Здравейте,
Верен на мантрата, че Пасат се взима през един, започвам да търся нов такъв за себе си.
Изискванията, които съм си поставил са следните:
1. B8, моделна 2019 или по-висока
2. До 150 хиляди километра и с ясна сервизна история до момента
3. За предпочитане бензинов мотор, заради пробега, който имам(80 към 20 в полза на градското в София)
4. Бюджет до 27-28 хиляди лева
5. Задължително ръчна кутия
Като екстри държа предимно на темпомат, парктроник, климатроник, качествена медия и всичко друго, което има е добре дошло, но наистина се улавям, че не ползвам голяма част от екстрите, които и сега имам в Б6(напр. подгрев), затова не държа да бъде с хиляди асистенти.
Въпросите са ми следните, към хората, които притежават такива, тъй като съм бос в тези мотори:
Надежден ли е въпросният 1.5 TSI 150 коня, дали е с ангренаж и като цяло за известни негови проблеми или недостатъци?
Предимства и недостатъци на 1.5 TSI спрямо 2.0 TDI 150.
Чисто математически как изглеждат нещата - за обслужване, разходи по каско и разход на колата
На какви километри се обслужват ангренажите, свещи, бобини(според предписанията, когато се ползват оригинални части) - за бензинов мотор
Доколкото се ориентирах набързо по обявите тук, че и в чужбина преобладават доста дизелите, но въпреки това ми се ще да бъде бензинов мотор, но съм отворен на дискусия и аргументи защо да не е и защо да предпочета дизел например. Оглеждам се за по-малкият мотор 1.5 поради причината, че 150 коня са ми достатъчни и като цяло по-се вписват в бюджета, който съм си поставил. Вероятно ще предпочета вносен автомобил от Германия например, тъй като тук в DasWeltAuto например почти няма бензинови мотори, а и цените ми се виждат леко по-високи от същите конфигурации в Чехия например(там попаднах на един, който струваше 27 хиляди, а тук същия е 35+). Алтернативно мога да кандисам и на Октавия със същите параметри.
Избор на читав B8 от официален дилър
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
Няма такъв пасат, парите са малко.
https://www.dasweltauto.at/vehicle/40006285
Eто ти една обява, да те ориентира какви пари върви това което искаш.
За 27-28 хиляди лева, кола от класа на пасат под 150 хиляди със сервизна история и ръчка на 5-6 години не съществува.
Съмнителните обяви в мобиле.де почват от 14 хиляди евро за колата търсена от теб - без доказана сервизна история.
Дизел към бензин за пасат е нещо то сорта 80 към 20% - както и Октавията е клас надолу спрямо пасат.
Предимства и недостатъци на 1.5TSI спрямо 2.0TDI - икономични двигатели, които са свръх сложни и имат много компоненти където може да сдадат багажа за не малка сума пари. Или иначе казано, ако нямаш отстъпки за части и/или сервизен труд - си е скъпо удоволствие и няма да ти отстъпи по почти нищо спрямо B6-цата ти. Тоталните разходи спрямо B6-цата ти ще са минимум двойни.
Все пак за какви километри на година говорим ?
https://www.dasweltauto.at/vehicle/40006285
Eто ти една обява, да те ориентира какви пари върви това което искаш.
За 27-28 хиляди лева, кола от класа на пасат под 150 хиляди със сервизна история и ръчка на 5-6 години не съществува.
Съмнителните обяви в мобиле.де почват от 14 хиляди евро за колата търсена от теб - без доказана сервизна история.
Дизел към бензин за пасат е нещо то сорта 80 към 20% - както и Октавията е клас надолу спрямо пасат.
Предимства и недостатъци на 1.5TSI спрямо 2.0TDI - икономични двигатели, които са свръх сложни и имат много компоненти където може да сдадат багажа за не малка сума пари. Или иначе казано, ако нямаш отстъпки за части и/или сервизен труд - си е скъпо удоволствие и няма да ти отстъпи по почти нищо спрямо B6-цата ти. Тоталните разходи спрямо B6-цата ти ще са минимум двойни.
Все пак за какви километри на година говорим ?
-
- VW експерт
- Мнения: 13371
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
1.8 ТСИ не предлага ли се в Пасат?
- tdi fen
- Мнения: 4686
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
Да но до 2018 ако се търси по-нов или 1.5 или 2.0
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
Километри на година до 15 хиляди. Рядко ги надминавам.
Тъкмо исках да пусна онзи чешкият пасат, който мярнах вчера и обявата вече я няма. Беше седан, също предпочитам след цял живот комбита до момента.
Ето още един алтернативен, който леко надминава бюджета - https://www.dasweltauto.cz/vehicle/203139691 , но се вписва доста добре, към момента цената му в лева е около 30800 и бих прежалил разликата.
Като цяло няма да се бърза особено с покупката, та ще се пооопроточи из времето докато се намери нещо приемливо.
Тъкмо исках да пусна онзи чешкият пасат, който мярнах вчера и обявата вече я няма. Беше седан, също предпочитам след цял живот комбита до момента.
Ето още един алтернативен, който леко надминава бюджета - https://www.dasweltauto.cz/vehicle/203139691 , но се вписва доста добре, към момента цената му в лева е около 30800 и бих прежалил разликата.
Като цяло няма да се бърза особено с покупката, та ще се пооопроточи из времето докато се намери нещо приемливо.
- tdi fen
- Мнения: 4686
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
Майстор ми казвал че 1.5 тси не се ремонтира долнището се продавало
цяло ,освен това в този бюджет по-нов 1.5 tsi ще е на повечко километри според мен не е за предпочитане по добре 1-2 години по-стар но 1.8 които е може би от последните читави чугунен блок с верига за него 150-200 к км не са нищо, но не съм виждал с ръчка в пасат може би вариант са Леон Октавия и Голф ако трябва да ръчка
https://link.mobile.de/ZqXjVFw96HYntwzQ7
цяло ,освен това в този бюджет по-нов 1.5 tsi ще е на повечко километри според мен не е за предпочитане по добре 1-2 години по-стар но 1.8 които е може би от последните читави чугунен блок с верига за него 150-200 к км не са нищо, но не съм виждал с ръчка в пасат може би вариант са Леон Октавия и Голф ако трябва да ръчка
https://link.mobile.de/ZqXjVFw96HYntwzQ7
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20248
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
1.8 TSI има с ръчна кутия.
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
Ръчката е задължително условие, с което не правя компромис, защото просто не искам да карам DSG.
1.5 TSI чак толкова ли е да е проблемен?
1.5 TSI чак толкова ли е да е проблемен?
- tdi fen
- Мнения: 4686
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
Шкода Суперб има повече с ръчка но предимно комби ,но цената е над бюджета
https://link.mobile.de/yjN692v77LLBQkH6A
https://link.mobile.de/yjN692v77LLBQkH6A
- alpinab
- Мнения: 646
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
За мен един от най-големите минуси с 1.5 на Пасат е системата "ACT" за изключване на 2 от цилинтрите при частично натисната газ ( partial throttle ). Казвам това, защото Пасат е голяма кола и е нелепо да я караш на 2 цилиндъра(дори само при поддържане на линейна скорост без доускорение). За по-малки коли като Голф, малките кросоувъри, там Шкодите се усеща притрисането но поради лекото купе се ядва.
Аз бих заложил ако ще е бензин да е 1.8
Аз бих заложил ако ще е бензин да е 1.8
- tdi fen
- Мнения: 4686
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
То като цяло 1.5 tsi в пасат не кой знае колко динамичен все пак е 250 Nm а колата натоварена я дават малко под 2 тона
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
B5.5 2.0 бензин 130 коня, като е 190 нютона и той натоварен е малко под 2т. Не е имало хора да се оплакват, че нямало динамика. Да не говорим, че масово са били на газ.
Въпрос на гледна точка е. Ако си карач, генерално Пасат не предлага нито един динамичен двигател, освен може би 2.0 ТСИ. Като говорим за градска кола, съвсем двигателя няма такова значение. Друг е въпроса, защо се взема Пасат за само градска кола в общия случай.
Модерен двигател генерално, ако кихме и умре е скъпо. Без значение 1.5TSI, 1.6TDI, 2.0TDI, 2.0TSI, 1.8TSI. Ако нямаш късмет с който и да си ще е цифра.
Също така има голямо значение за какъв период се взема колата. Ако правиш по 10-15 хиляди на година и ще я караш 3-4 години - все тая. Просто палиш свещ и късмет да имаш.
Има хора обаче, където вземат кола и я карат за поне 150-250 хиляди километра, преди да я разкарат и там вече по-голямо значение има здрав ли е мотора има ли детски болести, колко ще седи по сервизи и т.н.
Винаги при общи условия е по-добре да се вземе по-силен двигател, но не всеки път е така. 2.0TDI 190 с еднакво оборудване спрямо 1.6TDI 120 за разлика от 10-15тина хиляди лева, не си заслужава изобщо. Ако са на една цена е друго.
С извинение, ама като ще се дават по 30-35 + хиляди лева за бензинов пасат - ами Рено предлагат Меган седан чисто нов бензин за 39900 с гаранция. По-нисък клас ли е мегана - Да. Ама къде е нова кола с гаранция, къде е извън гаранция безбожно скъп пасат 2ра употреба.
В крайна сметка всеки сам си определя как да си харчи парите. Важното е, да е доволен от избора си.
Въпрос на гледна точка е. Ако си карач, генерално Пасат не предлага нито един динамичен двигател, освен може би 2.0 ТСИ. Като говорим за градска кола, съвсем двигателя няма такова значение. Друг е въпроса, защо се взема Пасат за само градска кола в общия случай.
Модерен двигател генерално, ако кихме и умре е скъпо. Без значение 1.5TSI, 1.6TDI, 2.0TDI, 2.0TSI, 1.8TSI. Ако нямаш късмет с който и да си ще е цифра.
Също така има голямо значение за какъв период се взема колата. Ако правиш по 10-15 хиляди на година и ще я караш 3-4 години - все тая. Просто палиш свещ и късмет да имаш.
Има хора обаче, където вземат кола и я карат за поне 150-250 хиляди километра, преди да я разкарат и там вече по-голямо значение има здрав ли е мотора има ли детски болести, колко ще седи по сервизи и т.н.
Винаги при общи условия е по-добре да се вземе по-силен двигател, но не всеки път е така. 2.0TDI 190 с еднакво оборудване спрямо 1.6TDI 120 за разлика от 10-15тина хиляди лева, не си заслужава изобщо. Ако са на една цена е друго.
С извинение, ама като ще се дават по 30-35 + хиляди лева за бензинов пасат - ами Рено предлагат Меган седан чисто нов бензин за 39900 с гаранция. По-нисък клас ли е мегана - Да. Ама къде е нова кола с гаранция, къде е извън гаранция безбожно скъп пасат 2ра употреба.
В крайна сметка всеки сам си определя как да си харчи парите. Важното е, да е доволен от избора си.
- tonkogtd
- Мнения: 350
- Регистриран на: Съб 04 май 2013 12:14
- Автомобил: Golf GTD Polo GTI
- Двигател: JR-1991 BJX-2006
- Местоположение: Ямбол
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
1.8TSI CJSA се монтира в Пасат Б8 2015-2018 години,преди фейслифта.
С ръчна 6 степенна кутия от 2018 г. излиза само една в обява в Германия.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... EAR&vc=Car
С ръчна 6 степенна кутия от 2018 г. излиза само една в обява в Германия.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... EAR&vc=Car
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
Преди пасата имах А4 комби от 1999 с AFN, сега имам пасат Б6, и пасат бих взел като следваща кола, защото колата е просто удобна и надеждна, като предлага комфорт при всякакви ситуации - дали ще си бръмча градско от работа до вкъщи, дали ще натоваря жената с детето нанякъде или ще го хвана в работа както се казва - ще ми е добре зад волана с добър разход и динамика така, че да е комфортно за мен като водач и за пътниците. Със сигурност не бих върнал назад в конете до 120 в 1.6 тди например. Знам, че голям мотор е по-добре, но ако ти трябва наистина, ако не му ползваш целия капацитет е безсмислено упражнение, затова се придържам към 1.5 тси 150 или 2.0 тди 150. Това отделно нали, че тук във форума имаме склонност към тази марка и модел коли. Голф ги има същите(подобни) двигатели и сигурно ще е по-евтин, но пък не ми харесва визуално в комби варианта си. Комби бих приел отново алтернативно в пасат и шкода, ако това е по-читавата бройка.
Целта е да се вземе нещо надеждно, на сравнително малко години и километри така, че да не го мисля в следващите поне 5 и повече години от гледна точка на проблеми с доказана история, която да продължа. Само обслужване, гориво и каране. И залагам на изпитана технология в лицето на пасат просто. Естествено, ясно е, че късмет винаги трябва, там няма как да се знае какво ще се уцели.
Октавия също ми допада, прави впечатление, че се карат все повече такива, намаляват А4-ките например. Отделно това са и познати модели, които са се доказали във времето.
Бих си взел и пак дизел - просто няма да е добре за колата, защото докато сегашната ми Б6ца понася сравнително добре градското и нямам проблеми(предимно заради софтуера преди дизелгейт, който разрежда регенерациите и удължава живота на дпфа-a + карането по високоскоростните булеварди), то при един двигател от 2019-2020 това няма да е толкова възможно и ще се тормози повече. Но ако не се намери нещо приемливо, все пак ще скоча на дизел 150 коня. Бюджета мога да го прескоча примерно с 10тина %, не е твърд, в името на добра бройка.
Целта е да се вземе нещо надеждно, на сравнително малко години и километри така, че да не го мисля в следващите поне 5 и повече години от гледна точка на проблеми с доказана история, която да продължа. Само обслужване, гориво и каране. И залагам на изпитана технология в лицето на пасат просто. Естествено, ясно е, че късмет винаги трябва, там няма как да се знае какво ще се уцели.
Октавия също ми допада, прави впечатление, че се карат все повече такива, намаляват А4-ките например. Отделно това са и познати модели, които са се доказали във времето.
Бих си взел и пак дизел - просто няма да е добре за колата, защото докато сегашната ми Б6ца понася сравнително добре градското и нямам проблеми(предимно заради софтуера преди дизелгейт, който разрежда регенерациите и удължава живота на дпфа-a + карането по високоскоростните булеварди), то при един двигател от 2019-2020 това няма да е толкова възможно и ще се тормози повече. Но ако не се намери нещо приемливо, все пак ще скоча на дизел 150 коня. Бюджета мога да го прескоча примерно с 10тина %, не е твърд, в името на добра бройка.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Избор на читав B8 от официален дилър
thanis написа:С извинение, ама като ще се дават по 30-35 + хиляди лева за бензинов пасат - ами Рено предлагат Меган седан чисто нов бензин за 39900 с гаранция. По-нисък клас ли е мегана - Да. Ама къде е нова кола с гаранция, къде е извън гаранция безбожно скъп пасат 2ра употреба.
В крайна сметка всеки сам си определя как да си харчи парите. Важното е, да е доволен от избора си.
Има и Dacia Bigster бензин, ръчка за 45990лв. Има и 4х4 за 54490лв.
Дали бих дал 35K за 10г пасат без гаранция? Едва ли.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 179 госта