно градско, предполагам на всички ни е ясно.

И от там идва въпроса:
Случай 1: по-добре да вземем кола на 150-200 хил. км на 4 години с 5-6 смени на масла и да си я обслужим, защото й е дошло времето
Случай 2: да търсим кола на 50-80 хил. км на 4 години с 2 или 3 смени на масло, защото интервалът е 2 години или 30к км и да спестим от обслужване

Като в случай 1 ще имаме по-ниска покупна цена, а в случай 2 по-висока цена заради по-ниските километри, но нищо не гарантира състоянието на колата.
Аз например бих предпочел аз да си обслужа колата и да знам, че всичко и е наред, а и даже да изскочат допълнителни неща най-вероятно ще се покрият от разликата в цената между случай 1 и 2.

Всеки иска кола на малко км, но според мен е много важно и да се гледа точно на колко години е, за да не се окаже че е карана предимно градско с лонг лайф масло и тогава вече е много лошо за двигателят.

Напълно съм съгласен с теб, но ние с Туарезите сме малко по-различна таргет група. Да не пропускаме и фактът, че по съвсем различен начин се износва един 2-литров дизел от един 3-литров. Същото важи и за автоматът на Aison, който е далеч по-оптимизиран и носи много повече на бой (над 800 Nm), за разлика от доста по-кекавия DSG.
За това и донякъде разбирам критериите за покупка на Пасат, макар че очевидно нямат нищо общо с нашите критерии, когато сме търсили да си купуваме Таурег.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8788
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот samo_pechka » Съб 08 фев 2025 12:54


Това с мнението, че с идеята за 30к. интервал щадяли клиентите си...
Някой дали смята това за вярно?
Щото аз категорично не.
Важното е при избор на тия години и модели коли, са колкото се може да е на по-малко км.
Във второто мнение единствено за айсин автомата има вярно, ама , че три литра ще изкара повече от два литра... божа работа си е. Повече върви-да , по-адекватен за тежки коли-да.
Но останалото на кантар .

Производителят ( фв груп) се е погрижил да няма "изцепка" от рода на 4.2 мотора на ТЛК .


zdravkop64
Мнения: 266
Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
Автомобил: Passat B8
Двигател: CJS A 2016

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот zdravkop64 » Съб 08 фев 2025 15:50


samo_pechka написа:Това с мнението, че с идеята за 30к. интервал щадяли клиентите си...
Някой дали смята това за вярно?
Щото аз категорично не.

Добре, тогава защо е измислено това обслужване на толкова много километри? Какво печелят производителите от това и какво губят клиентите? И аз се чудя и не мога да намеря смислен отговор.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13214
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 08 фев 2025 16:06


Въглеродния отпечатък на колата в годините.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10056
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот group® » Съб 08 фев 2025 16:18


Фирмени автопаркове и разходи за притежаване/км (в това число и физ. лица), основна причина за удължените интервали icon_idea


milench0
Мнения: 198
Регистриран на: Вто 09 дек 2008 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот milench0 » Съб 08 фев 2025 18:38


Zdravko Zankov написа:Въглеродния отпечатък на колата в годините.

Даже четох някъде статия , че по този начин с маслата на двигателя както и кутията dq381 сервиз на 120 к км взимат по-висок евро стандарт, точно заради въглеродния отпечатък.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8788
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот samo_pechka » Нед 09 фев 2025 11:09


Т.н. "счетоводна" екология. Няма нищо общо с реалната и едно нещо спестено в началото , се връща умножено.
Но това касае най-вече тоя след първия собственик. Т.е. втората ръка коли.
Затова ненапразно повтарям кат папагал, ако ще се купува такава кола /години и т.н. , да се взима колкото се може на малко км .
Мани тия приказки, че могат да минат много км.
Те може и да минат, но от ориг. мотор ще е останал само кутията на въздушния филтър оригинален.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2853
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот Чудомир » Нед 09 фев 2025 12:57


zdravkop64 написа:
samo_pechka написа:Това с мнението, че с идеята за 30к. интервал щадяли клиентите си...
Някой дали смята това за вярно?
Щото аз категорично не.

Добре, тогава защо е измислено това обслужване на толкова много километри? Какво печелят производителите от това и какво губят клиентите? И аз се чудя и не мога да намеря смислен отговор.




С английските субтитри става ясно за какво става въпрос.


Потребителски аватар
Spikul
Мнения: 151
Регистриран на: Пет 16 авг 2024 20:34
Автомобил: VW Touareg
Двигател: 2015

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот Spikul » Нед 09 фев 2025 19:01


samo_pechka написа:Т.н. "счетоводна" екология. Няма нищо общо с реалната и едно нещо спестено в началото , се връща умножено.
Но това касае най-вече тоя след първия собственик. Т.е. втората ръка коли.
Затова ненапразно повтарям кат папагал, ако ще се купува такава кола /години и т.н. , да се взима колкото се може на малко км .
Мани тия приказки, че могат да минат много км.
Те може и да минат, но от ориг. мотор ще е останал само кутията на въздушния филтър оригинален.

Е аз пък не случайно повтарям, че големия мотор се износва по-малко при еднакъв пробег с по-малкия, ама кой ли ме слуша :mhihi
Виждал съм не един и два Туарези от 1-ва и 2-ра генерация с пробег над 300-400 000 реални километри, с такива смени на маслата над 20 000 км, пък основни ремонти така и не им бяха правени. Пак казвам, че не си съчинявам, а споделям реален опит с 3-ката дизел. При турбо бензина е друга бира, там смяна на масло над 10 000 км, е сигурна рецепта за тотал щета на мотора. Пак от личен опит де :mrgreen


thanis
Мнения: 1753
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот thanis » Нед 09 фев 2025 19:33


Да де, само дето основен ремонт на 3-ката дизел на Туарега е колкото 2 на 2.0TDI. И другото е - някакви легенди са, че големия мотор бил по разтоварен. Има някакъв шанс да издържи повече, ама пак не е гаранция.

Много голямо значение има как се ползва и къде. На магистрала със 100-110 и 1.0 SCE на Дачия ще откара 500 хил км. Пък и тя легендата е да е разтоварен не щот е 3 литра, а заради кутията с повечето предавателни числа.

Туарега си е джиджана кола и е много далеч от семеен автомобил. Също така от бая време производителите не държат много на имидж, защото знаят, че клиентелата няма да избяга. (Сиреч мина времето, където се сглабяха здрави коли, където да издържат на 3,4,5,6 собственик) Т.е. не им пука много много колко ще изкара мотора, защото след като мине 1-вия, най-много 2рия собственик, тая кола за тях вече е отписана.

По Западна Европа не е чак толкова рядко да пътува човек по 40-60-80км в посока за работа. Като ги сметнеш за година това са над 25 хил км. Много рядко се случва в голям западен град да се вдигнеш с колата за 5км път. Тези големи интервали са точно за този тип потребители, където "градското" им е над 30тина км.

За много голяма част от хората автомобила е просто инструмент за превоз. Тук балканците сме с манталитет 3км да трябва да мина - ще изляза с колата, защото все ще си намеря паркомясто, пък и да не намеря - паркинзите са евтини.

Ако човек си купува чисто нова кола от магазина в общия случай го прави поради 2 причини. Или да я държи 10-15 години и да и прави по 10-15к на година или да я разкара след 3-5 години, като и върти около и над 25-30. Т.е. и в двата случая го боли шмайзера, дали мотора е направен да издържи 250+ хил км. Каско,ГТП, ремонтни услуги в западна бяла държава са в пъти по-скъпи от колкото при нас и за тях да не се "троши" колата е важно, защото им излиза доста солено след това.

Изключение е, ама как се получава това:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... a03&vc=Car

Вярно е, че за не малка част от населението автомобила е повече от средство за превоз от точка А до точка Б - но все пак не е говорим за 50/50. Дачия (като представител за най-евтин нормален автомобил) продава най-много в богатите държави, не в бедните.

Едно е да купуваш кола 2ра ръка с презумцията да я караш 2-3 години и да и направиш около 30-40хил км, друго е да я вземаш с идеята за каране поне 6-7 и поне 100 хил. км При двете неща, риска от "трошлив" мотор е различен.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4578
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот tdi fen » Нед 09 фев 2025 19:57


Когато купувах кола от Германия първо търсех Passat или Sperb 2.0 TDI автомат, но бюджета ми стигаше за коли на по 250+к км смених концепцията започнах да гледам и други ,марката на която се спрях се обслужва на 1 година колата, която взех беше на 12 години и 178 к км около 15 к км годишно е сменяно масло, което ми се стори по-добре засега съм доволен ,но извода е че VAG вървят скъпо на пазара километрите са доста и са обслужвани по-рядко за по-хубав трябва по-дебел бюджет


Потребителски аватар
Spikul
Мнения: 151
Регистриран на: Пет 16 авг 2024 20:34
Автомобил: VW Touareg
Двигател: 2015

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот Spikul » Нед 09 фев 2025 20:28


thanis написа:Да де, само дето основен ремонт на 3-ката дизел на Туарега е колкото 2 на 2.0TDI. И другото е - някакви легенди са, че големия мотор бил по разтоварен. Има някакъв шанс да издържи повече, ама пак не е гаранция.

Много голямо значение има как се ползва и къде. На магистрала със 100-110 и 1.0 SCE на Дачия ще откара 500 хил км. Пък и тя легендата е да е разтоварен не щот е 3 литра, а заради кутията с повечето предавателни числа.

Туарега си е джиджана кола и е много далеч от семеен автомобил. Също така от бая време производителите не държат много на имидж, защото знаят, че клиентелата няма да избяга. (Сиреч мина времето, където се сглабяха здрави коли, където да издържат на 3,4,5,6 собственик) Т.е. не им пука много много колко ще изкара мотора, защото след като мине 1-вия, най-много 2рия собственик, тая кола за тях вече е отписана.

По Западна Европа не е чак толкова рядко да пътува човек по 40-60-80км в посока за работа. Като ги сметнеш за година това са над 25 хил км. Много рядко се случва в голям западен град да се вдигнеш с колата за 5км път. Тези големи интервали са точно за този тип потребители, където "градското" им е над 30тина км.

За много голяма част от хората автомобила е просто инструмент за превоз. Тук балканците сме с манталитет 3км да трябва да мина - ще изляза с колата, защото все ще си намеря паркомясто, пък и да не намеря - паркинзите са евтини.

Ако човек си купува чисто нова кола от магазина в общия случай го прави поради 2 причини. Или да я държи 10-15 години и да и прави по 10-15к на година или да я разкара след 3-5 години, като и върти около и над 25-30. Т.е. и в двата случая го боли шмайзера, дали мотора е направен да издържи 250+ хил км. Каско,ГТП, ремонтни услуги в западна бяла държава са в пъти по-скъпи от колкото при нас и за тях да не се "троши" колата е важно, защото им излиза доста солено след това.

Изключение е, ама как се получава това:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... a03&vc=Car

Вярно е, че за не малка част от населението автомобила е повече от средство за превоз от точка А до точка Б - но все пак не е говорим за 50/50. Дачия (като представител за най-евтин нормален автомобил) продава най-много в богатите държави, не в бедните.

Едно е да купуваш кола 2ра ръка с презумцията да я караш 2-3 години и да и направиш около 30-40хил км, друго е да я вземаш с идеята за каране поне 6-7 и поне 100 хил. км При двете неща, риска от "трошлив" мотор е различен.

Не се изразих правилно. Исках да кажа, че всичко е въпрос на калкулиране какво ти трябва, какво можеш да си позволиш и какво искаш да има като екстри в една кола. Например 1.9 TDI се оказа изключително здрав мотор, но тези варианти, които са 100-на коня. И тъй като темата е за конфигурация за Alltack, няма как да ме убедиш, че 2-ката с 240 коня ще изкара колкото 3-ката с 260 коня. Това имах предвид и за това подкрепям търсенето на кола с по-малък пробег. Но не на всяка цена разбира се, защото ако колата е на повече километри, но е калкулирано в цената смяната на веригите например, защо човек да не вземе по-евтина кола и да си обслужи както трябва тук и да започне да си сменя маслото на 10-на хиляди километра.
Ето това също може да се вземе предвид и всеки сам да прецени кое му е по-изгодното, защото не всеки е готов да плати 20 бона отгоре, само защото колата е на 100 000 км. а не на 180 000 например. Каквото и да правиш, пак няма да ти излезе сметката, стига да е читав сервиза разбира се.
А що се касае до манталитеа на българина и защо търси такива коли, то за себе си мога да кажа, че избрах Туарег, вместо по-нов Alltack, не за да се правя на голям баровец, а за да имам по-голяма сигурност за семейството си с по-тежката кола, при това престъпно шофиране от дрогирани и пияни изроди по пътищата ни. Избрах кола с немалък пробег, но доста по-ниска цена, знаейки много добре, че трябва да платя едни 15 000 лева в последствие и въпреки това пак съм спестил 10-на хиляди лева.


thanis
Мнения: 1753
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот thanis » Нед 09 фев 2025 20:43


Колега, не е лично към теб. Коментираме кое е най-удачно, когато имаш избор. Всеки си има глава на раменете и може да си прецени това което му се споделя важи ли за него или не. За жалост, генерално за 2ра ръка кола, както може да ти гръмне мотора на 100 хиляди, така и може да купиш кола на 300 и да и направиш 200 без особен проблем.

Късмет си е, по-важно според мен е да имаш къде да се довериш да ти гледат колата, когато излезе проблем. Пък каквото такова.

Алтрак за бюджета на автора не е невъзможно, просто трябва да отдели още допълнителни средства, за да му е мирна главата и да не се налага да намрази колата. Също така 4motion си е същата бира за евридейка, просто е с малко сантиметри по-нисък.


chifut
Мнения: 74
Регистриран на: Съб 12 авг 2023 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот chifut » Пон 10 фев 2025 8:34


Spikul написа:
thanis написа:Да де, само дето основен ремонт на 3-ката дизел на Туарега е колкото 2 на 2.0TDI. И другото е - някакви легенди са, че големия мотор бил по разтоварен. Има някакъв шанс да издържи повече, ама пак не е гаранция.

Много голямо значение има как се ползва и къде. На магистрала със 100-110 и 1.0 SCE на Дачия ще откара 500 хил км. Пък и тя легендата е да е разтоварен не щот е 3 литра, а заради кутията с повечето предавателни числа.

Туарега си е джиджана кола и е много далеч от семеен автомобил. Също така от бая време производителите не държат много на имидж, защото знаят, че клиентелата няма да избяга. (Сиреч мина времето, където се сглабяха здрави коли, където да издържат на 3,4,5,6 собственик) Т.е. не им пука много много колко ще изкара мотора, защото след като мине 1-вия, най-много 2рия собственик, тая кола за тях вече е отписана.

По Западна Европа не е чак толкова рядко да пътува човек по 40-60-80км в посока за работа. Като ги сметнеш за година това са над 25 хил км. Много рядко се случва в голям западен град да се вдигнеш с колата за 5км път. Тези големи интервали са точно за този тип потребители, където "градското" им е над 30тина км.

За много голяма част от хората автомобила е просто инструмент за превоз. Тук балканците сме с манталитет 3км да трябва да мина - ще изляза с колата, защото все ще си намеря паркомясто, пък и да не намеря - паркинзите са евтини.

Ако човек си купува чисто нова кола от магазина в общия случай го прави поради 2 причини. Или да я държи 10-15 години и да и прави по 10-15к на година или да я разкара след 3-5 години, като и върти около и над 25-30. Т.е. и в двата случая го боли шмайзера, дали мотора е направен да издържи 250+ хил км. Каско,ГТП, ремонтни услуги в западна бяла държава са в пъти по-скъпи от колкото при нас и за тях да не се "троши" колата е важно, защото им излиза доста солено след това.

Изключение е, ама как се получава това:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... a03&vc=Car

Вярно е, че за не малка част от населението автомобила е повече от средство за превоз от точка А до точка Б - но все пак не е говорим за 50/50. Дачия (като представител за най-евтин нормален автомобил) продава най-много в богатите държави, не в бедните.

Едно е да купуваш кола 2ра ръка с презумцията да я караш 2-3 години и да и направиш около 30-40хил км, друго е да я вземаш с идеята за каране поне 6-7 и поне 100 хил. км При двете неща, риска от "трошлив" мотор е различен.

Не се изразих правилно. Исках да кажа, че всичко е въпрос на калкулиране какво ти трябва, какво можеш да си позволиш и какво искаш да има като екстри в една кола. Например 1.9 TDI се оказа изключително здрав мотор, но тези варианти, които са 100-на коня. И тъй като темата е за конфигурация за Alltack, няма как да ме убедиш, че 2-ката с 240 коня ще изкара колкото 3-ката с 260 коня. Това имах предвид и за това подкрепям търсенето на кола с по-малък пробег. Но не на всяка цена разбира се, защото ако колата е на повече километри, но е калкулирано в цената смяната на веригите например, защо човек да не вземе по-евтина кола и да си обслужи както трябва тук и да започне да си сменя маслото на 10-на хиляди километра.
Ето това също може да се вземе предвид и всеки сам да прецени кое му е по-изгодното, защото не всеки е готов да плати 20 бона отгоре, само защото колата е на 100 000 км. а не на 180 000 например. Каквото и да правиш, пак няма да ти излезе сметката, стига да е читав сервиза разбира се.
А що се касае до манталитеа на българина и защо търси такива коли, то за себе си мога да кажа, че избрах Туарег, вместо по-нов Alltack, не за да се правя на голям баровец, а за да имам по-голяма сигурност за семейството си с по-тежката кола, при това престъпно шофиране от дрогирани и пияни изроди по пътищата ни. Избрах кола с немалък пробег, но доста по-ниска цена, знаейки много добре, че трябва да платя едни 15 000 лева в последствие и въпреки това пак съм спестил 10-на хиляди лева.

Да бе , и един мармот ....точно за това си взел Таурега да си важен на пътя и да се дърпат от лява лента на магистралата....безопасноста е добра мантра но хич не изглеждат така нещата както си ги мислиш...а твърде вероятно е и да не си ги мислиш даже...


Потребителски аватар
Spikul
Мнения: 151
Регистриран на: Пет 16 авг 2024 20:34
Автомобил: VW Touareg
Двигател: 2015

Re: Мнения при избор на конфигурация на Passat B8/ Alltack

Мнениеот Spikul » Пон 10 фев 2025 9:36


chifut написа:Да бе , и един мармот ....точно за това си взел Таурега да си важен на пътя и да се дърпат от лява лента на магистралата....безопасноста е добра мантра но хич не изглеждат така нещата както си ги мислиш...а твърде вероятно е и да не си ги мислиш даже...

Абе не знам кой не мисли и кой избива комплекси, но определено не съм аз. Ти си вярвай в каквото искаш, но точно 3-литров Туарег нито може да впечатли някой с псевдоимидж, нито с динамика. За тази цел си има Кайен.
Само да вметна, че никога не съм вдигал 200 км/ч, въпреки че старата ми кола правеше с 2 секунди по-бързо ускорение от 0 до 100 км/ч, така че ми спести елементарните си разсъждения защо съм си купил Туарег вместо Пасат. Точно Пасата е по-динамипния с битурбо мотора си, ама откъде да знаеш де.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта